Burak Sarıkaya 5 Şubat 2013 Paylaş 5 Şubat 2013 2012 model c max aracımda debriyaj problemi oluştu. Araç hareket ettikten sonra debriyaj takılı olarak kalıyor ve ayağımla yukarı doğru kaldırmam gerekiyor. Bunun için servise gittiğimde debriyaj üst merkezinin değişeceğini söylediler ve iki hafta parça bekleme sürecinden sonra değiştirdiler fakat sorun tekrarladı. Bu arada İki hafta parça beklerken de aracı kullanmamız için debriyajın havasını aldıklarını söylediler bir hafta süre ile normal olarak kullandık bir hafta sonrasında yine takılı olarak kalmaya başlamıştı. Şimdi debriyaj üst merkezi değişeli yine bir hafta oldu ama debriyajda tekrar aynı sorun oluştu. Sizce problem ne olabilir? Teşekkürler Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 5 Şubat 2013 Paylaş 5 Şubat 2013 arızalı durumda viteslere zor geçiyormu Yorum bağlantısı
Burak Sarıkaya 6 Şubat 2013 Yazar Paylaş 6 Şubat 2013 arızalı durumda viteslere zor geçiyormu herhangi bir zorluk hissetmedim sadece iyice sonuna kadar basmak gerekiyor rahat geçmesi için Yorum bağlantısı
Burak Sarıkaya 6 Şubat 2013 Yazar Paylaş 6 Şubat 2013 Demekki arıza teşhisi yanlış olmuş. öyle oldu bugün servisi aradım onlar da şaşırdı bakalım şimdi ne teşhis konulacak Yorum bağlantısı
habib özboyacı 8 Mart 2013 Paylaş 8 Mart 2013 mrb gecmiş olsun burak bey umarım sorununuz sorunsuzca çözülür ..konu debriyajdan acılmışken benimde debriyajla ilgili başka bir sıkıntım var aracın üzerindeki orjinal paspası sürekli ayagımın altından kacıyor ve debriyajı kullanırken problem cıkarıyor debriyaja takılıyor ilk başta debriyaj bozuk zannettim sonra paspasın takıldıgını gördüm yolda giderken sürekli geriye cekmek zorunda kalıyorum önerisi veya çözümü olan arkadaslardan yardım bekliyorum Yorum bağlantısı
Misafir 8 Mart 2013 Paylaş 8 Mart 2013 mrb gecmiş olsun burak bey umarım sorununuz sorunsuzca çözülür ..konu debriyajdan acılmışken benimde debriyajla ilgili başka bir sıkıntım var aracın üzerindeki orjinal paspası sürekli ayagımın altından kacıyor ve debriyajı kullanırken problem cıkarıyor debriyaja takılıyor ilk başta debriyaj bozuk zannettim sonra paspasın takıldıgını gördüm yolda giderken sürekli geriye cekmek zorunda kalıyorum önerisi veya çözümü olan arkadaslardan yardım bekliyorum Paspasınızı gözden geçirin, başka paspasla da deneyin, yine oluyorsa debriyaj alışkanlığınızı gözden geçirin. Yorum bağlantısı
Ercüment Koyuncu 8 Mart 2013 Paylaş 8 Mart 2013 bunla ilgili fordun yurt dışında bülteni var Model: Focus 2011.25 (12/2010–) Build Date: 12.06.2010-30.08.2012 Build Code: AU-CE Assembly Plant: Saarlouis Assembly Plant: St. Petersburg Engine: 1.6L Duratorq-TDCi (DV) Diesel Transmission/Transaxle: (B6) C-MAX 2010.75 (07/2010–) Build Date: 01.07.2010-30.08.2012 Build Code: AM-CE Assembly Plant: Valencia Engine: 1.6L Duratorq-TDCi (DV) Diesel Transmission/Transaxle: (B6) pdf ekleme şansım varmı bültenin tamamı pdf olarak var ama yükleyebiyormuyuz buraya Yorum bağlantısı
Ercüment Koyuncu 8 Mart 2013 Paylaş 8 Mart 2013 Malesef formda konu vardı baktım tam editörde dosya ekle yok Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 8 Mart 2013 Paylaş 8 Mart 2013 Klasik işten anlamayan servis durumu, bu teşhisi çocuğa söylesen bilir zaten, adam gibi eğitim yok vs.. her yaptıkları iş için belge alamayı, kayıt açtırmayı sakın unutmayın. Geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Ercüment Koyuncu 8 Mart 2013 Paylaş 8 Mart 2013 (düzenlendi) Build Date: 01.07.2010-30.08.2012 Build Code: AM-CE Assembly Plant: Valencia Engine: 1.6L Duratorq-TDCi (DV) Diesel Transmission/Transaxle: (B6) Aracında sorun olanların imalat tarihi ve üretim yeri tutuyor mu acaba bülten de böyle yazıyor ama ingilizce tam çeviri yapacak varsa iyi olur dosyayı ekleyemedim dosya ekle seçeneği yok bende anladığım kadarıyla basınç borusu değişimi yapılıyor resimli anlatımındada Should a customer express concern that the clutch pedal sticks during its return stroke (clutch can still be disengaged), the probable cause insufficient return load in clutch pedal system. This insufficient return load causes the clutch pedal not to pass the clutch pedal force reduction spring cross-over point and consequently hang at ~50mm of pedal travel. To rectify this concern, a new clutch pressure pipe in conjunction with an revised clutch master cylinder and clutch pedal force reduction spring should be installed. • NOTE: If Service Instruction in reference to OASIS message 22169 has already been applied to the vehicle, it is NOT required to install a new clutch pedal force reduction spring. Check via the OASIS database <VIN Enquiry> <Warranty Repair History> if there are recent repair histories. • NOTE: Special warranty claim information for this Technical Service Bulletin. CCC: P24 Other Clutch Troubles. For markets where FordEtis IDS is used, refer to WB 45/2009 for the policy on using FordEtis IDS for warranty repairs. If FordEtis IDS is used to diagnose a customer's concern(s), select the appropriate customer symptom(s), follow any diagnostic, repair and post repair procedures presented, and ensure the completed diagnostic session file is transmitted to Ford. Failure to follow this process may affect any associated warranty claim submission. For markets where FordEtis IDS is not available, rectify this concern by following the attached service repair instruction. 8 Mart 2013 tarihinde Ercüment Koyuncu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Burak Sarıkaya 12 Mart 2013 Yazar Paylaş 12 Mart 2013 bu hafta sonu debriyaj alt merkezinin değişeceği söylendi inşallah düzelir artık. Araç ankara tur oto da servisi nasıldır iyi günler ilginize Yorum bağlantısı
Ercüment Koyuncu 21 Mart 2013 Paylaş 21 Mart 2013 servislerin bu bültenden haberleri varmıdır acaba Yorum bağlantısı
Edip Aydın 22 Mart 2013 Paylaş 22 Mart 2013 Bu bültene istinaden yurtdışında geri çağırma var mı acaba? Bizde herşeyler böyle uyanmazsan ses çıkmaz, uyanırsan önce bıktırma taktiğiyle yağlar sularlar birkaç parti dişli çıkarsan zorla değilim olur. Benim aracın akslarına 4 kere tsb kapsamında işlem yapıp 5. De zorla değiştirdikleri gibi:) Yorum bağlantısı
Ömer Meral 24 Mart 2013 Paylaş 24 Mart 2013 konu debriyajdan açılmışken dün farketttiğim bir konuyu bende paylaşmak istiyorum. sorun mu değil mi tam çözemedim. 1. vitesten 2. vitese hızlı bir şekilde vites geçişi yaparsam aracın altından çat diye bir ses geliyor. vitesin geçişinde sıkıntı yok, bu birtek 1 den 2 ye geçerken oluyor. diğer viteslerde sorun yok. bir tuaflıkta, örneğin 1. vitesten yüksek devirde debriyaja basarsam vitesin altından bir yerden tık tık ses geliyor. çalışmada bir sıkıntı yok. ama normal mi değilmi bilemedim. her zamanda olmuyor. bazen kesiliyor özellikle arabayı yıkattığım zamanlar veya ben duyamıyorum anlayamadım. bu tarz şeylerle karşılaşan var mıdır? Yorum bağlantısı
Murat Can 26 Ocak 2015 Paylaş 26 Ocak 2015 arkadaşlar Burak beyle aynı sorunu bende yaşıyorum acaba baskı balata mı yoksa debriyaj merkezi arızası mı? servis baskı balata dedi ama benim arabam 17000 km de ben baskı balata olduğunu düşünmüyorum . ayrıca sanayide 2 ustaya daha gösterdim debriyaj üst merkez arızası diyorlar.sizce hangisi Yorum bağlantısı
Murat Can 26 Ocak 2015 Paylaş 26 Ocak 2015 Arkadaslar ararken sonuda buldum 2012 cmax ve focus 3 lerdde bu sorun varmis ve ford un kendi yayinladigi teknik seervis bultenindde yaziyormus.ilgili bulten TSB 39 2012 .bu bulteni yarin altinsoy plazaya gosterrecigim bakalim ne diyecekler. Tam olarak ercument koyuncu beyin ingilizcesini yayinladigi bulten. Yorum bağlantısı
Murat Can 27 Ocak 2015 Paylaş 27 Ocak 2015 arkadaşlar sabah ilk işim servis müdürü ile görüşmek ve bu bültenden bahsetmek oldu neyse ki müdür bey servis danışmanları gibi yapmayıp beni dinledi ve hak verdi .öğlen 11:30 aracımın baskı balata ve debriyaj alt merkezi sökme işlemine başlandı ve baskı balata da hiç bir soruna rastlanmadı.danışmanların kesinlikle baskı balata arızası dedikleri olay alt merkez arızası olduğu ortaya çıktı ve alt merkez + üst merkez değişimi garantiden yapılarak aracım akşam 18:00 da teslim edildi.1870 lira masraf çıkarken 5 kuruş vermeden garantiden arabam yapıldı. BU BÜLTENİ ARAŞTIRIP ortaya çıkaranlara ve paylaşımda bulunanlar çok teşekkür ederim. SERVİS MÜDÜRÜ HAKAN BEYE AYRICA TEŞEKKÜRLER . Yorum bağlantısı
Recommended Posts