İçeriğe Yönlendir

Dişi Olan Eski Lastikler...


Evren Barış Özbek

Recommended Posts

Evren Barış Özbek
(düzenlendi)

Bu konuyu Sayın Berk Yalçın'a özelden sormuştum. Kendisi, forumada bilgi sağlanması için forumda konu açmamı rica etti. Gelelim konuya:

 

Yaklaşık bir ay önce arabamı değiştirdim ve 2. el bir 2009 dizel otomatik Citroen C4 Picasso 1.6 HDI MCP (5 kişilik) aldım. Satıcı arabanın lastiklerini yakın zamanda değiştirdiğini (Michelin HP 215/55/16 93V) söyledi. Diş kalınlıkları yeterli, 6mm civarında ve 2008 yılı 32.hafta üretimi. Dişlerde bol miktarda kılcal çatlaklar var. Bu lastikler kullanılır mı? Kullanılmaz mı? Yaz aylarında yaklaşık 7-8000km uzun yol yapacağım. Bu lastikler bir risk midir? Sonuçta arabanın yeryüzüyle olan tek bağı lastikler.
215/55/16 93V ebatlarındaki lastik için 300-350TL arasında rakamlar var. Bu ebat yerine 205/55/16 91V kullansam problem yaratır mı? (Arabanın boş ağırlığı 1430kg)

 

Aşağıda tek bir lastiğin fotoğrafları var. Ancak hepsi aynı durumda. (Çatlakların görülebilmesi için fotoğraf ebatlarını özellikle küçültmedim.)

 

n3jv.jpg

 

jj5d.jpg

 

kzq.jpg

 

uo5t.jpg

 

utjv.jpg

 

3k43.jpg

tarihinde Evren Barış Özbek tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Karakay

kesinlikle değişmelisiniz.önemli olan kullanım süresini aşmamış olmasıdır.tarihi geçen lastiklerde diş kalınlığının önemi yoktur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya

Lastikler ömrünü tamamlamış bence de, değiştirmek mantıklı.

Değiştirmezseniz, gaza her bastığınızda lastikler eski kelimesi beyninizde dolaşacak :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bu lastikle illa ki sorun yaşanacak diye bir kaide yok.Ancak işi sağlama alayım dersen değişim en temizi.Aklında soru işareti kalmaz.Zaten oldukça sertleşmiştir bu lastikler.Konforu da düşürür.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Aynı yaştaki aynı diş derinliğine sahip lastikler ile babamın arabasında sürüş esnasında lastik yarıldı.. O yüzden lastikleri emekliye ayırmanın zamanı gelmiş bence..

Yorum bağlantısı
Bekir Diri

Hiç kullanılmamış sıfır lastik olsa bile bir raf ömrü vardır ve bu lastiklerin raf ömrü dolmuş biranönce değiştirmenizi tavsiye ederim...

Yorum bağlantısı
Fatih Aydın

Yola tutunan diş derinliği değildir.

Binek otomobillerde 10 senede geçse kamyon lastiği gibi kabak olmaz.

Bilindiği gibi 4 sene değil kullanmadan rafta durmuş lastik bile 2 sene sonra yumuşaklığını kaybeder ve yola tutuş azalır.

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Şöyle bir duyuru var;

http://www.atonet.org.tr/yeni/index.php?p=2334&l=1

 

Ayrıca resimdeki lastiklerin yanaklarında ben hiç çatlak falan görmedim. Diş üzerindekiler de normaldir bence. Ama en önemlisi içinize kurt düştüyse derhal değiştirin sonra lastik kaynaklı olmayan bir sorun bile olsa ilk aklınıza gelen şey lastikler olacak v pişmanlık yaşayacaksınız…

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kaan Fakılı

Abi ben böyle zamanlarda hep şunu düşünürüm. Ya Allah göstermesin bu araba ile 130-140 km yol yapıyorum. Önüme ufak bir taş çıktı diyelim, ben de taştan kaçamadım ve tekerle üzerinden geçerken Allah muhafaza teker yarıldı. Ne yapacağız o zaman ?

 

Bu bahsettiğim sıfır teker ile bile olabilir ama bu kılcal çatlaklı lastiklerde olma ihtimali daha fazla. 500 lira 1000 lira benim, eşimin, yoldan geçip giden herhangi birinin ömründen daha kıymetli değildir.

 

Biraz evhamlı bir bakış açısı gibi görünebilir ama yaşanan kazalara  bakınca çok basit sebeplerden olduğunu görüyorsun.

 

Ben de yeni araba aldım. İki lastiğinde balon vardı. Kışa kadar idare ederse kışın kar lastiği alayım, seneye yaz lastiği alayım diyordum. Ancak yola çıktığım zaman içime hep bir kurt düşüyordu.Eşim illa değiştirme, masraf olmasın dedi ama 780 lira verip dördünü birden değiştirdim.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı

Lastik ömrünü tamamlamış ve kılcal çatlaklıklar oluşmuş. Babamın aracında da aynı durum oldu hafif yağmurlu havada direk kaymaya geçiyor. 1. vites göbekde dönüş esnasında kızakladım. hiç denemeyin değiştirin.

Yorum bağlantısı

Yarılma riskinide göz önünde bulundurmak gerekiyor. 4 seneyi doldurmuş lastiklerin mukavemeti %40 lara kadar düşüyor diye okumuştum bir yerde.

 

İlla bir şey olacak diye bir kaide yok ama yolculuk esnasında sürekli aklınız ve kulağınız lastiklerde olacak. Bence hiç gerek yok.

Yorum bağlantısı
Mehmet Atak

Sanayi Bakanlığı'na göre araç altına takılan lastiklerin ömrü 3 yıldır.Aklınızda soru işareti kalmaması için değiştirmenizi öneririm.

4 yılda bir değiştirseniz ve tanesi 300 lira olsa; yılda 300,ayda 25 liraya tekabul ediyor..

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Bu konuyu Sayın Berk Yalçın'a özelden sormuştum. Kendisi, forumada bilgi sağlanması için forumda konu açmamı rica etti. Gelelim konuya:

 

Yaklaşık bir ay önce arabamı değiştirdim ve 2. el bir 2009 dizel otomatik Citroen C4 Picasso 1.6 HDI MCP (5 kişilik) aldım. Satıcı arabanın lastiklerini yakın zamanda değiştirdiğini (Michelin HP 215/55/16 93V) söyledi. Diş kalınlıkları yeterli, 6mm civarında ve 2008 yılı 32.hafta üretimi. Dişlerde bol miktarda kılcal çatlaklar var. Bu lastikler kullanılır mı? Kullanılmaz mı? Yaz aylarında yaklaşık 7-8000km uzun yol yapacağım. Bu lastikler bir risk midir? Sonuçta arabanın yeryüzüyle olan tek bağı lastikler.

215/55/16 93V ebatlarındaki lastik için 300-350TL arasında rakamlar var. Bu ebat yerine 205/55/16 91V kullansam problem yaratır mı? (Arabanın boş ağırlığı 1430kg)

 

Aşağıda tek bir lastiğin fotoğrafları var. Ancak hepsi aynı durumda. (Çatlakların görülebilmesi için fotoğraf ebatlarını özellikle küçültmedim.)

 

 

Hayırlı olsun.

Kışın aracı her gün kullanmayı düşünüyosanız kış lastiği de almanız gerekecek.

Eğer kış lastiği alacaksanız bu yaz bunlarla idare edin. Önümüzdeki bahar da yaz lastiği alırsınız.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Bu eskime izlerine bakarak lastiğin yarılma riskinin arttığını düşünmüyorum, zira bize görünen bülüm, asfalta temas eden yüzey lifsiz, takviyesiz hamur lastiktir. Yarılma riskini oluşturacak etkenler ise, lastiğin iç yüzeyine yakın tabanda ve yanaklarda bulunan çelik ve polyester kuşaklardır. Balon yapmış bir lastikte yanaklardaki polyester kuşaklarda bulunan polyester liflerden birkaçıının kopması söz konusu olur ve ciddi yarılma riski vardır.

 

Bu lastiklerin sadece sertleşme nedeniyle tutunma kaybı yaşayabileceğini düşünüyorum. Bunu da güvenli bir alanda ani frenleme ve patinaj testleri yaparak kontrol edebilirsiniz.

 

Ben de bu lastiklerin bu sezonu da geçirebileceğini düşünüyorum.

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

"Dişi" olan lastik? Lastiğin cinsiyeti mi varmış??? :crazy:

 

(sıcak yaz gününde soğuk soğuk iyi gider dedim :selo:  )

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Bu eskime izlerine bakarak lastiğin yarılma riskinin arttığını düşünmüyorum, zira bize görünen bülüm, asfalta temas eden yüzey lifsiz, takviyesiz hamur lastiktir. Yarılma riskini oluşturacak etkenler ise, lastiğin iç yüzeyine yakın tabanda ve yanaklarda bulunan çelik ve polyester kuşaklardır. Balon yapmış bir lastikte yanaklardaki polyester kuşaklarda bulunan polyester liflerden birkaçıının kopması söz konusu olur ve ciddi yarılma riski vardır.

 

Bu lastiklerin sadece sertleşme nedeniyle tutunma kaybı yaşayabileceğini düşünüyorum. Bunu da güvenli bir alanda ani frenleme ve patinaj testleri yaparak kontrol edebilirsiniz.

 

Ben de bu lastiklerin bu sezonu da geçirebileceğini düşünüyorum.

 

 

Ben kışa kadar idare eder, kışlıkları takınca bunları atardım... 

 

 

Aynen, kışa kadar kullan ve fazla zorlama, birşey olmaz...

3 doğru cevap. Çatlaklar klasik michelin hastalığıdır fazla kafaya takmayın...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu

Bence değiştirin o 7-8000 km yolu yeni lastikleriniz ile keyifle yapın. Benim önerim bu olurdu :)

Yorum bağlantısı
Berk Yalçın (REZULTEO)
(düzenlendi)

Merhaba Evren Bey,

 

1 - 215/55/16 93V aracınızın üreticisi tarafından yapılan birçok testten sonra tavsiye edilen ebatlardır. Ve ebatlarda yapılabilecek bazı değişikliklerde kanunla belirlenmiştir. Gelelim sizin takmayı istediğiniz ebatlara; 205/55/16 91V aracınızın orijinal ebatlarından küçük olduğu için kesinlikle önermiyoruz ve ayrıca da böyle bir değişim yapmanız kanunen yasak.  Ancak aracınız için üreticisi tarafından önerilen birkaç farklı ebat mevcuttur. Buyurun buradan bakabilirsiniz : http://www.rezulteo-lastik.com.tr/citroen-icin-lastik/c4-picasso/c4-picasso-automatique/1.6-hdi-110

 

2 - Lastiklerinizi kullanmaya devam edebilirsiniz. Ek bir bilgi : Lastik üreticilerine göre, aşınma sınırına henüz ulaşmadıysa eğer, bir lastiğin ömrü 10 yıldır. Ancak 5 yıldan sonra her yıl kontrol edilmesi gerekir. Resimlerden gördüğümüz kadarıyla, lastiklerinizde çok büyük bir aşınma söz konusu değil, lastiklerinizi kullanmaya devam edebilirsiniz; ancak yağmurlu havada, ıslak zeminde, virajlarda vs. dikkatli olmanızı öneriyoruz!!

tarihinde Berk Yalçın (REZULTEO) tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

Herkese değerli fikirleri için teşekkür ederim.

Arabamı genelde sakin kullanırım. Uzun yolda kurallara göre 90-120km arası hız yaparım. Gideceğim yere 3 saatte değil 5 saatte varırım. :) Büyük ihtimalle bu yaz bu lastikleri kullanıp, kışa girerken bir takım kışlık lastik, önümüzdeki ilkbaharda da bir takım yazlık lastik alacağım. Şu anda lastiklerle ilgili bir sıkıntım yok. Sıkıntı olduğu anda değişime giderim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Ben olsam kullanırdım ve yaz sonu 205/55/16 ile değiştirirdim...Kanunen yasak durumu bilmiyordum bu arada ebat değişikliğinin...

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Evren Barış Özbek

Cumartesi günü lastikleri değiştirdim. 215/55/16 93V Good Year EfficientGrip Performance lastik aldım. Nakit 1200TL.

"Lastik fiyatlarını yazdığımız konuyu bulamadım."

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...