İçeriğe Yönlendir

Focus III - Hayal Kırıklığı !


Serhat Çelikkanat

Recommended Posts

Serhat Çelikkanat

Aracımdan taki bugune kadar çok memnundum.Tam bir hayal kırıklığı yaşadım.Bu akşam otopark için aranıyordum yana yakıla şişlide.İzbede olsa 45 derece eğimli bir girişi olan bir yer buldum girdim.Neyse konuya gireyim, can sıkıntımın sebebini açıklıyım.Vazgeçip otoparktan çıkmak istedim.Aracın devrini aldırıp yokuşu çıkmaya çalışırken olan oldu , araba yığıldı kaldı resmen bağırdı ve stop etti hemen geri kaçmasın diye el frenine sarıldım ama ne fayda el freni de tutmaz oldu arabayla aşağıya kdr indim.Rezil oldum derken ikinci deneme yine hüsran aynı senaryo :( yığılıp kalan bir motor ve geri kaçan bir araç ! allahın hakkı 3tür dedim söylene söylene gaz pedalına asılmak suretiyle motoru anırta anırta yokuştan çıktım.Hani nerde kaldı 1.6 tdci motor 115 beygir 270nm tork.gerçekten ama gerçekten yıkıldım.ford motoru iyidir sağlamdır güçlüdür hani nerde.anlıyorum tamam motorun gücü bu da, eee o el frenine ne demeli ??? ne işe yarar bildiğin lastikler dönüyodu :D kitlemedi bile.Araç daha 1 aylık ve bunun sebebi nedir sizce ? Bu ve buna benzer eğilimli yollarda bu sorunla karşılaşan var mı ?Yorumlarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Murat Altındal
(düzenlendi)

bence siz vitesi yanlış takmışsınız, 1 yerine 3 e takmış olma ihtimaliniz yüksek, yoksa 45 derece eğimli rampada imkansız anlattıklarınız, el frenine gelince o kadar dik rampada tutmaması normal, :)

tarihinde Murat Altındal tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Sıfır alınan aracın ilk km lerinde fren balatalarının bir miktar aşınmadan vazifesini sağlıklı yapamayacağı ihtimaline karşın dikkatli olunması gerektiği yazar bazı kullanma kılavuzlarında... Kaldı ki araç daha güçsüz bir araç dahi olsa öyle bir yokuşta stop etmesi bence pilotaj kaynaklı bir problem gibi gözüküyor, zira en kötü ihtimalle 1. viteste patinaja düşer yine stop etmemesi gerekir... Düşük bir ihtimal araçta gariplik olabilir, belki de motor soğuk ve toparlanmadan verimli güç üretemiyorken denendi, yada yakıt kötüydü vs... 68 Hp Fiesta bile 1. viteste dik bir yokuşta stop etmeden patinaj çekebilir :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Volkan özyurt

ayağınız debriyajda uzun süre kaldıysa debriyaj geçici boşalmış olabilir. bir keresinde başıma gelmişti: bir adres arıyordum. adamın tarif ettiği bölgeye geldim, defalarca adamı aradım meşgul üstüne meşgul. o ara nasıl oldu bilmem şuraya mı dönsem buraya mı yok dur adamla konuşayım öyle döneyim falan derken ayağım debriyajda uzun süre kaldım.(farkında olmadan) sonra adama ulaştım dükkanı dik yokuşlu bir sokaktaydı. park ettim işimi halledip tekrar bindim önüme biri park etmişti. geriye çıkmak istedim araba öne kaydı, bir daha denedim yine kaydı. el frenini çekip denedim yine kaydı. artık son denemem dedim çünkü kaya kaya öndekine çok yaklaştım. dediğin gibi arabayı bağırtarak geri çıktım. giderken araba gazı yemiyor gibi oldu, bağırıyor ama gitmiyordu. direk servise doğru tıngır mıngır gittim. yolda araba kendine geldi. yine de kontrol ettirdim. birşey yok. debriyaja uzun süre basmış olabilir misin dedi usta. o ara kafama dank etti evet basmıştım. aslında fark edip debriyajı biraz pompalasaydım sıkıntı olmayacaktı. senin durum da böyle olmuş olabilir. insanlık hali, hani bazen birşey elindeyken ararsın ya onun gibi :)

Yorum bağlantısı

45 derece egim hayli yuksek. Turbo devreye girecek duruma gelmeyince olabilir. Benim de basima baska bir dizel aracta gelmisti. Akcaabatta bir kapali otopark vardir yerin altinda. Otoparkin cikisi yaya kaldirimi. Hizini alip cikamak gerekiyor ama tam hizla gelirken 3 cocuk onune atlayinca mecburen fren yaptim ve yokusta arac birdaha kalkamasi. Baski balatasi sorunsuzdu. Mecburen rampadan asagi inip hizlanip tekrar ciktim. Benzer bir durum arkadasimin opel astrasinda da oldu.

Dizelin gucu turbo ile baslar turbo ile biter. Alt ve ust devirlerde tork egrisi dip yaptigi icin aracin toplam beygur gucunun onemi yok.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

45 derece egim hayli yuksek. Turbo devreye girecek duruma gelmeyince olabilir. Benim de basima baska bir dizel aracta gelmisti. Akcaabatta bir kapali otopark vardir yerin altinda. Otoparkin cikisi yaya kaldirimi. Hizini alip cikamak gerekiyor ama tam hizla gelirken 3 cocuk onune atlayinca mecburen fren yaptim ve yokusta arac birdaha kalkamasi. Baski balatasi sorunsuzdu. Mecburen rampadan asagi inip hizlanip tekrar ciktim. Benzer bir durum arkadasimin opel astrasinda da oldu.

Dizelin gucu turbo ile baslar turbo ile biter. Alt ve ust devirlerde tork egrisi dip yaptigi icin aracin toplam beygur gucunun onemi yok.

Saygilarimla.

anılan aracın max. torku 1500 devirde 270 nm dir. bunun altında zaten araç kullanılmaz, 2500 devir civarında da max. torkundan en fazla 20-30 tork kaybeder, yani alt ve üst devirlerde tork eğrisi öyle dip yapmaz, ancak çok dik yokuşta iyice hızlanıp çıkmak lazım, o dik yokuşta hareketli aracın el freni çekilince bir tek arka balatalar yetmez, biraz da el freni halatı gevşekse hiç durmaz, gayet normaldir. 1,5 tona yakın araç...

Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Kullanım kaynaklı olduğunu düşünenlerdenim. 2001 model benzin + Lpg'li focus ile abartısız önümü bile göremeyeceğim rampalara tırmandım. Sorun yaşanmadı. Plotaj... :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

2007 model 1.4 tdci fiestam var. çıkmadığım rampa yok. yanlış anlamayın ama kesinlikle pilotaj hatası.

Yorum bağlantısı

Bu sorunun tek taraflı olmadığı düşüncesindeyim...ilk defa böyle birşey duyuyorum...

Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş

Rampada kalıp dizel araçla tekrar kalkış yapmak istediğinizde yarım debriyaj yapıp araç askıda iken aragazı ile devri yükseltin ve devir saati düşmeye başladığında devir 3000 civarında iken hafif gaz vererek istediğiniz rampayı dilediğiniz gibi çıkın.

Aracınızda bunu yapmanıza rağmen hala sorun var ise, geç kalmadan servisin yolunu tutun derim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

dizel focus böyle şakalar yapmaz diye biliyorum...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bence de bu araç servislik...

Servis normal derse, aynı rampayla teknisyenle gelinmeli..

El freni de mutlaka kontrol edilmeli..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Kalkışta stop etmesi ,debriyaj ayarlanamadı,kavramayı yapamadınız şu bu vs.. denebilir.

Ama el freni tutması gerekir.

Yorum bağlantısı

Aracınız 1,3 cdti fiat motorlu bir opel olsaydı hak verirdim. Yalnız Focustan bahsediyoruz. 115 hp 270nm tork. Dizel araçlarda en büyük (bence) gıcıklık motor soğukken gaz yemede tembel davranması. 1,3 Corsamda benzer yokuşlarda çokça aynı sıkıntıyı yaşadım(El freni hariç ki corsa C diye tabir ettiğimiz 2001-2006 modellerinde el freni kronik sıkıntıdır)

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Benzer durumu geçenlerde yıkamacıdan çıkarken yaşadım.Rampa başlangıcında kolonların olması sebebiyle düz giriş yapamıyorsun mecburen hafif gazla rampaya başlayınca rampa ortasında aracın gaz tepkisi sıfıra düştü gaz yemedi ama öylece çıktı rampayı kağnı gibi..

Evren kardeşimin son cümlesi işin özeti bence

Yorum bağlantısı
Semih İzgi
(düzenlendi)

El freninin kaçırmasını normal bulmuyorum. Sıkılaştırılması gerek. Sadece düz yolda tutacaksa ne anlamı var, vitese takıncada durur düzlükte.. Ben elfrenimi hep sıkı ayarlarım ki ihtiyacım olduğunda beni mağdur etmesin. Aşırı dik rampalarda vitesi bire takıp elimi çekili olan el frenine atıp 2000devirlerde kavramayı başlattığım an el frenini indirip kalkarım. Bazen patinaja düşer bazende düzgün tutunur uzar gider araç.. Bence aracınıza alışamadığınız için bu sorunu yaşıyorsunuz.

tarihinde Semih İzgi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Gürcüoglu

El frenini bilmem ama bir arabanın yokuşta özellikle giderken durması yüzde 99.99 pilotajdan kaynaklanır. Ben 82lik fiestayla bile daha dik yollarda birinci viteste çok rahat ilerliyorum. Lakin şu da var ki araç nasılsa ilerliyor diyerek gazdan bırakıp deviri 1500 civarına getirdiyseniz ancak öyle problem teşkil eder kanaatindeyim

Yorum bağlantısı
Fatih Aydın

Ben o yokuşları Escort ile hergün çıkıyorum. Bazen önümde araç oluyor, kavramada tutuyorum aracı sonra yoluma devam ediyorum.

Büyük ihtimal pilotaj kaynaklı bu sorun.

Dizel Focus da bu problemi hiç duymadım.

Ama araçtada sıkıntı olabilir tabi servise gitseniz iyi olur.

Yorum bağlantısı
Akan Belen
(düzenlendi)

Rampa çıkamaması bencede anlamsız.Ya sizin kullanımızda bir sıkıntı var ya da araçta.Eğer siz kendinizden eminseniz aracınızda bir sıkıntı var demektir.Normalde söylendiği gibi hiç sıkıntı yaşamadan aracın ordan çıkması gerekir.El freni konusu ise arıza var kesinlikle.Ne olursa olsun kaçırmaması gerekir.Size servis yolu görünmüş kısa sürede

Jatko ile gönderildi :crazy:

tarihinde Akan Belen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Adnan Murat Paçacıoğlu

1. El freni ayarlanacak.

2. Ben aracı yeni aldığımda 1. vitese çok zor geçiyordu, genelde 3. vitese geçiyordu. (1 haftalık araç). Senkromelerde imiş hemen ayarladılar. O dönem çok stop ettirdim. Vites ayarları bakılmalı.

3. Yokuş kalkışında 1. viteste iken hala tedirgin olur el freni desteğiyle deviri yükselterek kalkarım. Patinaja kaldığı da olur. Kullanımına alışıncaya kadar biraz uğraştırcak sizi :)

Yokuş kalkış desteği olsaydı daha rahat mı kalkardı, nasıl etkilerdi acaba hep merak ederim? :unsure2:

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

45 derece rampada insan zor yürür nerde kaldı araç ? Bolu, Zigana, Sakaltutan gibi rampalarda bile araçlar bayılıyor ve çıkılan eğim 10 dereceyi geçmiyor.

Ne araçta nede sürücü de sorun yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Ne olursa olsun yinede hareket ediyor olması lazımdı.Stop etmesi tuhaf..

Aracı sürükleyecek kadar devir ve tork yoksa stop eder

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...