İçeriğe Yönlendir

Kontağı Ilk Açışta Marş Almama / Stop Etme Sorunu


Davut Topaloğlu

Recommended Posts

Volkan özyurt

arkadaşın aracında aynı arıza, yakıt hortumunda ufak bir delikten kaynaklanmıştı. fakat siz bunu kontrol etmişsiniz anladığım kadarı ile...

Yorum bağlantısı

arkadaşın aracında aynı arıza, yakıt hortumunda ufak bir delikten kaynaklanmıştı. fakat siz bunu kontrol etmişsiniz anladığım kadarı ile...

 

volkan bey delik tam olarak neredeydi ?

Yorum bağlantısı
Volkan özyurt

yakıt hortumunun bir yerindeymiş. arkadaşın söylediğini biliyorum sadece. tam nereden hava aldığını bilmiyorum. hava aldığından yakıt bir süre durunca aşağı iniyormuş.

Yorum bağlantısı

yakıt hortumunun bir yerindeymiş. arkadaşın söylediğini biliyorum sadece. tam nereden hava aldığını bilmiyorum. hava aldığından yakıt bir süre durunca aşağı iniyormuş.

 

anladım hortumları kontrol edeyim. teşekkurler.

Yorum bağlantısı
Serdar Canyurt

Bu kadar benzerlik olur :) bir an bu konuyu ben ne zaman açtım sandım. :D aynı sorun benim araçta da var ama 10 saniye falan değil max 3-4 saniye sürüyor marş. aracı benzinde kullanınca olmuyor bu sıkıntı Örneğin Aracı gün boyu benzinde çalıştırıyorum park ediyorum bir sonraki çalıştırmada yarım saniyede çalışıyor ama aracı o gün lpg' de kullanınca bir sonraki çalıştırmada 2-4 saniye arasında değişiyor birde lpg de park ettiyysem bir sonraki çalıştırmada ayağımı gaza doknur dokunmaz rolanti hemen düşüyor ve stop ediyor aracı çalıştırdıktan sonra 2-3 dakika bekliyorum rolanti nin 1 in altına inmesini sonra araç normal şekilde çalışıyor sebebini bulamadım. Sebebini bulabilirseniz buraya yazarsanız sevinirim :D

Yorum bağlantısı
Serdar Canyurt

aynısı benim araçta var :D (stop etmesini istemiyorsan sorunu net çözene kadar geçici çözüm aracı çalıştırdıkldan sonra 2-3 dakika bekle rolantini takip et yavaş yavaş düsşmeye başlayacak zaten motor sesinden anlarsın hareketli olduğunu ;) )heryere yazdım bunu hatta murat sağdaş diye bir arkadaşta da aynı sorun var çözersen sorunu lütfen bilgilendir kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kompresyon testi çoğu yerde beleş testtir güç ölçümü deildir, yağ yakan motor bile güç ölçümünde anlaşılmaz çoğu zaman ayrı konu. sıcakken düzeliyorsa subapta kruum birikimini destekelr bu olay

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ilk anda motor çalışmazken ki marş sesi ile sonraki marş sesi farklı mı? motordan gelen se marş motoru değil

Yorum bağlantısı

Bu kadar benzerlik olur :) bir an bu konuyu ben ne zaman açtım sandım. :D aynı sorun benim araçta da var ama 10 saniye falan değil max 3-4 saniye sürüyor marş. aracı benzinde kullanınca olmuyor bu sıkıntı Örneğin Aracı gün boyu benzinde çalıştırıyorum park ediyorum bir sonraki çalıştırmada yarım saniyede çalışıyor ama aracı o gün lpg' de kullanınca bir sonraki çalıştırmada 2-4 saniye arasında değişiyor birde lpg de park ettiyysem bir sonraki çalıştırmada ayağımı gaza doknur dokunmaz rolanti hemen düşüyor ve stop ediyor aracı çalıştırdıktan sonra 2-3 dakika bekliyorum rolanti nin 1 in altına inmesini sonra araç normal şekilde çalışıyor sebebini bulamadım. Sebebini bulabilirseniz buraya yazarsanız sevinirim :D

 

 

benim sıkıntım sizinkiyle benzerlik taşıyor ama aynısı değil. sizin uzun süre beklediğinde yine ilk marşta çalıştığı oluyormuş. bende hiç çalışmıyor zıkım. sadece kuru marş var başka bişrey yok. 2 nci marşta 1 saniyede çalışıyor. yalnız 1 saat sonra v.s. marşa basayım yine on numara çalışıyor. gaza dokunmamda v.s. on numara çalışıyor stop edecekmiş gibi bir durum olmuyor. benzinden gaza sağlıklı geçiyor. ayrıca çekişi vs on numara benzinli gibi çekiyor araba. sizin soruna benzer sorunu bende yaşadım şu şekildeydi sorun araç çalışıyor gaza geçerken tekliyordu. benzinden gaza geçince gaz pedalına dokunduğum zaman stop edecekmiş gibi oluyor yığılıyordu. lpg ustasına gittim enjektörlerin soketlerinden 3 ile 4 ü yer değiştirdi düzeldi..

 

benim bu arıza kafayı yedirtmek üzere bana. inşallah forumdan bilgili arkadaşlar bir çözüm yolu bulurda ikimizde kısa sürede atlatırız.. :(  

Yorum bağlantısı

ilk anda motor çalışmazken ki marş sesi ile sonraki marş sesi farklı mı? motordan gelen se marş motoru değil

 

 

aynı çağlar bey hiç bir fark yok. geveleme vs hiç bir sıkıntı yok. motorla marş motorun sesini ayırt edebiliyorum anladım demek istediğinizi.

 

acaba benzinde kullanmama enjektörlerin zayıflamasına yol açmış olabilir mi? birde size şunu söylemek istiyorum. çok sıcak altında kalınca araba içi cayır cayır yanar ya binemezsiniz araca havalandırmak gerekir o zaman çalıştığı oluyor. sanki motor sıcakken bir yerler genleşiyor da çalışmasına sebep oluyor gibi..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bu yaştalrda km lerde kompresyon düşer özelikle ilk marşta çalışmama problemi altından basit ama bu çıkar. tapetler de doldurmayabilir

Yorum bağlantısı

bu yaştalrda km lerde kompresyon düşer özelikle ilk marşta çalışmama problemi altından basit ama bu çıkar. tapetler de doldurmayabilir

 

kompresyon derken ne demek istediniz tam anlamadım. tapetler nedir? biraz yabancıyım kusura bakmayın

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

mekanik ustası kompresyon ölçer, bujiler sökülür ve oradaki basınç ölçülür. tapet: subapları iten hidrolik parça

Yorum bağlantısı

mekanik ustası kompresyon ölçer, bujiler sökülür ve oradaki basınç ölçülür. tapet: subapları iten hidrolik parça

 

motorla ilgili sıkıntı olduğunu düşünmüyorum. subap takımı komple değişti. çekiş vs şuan on numara.. ama yinede kontrol ettireyim.. 2 nci vites 90 km/saat hızı görebiliyor araç..

Yorum bağlantısı
Gökhan Andaç

burda adam akıllı bi ford servisine götürüp gösterecegım maaşı alınca... inş çözülür bende buraya yazarım.

 

ilgileriniz için teşekkürler

Yorum bağlantısı
Erman Coşkun

merhaba. klimalı 2001 fiesta 1.25 flair almayı düşünüyorum. araç 1 senedir , akü kutup başları sökük şekilde, garajda yatıyor.

 

sahibi sağlık durumundan dolayı aracı kullanamamış. sadece her ay 1 kere 20 dk motoru çalıştırıp kapatmış. bakmaya gittiğimde kutup başlarını taktık, ilk marşta çalıştı. 

 

motor ve aracın genel durumu iyiye benziyor. sadece 2011 de sol taraftan küçük bir sürtme olayı var..

 

araç 157.000 km de ve bakıma gitmeyeli 1 seneden fazla olmuş..

 

sizce aracı aldığım takdirde bana ne kadar masraf çıkarır. hangi bakımlarını öncelikle yaptırmalıyım ya da hangi parçalarını değiştirmeliyim.

 

cevap için şimdiden teşekkürler..

Yorum bağlantısı

1. yağ değişimi

2. buji değişimi

3. tüm filtreler

4. triger seti

5. fren sistemi kontrol edilmeli. ( fren yağı+balata v.s.)

6. antifriz kontrol edilmeli.

 

acil olanlar bunlar. daha sonra sizin rahatsızlık duyduğunuz konular olursa parça parça çözmeye çalışırız. araca ne kadar istiyorlar ?

Yorum bağlantısı
Erman Coşkun

triger seti dışında fazla masraf çıkarmayacak gibi. 10 bin TL istiyor sahibi, 9 bin TL ye almaya çalışıyorum.

Yorum bağlantısı

ara

 

triger seti dışında fazla masraf çıkarmayacak gibi. 10 bin TL istiyor sahibi, 9 bin TL ye almaya çalışıyorum.

 

triger setide çok değil. ortalama 100 lira takımı... aracın kaporta durumu nasıl. ?

Yorum bağlantısı
Erman Coşkun

kaporta durumu, boyası falan gayet iyi duruyor.. sadece 2011 den hasar kaydı var.. şase no'su ile sorgulatınca çıktı.. kaza tutanağına baktım, sol taraftan duran başka  

bir araca sürtmüş.. sol aynası falan değişmiş.. başka bir şey çıkmadı.. gerçi adam arabayı 2010 da almış.. daha öncesi hakkında pek bilgisi yok..

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

herkese selam, aracıma 5 gün önce  lovato marka sıralı sistem taktırdım, fakat aracı çalıştırdığımda ve araç gaza geçtikten sonra hafif gaz verdiğimde stop ediyor, bu durum motor soğuk iken oluyor. sistemi taktırmadan önce  yaklaşık 5 ay önce kadar yine böyle bi sorun vardı, karter havalandırma hortumunun uçları çatlak idi, havalandırma hortumu değişti ve bu sorun ortadan kalkmıştı.  havalandırma hortumu değiştikten sonra hiç stop etmemişti, ta ki bugünlere kadar,.. .   şimdi lpg sisteminin takılmasından sonra bu sorun ortaya çıkınca acaba yine havalandırma hortumu mu yoksa lpg sistemden kaynaklanan bir durum olabilirmi diye düşündüm. değerli yorumlarınızı bekliyorum, teşekkürler

 

 

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...

arkadaşlar size bir sorum olacak, aracımda marşa bastığımda almama durumu var başıma gelen kombinasyonları sırasıyla belirteceğim arıza bulma konusunda belki yardımcı olur. 

1. marşa bastım almadı 5-6 sn elimi marştan çekmedim almadı. ikinci kez denememde 2 sn içinde on numara çalışıyor. 

2. marşa bastım 3-4 sn almadı sonra çalışır gibi yaptı tekledi stop etti. ikinci kez denememde 2sn içinde on numara çalıştı. 

3. Gaz tuşuna basılı tutarak kontağı açtım direk gazda çalıştırdım araç 2 sn içinde on numara sorunsuz çalıştı

 

Yani kısacası araç uzun süre beklediğinde ve benzinle çalışırken bu durumla karşılaşıyorum. benzin pompası sağlam sıkıntı yok. ateşleme, marş dinamosu sağlam. aküm sağlam.çıldırmak üzereyim.. :angry:

 

Yardımcı olursanız sevinirim.

 

 

Arkadaşlar yukar da yazmış olduğum sorun düzeldi. Artık aracım tek marşta çalışıyor. Sorunun çözümünü kendi çabalarım ve testlerim sonucunda buldum.

 

Her şey Würth enjektör temizleyici ile çözüme ulaştı. İlk denememde tam performans vermemişti. Yanılmışım. Zamanla düzeldi. Benzini kırmızı yanana kadar harcadım. Tekrar 1 Adet Würth enjektör temizleyici koydum. Üzerine 30 TL lik yani 6 Litreye yakın benzin aldım. Normalde yarım depoya tavsiye ediyorlar ben yoğun olsun dedim. 50-60 km yüksek devirle kullandım. Bir kaç gün sonra tek marşta çalışmaya başladı. Tekrar benzin bittiğinde ROM isimli enjektör temizleyici aldım. Onuda her benzin alışımda azar azar depoya ilave ediyorum. Şimdi tek marşta çalışıyor ve moralim yerine geldi.  :) 15-20 gündür test ediyorum sıkıntı yok. Sebebi ise tamamen LPG ile uzun süreli kullanımlarda Enjektörler tembelleşiyor. Kısacası işleyen demir ışıldar sözünü enjektörler içinde kullanabiliriz. Çok nadir olsa da yine ilk marşta çalışmama durumu oluyor. (30 marşta 2 yada 3) Bunu da Lpg ile uzun yol 5-6 saat boyunca kullandıktan sonra ertesi sabahları yapıyor. Sağolsun aracı satın aldığımız arkadaş sürekli Lpg ile kullanmış aracı ve benzin sistemiyle ilgilenmemiş. Epey kulağını çınlattım. :angry:

 

Sorun çözümüne kadar ne kadar usta deseler de; benim için sadece seslenirken usta diye seslenilecek kişilerin araçta bahane buldukları ekipmanları sırasıyla yazıyorum. Bakın şüphelenmek ayrı, direk arıza bundan demek ayrı. Lütfen karıştırmayın. Bana aşağıda yazdıklarıma kesin bundan dedikleri parçalar. 5-6 yer gezdim. Bu arada Yanlış anlaşılmasın Usta gibi Ustalarımızı tenzih ederim. Forumda on numara ustalarımız ve kullanıcılarımız var. 

 

1. Benzin pompası (Test etmeden değiştirmemiz gerekiyor diyorlar. Kendim test ettim önde enjektör girişinden hortumu söktüm kontağı açtığımda 2-3 metre ileri basıyor)

2. Buji kabloları (araç çalışırken söktüm çatır çatır ateşliyor)

3. Ateşleme bobini.

4. Benzin Valfi (benzinin geri kaçmasını önlüyormuş)

5. Marş dinamosu (ilgilenmedim bile marş sesinden çok iyi belli oluyor on numara çalışıyor)

6. Aracın Beyni. (Güler misin ağlar mısın ya gerçek olsaydı)

7. Enjektörlerin değişmesi.

 

Ustalar aracın birçok yerini kurcalamaya çalıştılar. Malzemeleri Alsam da çözülse hiç problem değil parası pulu inanın feda olsun. Forumda çok arkadaş var aracın değişmedik yeri kalmayıp da sorunu çözemeyen. Size tavsiyem kendi ustanız kendiniz olun. Aracınızı iyi gözlemleyin.

 

Toplamda yapmış olduğum harcama 55 TL. 2 adet Würth + 1 Adet Rom + Benzin filtresi.

 

Bu arada forumda çözüme ulaşmam için emeği geçen arkadaşlara çok teşekkür ederim... :bravo:

Yorum bağlantısı
Sefa Aksoy

Bu sorunu ben lpg taktırdıktan sonra yaşamıştım.tabi arkadaşlarımız bizden daha iyi bilirler.ancak lpgli araçlarda aracın akşam stop edilmesi sonrasında genelde bu problem sabah yaşanıyor.araç sıcak olduğu zaman pek ortaya çıkan bi problem değil.bununda sebebi aracın bir miktar lpg-ile benzini beraber ateşlemesinde zorlanması sonucunda bu problem ortaya çıktığını söylüyorlar.lpg kesicisinin çalışmasıyla alakalı birazda.ancak problem bundan farklı ise benim tahminin marş yada akü değil ateşleme sistemi ve yakıt pompasının düzeniyle alakalı olabileceğini tahmin ediyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...