İçeriğe Yönlendir

Debriyaj Değişmesine Rağmen Çok Sert


Murat Caner Yavuz

Recommended Posts

Murat Caner Yavuz

İyi akşamlar. Arabamı servisten yeni almama rağmen canımı cok sıkan bi kac problemim oluştu sevgili forum üyeleri ve abilerim yardımcı olursa cok sevinirim kısaca sorun söyle..

Baskı balatam bitmişti aracı ustaya bıraktım. Dün aksam aldım arabamı, hiçbir sorun yoktu ama debriyaj cok sertti. Sabah ise gitmek icin arabaya binip 10 dakika sürdükten sonra vites geçmemeye başladı ustayı aradım debriyaji pompalamami söyledi bi kac kere yaptım düzeldi. Ama debriyaj hala cok sert ve cok dipten kavrıyor resmen sol bacağım kas yapıyor :)..acaba bu sertlik kullandikca geçer mi yoksa buyuk bir sorun mu var ortada bilemedim?. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Murat Caner Yavuz

normal değil, tam tersine pamuk gibi olmalı idi?

İnanin ne pamuğu Ölüyorum.Araba kullanmayı yeni öğreniyor gibiyim devamlı araba one atlıyor devamlı bağırıyor.simdi indirtmek mı gerekecek acaba sanzimani?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ben olsam hiç vakit geçirmeden indirtirdim, tarfinize göre ya yanlış baskı balata takılmış (mondeoda 2 ayrı tip var, volantın tipine göre değişir) ya da balata çakılmış ama baskı aynı....... vakit geçirmeden varsa bir hata, giderilmeli. Yeni debriyaj böyle dikkat çekici şekilde sert olmaz

Yorum bağlantısı

Bence bu mesele sizden çok değişimi yapan ustanın problemi. Sizden aldığı işçiliğin hakkını veremediyse, indirip düzeltmesi gerek şanzımanı. Çünki baskı balata değişimi, tamir edildiğini en kolay hissettiren parçaların başında gelir. "0" araç alındığında verdiği his neyse, siz de şu an o hissi duyuyor olmalıydınız.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Metin Çilo
(düzenlendi)

Bilya da değişse iyi olur ondanda kaynaklanabilir. Mondeo için sacsh marka baskı balata kullanılıyor bildiğim kadarıyla.

tarihinde Metin Çilo tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Caner Yavuz

Bilya da değişse iyi olur ondanda kaynaklanabilir. Mondeo için sacsh marka baskı balata kullanılıyor bildiğim kadarıyla.

Bilye De değişti metin bey. Belliki tekrar götüreceğim :(

Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu

hazır konuyu bulmuşken bir soruda ben sorayım...

benim arabada debriyaj çok altta kavrıyor. Yani debriyaj ortaya gelmeden kavramaya başlıyor.başkasının arabasına (2011 corolla benzinli) biniyorum nerdeyse ayağım debriyajla teması kesecek ancak kavrıyor. hangisi normaldir? ya da benim ki normal mi?

Yorum bağlantısı

Araçların karakteristikleri farklıdır ama debriyajın yukarda kavraması baskı balatanın değişme zamanının yaklaştığına işaret eder. Bu süreç kullanıma göre çok kısa sürede de sonuçlanabilir, uzun kilometrelerce de kullanılabilir. Aşağıda kavraması ise daha makbüldür. Aşağıdan kavrama Performans ve yakıt tüketimi açısından olumlu sonuçlar doğurduğu gibi, sürücü açısından da konforlu bir sürüş sağlar.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

hazır konuyu bulmuşken bir soruda ben sorayım...

benim arabada debriyaj çok altta kavrıyor. Yani debriyaj ortaya gelmeden kavramaya başlıyor.başkasının arabasına (2011 corolla benzinli) biniyorum nerdeyse ayağım debriyajla teması kesecek ancak kavrıyor. hangisi normaldir? ya da benim ki normal mi?

ikisi de normal zira başka markalar ayrı tasarımlar, fiesta da corolla gibidir mesela

Yorum bağlantısı
Çetin Özkan

aynı sıkıntı bende de var hatta vites geçişleri çok ser araç ısınınca normale dönüyor bir kaç yere sordum yağ kalın konmuştur ondan olabilir dediler baskımın kavramasında sıkıntı yok sizce baskımı yoksa yağ mı?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Turnacıoğlu

Benim debriyaj da bitmek üzere sanırım. Çok yukarda kavrıyor ve bazen 5. vites 2000 devirde sabit giderken gaza yüklendiğimde devir birden 3000 e çıkıyo sonra biraz düşüyo. Araç normal hızlanıyor.

1-mk3 2001 model için hangi marka önerirsiniz.

2-bu şekilde kullansam beni yolda bırakırmı yoksa başka belirtiler göstermeye başlarmı

Yorum bağlantısı
Benim debriyaj da bitmek üzere sanırım. Çok yukarda kavrıyor ve bazen 5. vites 2000 devirde sabit giderken gaza yüklendiğimde devir birden 3000 e çıkıyo sonra biraz düşüyo. Araç normal hızlanıyor.

1-mk3 2001 model için hangi marka önerirsiniz.

2-bu şekilde kullansam beni yolda bırakırmı yoksa başka belirtiler göstermeye başlarmı

Bahsettiklerinizden artık baskı balata değişim zamanınız gelmiş gibi gözüküyor. Aracın yakıt tüetümü de artmıştır ve bu aşamadan sonra artık aracın yolda bırakma tehlikesi var. Gün gelecek ve vites zor geçmeye başlayacak ve belki aynı gün özellikle rampa çıkışı akabinde bir kokuyla beraber vites geçmeyecek ve yolda bırakmışm olacak.

Piyasada orjinal diye satılan luk ya da sachs marka setler var. Orjinal motorcraft bulunabileceğini sanmıyorum. iki marka da Ford'a orjinal kalitesinde parça üretirler, bu açıdan çok sorun olmayacaktır ancak motorcraftın her zaman daha iyi olduğu söylenir.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Serdar Taş

Benim mondide debriyaj sert ve çok aşağıdan kavrıyor.Baskı balata en küçük kaçırma yok 2 defa ustaya konrol ettirdim..Aradan zaman geçti debriyajın sertliğinide alıştım alttan kavramasına normal gibi geliyor artık....Biraz aracın karakterislik yapısına alışmakla ilgili olsa gerek...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...