İçeriğe Yönlendir

Opel Astra 3 Easytronik Şanzıman?


Hasan Kerik

Recommended Posts

Hasan Kerik

Selamlar herkese,

Opel Astra Classic III 1.3 CDTI Essentia (konfor paketli) Easytronic şanzımanlı araçlardan almaya niyetlendim. 45.800 TL fiyatı var. Hem dizel hem otomatik ayrıca epeyce özelliğide var. 90 bg 200nm tork 1.3 turbo dizel motor iyi gibi duruyor.Tabiki focus performansını beklemiyorum. Ancak yakıt tüketimi focustan daha iyi. Şu anda da 2006 Focus ghia CVT kullanıyorum. Bir sonraki aracımında dizel ve otomatik olması tercihim.Ancak piyasada dizel otomatik araç yok, olanlarda çok pahalı. Dolayısıyla bu seçenek aklımı kemirmeye başladı. Bu aracı kullanmış olan varsa yada tecrübesi olan varsa yorumlarını öğrenmeyi çok isterim.

Şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Eşimde aynı aracın 1.4 benzinlisi var 2011 model, ben hala easytronic'e alışamadım, tepkileri çok yavaş bence,vites değişimleri çok sarsıntılı,kullanıp içinize sinmeden niyetlenmeyin derim.Başka seçenek olmadığından ve eşim kullanacağından (performans beklentisi olmadığından) easytronic aldık ama ben olsam almam, Easytronic için pek iyi şeyler de duymadım açıkçası,ben olsam başka markaya yönlenirdim opel'de başka seçenek yok ise.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bence vazgeç, sorunlu şanzıman, vasat motor performansı, yüksek elektronik dert potansiyeli, opel bu konularda zayıf, madem bütçede var, başka markalara bakın canınız sıkılmasın, riske girmeye değmez.

Yorum bağlantısı
Yasin Çelik

Aynı soruyu bu gün bir arkadaşım sordu eşi için bakıyor o da ona Auris önerdim , karar sizin

Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt

Aynı sınıf değiller belki ama dsg 1.6 polya bakardım şahsen. O da 45.000 tl gözüküyor tabi polonun donanım fakiri olduğunu da göz ardı etmemek lazım.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

edc öyleyse renoya bakmak lazım, dsg yine içlerinde en iyisi sayılır, ama oda bozuk ne yazıkki, mekatronik sorunu yüzünden baş ağrıtma riski var, oto şanzıman olacaksa yarı otomatiklerin hepsi dertli ne yazıkki. Wv pahalı ve içi boş, aynen iphone gibi fiyatı şişik ama gerisi ... durumu var bundada.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)
:flowers: easytronic mi hardtronic mi nedir sıkıntılı :flowers: 1.3 turbo dizel de doğal olarak ağır kasaya çok zayıf. tarihinde Evren Erak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kia Ceed bakın derim. Sorunsuz klasik şanzımanı ve güçlü motoru var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nuri Güngör
(düzenlendi)
Kia Ceed bakın derim. Sorunsuz klasik şanzımanı ve güçlü motoru var

+1

veya İ 30

tarihinde Nuri G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Kia ceed güzel. Bir de problemli olabilir ama pejo 3008 güzel araba otomatiği mevcut.

Yorum bağlantısı
Osman Ünal
Kia Ceed bakın derim. Sorunsuz klasik şanzımanı ve güçlü motoru var

Çağlar şehir içi 8.5 tüketim var, benzinli gibi maşallahı var.

Yorum bağlantısı
Hasan Kerik
Eşimde aynı aracın 1.4 benzinlisi var 2011 model, ben hala easytronic'e alışamadım, tepkileri çok yavaş bence,vites değişimleri çok sarsıntılı,kullanıp içinize sinmeden niyetlenmeyin derim.Başka seçenek olmadığından ve eşim kullanacağından (performans beklentisi olmadığından) easytronic aldık ama ben olsam almam, Easytronic için pek iyi şeyler de duymadım açıkçası,ben olsam başka markaya yönlenirdim opel'de başka seçenek yok ise.

CVT alıştıktan sonra zaten diğer otomatik şanzımanlara alışmak zor olacak, geçen arkadaşımın dizel otomatik 308 ini kullandım o ne biçim vites geçişi öyle. Eski kasa corsada easytronic vites kullanmıştım. Buna göre iyiydi ama o araç 2002 modeldi sanırsam sonradan değişmişmidir bilmiyorum. Opel forumunuda araştırdım biraz. Çoğu arabasına hasta ( ki beğenmişler almışlar) dolayısıyla objektif bir bakış açısı yok. Ancak Kalkışlarda ağır kaldığını gördüm, yalnız sonradan toparlıyormuş. Nitekim bende megane 2 1.5 dizel kullandım 4 yıl 185nm tork ve 80 Bg idi. Astra 200Nm tork ve 90 Bg. megane beni mutlu ediyordu bundada motor yeter sanırım. Ama 1.4 benzinlinin torku düşük olduğundan biraz daha ağır kalır gibi geliyor.

Bence vazgeç, sorunlu şanzıman, vasat motor performansı, yüksek elektronik dert potansiyeli, opel bu konularda zayıf, madem bütçede var, başka markalara bakın canınız sıkılmasın, riske girmeye değmez.

Şanzımanın sorunları hakkında yeterli bir bilgiye ulaşamadım, doğru dürüst easytroniğin şu arızası var dememişler maalesef. bu konuda bilginiz varsa beni aydınlatırsanız sevinirim. Bütçede benimkini satıp üzerine kredi ile bu kadar olur enfazla. Yoksa 55.000 lere çıkabilsem seçenek çok.

Aynı soruyu bu gün bir arkadaşım sordu eşi için bakıyor o da ona Auris önerdim , karar sizin

Auris otomatik arkadaşımda var aracın ne içine ne dışına ısınamadım. Gerçi onu çok önemsemiyorum aslında ama benim 2 yaşında bir oğlum var ve Aurisin bagajı bizim eşyaların yarısını bile almaz :koskos:

Aynı sınıf değiller belki ama dsg 1.6 polya bakardım şahsen. O da 45.000 tl gözüküyor tabi polonun donanım fakiri olduğunu da göz ardı etmemek lazım.

Poloda da bagaj neredeyse hiç yok.

yarı otomatikde wv dsg gerisi yalan renaultun edc de aynı teknolojiye sahip onuda arastirmak gerek birde opelin o motor kagit uzerindeki gibi degil kalkis ve 1vitesde cok olü fluence veya megane oneririm wv gereksiz pahali bence

Fluence ve meganın iç malzeme kalitesi kötü olmuş beğenmedim iç tasarım ise felaket. birde yine 55.000 leri elden çıkarmak lazım.Ayrıca Çağlar bey derki fluence yolda durmuyor :lol2:

edc öyleyse renoya bakmak lazım, dsg yine içlerinde en iyisi sayılır, ama oda bozuk ne yazıkki, mekatronik sorunu yüzünden baş ağrıtma riski var, oto şanzıman olacaksa yarı otomatiklerin hepsi dertli ne yazıkki. Wv pahalı ve içi boş, aynen iphone gibi fiyatı şişik ama gerisi ... durumu var bundada.

DSG sorunlu olduğunu duydum ancak bu kadar zamanda çözmüşlerdir diye düşünüyorum. Yinede dizel otomatik bir golfe(yine bagaj yok) yada jettaya verilecek paralara acırım ve o parayada bir üst segment araç alırım.

zamanında 2005 ine müşteri olmuştum araba resmen kokluyor benzini.

Uzun yolda 3,6 - 3,8 ortalamaları yakalayanları okuyunca bende hayret ettim. Megane da bile çok kastığım halde 4,3 lt altına düşememiştim . Focustada o kadar kasmama ragmen 5,4 lt altına düşemedim.

Kia Ceed bakın derim. Sorunsuz klasik şanzımanı ve güçlü motoru var

Aynı fiyattaki Ceed de (aslında 1000 tl daha pahalı) Yokuş kalkış destek sistemi, ESP ve Anti patinaj sistem yok. Astarada bunlarda var ha birde çok önemli olmasada otomatik dijital klima var. İkinci eldede opli elden çıkarmak daha kolaydır sanırım .

+1

veya İ 30

1,6 126 Bg otomatik benzinlisini kullanmıştım test sürüşünde 80 bglik meganımın uçtuğu yerlerde sürünmüştü resmen. Bununla şehir dışında sollama yapmak başlıbaşına risk demiştim. Otomatik vites tepkileri çok kötüydü(pejodan bile ). Ama dizel motorları cok iyi fazla yakıyor ama çok seri. Bu aracın bir test sürüşüne gideyim.

Kia ceed güzel. Bir de problemli olabilir ama pejo 3008 güzel araba otomatiği mevcut.

Çoook pahalı maalesef :lol2: yoksa ben 5008 i daha çok beğeniyorum ama 62.000 lira vermek gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Enis Sever

Bütçeniz eğer astraya yetiyorsa bu sınıfta maalesef başka seçenek yok. Ama biraz daha para koyarsanız bence Renault EDC alın şanzımanın vites geçişleri süper bir iki defa yüksek devirde vites değiştirmedi ancak kenara çekip motoru açıp kapayınca düzeldi servise gittim şanzıman kontrol ettiler bir şey yok dediler kullandığım araç 15.000 km de %95 oranında memnunum tavsiye ederim. Ben aracı martta almıştım. Belki yaşamış olduğum sorunu yaşanmayabilir. Yazılım güncellenecek deniyordu.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

EDC'ler da sorun çıkarabiliyor. Daha kendini ıspatlamış şanzıman değil.

Yorum bağlantısı
Misafir

ilk hareketlenmede biraz ağır kalıyor.özellikle performans şekilde hızlanmak istediğinizde vites geçişleri çok kötü.90km sabit hızda düz yolda 3.5lt/100 km civarında bir tüketimi var bu çok iyi.dijital klimayı yol bilgisayarı ekranından kontrol etmek alışkanlık gerektiriyor.alışmadan önce sürekli gözünüzü yoldan ayırıp oraya bakmanız gerekiyor.focusa göre yol ve motor sesi çok az.trim gıcırtıları yok.

Yorum bağlantısı
Hasan Kerik
Bütçeniz eğer astraya yetiyorsa bu sınıfta maalesef başka seçenek yok. Ama biraz daha para koyarsanız bence Renault EDC alın şanzımanın vites geçişleri süper bir iki defa yüksek devirde vites değiştirmedi ancak kenara çekip motoru açıp kapayınca düzeldi servise gittim şanzıman kontrol ettiler bir şey yok dediler kullandığım araç 15.000 km de %95 oranında memnunum tavsiye ederim. Ben aracı martta almıştım. Belki yaşamış olduğum sorunu yaşanmayabilir. Yazılım güncellenecek deniyordu.

4 sene megane II dizel kullandım renaulttan genel olarak çok memnun kaldım, EDC nin de oldukça iyi olduğunu kullanan arkadaşlarım söylüyor. İç mekan tasarım hoşuma gitmedi heleki 55.000 civarında bir para vereceksem biraz daha zevkli olmalı. Ama motor , performans ve tüketimde çok iyi olduğuna eminim.

ilk hareketlenmede biraz ağır kalıyor.özellikle performans şekilde hızlanmak istediğinizde vites geçişleri çok kötü.90km sabit hızda düz yolda 3.5lt/100 km civarında bir tüketimi var bu çok iyi.dijital klimayı yol bilgisayarı ekranından kontrol etmek alışkanlık gerektiriyor.alışmadan önce sürekli gözünüzü yoldan ayırıp oraya bakmanız gerekiyor.focusa göre yol ve motor sesi çok az.trim gıcırtıları yok.

Dijital klima kontrolü problem değil, tüketim süper , yüksek performans ta beklemiyorum. Ancak su eski kasa ve çirkin iç tasarım pek hoşuma gitmiyor. İç mekan kaliteside benim focustan daha alt seviyede, tabi eski kasa gözler alıştı heryerde bolca var. Ama parada buna yetecek galiba.

Yoksa 250.000 lere kadar focusa devammı desem bilemedim ???

Yorum bağlantısı
Misafir
4 sene megane II dizel kullandım renaulttan genel olarak çok memnun kaldım, EDC nin de oldukça iyi olduğunu kullanan arkadaşlarım söylüyor. İç mekan tasarım hoşuma gitmedi heleki 55.000 civarında bir para vereceksem biraz daha zevkli olmalı. Ama motor , performans ve tüketimde çok iyi olduğuna eminim.

Dijital klima kontrolü problem değil, tüketim süper , yüksek performans ta beklemiyorum. Ancak su eski kasa ve çirkin iç tasarım pek hoşuma gitmiyor. İç mekan kaliteside benim focustan daha alt seviyede, tabi eski kasa gözler alıştı heryerde bolca var. Ama parada buna yetecek galiba.

Yoksa 250.000 lere kadar focusa devammı desem bilemedim ???

astra nın iç mekan kalitesi focus tan iyi bence.en azından tıkırtı gıcırtı yok.

Yorum bağlantısı
Hasan Kerik
astra nın iç mekan kalitesi focus tan iyi bence.en azından tıkırtı gıcırtı yok.

Benim ghia ile karşılaştırınca, ön konsol, koltuklar ve kapı üzerindeki plastikler falan astranınkinden daha iyi gibi geldi bana.

Ama ses konusunda kesinlikle haklı olabilirsiniz. Heleki yol ve motor sesi bıktırır adamı focusta.

Yorum bağlantısı
Hasan Kerik
Hasan Bey, herşey bir tarafa da, bu aracın bulunabilirliğini araştırdınız mı?

Bir bayiye sordunuz mu elinizde araç var mı diye?

Evet zeytinburnunda ki opel e sordum her renk varmış ellerinde.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik
(düzenlendi)
CVT ile barışıksanız Easytronic'ten memnun kalmamanız için bir neden yok.C sınıfı dizel otamatik araç için çok değerlendirilebilir bir fiyat.

Essentiaya o para verilmez. Düşük km li cosmo bulabilirsin. Ayrıca hem şanzumandan hemde performanstan memnun kalabileceğin Kia ceed yada İ30 u da değerlendir.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otom...59292571/detay/

gibi.

tarihinde Murat Ersel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Son birşey de hem Ford hemde Opel bu tip şanzumanlarda yaşadığı problemden dolayı üretimi yeni nesile koymadığını hatırlatmak isterim.

Yorum bağlantısı
Misafir
Essentiaya o para verilmez. Düşük km li cosmo bulabilirsin. Ayrıca hem şanzumandan hemde performanstan memnun kalabileceğin Kia ceed yada İ30 u da değerlendir.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otom...59292571/detay/

gibi.

konfor paket olunca donanım baya artıyor abi diğer essentia lar gibi değil yani.yaz başında 42.000 tl den aldık aynı aracı.bu fiyata çok iyi ancak daha fazla verilmez

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik
Ayrıca, Opel servislerinin de Ford servislerinden eksiği yok fazlası var. Olumsuz anlamda tabi.

Bari Toyota falan alın da markayı değiştirdiğinize değsin derim. :)

+1907

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
CVT ile barışıksanız Easytronic'ten memnun kalmamanız için bir neden yok.C sınıfı dizel otamatik araç için çok değerlendirilebilir bir fiyat.

CVT şanzıman arızası dışında, performans ve konfor açısından çok iyi bir şanzımandır. CVT ile karşılaştırılamaz.

Yorum bağlantısı
Hasan Kerik
[ Polo 1.6 TDI 90 PS Tiptr. DSG Comfortline 45.800,00 TL ] tamamen aynı fiyat. Direksiyon kumandası, sis farı bile olmayan Polo'ya tercih edilir bence.

Ha birde vergi avantajı var. Şanzıman sorunlu olsa hala sunmazlardı bence.

WV saçmaladı bayaa, ford da peşi sıra gidiyor. Dolayısıyla seçenek dışı kalıyor. Aslında su ford finans hikayesi güzel gibi.

:) Birsürü yere dizel Astra soruldu ama bulunamadı.

Sorduğumuz yerler de, 2012'de gelir, fiyat garantisi veremeyiz diyordu.

Astra güzel. Otomatik araç isteyen birisinin performans talebinin de çok olmayacağını varsayarsak, motor da iyi.

Şanzıman hakkında ben de hiç olumlu şeyler duymadım. En çok da vitesin sık sık saçmalamasından, vitesler arasında kararsız kalmasından (tarifini yapamadım) şikayet ediliyor.

Geçen cumartesi sorduk arkadaşla beraber 2 tane almayı düşünüyoruz dedik. Her rengi var istediğinizi vereyim dedi eleman. hayret ???

CVT ile barışıksanız Easytronic'ten memnun kalmamanız için bir neden yok.C sınıfı dizel otamatik araç için çok değerlendirilebilir bir fiyat.

Bir kez CVT yaptırmama rağmen CVT cok güzel bir şanzıman. Hatta CVT den sonra diğer otomatikler benim bayaa canımı sıkacak gibi (DSG,EDC hariç sanırım)

Essentiaya o para verilmez. Düşük km li cosmo bulabilirsin. Ayrıca hem şanzumandan hemde performanstan memnun kalabileceğin Kia ceed yada İ30 u da değerlendir.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otom...59292571/detay/

gibi.

Konfor paket olduğu için epey yüklü. Sadece iç tasarım renkler falan cezbedici değil.Pro ceed özellikle çok beğendiğim bir araç ama tamotomatik diye biliyorum ve yakıt tüketimi epey yüksekmiş.

Son birşey de hem Ford hemde Opel bu tip şanzumanlarda yaşadığı problemden dolayı üretimi yeni nesile koymadığını hatırlatmak isterim.

Kesinlikle hakkınız var, ancak bu kadar zamandada sorunları aşmıştır diye düşünüyorum neredeyse 10 senedir kullanıyor bu şanzımanı, ford gibi 2 sene kullanıp bırakmadılar enazından.

Ayrıca, Opel servislerinin de Ford servislerinden eksiği yok fazlası var. Olumsuz anlamda tabi.

Bari Toyota falan alın da markayı değiştirdiğinize değsin derim. :B)

kötü motor(d4d)+kötü şanzıman(mmt) birde çirkin, çok ses alıyor, konfor özellikleri az. Sadece dayanıklı karoser ve yürüyen aksam. O yüzden pek sıcak değil.

konfor paket olunca donanım baya artıyor abi diğer essentia lar gibi değil yani.yaz başında 42.000 tl den aldık aynı aracı.bu fiyata çok iyi ancak daha fazla verilmez

Sanırım caydım astradan :f1:. Belki az kmli ikinci el uygun bir şey bulursam düşünürüm.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...