İçeriğe Yönlendir

C Max Debriyaj Problemi


Burak Sarıkaya

Recommended Posts

Burak Sarıkaya

2012 model c max aracımda debriyaj problemi oluştu. Araç hareket ettikten sonra debriyaj takılı olarak kalıyor ve ayağımla yukarı doğru kaldırmam gerekiyor. Bunun için servise gittiğimde debriyaj üst merkezinin değişeceğini söylediler ve iki hafta parça bekleme sürecinden sonra değiştirdiler fakat sorun tekrarladı. Bu arada İki hafta parça beklerken de aracı kullanmamız için debriyajın havasını aldıklarını söylediler bir hafta süre ile normal olarak kullandık bir hafta sonrasında yine takılı olarak kalmaya başlamıştı. Şimdi debriyaj üst merkezi değişeli yine bir hafta oldu ama debriyajda tekrar aynı sorun oluştu. Sizce problem ne olabilir? Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Burak Sarıkaya

arızalı durumda viteslere zor geçiyormu

herhangi bir zorluk hissetmedim sadece iyice sonuna kadar basmak gerekiyor rahat geçmesi için

Yorum bağlantısı
Burak Sarıkaya

Demekki arıza teşhisi yanlış olmuş. :angry:

öyle oldu bugün servisi aradım onlar da şaşırdı bakalım şimdi ne teşhis konulacak

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
habib özboyacı

mrb gecmiş olsun burak bey umarım sorununuz sorunsuzca çözülür ..konu debriyajdan acılmışken benimde debriyajla ilgili başka bir sıkıntım var aracın üzerindeki orjinal paspası sürekli ayagımın altından kacıyor ve debriyajı kullanırken problem cıkarıyor debriyaja takılıyor ilk başta debriyaj bozuk zannettim sonra paspasın takıldıgını gördüm yolda giderken sürekli geriye cekmek zorunda kalıyorum önerisi veya çözümü olan arkadaslardan yardım bekliyorum

Yorum bağlantısı
Misafir

mrb gecmiş olsun burak bey umarım sorununuz sorunsuzca çözülür ..konu debriyajdan acılmışken benimde debriyajla ilgili başka bir sıkıntım var aracın üzerindeki orjinal paspası sürekli ayagımın altından kacıyor ve debriyajı kullanırken problem cıkarıyor debriyaja takılıyor ilk başta debriyaj bozuk zannettim sonra paspasın takıldıgını gördüm yolda giderken sürekli geriye cekmek zorunda kalıyorum önerisi veya çözümü olan arkadaslardan yardım bekliyorum

Paspasınızı gözden geçirin, başka paspasla da deneyin, yine oluyorsa debriyaj alışkanlığınızı gözden geçirin.

Yorum bağlantısı
Ercüment Koyuncu

bunla ilgili fordun yurt dışında bülteni var

Model:

Focus 2011.25 (12/2010–) Build Date: 12.06.2010-30.08.2012

Build Code: AU-CE

Assembly Plant: Saarlouis

Assembly Plant: St. Petersburg

Engine: 1.6L Duratorq-TDCi (DV) Diesel

Transmission/Transaxle: (B6)

C-MAX 2010.75 (07/2010–) Build Date: 01.07.2010-30.08.2012

Build Code: AM-CE

Assembly Plant: Valencia

Engine: 1.6L Duratorq-TDCi (DV) Diesel

Transmission/Transaxle: (B6)

pdf ekleme şansım varmı

bültenin tamamı pdf olarak var ama yükleyebiyormuyuz buraya

Yorum bağlantısı
Ercüment Koyuncu

Malesef formda konu vardı baktım tam editörde dosya ekle yok

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Klasik işten anlamayan servis durumu, bu teşhisi çocuğa söylesen bilir zaten, adam gibi eğitim yok vs.. her yaptıkları iş için belge alamayı, kayıt açtırmayı sakın unutmayın.

Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Ercüment Koyuncu
(düzenlendi)

Build Date: 01.07.2010-30.08.2012

Build Code: AM-CE

Assembly Plant: Valencia

Engine: 1.6L Duratorq-TDCi (DV) Diesel

Transmission/Transaxle: (B6)

Aracında sorun olanların imalat tarihi ve üretim yeri tutuyor mu acaba bülten de böyle yazıyor ama ingilizce tam çeviri yapacak varsa iyi olur dosyayı ekleyemedim dosya ekle seçeneği yok bende anladığım kadarıyla basınç borusu değişimi yapılıyor resimli anlatımındada

Should a customer express concern that the clutch pedal sticks during its return stroke (clutch

can still be disengaged), the probable cause insufficient return load in clutch pedal system.

This insufficient return load causes the clutch pedal not to pass the clutch pedal force

reduction spring cross-over point and consequently hang at ~50mm of pedal travel.

To rectify this concern, a new clutch pressure pipe in conjunction with an revised clutch

master cylinder and clutch pedal force reduction spring should be installed.

• NOTE: If Service Instruction in reference to OASIS message 22169 has already been

applied to the vehicle, it is NOT required to install a new clutch pedal force reduction spring.

Check via the OASIS database <VIN Enquiry> <Warranty Repair History> if there are

recent repair histories.

• NOTE: Special warranty claim information for this Technical Service Bulletin. CCC: P24

Other Clutch Troubles.

For markets where FordEtis IDS is used, refer to WB 45/2009 for the policy on using

FordEtis IDS for warranty repairs. If FordEtis IDS is used to diagnose a customer's

concern(s), select the appropriate customer symptom(s), follow any diagnostic,

repair and post repair procedures presented, and ensure the completed diagnostic

session file is transmitted to Ford. Failure to follow this process may affect any

associated warranty claim submission. For markets where FordEtis IDS is not

available, rectify this concern by following the attached service repair instruction.

tarihinde Ercüment Koyuncu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Burak Sarıkaya

bu hafta sonu debriyaj alt merkezinin değişeceği söylendi inşallah düzelir artık. Araç ankara tur oto da servisi nasıldır iyi günler ilginize

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ercüment Koyuncu

servislerin bu bültenden haberleri varmıdır acaba

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

Bu bültene istinaden yurtdışında geri çağırma var mı acaba?

Bizde herşeyler böyle uyanmazsan ses çıkmaz, uyanırsan önce bıktırma taktiğiyle yağlar sularlar birkaç parti dişli çıkarsan zorla değilim olur.

Benim aracın akslarına 4 kere tsb kapsamında işlem yapıp 5. De zorla değiştirdikleri gibi:)

Yorum bağlantısı
Ömer Meral

konu debriyajdan açılmışken dün farketttiğim bir konuyu bende paylaşmak istiyorum. sorun mu değil mi tam çözemedim. 1. vitesten 2. vitese hızlı bir şekilde vites geçişi yaparsam aracın altından çat diye bir ses geliyor. vitesin geçişinde sıkıntı yok, bu birtek 1 den 2 ye geçerken oluyor. diğer viteslerde sorun yok.

bir tuaflıkta, örneğin 1. vitesten yüksek devirde debriyaja basarsam vitesin altından bir yerden tık tık ses geliyor. çalışmada bir sıkıntı yok. ama normal mi değilmi bilemedim. her zamanda olmuyor. bazen kesiliyor özellikle arabayı yıkattığım zamanlar veya ben duyamıyorum anlayamadım. bu tarz şeylerle karşılaşan var mıdır?

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Murat Can

arkadaşlar Burak beyle aynı sorunu bende yaşıyorum acaba baskı balata mı yoksa debriyaj merkezi arızası mı?

servis baskı balata dedi ama benim arabam 17000 km de ben baskı balata olduğunu düşünmüyorum .

ayrıca sanayide 2 ustaya daha gösterdim debriyaj üst merkez arızası diyorlar.sizce hangisi

Yorum bağlantısı
Murat Can

Arkadaslar ararken sonuda buldum 2012 cmax ve focus 3 lerdde bu sorun varmis ve ford un kendi yayinladigi teknik seervis bultenindde yaziyormus.ilgili bulten TSB 39 2012 .bu bulteni yarin altinsoy plazaya gosterrecigim bakalim ne diyecekler.

Tam olarak ercument koyuncu beyin ingilizcesini yayinladigi bulten.

Yorum bağlantısı
Murat Can

arkadaşlar sabah ilk işim servis müdürü ile görüşmek ve bu bültenden bahsetmek oldu neyse ki müdür bey servis danışmanları gibi yapmayıp beni dinledi ve hak verdi .öğlen 11:30 aracımın baskı balata ve debriyaj  alt merkezi sökme işlemine başlandı ve baskı balata da hiç bir soruna rastlanmadı.danışmanların kesinlikle baskı balata arızası dedikleri olay alt merkez arızası olduğu ortaya çıktı ve alt merkez + üst merkez değişimi garantiden yapılarak aracım akşam 18:00 da teslim edildi.1870 lira masraf çıkarken 5 kuruş vermeden garantiden arabam yapıldı. BU BÜLTENİ ARAŞTIRIP ortaya çıkaranlara ve paylaşımda bulunanlar çok teşekkür ederim. 

SERVİS MÜDÜRÜ HAKAN BEYE AYRICA TEŞEKKÜRLER .

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...