İçeriğe Yönlendir

Debriyaja Basılı Tutmak Ömrünü Azatır Mı ?


Murat Yalçın

Recommended Posts

Murat Yalçın

Merhabalar ,

Köprü trafiği ve benzeri trafik te her seferinde debriyaja bas çek 1'e at dur periyodunu tekrarlamak yerine bazen debriyaja basıp araç 1. viteste fren ile durup sonrasında sadece debriyaj gaz fren üç lemesi ile yapılan sürüş debriyajın ömrünü kısaltır mı acaba ?

Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

boşa atıp beklemek yerine debriyaja basıp mı beklemek istiyorsunuz tam olarak ?

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Işıklarda beklerken boşa atmak yerine vites 1 de hazır tutup ayak debriyaja basılı beklesek ne olur?

Yorum bağlantısı
Guest Bahattin Savrin

Işıklarda beklerken boşa atmak yerine vites 1 de hazır tutup ayak debriyaja basılı beklesek ne olur?

Merakla gelecek cevapları bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

Evet trafik çok kısa süreli hareket halinde oldugundan sürekli boş'a at 1 e at yerine , debriyaja tam basıp vitesi hiç boş'a almadan trafik ilerleyinde kalkıp trafik durunda tekrar debriyaja tam basıp fren ile durmak şeklinde. :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Zararı olsa taksiciler yapmazdı sanıyorum. Yoğun şehiriçi trafiğinde motor yaptırmadan 500bin km gören adamlar hepsi...

Ben bunu hiç yapmadığım halde dayanmıyor baskı balata bana.

vesile ile, motor yaptırdım diyeni duydun mu? Bİlgi kaynağı değildir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sertaç Karginer

Ben bu dediğinizi ilk araba kullanmaya başladığım zamanlar tamamen bilgisizlikten yapardım, üst üste yoğun trafikte özellikle ışıklarda arabayı stop ettirince boşa almanın gerekliliğini zor ve acı yoldan öğrenmiş oldum... :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

uğraşmayın böyle alın otomatik vites kafanız rahat olsun.

basılı tutmak ayağınızı yorar balataya zarar vermez. boşa al bırak en mantıklı olanıdır. balatayı ve bilyayı aşındıran ani kalkışlar ve araç hareket halinde giderken ayağın debriyaj pedalı üzerinde tutulmasıdır. genelde savunma hazırdır basmıyorum ki hayır farkında olmadan yol şartları aracın sallanması gibi faktörlerden ufakta olsa pedala basıyorsunuz buda balata ömrünüzü kısaltır.

Yorum bağlantısı

Yoğun trafikte sürekli boşa al ve 1'e tak yaparım...reflekslerimde aktif olur durumdan dolayı...

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Evet trafik çok kısa süreli hareket halinde oldugundan sürekli boş'a at 1 e at yerine , debriyaja tam basıp vitesi hiç boş'a almadan trafik ilerleyinde kalkıp trafik durunda tekrar debriyaja tam basıp fren ile durmak şeklinde. :)

Bu şekilde kullanım zarar verir.Debriyajı bir yerde fren gibi kullanmış oluyorsunuz.Bırakınca gidiyor basınca duruyor..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya

Ben de konuyu okuyunca farkettim, 1. viteste debriyaja tam basılı bekliyorum kısa duracaksam.

Yorum bağlantısı
Emre Köksal

Benim de bildiğim debriyaj yarım kullanılmıyor tam basılıyorsa baskı balatadan yemiyor...

bilya konusunu ise bilmiyorum...

debriyajda basılı beklemenin en büyük zararı (uzun vadede) klasik ayakkabının topuk kısmını sabitlendiği yüzeyden ayırmasıdır:)

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

Aynen arkadaşlar demek istediğim yarım debriyaj yapıp arabayı kavrama noktasında fren gibi kullanmak degil ama öyle garip bir trafik oluyor ki boşa atıcak durucak bir vakit olmuyor yani o yuzde debriyaja basıp frenle duruyorsunuz , trafikde hareket edince frenden cekip debriyajdan cek gaz ver ilerliyorsunuz , yani düz yok yarım debriyaj degil tam basmak şeklinde oluyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

vesile ile, motor yaptırdım diyeni duydun mu? Bİlgi kaynağı değildir.

Teknik olarak ne yapılmalı?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

İstanbul trafiğinde bir süre ayarlar karışıyor zaten. 1-2-boş-1-2-boş-1-2-boş yapa yapa.

Geçen bi sol ayağım yorulunca sağla debriyaja basayım dedim, kalkışta sorun yok da, durma kısmını hesap edemedim, el freniyle durdum. :D

Ben de çok sıkışık trafikte böyle yapıyorum YSB, sıkıntı yok :)

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

İstanbul trafiğinde bir süre ayarlar karışıyor zaten. 1-2-boş-1-2-boş-1-2-boş yapa yapa.

Geçen bi sol ayağım yorulunca sağla debriyaja basayım dedim, kalkışta sorun yok da, durma kısmını hesap edemedim, el freniyle durdum. :D

ahah hocam sağ ayagı debriyajdan çekerken gaz'a nasıl bastın ? :D

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Servet stayla ise aracı vitese takmadan ve debriyaja basmadan, birinci veya ikinci vitese geçecekmiş gibi vites kolunu itmektir, düz yolda başlar yürümeye :)

( Kısa süreli veya dur kalkta aşırı yorulunca kullanırım )

!! Sürekli bu şekilde dur kalk kullanımında, sekromençleri, vites kol yatağını ve baskı yayları haşat olur. !!

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Servet stayla ise aracı vitese takmadan ve debriyaja basmadan, birinci veya ikinci vitese geçecekmiş gibi vites kolunu itmektir, düz yolda başlar yürümeye :)

( Kısa süreli veya dur kalkta aşırı yorulunca kullanırım )

!! Sürekli bu şekilde dur kalk kullanımında, sekromençleri, vites kol yatağını ve baskı yayları haşat olur. !!

Focus öneririm pamuk gibi debriyaj sıfır ayak bilek bacak ağrısı ;)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Hidroliktir herhalde ? Kangoo 130-150.000km ye gelince sertleşiyor. Yeni balata ile bir o kadar daha rahatım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Hidroliktir herhalde ? Kangoo 130-150.000km ye gelince sertleşiyor. Yeni balata ile bir o kadar daha rahatım.

aynen hirolik artı hareketli volan, kangoo nasıl

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...