İçeriğe Yönlendir

Focus III - 2012 Esp Kapama?


Cem Yurga

Recommended Posts

Cem Boneval

Hayir sadece tutunma kaybi varsa patinaja girer araba daha bir cevval gibi hissedersin kalkisi, aslinda guc ayni gaz tepkimesi ayni.

Bundan çok emin olmayalım.

Araç patinaja düştüğü anda TCS motor torkunu/gücünü düşürüyor, hatta tek taraflı patinaj varsa o tarafa fren bile uygulayabiliyor

Yani cayırtılı bir kalkış esnasında ilk iki viteste izin verilen azami motor gücünü kulanabilirken TCS devrede iken kullanamıyoruz, zemn şartları sürücünün sağ duyusu ve ustalığı gibi faktörler TCS olmadan kalkışı daha hızlı olabilir.

Sprintbooster'a gelince ben kullanıyorum, ama gideremediği iki sorun var

1. Ford motorları genelde ilk gaz hareketlerine belli bir ataletle cevap veriyorlar, emisyon ve tüketimi düşük tutuma adına bir tedbir

2. İlk iki viteste gücün ancak %80'i kullanılabiliyor, güvenlik önlemi olarak

Bu iki faktör birleştiğinde dokun fırlasın tarzında bir tepki beklemek hayal oluyor. Belki remap ile üstesinden gelinebiir ama sprintbooster işe yaramıyor bu manada.

Bu arada yanlış anlaşılmasın kullanımda güç hissini arttırıyor, habersiz devre dışı bırakıldığında, mesela servis elemanı tarafından, "ne oldu araba niye gitmiyor" diyorum anında...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben 2002 mondeda esp açık ve kapalı testler yaptığımda, patinaja düşmesem de 1 saniye fark olduğunu görmüştüm.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Bundan çok emin olmayalım.

Araç patinaja düştüğü anda TCS motor torkunu/gücünü düşürüyor, hatta tek taraflı patinaj varsa o tarafa fren bile uygulayabiliyor

Yani cayırtılı bir kalkış esnasında ilk iki viteste izin verilen azami motor gücünü kulanabilirken TCS devrede iken kullanamıyoruz, zemn şartları sürücünün sağ duyusu ve ustalığı gibi faktörler TCS olmadan kalkışı daha hızlı olabilir.

Sprintbooster'a gelince ben kullanıyorum, ama gideremediği iki sorun var

1. Ford motorları genelde ilk gaz hareketlerine belli bir ataletle cevap veriyorlar, emisyon ve tüketimi düşük tutuma adına bir tedbir

2. İlk iki viteste gücün ancak %80'i kullanılabiliyor, güvenlik önlemi olarak

Bu iki faktör birleştiğinde dokun fırlasın tarzında bir tepki beklemek hayal oluyor. Belki remap ile üstesinden gelinebiir ama sprintbooster işe yaramıyor bu manada.

Bu arada yanlış anlaşılmasın kullanımda güç hissini arttırıyor, habersiz devre dışı bırakıldığında, mesela servis elemanı tarafından, "ne oldu araba niye gitmiyor" diyorum anında...

 

Cem Bey ben de aynısı demek istiyorum, sanıyorum "ASR kapalı iken" demeden bağladığım için yanlış anlaşılmış. Cevval kalkış ASR off iken oluyor.

Motor dizginsiz cayır cayır güç gönderiyor çekişin olduğu tekerlere. 

 

Sprintbooster benim T-Jet aracımda çok fark ettirmişti, tabiki gaz pedal kalibrasyonları ve SB'ye vereceği yanıt markadan markaya hatta modele göre değişmesi normal. T-jet de verim aldım ama kandırıcı bir şeydi, sonra gittim paşaoğlunda yazılım yapıldı, zaten burda da SB etkisi verilebiliyor pedala. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...