İçeriğe Yönlendir

Otomatik Şanzıman Revizyonu


Misafir

Recommended Posts

Bende de o/d tusu arabayi calistirdigimda otomatik cikiyor. P'de iken degistirebiliyorum, on off yapabiliyorum. Digerlerinde iken bastigimda tusa gecis olmuyor. Ne Olabilir sorun?

Bazen de o/d yanip sonuyor. Ne yapmak lazim yanip sondugunde? Biraz bekleyip tekrar çalıştırdigimda geciyor.

Bugün 2006 mondeom 0-100u kac saniyede gidiyor diye test ettim, 12.9 saniye cikti, normalde 9.9 gozukuyor. Ozellikle 70-100 arasi yavas cikiyor.

Yunus Emre hocam gecmis olsun size de, allah kaza bela vermesin, oteki önemli degil. Gule gule kullanın.

Teşekkürler Kadir bey. Bizim araçlarda O/D yanıp sönmesi demek şanzıman arızasının lambası gibi düşünün. Ne yazık ki şanzımanda belki ufak da olsa bir probleminiz mevcut gibi gözüküyor. Aracın vites geçişleri nasıl? Vuruntu var mı? Vites değişim esnasında hiç boşa devir çevirdiği oluyor mu az da olsa? Böyle bir durumda aracın 0/100'ünü denemek en büyük hata olsa gerek. Edindiğim bilgilere göre otomatik viteslerde hızlı kalkış yapmak zaten sakıncalı iken arızanın baş gösterdiği durumlarda şanzımanı bu şekilde sıkıştırmak arabaya sıkışan parayı arttırmaktan öteye gitmez. Tavsiyem hemen aracınızı cihaza bağlatın ve arıza kodlarını öğrenin.

Ben bağlattığımda (O/D ışığı hatası sönmüş olmasına rağmen) 733 -734 arıza kodlarını verdi. Bunlar da sırasıyla 3. vites geçiş oranı yanlış ve 4. vites geçiş oranı yanlış şeklindeydi.

Yine edindiğim bilgilere dayanarak söyleyebilirim ki şanzımanda ne kadar erken davranırsanız o kadar az maliyetle kurtarırsınız. Ama tabi şanzımanın sadece açılması bile yaklaşık en az 1000-1500 Tl arasında oynuyor.

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Emre Yaşar

bugün bir arkadaşaın  benzinli otomatik mondeosuna bindim. araç 220.000 deydi. araba çok dik rampalarda bir miktar geri kaçırıyordu. bu normal midir? yalnız böyle bir rampada araç geri giderken eğer gaza bazmazsanız araba geri akmaya devam ediyor. az rampalı yerlerde hiç geri kaçırmıyor. araç giderken vites geçişleri gayet güzeldi. bu arada bu arabayada 30.000 km önce şanzıman yapılmış. bu deneyimden sonra benim arabaya baktık. benimkide aynı arkadaşın arabası gibiydi. çok dik rampada geri kaçırıyor, az rampalarda hiç geri kaçma yok. vites geçişleri çok güzel.. atmama, takılma v.s. anormal bir durum yok.. sorum kısaca çok dik rampalarda aracın geri kaçması normal midir?  ne dersiniz ustalar.. şanzımanda arıza var mıdır?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

bugün bir arkadaşaın  benzinli otomatik mondeosuna bindim. araç 220.000 deydi. araba çok dik rampalarda bir miktar geri kaçırıyordu. bu normal midir? yalnız böyle bir rampada araç geri giderken eğer gaza bazmazsanız araba geri akmaya devam ediyor. az rampalı yerlerde hiç geri kaçırmıyor. araç giderken vites geçişleri gayet güzeldi. bu arada bu arabayada 30.000 km önce şanzıman yapılmış. bu deneyimden sonra benim arabaya baktık. benimkide aynı arkadaşın arabası gibiydi. çok dik rampada geri kaçırıyor, az rampalarda hiç geri kaçma yok. vites geçişleri çok güzel.. atmama, takılma v.s. anormal bir durum yok.. sorum kısaca çok dik rampalarda aracın geri kaçması normal midir?  ne dersiniz ustalar.. şanzımanda arıza var mıdır?

Evet çok dik rampalarda geri kaçar. Geri kaçmasını istemiyorsanız 2 konumuna almanız gerekli.Ancak 2 konumunda araç çok zor kalkıyor.

Yorum bağlantısı
Emre Yaşar

mehmet kaya arkadaşım sağolasın bilgi için... bilmiyordum...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Yenersoy

Yok abi CD4E klasik 4 ileri otomatik.

Mehmet bey, benzinli ve otomatik olan aracınız kaç kilometrede acaba?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...