İçeriğe Yönlendir

Focus III - Start Stop Neden Çalışmıyor


Uğur Gökçe

Recommended Posts

Uğur Gökçe

2011 model focus aracımda 1 haftadır star stop özelliği durduğum zamanlarda devreye girmiyor. Bu konuda bilgisi tecrübesi olan varsa paylaşırsa sevinirim.

Yorum bağlantısı
Uğur Gökçe

Yol bilgisayarından kapanan bir özellik diye hatırlıyorum...

inceledim menüden bulamadım . :(

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

Citroen c5 de kemer takılı olmadığında çalışmıyordu. kemer tokası aparatları ilede çalışmıyordu.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
(düzenlendi)

bacanağımda stop-start'lı punto var.13 tane mi ne kriterin bir arada olması gerekiyor demişti çalışması için.mesela kavşakta ışıklarda beklerken direksiyon düz olmazsa devreye girmiyor.anlıytor ki dönmek için bekleme yapıyorsun.

böyle ince ayrıntılarla ilgili olabilir mi?

tarihinde Önder Özcan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Gökçe

bacanağımda stop-start'lı punto var.13 tane mi ne kriterin bir arada olması gerekiyor demişti çalışması için.mesela kavşakta ışıklarda beklerken direksiyon düz olmazsa devreye girmiyor.anlıytor ki dönmek için bekleme yapıyorsun.

böyle ince ayrıntılarla ilgili olabilir mi?

ne anladım öyle star stoptan benim arkadaşımda c4 var her zaman devreye giriyor.

ben alalı aracı 1 hafta oldu aldığım 2 gün sorun yoktu trafikte devreye giriyordu, sonrasında ne oldu anlamadım,

servise götürmek gerekiyor anlaşılan

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

ne anladım öyle star stoptan benim arkadaşımda c4 var her zaman devreye giriyor.

ben alalı aracı 1 hafta oldu aldığım 2 gün sorun yoktu trafikte devreye giriyordu, sonrasında ne oldu anlamadım,

servise götürmek gerekiyor anlaşılan

ne anladım öyle star stoptan mı :unsure2:

gülsem mi darılsam mı bilemedim.benim bahsettiğim şey bir özellikti.sokaktan sağa dönüş yapacaksın,gelen araçların geçmesini bekliyorsun,direksiyonun sağa hafif kırık ise stop etmiyor-ki seri bir şekilde yola devam edebilesin ya da ne bileyim gerekmediği yerde devreye girmesin

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Uğur Gökçe

hayır benim demek istediğim 13 kriter in bir arada olması saçma geldi ?

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Dizel araba bu, bence güzel bir özellik değil...Ankara' da arabanın içi soğur 120 saniyelik trafik ışıkları var...:)

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Anlamadım durduğum zaman çalışmıyor derken?

Start stop özelliğinde, araç durunca, bu 13 şart oluşmuş ise motor stop eder.. Yürümek için debriyaja bastığında yada otomatikse freni bıraktığında otomatik olarak tekrar çalışıyor..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Start stop özelliğinde, araç durunca, bu 13 şart oluşmuş ise motor stop eder.. Yürümek için debriyaja bastığında yada otomatikse freni bıraktığında otomatik olarak tekrar çalışıyor..

Çalışmaya çalışıyor da o marş motoru ve alternatör ne kadar dayanır tahmin edemiyorum.

Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

Dizel araba bu, bence güzel bir özellik değil...Ankara' da arabanın içi soğur 120 saniyelik trafik ışıkları var... :)

fan çalışmaya devam ediyor :D

motor sogukken start stop genelde çalışmıyor ondan olabilir mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdar Erisen

öncelikle motorun belli bir ısıya ulaşması gerekiyor.

2.si emniyet kemerin takılmalı,yanında yolcu varsa oda buna dahil.

3.sü start stop (A)harfi olan tuş aktif olması gerekli

4.sü vitesin düşük 1 viteste olmalı

5.swiçler den biri bozulmuş olabilir

şu an aklıma gelenler birebir kullandıklarım bunlar

Yorum bağlantısı
Uğur Gökçe
Çalışmaya çalışıyor da o marş motoru ve alternatör ne kadar dayanır tahmin edemiyorum.

ne kadar dayanacağı konusunda bu sistemi yapan mühendisler çalışma yapmıştır sanırım.

Yorum bağlantısı
Cem Boneval

Start-stopun etkin çalışması için pek çok şart var.

Aklıma gelenler:

1. Akü voltajı (bazen kutup başında oksitlenme ya da temassızlık olunca çalışmayabiliyor, ya da ek amfi vb. aşırı elektrik çeken cihazlar varlığında)

2. Motor ısısı (soğuk veya aşırı sıcak)

3. Ortam ısısı, 0 derece altında ve 30 derece üzerinde çalışmadığı gibi, iklimlendirme açık ve ayarda dış ortam ile iç ortam arasındaki ısı farkı 8-10 derece ve üzerindeyse çalışmıyor

4. Kemer ile alakası yok, en azından bende, ancak kapı açıksa çalışmıyor

5. Fren sistemindeki emiş basıncı düşükse de çalışmıyor, ama onuı bizim anlamamız mümkün değil

6. Hız sürekli 10 km/h altında ise de devreye girmez

7. Tabii sistemi denetleyen sensörlerden (değişik ısı, devir, hız, debriyaj pedalı vb.) herhangi birisinde arıza varsa, veya ne bileyim klima kompresörü kablosu çıkmışsa mesela) devre dışı kalabilir.

Isıdan emin olun, iklimlendirmeyi kapatın ve sıcak motorda yine de devreye girmiyorsa, akü başlarını kontrol edin, sağlamsa akü voltajına bakın/baktırın, o da normalse servisi taciz edin.

Marş motoruna binen yüke gelince; sıcak motorda patlama noktasındaki silindire elektrik geldiğinde motor neredeyse kendiliğinden çalışıyor, anlamlı bir yük binmesinden bahsedilemez.

Ancak stop konumunda tüm elektrikle çalışan aksam aküden yiyeceği için güçlü bir akü şart.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Uğur Gökçe
Start-stopun etkin çalışması için pek çok şart var. Aklıma gelenler: 1. Akü voltajı (bazen kutup başında oksitlenme ya da temassızlık olunca çalışmayabiliyor, ya da ek amfi vb. aşırı elektrik çeken cihazlar varlığında) 2. Motor ısısı (soğuk veya aşırı sıcak) 3. Ortam ısısı, 0 derece altında ve 30 derece üzerinde çalışmadığı gibi, iklimlendirme açık ve ayarda dış ortam ile iç ortam arasındaki ısı farkı 8-10 derece ve üzerindeyse çalışmıyor 4. Kemer ile alakası yok, en azından bende, ancak kapı açıksa çalışmıyor 5. Fren sistemindeki emiş basıncı düşükse de çalışmıyor, ama onuı bizim anlamamız mümkün değil 6. Hız sürekli 10 km/h altında ise de devreye girmez 7. Tabii sistemi denetleyen sensörlerden (değişik ısı, devir, hız, debriyaj pedalı vb.) herhangi birisinde arıza varsa, veya ne bileyim klima kompresörü kablosu çıkmışsa mesela) devre dışı kalabilir. Isıdan emin olun, iklimlendirmeyi kapatın ve sıcak motorda yine de devreye girmiyorsa, akü başlarını kontrol edin, sağlamsa akü voltajına bakın/baktırın, o da normalse servisi taciz edin. Marş motoruna binen yüke gelince; sıcak motorda patlama noktasındaki silindire elektrik geldiğinde motor neredeyse kendiliğinden çalışıyor, anlamlı bir yük binmesinden bahsedilemez. Ancak stop konumunda tüm elektrikle çalışan aksam aküden yiyeceği için güçlü bir akü şart.

açıklamanız için çok teşekkür ederim.

citroendeki star stop la farklı o zaman . c4 deki her koşulda devreye giriyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Arkadaşımda pejo var.. oto park içinde her kıpırdayışında stop edip yeniden çalışıyor.. bana saçma geldi..

Vw bundan güzel çalışıyordu... Fordu bilmiyorum... Ne kadar ayıp :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Boneval

Bir duruştan sonra 10 km/h altındaki hızlarda hareket olur veya hiç hareket olmazsa 1-2 dakikadan önce durmuyor. Dur kalk trafikte giderken de 10-15 saniye bekliyor genelde.

Açıkcası yaklaşık 15 saniye altındaki durma aralığı beklentisinde ayağımı debriyajdan çekmeyerek ya da düğmeden iptal ederek stop etmesini engelliyorum.

Ama uzun bekleyişlerde etraftaki araçlar haldır huldur çalışırken sessiz sedasız oturup beklemek keyifli oluyor.

Tüketime de 0,5-0,6L/100km yansıyor Antalya trafiğinde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

bacanağımın duologic puntodan biliyorum,sıkışık trafikte pek kullanışlı değil.ama ayağı frenden çektiğin an çalışması ve harekete geçmesi çok çok güzel

Yorum bağlantısı
Uğur Gökçe

servise götürdüm ,

sonuç olarak debriyaj sensöründe arıza varmış değiştirilecek.

Yorum bağlantısı
İsmail Üstün

servise götürdüm ,

sonuç olarak debriyaj sensöründe arıza varmış değiştirilecek.

Geçmiş olsun. burada yeryerinden oynamış.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Ayhan Onaran

Konu oldukça eski ancak start-stop ile ilgili tecrübe edindim son 1 ay içinde :)  Focuslarda bu sistem oldukça güzel çalışıyor. Vites boşta frene bastığınızda durduğunuz an devreye giriyor. Tabii diğer koşullarda uygunsa.. Mesela başıma gelen ilginç şeyleri yazmak istiyorum. Araç start-stop ile durdu emniyet kemerinizi çözerseniz çalışmaya başlıyor.. Ayağınızı frenden biraz olsun çekerseniz yine çalışmaya başlıyor.. Sonra araçtan indiğinizde geri döndüğünüzde tuş ile basıp çalıştırmanız gerekiyor. Araç normal olarak stop etmiş oluyor. Birde eğer araçta kalorifer klima çalışıyorsa sistem devreye girmiyor. Kapattığınız zaman devreye anında giriyor.. Ben şehir içi trafikte bazen kullanıyorum. Bazende tuşu var 1-2 defadan sonra kapatıyorum.. Tekrar çalışması çok hızlı zaten vites değiştirmek için debriyaja bastığınızda daha vitesi takamadan çalışmış oluyor.. Yüksek devirlerden sonra ise devreye zaten hemen girmiyor turboya zarar verir mi diye düşünen arkadaşlar olabilir.. Böyle bir şey söz konusu değil.. Marş motoru ve alternatör de bu sisteme göre iyileştirilmiş durumda.. Normal bir araçta 35 bin marştan sonra yıpranma oluyorsa bu araçta 150 bin marş sonra yıpranma oluyor.. Yani yapan mühendis bunu da düşünmüş..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Dmir

bu sıralar ilk ecoboost çular ss çalışmıyor diye şikayetçi, mesele akü lerin ömrü ile açıklığa kavuştu. normal motorda 4-6 sene giden akü, ss lularda 2-3 yılda bitiyor. yeni akü olarak ss için geliştirilmiş efb akü takılıyor, bakalım onların performansı nasıl olacak.. efb aküler 250-280 tl civarı..

agm aküler efb den de güçlü ve daha da pahalı..

 

kısaca 3 yaşında olup gün içinde fazla km yapmayan ss lı focusların aküsü çabuk bitiyor bilginize..

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Jel akü kullanildigi için daha erken bitiyor... Akü zayifladikca SS calismaz arasira calisir .jel aküler diğer akulere gore daha pahalidir da

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...