İçeriğe Yönlendir

Gaz Kesme Sorunu


Cihaner Öztürk

Recommended Posts

Cihaner Öztürk

Arkadaşlar, muhtemelen aynı sorundan muzdarip arkadaşlar olmuştur düşüncesiyle şirket araçlarımızda yaşanan bir sorun hakkında yardım istiyoruz. Araçlar 2009 TDCİ Titanium. Sorun özellikle uzun yolda oluyor ve araç birden gaz kesiyor ve sonra tekrar toparlıyor. Bu sorun 2-3 aracımızda da olmaya başladı. Araçlar şu an 100.000 km üzerinde yol yapmış durumda. Servis bir türlü çözemedi. Aynı sorun tüm Focuslarda olunca ben de kronik bir hata var fikri oluştu. Konu ile ilgili bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa seviniriz. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

şahsen hiç duymadım, aynı firma kullanımı altında birden çok araçta görüldü ise, dış unsurlara bakmalı derim, bakımdaki malzemeye veya yakıta, tdci da ani yığılma sonra toparlanma olursa arıza koodu bırakmasılazım beyinde, en öncelikle bakılacak yer kızdırma bujisi olabilir, ancak arıa kodu okuyup geciştirerek değil, Ids te ilgili menulerden kontrol lazım, belki de servisi değiştirin?

Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk

Çağlar bey Ankara'da ki farklı servislere gidiyoruz. Yakıt kesinlikle Opet. Servisler sorunu çözemedi. Katalitik konvertör temizlik vs yapıldı. Özel servislere gidildi. Çok ender yaptığı için testlerde denk gelmiyor. Arıza kodu bırakmadığı söyleniyor. Farklı sürücülerde denk geldiği için bir şey de diyemiyorum. Eğer başkalarında bu tür bir problem olmuyorsa sorunu içeride arayacağım. Açıkcası bende Fordlarda kronik bir sorun herhalde diye düşünmeye başlamıştım.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Arkadaşlar, muhtemelen aynı sorundan muzdarip arkadaşlar olmuştur düşüncesiyle şirket araçlarımızda yaşanan bir sorun hakkında yardım istiyoruz. Araçlar 2009 TDCİ Titanium. Sorun özellikle uzun yolda oluyor ve araç birden gaz kesiyor ve sonra tekrar toparlıyor. Bu sorun 2-3 aracımızda da olmaya başladı. Araçlar şu an 100.000 km üzerinde yol yapmış durumda. Servis bir türlü çözemedi. Aynı sorun tüm Focuslarda olunca ben de kronik bir hata var fikri oluştu. Konu ile ilgili bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa seviniriz. Teşekkürler.

Bu soruna benzer bir sıkıntıya bir aralar bayağı kafa yormuştum..Durum, muhtemelen turbo -wastegate-selenoid üçlüsü ile alakalıdır...Eğer öyle ise geçici bir durumdur.. şöyleki; turbonun egsoz çıkış tarafındaki basıncı ayarlayan bıcaklar içeride biriken kurum nedeniyle anlık olarak takılı kalıp selenoidi yanıltabilmekte ve bu durum anlık gaz kesme şeklinde hissedilebilmekte..Diğer olası neden maf sensörünün doğru okuma yapamadığı ve Kızdırma bujisi ..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tesisat arızası abi.. Özellikle yakıt pompası tesisatı incelenmeli.. Sigorta kutusuna giren, motora yakın geçen kablolar açılıp incelenmeli..

Şasi alıyor...

Ancak arıza kodu da bırakıyor, Servis kod görmedi mi ?

Yorum bağlantısı
Halim Deniz

iyi geceler, foruma bu gece katıldım 2010 yılında 43000 km de aldığım aracım şu anda 213000 km de (2007 model 1,6 tdci 109 focus collection sedan) ufak tefek sorunlar dışında aracımda hiç bir sorun yaşamadım desem yanlış olmaz, yukardaki problemi aynı şekilde ben de yaşadım araç yaklaşık araç 75000 km deyken ama ısıtma bujileriile hiç bir ilgisi yok parçanın tam olarak ne olduğunu bilmiyorum fakat motor üzerindeki bir elin yarısı kadar bir parçayı değiştirdiler (2011 yılınca 180 tl ödedim) ve yaklaşık 140 bin km dir o sorunu bir daha yaşamadım,

Benim öğrenmek istediğim şuan yaşadığım en ciddi problem araç ile ilgli motor sistem arızası ekranda yazması zaman zaman özellikle yokuşlarda ani gaza basıldığında motor sistem arızası yazıp, aracın kendini emniyete alması ve bazen 3000 devirin üzerine çıkmadan yola devam etmesi veya aracın giderken stop etmesi, bununla ilgili istanbul bostancı oto sanayi sitesinde adını şuan hatırlamadığım fakat çok iyi referansları olduğunu öğrendiğim bir servise gittim, ama bana yazılmdan olabileceği masalını anlatıp daha sonrasında aracın 2800 tl gibi bir rakamla tüm enjektörlerimi değiştirmem gerektiğini söylediler, bunun dışında bir kaç özel servise gittim onların tamamı da ısıtma bujilerini kontrol ettiler bir sorun olmadığnı görünce olayı bazıları turboya bazıları enjektörlere bağladılar, bu konu ile ilgili olarak özel servis dışında bir çok sanayide bir çok ustaya gittim fakat hala bir özüm bulamadılar yakıt kötü diyeceğim hep merkezi yerlerdeki ya shell den ya da opetten alıyorum kötü mazot olma şansı yok diye düşünüyorum, gemi acenteliği yapıyorum fakat esas mesleğim makine teknikerliği, az çok motorların çalışma prensiplerini biliyorum, ama bu sefer bende çözümsüz kaldım turboda bir sorun olduğunu düşünmüyorum turbonun orjinal olmasına rağmen turbo kanatlarında herhangi br boşluk yok ve herhangi br üfleme sorunu yok, artık bende büyük ihtimalle enjektörlerden dolayı bu sorunu yaşadığımı düşünüyorum

Bu konu hakkında bilgisi olan varsa paylaşmasını rica ederim

Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk

Tesisat arızası abi.. Özellikle yakıt pompası tesisatı incelenmeli.. Sigorta kutusuna giren, motora yakın geçen kablolar açılıp incelenmeli..

Şasi alıyor...

Ancak arıza kodu da bırakıyor, Servis kod görmedi mi ?

Tekrar soracam ama kod yok dediler.

Yorum bağlantısı
Gökhan Efiloğlu

focusların genelinde oluyo diye duydum ben memurum kullandığım araç 2011 focus ve oda aynen bu sıkıntıyı veriyor ve başka araçlarda da olduğunu duydum bu gaz kelepçesi diye bi parçadan oluyo genellikle 100000 geçince bu sıkıntı cıkıyo o parça değişmeden önce temizleniyo ikinci defada değişiyo ....

Yorum bağlantısı
Murat Karataş

araba yolda giderken (ısındıktan sonra genellikle) 3000 dk/devir sınırına takılı kalıyorsa.

arabayı kenara çekip kontağı kapatıp tekrar çalıştırdığınızda sorun kalmıyorsa.

çözüm %90 ısıtma bujisi...

iki gün önce ısıtma bujilerini değiştim iki gündür sorun yok gibi... (inşallah çözüldü)

birde duyduğuma göre turbo selenoid valfi diye bi parça varmış oda olabilirmiş

mış..muş

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Cihaner Öztürk

Gülmeyin ama geçen ay akü değişti, arkadaşlar sorun bitti diyor. Olaki birinin başına gelir, başka bir aküyle test etsin derim.

Yorum bağlantısı
Ömer Faruk Kazalcı

Benzeri bir sorun bizim araçta da var. Akü de değişti, çözüm değil. Turbo değişti, çözüm değil. Kızdırma bujileri değişti çözüm değil. Şimdi araç sanayiden yeni çıktı, enjektörlere bakım yapılmış, ayrıca EGR'yi de iptal ettik ancak arıza lambası yanıyor. Henüz kendim deneyemedim ancak babam eskisinden iyi olduğunu söyledi. En kısa sürede deneyip yazarım. Ancak önce arıza lambasına bir çözüm bulmam gerek.

Yorum bağlantısı
Emrullah Aslan
(düzenlendi)

      Değerli forumdaşlarım.Benim de aracım 2007 TDCI Trend Focus.106.500 km de.Yaklaşık 15 gündür burada bahsedilen gaz kesip sonra devam etme sorunu yaşıyordum.Öyle ki resmen araçtan soğundum yani..Dün yani Cumartesi günü oto elektirikçime yakıt sistemi tesisatını göstermeye gittim.Usta yazılım güncelleme isteyebilir dedi.Çünkü bizim araçlar yazılım güncelleme isteyince yaparmış bu durumu.Sonra Özel servise gittiğimde bilgisayarda krank pozisyon sensöründe arıza gösterdi.Sensörü değiştirdik şu durumda arabam düzeldi.Yani bu sorunu krank pozisyon sensöründen de yapabiliyormuş...

tarihinde Emrullah Aslan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Eren Gökmen
(düzenlendi)

yeni konu acacaktim ama buradan devam etmek daha iyi sanirim.

focus2 1.6tdci 92000km. arada sirada uzun yolda 120 civari takiliyor. gaza sonuna kadar da bassan nafile. tepki yok. kisa bir süre icinde normale dönüyor (1dk sürmüyor). bu durum uzun süreden beri mevcut (2sene?). ariza kodu yok. performansta kayip yok, 3000deviri de geciyor, yakitta sorun yok, akü yeni, bakimi yenide olsa eski de olsa farketmiyor, her zaman olmuyor... bu arada dpf sivisi da tamamlandi 80000de (bitmemisti) ama bisey farketmedi

cogu zamanda 100-120 (veya 110-120) arasini biraz nazlanarak geciyor.

sizce problem nedir? 

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...