İçeriğe Yönlendir

Ford Mondeo 2.0 Ghia 98 Otomatik Şanzuman Sorunu/ şalter arızası


Halim Ercan

Recommended Posts

Onur Durmaz

(MESAJ TEKRARI) Durum acil arkadaşlar;

Hayırlı akşamlar arkadaşlar, iki gün önce benim mondeo vites geçişlerinde sıkıntı yaratmaya başladı (otomatik) 2000 devire kadar hareket etmiyor ondan sonra yavaş yavaş ilerlemeye başlıyordu ve bende bunun üzerinde otomatikten iyi anlayan otokoç emeklisi bir ustamıza arabamı emanet ettim, şanzuman içindeki pompa üzerinde bulunan iki adet balatam sıyırmış durumdaydı ayrıca çift yönlü tas dedikleri pompa yatağı da dipteki kaynak yerinden çatlamıştı, çatlayan parçayı ve balataları değiştirdik ve 4 lt yağ ekleyerek aracımı çalıştırdık;

- Araç düzde çok tatlı oldu vites geçişleri güzel fakat rampalarda 4. vitese geçmeyerek o/d off yazısı yanıp sönmeye başlıyor,

-Ara sıra 2. vites geçişi esnasında çok vuruntu yapıyor,

- Ve son olarak aracımı ilk çalıştırdığımda gaza dokunduğum an vites kolunun altında sanki damacana varmış da içindeki su çalkalanıyormuşcasına bir ses geliyor

Sizce sebep ne olaki?

Yorum bağlantısı

- Araç düzde çok tatlı oldu vites geçişleri güzel fakat rampalarda 4. vitese geçmeyerek o/d off yazısı yanıp sönmeye başlıyor,

-Ara sıra 2. vites geçişi esnasında çok vuruntu yapıyor,

- Ve son olarak aracımı ilk çalıştırdığımda gaza dokunduğum an vites kolunun altında sanki damacana varmış da içindeki su çalkalanıyormuşcasına bir ses geliyor

Sizce sebep ne olaki?

Şanzımanda hala bir yerlerde sorun var demek sanırım.

Vuruntu yapması şanzıman kulaklarından da yapabilir.

su sesi de aracınızın radyatöründe hava olduğunun göstergesi olabilir.

Benim tahminlerim bu yönde.Daha bilgili arkadaşlar da bilgi vereceklerdir mutlaka

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Abi çalıştırmadan baktığında yağ sürekli fazla çıkar.Çalıştırıp,bikaç vites değişikliğinden sonra şanzıman içindeki gerekli yerler yağlanır ve sonrasında kalan yağın kontrolü yapılır.Ben böyle biliyorum bunun açıklamasını.

Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı

Teşekkür ederim.

Ne demek abi,hepimiz bildiğimizi birbirimizle paylaşacağız ki Fordçular arasındaki bağı kopartmayacağız. :bravo:

Yorum bağlantısı
Onur Durmaz

Arkadaşlar yok mu bir babayiğit konusunun uzmanı şu yukarıdaki meçhul sorularıma cevap verecek :)

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Onur Durmaz

Merhaba arkadaşlar, sizlerden bir ses çıkmayınca bende şanzumanı indirttim , torkun içindeki türbün balataları bitmiş onları değiştirdik ve şanzumanı topladık ama sonuç büyük bir hüsran oldu arıza aynen devam ediyor. Aracı çalıştırıyorum (biraz yattıktan sonra yapıyor) ve göğüslüğün altından lıkır lıkır du dökülüyormuşcasına ses geliyor, gaz verir vermezde ses kesiliyor.Harekete geçiyorum 2000 devire kadar sıkıntı yok ama 2000 devirden sonra şanzumandan muntazam bir ötme sesi geliyor, biraz yüklenince (kick down) yapıp araç 4 ten 3 e düşünce ve belli bir süre bu hızla gidince o/d off yazısı yanıp sönmeye başlıyor ve araç 4 e tekrar geçmiyor hız azaltıp 1den 2ye geçerkende muntazam bir vuruntu yapıyor. İşin içinden çıkamadım gitti, yardımlarınızı bekliyorum iyi forumlar.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Merhaba arkadaşlar, sizlerden bir ses çıkmayınca bende şanzumanı indirttim , torkun içindeki türbün balataları bitmiş onları değiştirdik ve şanzumanı topladık ama sonuç büyük bir hüsran oldu arıza aynen devam ediyor. Aracı çalıştırıyorum (biraz yattıktan sonra yapıyor) ve göğüslüğün altından lıkır lıkır du dökülüyormuşcasına ses geliyor, gaz verir vermezde ses kesiliyor.Harekete geçiyorum 2000 devire kadar sıkıntı yok ama 2000 devirden sonra şanzumandan muntazam bir ötme sesi geliyor, biraz yüklenince (kick down) yapıp araç 4 ten 3 e düşünce ve belli bir süre bu hızla gidince o/d off yazısı yanıp sönmeye başlıyor ve araç 4 e tekrar geçmiyor hız azaltıp 1den 2ye geçerkende muntazam bir vuruntu yapıyor. İşin içinden çıkamadım gitti, yardımlarınızı bekliyorum iyi forumlar.

Revize ettirdiğiniz yer ne diyor?

Ustaeller'e gidip gösterdiniz mi?

Su sesi ise bambaşka bir olay. Sanıyorum conta yaktınız.

Yorum bağlantısı
Onur Durmaz

Bugün revize ettirdiğim yere tekrar götürücem, aracımın bakımlarını Prestij Oto'da yaptırıyorum son olarak su sesiyle contanın nasıl bir bağlantısı var biraz açıklayabilirmisiniz?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Merhaba arkadaşlar, sizlerden bir ses çıkmayınca bende şanzumanı indirttim , torkun içindeki türbün balataları bitmiş onları değiştirdik ve şanzumanı topladık ama sonuç büyük bir hüsran oldu arıza aynen devam ediyor. Aracı çalıştırıyorum (biraz yattıktan sonra yapıyor) ve göğüslüğün altından lıkır lıkır du dökülüyormuşcasına ses geliyor, gaz verir vermezde ses kesiliyor.Harekete geçiyorum 2000 devire kadar sıkıntı yok ama 2000 devirden sonra şanzumandan muntazam bir ötme sesi geliyor, biraz yüklenince (kick down) yapıp araç 4 ten 3 e düşünce ve belli bir süre bu hızla gidince o/d off yazısı yanıp sönmeye başlıyor ve araç 4 e tekrar geçmiyor hız azaltıp 1den 2ye geçerkende muntazam bir vuruntu yapıyor. İşin içinden çıkamadım gitti, yardımlarınızı bekliyorum iyi forumlar.

şanzıman revizyonu başarısız olmuş, su sesi başka, motor suyu yeniden konduğu için olabilir, pislik vardır gitmiştir

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ercan Mürtezaoğlu

Sanzuman sorunu yasayan arkadaslara Allah kolaylık versin arabamı tam satılıga cıkarıyordum kı yaptı bendede aynı sorunu ındırttık sanzumanı 3300 tl ödedım tamamen revızyon yapıldı sonra yıne vurma yapmaya basladı tekrar gıttım neysekı potansıyometre mıdır nedır onu degıstıler verdık 300 daha sımdı ıyı sımdı satılıga cıkardık sıfırladıktan sonra bıraz sacma oldu ama artık model yukseltme zamanı geldı sıfır sanzumanlı mondi satılık :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...