İçeriğe Yönlendir

Ford Mondeo 2.0 Ghia 98 Otomatik Şanzuman Sorunu/ şalter arızası


Halim Ercan

Recommended Posts

Halim Ercan

Herkese merhaba;

Aracım işlerim nedeniyle şehir dışında olduğum için yaklaşık bir 10 gün kadar yattıktan sonra 6 Nisan günü Ankara'ya doğru yola çıktım.

Ankara'ya 150 km kala (yaklaşık 350 km yol gittikten sonra) otoyolda araç normal giderken silkeleme yapmaya başladı. Sonra da kendi kendine D konumunda vitesi küçültmeye çalışıp devir fazla gelince de eski vitese dönmeye çalıştı. Bu sırada da vuruntu yaptı vites geçişlerinde.

Aracı kenara çektim ve önce boş viteste sabit olarak 3000 devir yaptım. Hiç bir sorun olmadı.

Sonra 1. viteste sabit hız ve devirde bir süre emniyet şeridinde gittim. Yine sorun yaşamadım.

sonra 2. vites'e alıp aynı işlemi yaptım ve yine bir sorun yaşamadım.

Tekrar yola çıktım 15 20 dk aralıklarla yine aynı sorunu yaptı ancak yolda bırakmadı ve Ankara'ya ulaştım.

Ertesi gün şehir içi kullanımda hiç bir sorun olmadı ve iki gün sonra İstanbul'a döndüm.

5 gün boyunca hiç bir sorun yaşamadım, ancak İki gün önce şehir içi kullanımda yine silkeleme yapmaya başladı. Vites geçişlerinde herhangi bir sorun yok ancak O/D (Overdrive) yaptığımda eskiden araç daha çabuk tepki verip hareket ederdi veya kompresyon yapardı. Şu an bu işlemi tam yerine getirmiyor. Ayrıca durduğu yerden hareket ederken hafif bir zırıltı geliyor.

Bu konuyla ilgili bana yardımcı olursanız sevinirim.

Saygılarımla

Yorum bağlantısı
Halim Ercan
(düzenlendi)

buji/bobin gibi

araç şu an 169000 km'de 3500 km önce 165000 bakımı yetkili serviste yapıldı. buji bobin olabilir mi yine de?

tarihinde Halim Ercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Lpg, benzin... deneme yapıldı mı... ?

Şanzımandan olsa düzelmez, daha kötüye giderdi diye tahmin ediyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Halim Ercan

Lpg, benzin... deneme yapıldı mı... ?

Şanzımandan olsa düzelmez, daha kötüye giderdi diye tahmin ediyorum.

Araç benzinli. LPG kullanmıyorum.

Forumdan araştırdığımda Türbin hız okuyucusu veya TR Sensörü olabilir gibi bir hisse kapıldım.

Ayrıca Katalitik konvetör bu tarz bir sorun yaratır mı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

muhtelif sensör sornununda, vites 4 e geçmez çekiş bayağı azalırdı ama tekleme yapmazdı

Yorum bağlantısı
Halim Ercan

muhtelif sensör sornununda, vites 4 e geçmez çekiş bayağı azalırdı ama tekleme yapmazdı

Çekişte bence ufak da olsa bir düşüş var ama vites geçişlerinde herhangi sıkıntı yok. benzin tüketiminde azalma yok.

ama geçen akşam park yeri ararken sokak aralarında 1. vites ile gittim eskiden gaz verince daha seri hareket eden ve gazdan ayağımı çektiğimde hemen kompresör yapan araç tam olarak bu dediklerimi yapmıyordu.

aldığım yakıt ile ilgili bir sorun olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

ben oyumu tr algılayıcısından yana kullanıyorum. tabi şanzıman yağının tamam olduğunu kabul ederek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halim Ercan

ben oyumu tr algılayıcısından yana kullanıyorum. tabi şanzıman yağının tamam olduğunu kabul ederek.

güzel bir nokta... Şanzıman yağını ben kontrol edebilir miyim? Edemiyorsam ettireceğim yer eklemek veya değiştirmek için hangi yağı kullanmalı?

Yorum bağlantısı

güzel bir nokta... Şanzıman yağını ben kontrol edebilir miyim? Edemiyorsam ettireceğim yer eklemek veya değiştirmek için hangi yağı kullanmalı?

Hava filtre ve gaz kelebeği arasında olan hortumun şoför tarafından doğru aşağıya bakarsanız sarı çubuğu görebilirsiniz.Şanzuman yağ kontrolü yapmadan önce aracınızı çalıştırın.normal motor yağı kontrolü gibi kontrol edilmiyor.çubuk üzerinde uzunca tırtırlı bir bölüm görürsünüz zaten.Ayrıca eksikse yağ,bunu sizin tamamlamanız biraz zor çünkü o çubuğun çıktığı yerden ekleme yapılabiliyor.

Yağınız tamamsa eğer bu sıkıntıyı vites seçiciden yapabilir.

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Hava filtre ve gaz kelebeği arasında olan hortumun şoför tarafından doğru aşağıya bakarsanız sarı çubuğu görebilirsiniz.Şanzuman yağ kontrolü yapmadan önce aracınızı çalıştırın.normal motor yağı kontrolü gibi kontrol edilmiyor.çubuk üzerinde uzunca tırtırlı bir bölüm görürsünüz zaten.Ayrıca eksikse yağ,bunu sizin tamamlamanız biraz zor çünkü o çubuğun çıktığı yerden ekleme yapılabiliyor.

Yağınız tamamsa eğer bu sıkıntıyı vites seçiciden yapabilir.

Nasıl? Çalışır halde mi çekiyoruz çubuğu?

Yorum bağlantısı

Nasıl? Çalışır halde mi çekiyoruz çubuğu?

Evet otomatik şanzımanda araç çalışır halde yağ kontrolü yapılıyormuş

Yorum bağlantısı

Aslında önce çalıştırılmalı,durduğu yerde tüm vitesler 2-3 saniye aralıklarla değiştirilmeli ve sonrasında N ye takılarak kontrolü yapılmalı.Triptronik ya da jatco nasıl bilmiyorum ama bizim tam otomatikte bu şekilde abi

Yorum bağlantısı

Bugün şanzıman tamircisinden öğrendiğim kadarıyla R de abd otomatik araçlarında yağa bakılıyormuş.Japon ve avrupa araçlarda N konumunda çalışır vaziyette bakılıyormuş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Hondada N de bakılır.

Fakat mondeoyu aldığımda sormuştum bi kaç otomatik şanzımancıya ve servise, R de bakılacağını söylemişlerdi...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Hurafe, N de bak, bakmadan önce şanzıman sıcak aolmalı ve 5 defa P-D arası gezdirmeli

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

ford'un bütün otomatik şanzıman yağlarına park konumunda ( P ) bakılır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Bu durumda N ve p konumunda sanırım çok fark yok her ikisindede bakılabilir .Şanzımanın sıcak olması ve P ve D arası gezinti bence yeni ve özel bilğiler. :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mutlu Menteşe

Çalışır durumda N de yağ bakılır. Motor durmuş halde de yağ ilavesinde R de ilave edilir diye biliyorum. Özellikle Honda CRV'lerin otomatikleri böyle olduğunu biliyorum

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

şimdi anladığım şu oldu.

kontrol N yada P de

Yağ eklentisi R de.

iyi ama fark ne?

Mesela yağ eklemek için R neden illa ki viteste olacak ise D 1 2 de aynı değilmi?

Ayrıca neden çalışırken kontrol edilmeli ? Merak ettim bilen varsa ve aydınlatırsa sevinirim. :flowers:

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

şimdi anladığım şu oldu.

kontrol N yada P de

Yağ eklentisi R de.

iyi ama fark ne?

Mesela yağ eklemek için R neden illa ki viteste olacak ise D 1 2 de aynı değilmi?

Ayrıca neden çalışırken kontrol edilmeli ? Merak ettim bilen varsa ve aydınlatırsa sevinirim. :flowers:

Abi çalıştırmadan baktığında yağ sürekli fazla çıkar.Çalıştırıp,bikaç vites değişikliğinden sonra şanzıman içindeki gerekli yerler yağlanır ve sonrasında kalan yağın kontrolü yapılır.Ben böyle biliyorum bunun açıklamasını.

tarihinde Bahadır Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Halim Ercan

Başlığı açtıktan sonra bi kaç tamirci gezip en son İkitelli sanayi'de çözüme ulaştım. TR Sensörü (Şalter) arızası çıktı. Parça değişti ve şu an sorunsuz vites geçişleriyle eski haline döndü araç.

cevap yazan ve yardımcı olmak isteyen herkese çok teşekkürler.

:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

ben oyumu tr algılayıcısından yana kullanıyorum. tabi şanzıman yağının tamam olduğunu kabul ederek.

Başlığı açtıktan sonra bi kaç tamirci gezip en son İkitelli sanayi'de çözüme ulaştım. TR Sensörü (Şalter) arızası çıktı. Parça değişti ve şu an sorunsuz vites geçişleriyle eski haline döndü araç.

cevap yazan ve yardımcı olmak isteyen herkese çok teşekkürler.

:)

:superman:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...