İçeriğe Yönlendir

Motor Yağını Kendim Değiştirdim ( Tavsiye Ederim )


Ahmet Topcu

Recommended Posts

Guest Hasan Ekici
(düzenlendi)

Şimdi tdci sahibi olarak bende mi 0-30'a geçsemmi diye düşünmeye başladım. 5-30 ile 0-30 arasında turbo bozacak kadar bir fark var mı teknik olarak?

tarihinde Hasan Ekici tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

Bir de yetkili servise sormanı tavsiye ederim fiyat sorduğunda bir kere öpüyoruz diyolar :D

aynı parçayı daha pahalıysa yetkili servisten almaya ne gerek var :)

Yorum bağlantısı
Ahmet Topcu

Yenisi 80 küsür olduğundan zor geliyor değiştirmek :)

Hava filitresi 80 lira olurmu yahu :) alt üstü bir kağıt parçası bizim focusların 10 liraya kadar hava filitresi bulunabiliyor :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Hava filitresi 80 lira olurmu yahu :) alt üstü bir kağıt parçası bizim focusların 10 liraya kadar hava filitresi bulunabiliyor :)

onlar sarı kağıt, işlevi çok az, yani tozu tutabilme, turbosunu seven kaçsın

Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici

onlar sarı kağıt, işlevi çok az, yani tozu tutabilme, turbosunu seven kaçsın

Çağlar abi, 0-30 ile 5-30 ayrımı turboyu zorlayacak bir fark yaratırmı? Volvo 0-30 kullanıyor aynı turbo-motorda ve sorunsuz diye bir öneri okudum ve mantıklı gelmeye başladı

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

gelmesin, üretici tavsiyesini hiç sorgulamayın, volvo neden böyle tercih etmiş onu da bilemem

Yorum bağlantısı
Mehmet Gürcüoglu

Senin araba tırtogen, bizimkiler premium ford, olacak o kadar :D

şu premium olmanın avantajını da görseydik iyi olurdu :biggrin:

Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

Senin araba tırtogen, bizimkiler premium ford, olacak o kadar :D

ford un bakımı pahalı alınmaz :D :D

Yorum bağlantısı
Ahmet Topcu

onlar sarı kağıt, işlevi çok az, yani tozu tutabilme, turbosunu seven kaçsın

Tabi 10 liralık hava filitrelerinide kullanmayalım bunu sonuna eklemeyi unutmuşum :) birde Çağlar abi aracın kullanım kılavuzunda özellikle 5w30 yağ kullanılması gerektiği belirtilmiş eğer ben değiştirmeseydim 10w40 ın ne gibi sakıncaları olabilirdi uzun vadede.

Yorum bağlantısı
Semih Özcan

yag bakımı yapmak kolay iştir tarif edeceğim ama benim tavsiyem ekmeği ekmeciye vermek siz yaparken bi sorunla karsılasırsınız kalırsınız morta yağ olmadığı için mecbur kurtacı cağırırsınız daha çok masraf. öncelikle tork anahtarı veya tork kolu dediğiniz sey sizin yağ bakımında hiçbir içinize yaramaz o motor üst kapagının saplamalarını sıkmak için kullanılır ve kilo ile sıkan bir alettir. size lazım olan 30 tork tornavida muhafazayı sökmek için 21 veya 13 anahtar karter tapasını açmak için. yağı boşalttıktan sonra tapayı sıkın ve yağ filtresini öyle sökün benzili araçlarınki kolay alttn rahatlıkla sökebilirsiniz söktükten sonra yağ filtresinin contasının üzerinde kalmamasına dikkat edin ve ondan sonra yenisini takın. dizeller için ya fitresi değişimi biraz daha zor 24 lokma uzun kol ve cırcır lazım tabi bazen intercol hortumlarından birinin ayagını sökmek veye gevsetnekde gerekebiliyor bunları yapabiliyorsanız gerisini zaten yaparsınız. ama tavsiyem dizel arac kullanıcılarının yağ filtresi değiştirmeye kalkmaması. tüm araçların hava filtresi değişimi hemen hemen çok kolaydır kendiniz yapabilirsiniz fakat polen filtresine hiç bulaşmayın focus 1 ler kolay gerisi acayip salakca bir yerde ve sökümü oldukca zor

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
(düzenlendi)

yag bakımı yapmak kolay iştir tarif edeceğim ama benim tavsiyem ekmeği ekmeciye vermek siz yaparken bi sorunla karsılasırsınız kalırsınız morta yağ olmadığı için mecbur kurtacı cağırırsınız daha çok masraf. öncelikle tork anahtarı veya tork kolu dediğiniz sey sizin yağ bakımında hiçbir içinize yaramaz o motor üst kapagının saplamalarını sıkmak için kullanılır ve kilo ile sıkan bir alettir. size lazım olan 30 tork tornavida muhafazayı sökmek için 21 veya 13 anahtar karter tapasını açmak için. yağı boşalttıktan sonra tapayı sıkın ve yağ filtresini öyle sökün benzili araçlarınki kolay alttn rahatlıkla sökebilirsiniz söktükten sonra yağ filtresinin contasının üzerinde kalmamasına dikkat edin ve ondan sonra yenisini takın. dizeller için ya fitresi değişimi biraz daha zor 24 lokma uzun kol ve cırcır lazım tabi bazen intercol hortumlarından birinin ayagını sökmek veye gevsetnekde gerekebiliyor bunları yapabiliyorsanız gerisini zaten yaparsınız. ama tavsiyem dizel arac kullanıcılarının yağ filtresi değiştirmeye kalkmaması. tüm araçların hava filtresi değişimi hemen hemen çok kolaydır kendiniz yapabilirsiniz fakat polen filtresine hiç bulaşmayın focus 1 ler kolay gerisi acayip salakca bir yerde ve sökümü oldukca zor

" dizeller için ya fitresi değişimi biraz daha zor 24 lokma " değil 27 lokma lazım.Yağ filtre kapağını çıkarmadan önce de turbo borularını gevşetmek lazım ki yağ filtre kapağı rahatça çıksın yoksa çıkaramazsınız.Turbo boruları yağ filtre kapağı üstünde kalıyor.O borular içinde yine lokma lazım ama kaç olduğunu hatırlamıyorum.Bakar onu da yazarım.En son kendim değiştirdiğim için tecrübeyle sabittir. tarihinde Mustafa Yanar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ercan Aytuğ Atalay

o 30w ile 5 30w arasında ki fark hangisi daha iyi ve faydalı bu konuda net bir açıklama rica ediyorum büyüklerimden lütfen

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

o 30w ile 5 30w arasında ki fark hangisi daha iyi ve faydalı bu konuda net bir açıklama rica ediyorum büyüklerimden lütfen

0 30W daha ince diyebiliriz.

Soğukta ve az süre kullanımda daha verimli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...