İçeriğe Yönlendir

Focus Çekiş Ve Isınma Sorunum


Semih İzgi

Recommended Posts

Semih İzgi
(düzenlendi)

Aracımda bazı sorunlar var,bunları madde madde yazıp madde madde yorumlarınızı talep edeceğim.

1.Araç son derece isteksiz şuan, sanki el freni çekiliymiş gibi bir momentum sergiliyor.

2.Eskisinden gürültülü çalışıyor,çok bağırıp az iş yapıyor. Ve sesi çok cılız. Verimli çalıştığındaki tok sesi yok

3.Eskiden motoru devirlendirip bir anda yüksüz ve boşta bıraktığımda düzgün ve seri bir şekilde rolanti devrine düşerdi. Şimdi ise devrini çok daha hantal kaybediyor. Rölantiye geçiş süresi uzadı diyelim.

4.Vites değiştirirken ; tam olarak üst vitesin kavraması sırasında araç sendeliyor. Sanki tam kavrama esnasında biri anlık olarak el frenini çekip bırakıyormuş gibi.. yani güç kesiliyor o an.

5.Üst kapak aşırı ısınıyor.. yıllardır bende, üst kapağın bukadar ısındığına hiç şahit olmamıştım. Asla el değmiyor. Gage'den bakıyorum 93 94 C ortalama ısı, fan açma yok..

6.2300 devirden sonra 7000 devire kadar yani üst devirlerde çok canlı olan motor şuan bu devirlerde bağırıp ısınıp anca hızlanmaya çalışıyor. Resmen arkasından halatla 2. araç bağlı gibi.

Aracın durumu: Bakımları 1000 km kadar önce yapıldı. Yağ eksiltme , herhangi bir dtc(arıza) kodu yok.. Baskı balata el freni çekili uygulanan testlerde motoru anında stop ettiriyor ve motorun devirlenip aracın hızlanmaması gibi bir durum söz konusu değil. Sorunların hepsi benzin ve lpg de ortak gözleniyor.. Motora son müdahale ise Würth'ün 150 ML enjektör katkısı. Katkı tüketimi ve katkı sonrası 200km de etkileri gayet olumluydu. Çekiş ve verim artmıştı. Sonradan böyle oldu. Katkıdan sonra belirginleşen sorunlar kalın yazı tipi ile işaretlenmiştir. Ben bu sorunların katkıdan sonra olmasını tesadüf olarak görüyorum. Yine de yorumları bekliyorum

tarihinde Semih İzgi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz

Bende 45.000bakımına würth motor iç temizleyici kullanıcaktım bu dediklerinizden sonra tereddüte düştüm :unsure2:

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Bende 45.000bakımına würth motor iç temizleyici kullanıcaktım bu dediklerinizden sonra tereddüte düştüm :unsure2:

Bence tamamen tesadüf ama bilmiyorum. Çünkü depomda 20 litreye yakın benzin vardı ve würth 150ml idi küçük kutu. Hani keskin bir kimyasal durum söz konusu değildi. Ki zaten o depomu bitirip 2. depo benzini aldıkdan bir süre sonra bu sorunlar baş gösterdi. Sorunlar öncesi araç daha diri çalışmaya başlamıştı

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz

Bahsettiğiniz sorunların hepsinin sanki kaynağı tek birşey gibi bence hallolur çok sıkmayın canınızı

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

semih gaz mevcutmuydu aracında buji buji kablosu ateşleme bobiniyle başla kontrollere derim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Semih Emminin çok güzel bir sözü vardı. Ben her fırsatta emminden sık kullanıyorum kardeşim benim.Büyük harflerle yazıyorum :) Ben çektim eller çekmesin diye yazıyorum.

ÇALIŞAN SİSTEM KURCALANMAZ.

Geçmiş olsun. Bahsettiğin tüm maddeler aynı soruna ait bence. Aklıma çok şey geliyor ama saçmada geliyor.

Ateşleme-Enjektör tıkanıklığı-Bujiler egsoz tıkanmış olabilir kurumlardan dolayı. Daha önce İrfan Hocamın arabasıda gitmiyordu.Tek yapacağın egsoz manifoltunda söktürüp araçla öyle bir tur atacaksın sanayide bakacaksın düzelme varmı diye.

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Bahsettiğiniz sorunların hepsinin sanki kaynağı tek birşey gibi bence hallolur çok sıkmayın canınızı

Teşekkür ederim. Özellikle böyle mekanik bir arıza oldumu huzur bulamıyorum. En kısa zamanda çözülür inşallah.

Kat ne alemde acaba :s

Aklıma gelen ilk seçenekler arasında Kat var. Hele birde kurum atışı sonrası iyice tıkandımı acaba.. Test edilmeli. :/

semih gaz mevcutmuydu aracında buji buji kablosu ateşleme bobiniyle başla kontrollere derim.

Gaz vardı abi. 59000km de montajı yapıldı şuan 86000km deyiz.. Bujiler bakımda değişti bosch lpg bujisi taktık. Kablolar 1.5 yıllık doduco marka. bobin ise orjinal bobini. Yine 1.5 yıl önce visteon bobin almıştım 3. pistonun ağzı bozuldu geri eskisini taktım 700KM oldu eskisi takılalı.

Semih Emminin çok güzel bir sözü vardı. Ben her fırsatta emminden sık kullanıyorum kardeşim benim.Büyük harflerle yazıyorum :) Ben çektim eller çekmesin diye yazıyorum.

ÇALIŞAN SİSTEM KURCALANMAZ.

Geçmiş olsun. Bahsettiğin tüm maddeler aynı soruna ait bence. Aklıma çok şey geliyor ama saçmada geliyor.

Ateşleme-Enjektör tıkanıklığı-Bujiler egsoz tıkanmış olabilir kurumlardan dolayı. Daha önce İrfan Hocamın arabasıda gitmiyordu.Tek yapacağın egsoz manifoltunda söktürüp araçla öyle bir tur atacaksın sanayide bakacaksın düzelme varmı diye.

Bende de bir huy var abi, Çalışan sistem nasıl daha verimli çalışır.. :D Mehmet abicim bobinimde ateşleme sorunu yaşayınca temizliğe gitmem farz oldu. Biliyorsun düzgün ateşleme olmazsa motoru anında kurum sarıyor..

Farklı bir bobin deneme ile işe başlayacağım. Sonrasında carbon clean veya cat iptali yollarına baş vurabilirim.. Siz burdan yardımlarınıza ve yorum yapmaya devam edin lütfen :good1: Teşekkür ederim abi

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bende de bir huy var abi, Çalışan sistem nasıl daha verimli çalışır.. :D Mehmet abicim bobinimde ateşleme sorunu yaşayınca temizliğe gitmem farz oldu. Biliyorsun düzgün ateşleme olmazsa motoru anında kurum sarıyor..

Farklı bir bobin deneme ile işe başlayacağım. Sonrasında carbon clean veya cat iptali yollarına baş vurabilirim.. Siz burdan yardımlarınıza ve yorum yapmaya devam edin lütfen :good1: Teşekkür ederim abi

Bende de senin gibi bir huy vardı. O huy bir yılda LPG kitiyle beraber 5bin tl mal oldu. O yüzden tavsiyem kurcalama. Şu egsoza bak. Motor temizleme katkısından sonra katalitik konvartör tıkanmış olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

İyi bir şekilde hortumların kontrolünün yapılmasını tavsiye ederim.Benim düşüncem bakım sırasında ve sonrasında büyüyen bir sorun oldugu yönünde.

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir

Geçmiş olsun Semih. Senin ST'ye de nazar deydi desene :nazar:

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

İyi bir şekilde hortumların kontrolünün yapılmasını tavsiye ederim.Benim düşüncem bakım sırasında ve sonrasında büyüyen bir sorun oldugu yönünde.

Korkutma beni Oktay abi :)

Geçmiş olsun Semih. Senin ST'ye de nazar deydi desene :nazar:

Teşekkür ederim abi. İnşallah tez zamanda hallederim sorunu, Valla çok canım sıkıldı açıkcası :/

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Aynı cümleyi Mehmet Kaya içinde yazmıştım.Arıza sebebinin başlangıcı yanlış okumadıysam özetle yanlış yapılan bir işlem sonucu yavaş yavaş oluşmuş yönünde idi.Okudugum bir çok arıza kaynagı bu şekilde gelişiyor.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Toprak

Oksijen sensörü olabilir gibi geliyor.Benim opel aracımda sizin problemlere benzer sıkıntılar vardı sensörü değiştirince düzelmişti.Ayrıca bilgisayara bağlanınca arıza kodu vermiyordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Oksijen sensörü olabilir gibi geliyor.Benim opel aracımda sizin problemlere benzer sıkıntılar vardı sensörü değiştirince düzelmişti.Ayrıca bilgisayara bağlanınca arıza kodu vermiyordu.

Hiç düşünmediğim bir seçenekti. En çok hangi maddeler sizinkine uyuyor Ali hocam?

Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Semih sonradan aldığın yakıttan sonra başladığını söylüyorsun, sorun yakıtta olmasın

Bence ısı sensöründe ufak bir arızadır. Bu nedenle fan açmıyor, motor da yeterince soğumuyordur. Isınınca da motorun verimini düşürür. O konunun üstüne git derim...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Semih sonradan aldığın yakıttan sonra başladığını söylüyorsun, sorun yakıtta olmasın

Bence ısı sensöründe ufak bir arızadır. Bu nedenle fan açmıyor, motor da yeterince soğumuyordur. Isınınca da motorun verimini düşürür. O konunun üstüne git derim...

Ayhan abi kilometre ekranından test menüsüne girip motor ısısını izleyerek araç kullanıyorum. Göstergede araç 95C'yi geçmiyor zorlayınca. Sakin kullanımda ise 91 93C. bildiğim kadarı ile focus motorları için ideal bir çalışma ısısı.. 103 den sonra mı fan açılıyor du?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. 20lt yakıtlı depoya katkı konmaz, bence hiçbir sıvıya hiçbir katkı konmaz ayrı konu

2. debriyaj ne alemde?

3. kompresyon testi yaptır, 5 dakikalık 20-30 TL lik bir işlem

4. üst kapak her zaman ısınır, scak motorda el yakar

Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Ayhan abi kilometre ekranından test menüsüne girip motor ısısını izleyerek araç kullanıyorum. Göstergede araç 95C'yi geçmiyor zorlayınca. Sakin kullanımda ise 91 93C. bildiğim kadarı ile focus motorları için ideal bir çalışma ısısı.. 103 den sonra mı fan açılıyor du?

Evet kardeş ben de öyle hatırlıyorum. 103'den sonra fan açıyor. Ama benim araba'da fan çalışmadan 10 dakika sonra hemen açılıyor, Hatta motor öyle aman aman ısınmadan, soğukken de çalışıyor.

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Forumdan biraz kopunca konularıda kaçırıyor insan :(

Geçmiş olsun Semih. Çözümü bekleyeceğiz bakalım.....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Berkok Polat

Aracımda bazı sorunlar var,bunları madde madde yazıp madde madde yorumlarınızı talep edeceğim.

1.Araç son derece isteksiz şuan, sanki el freni çekiliymiş gibi bir momentum sergiliyor.

2.Eskisinden gürültülü çalışıyor,çok bağırıp az iş yapıyor. Ve sesi çok cılız. Verimli çalıştığındaki tok sesi yok

3.Eskiden motoru devirlendirip bir anda yüksüz ve boşta bıraktığımda düzgün ve seri bir şekilde rolanti devrine düşerdi. Şimdi ise devrini çok daha hantal kaybediyor. Rölantiye geçiş süresi uzadı diyelim.

4.Vites değiştirirken ; tam olarak üst vitesin kavraması sırasında araç sendeliyor. Sanki tam kavrama esnasında biri anlık olarak el frenini çekip bırakıyormuş gibi.. yani güç kesiliyor o an.

5.Üst kapak aşırı ısınıyor.. yıllardır bende, üst kapağın bukadar ısındığına hiç şahit olmamıştım. Asla el değmiyor. Gage'den bakıyorum 93 94 C ortalama ısı, fan açma yok..

6.2300 devirden sonra 7000 devire kadar yani üst devirlerde çok canlı olan motor şuan bu devirlerde bağırıp ısınıp anca hızlanmaya çalışıyor. Resmen arkasından halatla 2. araç bağlı gibi.

Aracın durumu: Bakımları 1000 km kadar önce yapıldı. Yağ eksiltme , herhangi bir dtc(arıza) kodu yok.. Baskı balata el freni çekili uygulanan testlerde motoru anında stop ettiriyor ve motorun devirlenip aracın hızlanmaması gibi bir durum söz konusu değil. Sorunların hepsi benzin ve lpg de ortak gözleniyor.. Motora son müdahale ise Würth'ün 150 ML enjektör katkısı. Katkı tüketimi ve katkı sonrası 200km de etkileri gayet olumluydu. Çekiş ve verim artmıştı. Sonradan böyle oldu. Katkıdan sonra belirginleşen sorunlar kalın yazı tipi ile işaretlenmiştir. Ben bu sorunların katkıdan sonra olmasını tesadüf olarak görüyorum. Yine de yorumları bekliyorum

Merhabalar semih bey benim 2.0 focus ile sorunlarımız aynı. Umarım sorununu çözersiniz ve o sayede benimde aklımda birşeyler oluşmuş olur.

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Merhabalar semih bey benim 2.0 focus ile sorunlarımız aynı. Umarım sorununu çözersiniz ve o sayede benimde aklımda birşeyler oluşmuş olur.

Şimdi depoda bir miktar daha enjektör temizleyici var.. O son bi temizlik yapsın ondan sonra farklı bir bobin ve kat iptali ile testler yapacağım. Yüksek ihtimalle katalizör tıkalı. Çünkü bundan önce de 2 defa Carbon Clean uygulanmıştı 50.000 de ve 70.000 de

Yorum bağlantısı
Berkok Polat

Şimdi depoda bir miktar daha enjektör temizleyici var.. O son bi temizlik yapsın ondan sonra farklı bir bobin ve kat iptali ile testler yapacağım. Yüksek ihtimalle katalizör tıkalı. Çünkü bundan önce de 2 defa Carbon Clean uygulanmıştı 50.000 de ve 70.000 de

Semih bey ben aracın deposuna herhangi bir katkı katmadım ama şikayetlerim sizinle aynı. Depoya katılan enjektör metizleyiciyle alakalı olmayabilir. Ama sıraladığınız sorunların tıpa tıpı bende. Aracı bişey tutuyor sanki veya arkada karavan takılı bilmem kaç tonluk. Gaza basıyorsun ama araba ivmelenmiyor. Abartmıyorum geçenlerde kalkışta beni Broodway geçti gitti eksozuna boğuldum :) Rampalar kabus oldu artık benim için 120 ile rampa çıkarken gaza yüklenince ivmelenen arcım şimdi gaza bastıkça devir düşüyor vites düşürmek zorunda kalıyorum. Bir diğer sorunda bağırtı sorunu 2.500 devri geçince aracın canı çıkıyor sanki bağırıyor ama bi atraksyon yok.Buji, buji kablosu hava filtresi diğer filtreler yeni değişti ama sonuç aynı gazdada benzindede. İnanın arkadaşımın 1.5 hyundaisini kullanırken daha çok zevk alıyorum ve yetkili servis bu kadar belirtiye rağmen araç normal diyor. Asıl komiğime giden ve sinirim bozanda bu konu oluyor.

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Semih bey ben aracın deposuna herhangi bir katkı katmadım ama şikayetlerim sizinle aynı. Depoya katılan enjektör metizleyiciyle alakalı olmayabilir. Ama sıraladığınız sorunların tıpa tıpı bende. Aracı bişey tutuyor sanki veya arkada karavan takılı bilmem kaç tonluk. Gaza basıyorsun ama araba ivmelenmiyor. Abartmıyorum geçenlerde kalkışta beni Broodway geçti gitti eksozuna boğuldum :) Rampalar kabus oldu artık benim için 120 ile rampa çıkarken gaza yüklenince ivmelenen arcım şimdi gaza bastıkça devir düşüyor vites düşürmek zorunda kalıyorum. Bir diğer sorunda bağırtı sorunu 2.500 devri geçince aracın canı çıkıyor sanki bağırıyor ama bi atraksyon yok.Buji, buji kablosu hava filtresi diğer filtreler yeni değişti ama sonuç aynı gazdada benzindede. İnanın arkadaşımın 1.5 hyundaisini kullanırken daha çok zevk alıyorum ve yetkili servis bu kadar belirtiye rağmen araç normal diyor. Asıl komiğime giden ve sinirim bozanda bu konu oluyor.

Siz de benim gibi bobine ve katalizör'e odaklanın. Bunlar değilse de oksijen sensörü olabilir... Hani bazen bisikletle giderken tersden rüzgar yersiniz de hızlanamazsınız ya. Aynen öyleyiz şuan :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...