Önder Kuru 3 Temmuz 2013 Paylaş 3 Temmuz 2013 Ehliyet değişimi konusundan firsat bulunursa bu konuya da bakılır umarım Geçen hafta sahile giderken rampalarda aracım bayılma yapıyordu. Gaza az daha yüklenirsem tam aksine sanki gaz kesiyormuşum gibi yavaşlıyor gazı azaltınca gaz vermiş gibi oluyordu. LPG ustama sordum, vereceği cevap benzine geçince de aynı yığılma olup olmamasına bağlıymış. Eğer benzinde araç aynı yığılmayı yapmıyorsa sorun LPG de ama değişiklik yok ise "siboplar sıkı falan, trigere de bakılacak üst kapak sökülüp aracın kendi kendine avans ayarı yapan mekanizmalara bakılacak" dedi. Bu yığılma neden olur? Dedikleri şeyler (benzinde de yapıyorsa-ki yapıyor gibi geldi dün akşam kısa mesafeli denemede) tam olarak ne anlama geliyor? Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 3 Temmuz 2013 Paylaş 3 Temmuz 2013 Karbüratörlü arabalarda depoda lpg bitimine yakın bu durum oluyor diye biliyorum. Sizde de bundan olabilir diyeceğim ama benzine geçmesi gerekmez mi? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Temmuz 2013 Paylaş 3 Temmuz 2013 Lpg de ise kalibrasyon hatası... Benzinde de yapıyorsa, iş karışık... Bunu yapması için bir şekilde aracın boğulması yada yakıt yetiştirememesi gerekir.. Yorum bağlantısı
Önder Kuru 3 Temmuz 2013 Yazar Paylaş 3 Temmuz 2013 Lpg de ise kalibrasyon hatası... Benzinde de yapıyorsa, iş karışık... Bunu yapması için bir şekilde aracın boğulması yada yakıt yetiştirememesi gerekir.. Kalibrasyon hatası olacağını sanmıyorum. Birkaç kontrol ettirdim. Hatta LPG enjektörleri sökülüp bir cihazla debisi de ölçüldü. Zaten ustanın dediği de hemen hemen aynı şey; benzinde de aynı şeyi yapıyorsa "iş karışık" demek yerine karışık şeyler söyledi... Ama sadece LPG'de yapıyosa kökten değiştiririm kiti gerekirse dedi... Yorum bağlantısı
Misafir 3 Temmuz 2013 Paylaş 3 Temmuz 2013 oksijen sensörü ya da hava alan biyerler olabilir mi? mondeoda uğraşmıştım bu sıkıntı yüzünden. Yorum bağlantısı
Önder Kuru 3 Temmuz 2013 Yazar Paylaş 3 Temmuz 2013 oksijen sensörü ya da hava alan biyerler olabilir mi? mondeoda uğraşmıştım bu sıkıntı yüzünden. Cumartesi günü bi bakacağız bakalım. Daha önce hava almadığı için gitmiyordu, şimdi de fazla mı geliyor acaba? Altınoluk'ta oksijen fazla ya aracı bozdu mu ne? Yorum bağlantısı
Misafir 3 Temmuz 2013 Paylaş 3 Temmuz 2013 Cumartesi günü bi bakacağız bakalım. Daha önce hava almadığı için gitmiyordu, şimdi de fazla mı geliyor acaba? Altınoluk'ta oksijen fazla ya aracı bozdu mu ne? Bendeki sıkıntı o2 sensörü çıkmıştı. Bahsettiğiniz gibiydi aşağı yukarı araba. Performansının günü gününü tutmazdı. Tam gazda yığılır biraz çekince daha iyi toparlardı. Altınoluk olayını bilemiyorum ama olmazsa set diskoya götür arabayı morali bozulmuştur belki Yorum bağlantısı
Önder Kuru 3 Temmuz 2013 Yazar Paylaş 3 Temmuz 2013 Bendeki sıkıntı o2 sensörü çıkmıştı. Bahsettiğiniz gibiydi aşağı yukarı araba. Performansının günü gününü tutmazdı. Tam gazda yığılır biraz çekince daha iyi toparlardı. Altınoluk olayını bilemiyorum ama olmazsa set diskoya götür arabayı morali bozulmuştur belki Pascal'a söyledim bekliyorum... :D Önce ona bir baktırayım o vakit... 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Temmuz 2013 Paylaş 3 Temmuz 2013 önce maf ve hego kontrol edilmeli, subaplar sıkı terimi, taunus için geçerli idi 1 Yorum bağlantısı
Önder Kuru 4 Temmuz 2013 Yazar Paylaş 4 Temmuz 2013 (düzenlendi) önce maf ve hego kontrol edilmeli, subaplar sıkı terimi, taunus için geçerli idi Peki Çağlar Abi, trigerde bir sorun varsa aynı şeyler olur mu yoksa daha bariz olarak mı sıkıntılar oluşur? Misal benim kayınçonun triger kayışı 1 yada 2 diş atlak takılmış ve araç hiç gitmiyor hiç çekmiyordu. Triger değişti(yada aynı kayış doğru takıldı) ondan sonra araç bildiğimiz focus1 oldu... 4 Temmuz 2013 tarihinde Önder Kuru tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 4 Temmuz 2013 Paylaş 4 Temmuz 2013 Peki Çağlar Abi, trigerde bir sorun varsa aynı şeyler olur mu yoksa daha bariz olarak mı sıkıntılar oluşur? Misal benim kayınçonun triger kayışı 1 yada 2 diş atlak takılmış ve araç hiç gitmiyor hiç çekmiyordu. Triger değişti(yada aynı kayış doğru takıldı) ondan sonra araç bildiğimiz focus1 oldu... Triger diş atlamaz ki, sen trigeri yeni mi değiştirdin? Daha önce hava almadığı için gitmiyorsa, şimdi de aynı nedenle gitmiyordur. Yorum bağlantısı
Önder Kuru 4 Temmuz 2013 Yazar Paylaş 4 Temmuz 2013 Triger diş atlamaz ki, sen trigeri yeni mi değiştirdin? Daha önce hava almadığı için gitmiyorsa, şimdi de aynı nedenle gitmiyordur. Mükremin abi, triger diş atlamaz da triger değişim zamanı geldi ya deformasyon yüzünden "uzama" falan meydana gelir mi diye sormuştum... Sanırım sorun havayla ilgili ya fazla az, yada normal ama sensörler tam okuyamıyor... Bu akşam iş çıkışı vaktim olursa b.sayara bağlatıp baktıracağım olmazsa cumartesi günü... Yorum bağlantısı
Misafir 4 Temmuz 2013 Paylaş 4 Temmuz 2013 Yok, öyle uzama filan olmaz. Daha önce kullandığım lpg'li araçlarda senin belirttiğin şikayet tamamen gaz/hava karışımı ile ilgili olurdu, sen de adresi bulmuşsun zaten. Geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Mustafa Okaygil 5 Temmuz 2013 Paylaş 5 Temmuz 2013 Abi bu yuğılma olayı hava yakıt karışımından kaynaklanıyorsa araba arıza ışığı yakmıyor mu? Birde fakir karışım dedikleri yakıtı mı yakıyor araba? Yorum bağlantısı
Önder Kuru 5 Temmuz 2013 Yazar Paylaş 5 Temmuz 2013 Dün ustaya gittim(akşam saat 19,30 falandı) bilgisayara bağladı hiç bir arıza kodu ve sensörlerde anormal bir durum göremedi. Hatta ben de baktım herbirine "başarılı" yazdı. Sensörler çok iyi değerler veriyor dedi. Ramazan bayramı öncesi triger-v kayış ve devirdaim sökülüp kayışlar ve gerekli olanlar değişecek(88600 km de iken aldım ve muhtemelen değişmedi bunlar e ben de biraz geciktirdim 5-6 bin km kadar ) değİşim esnasında sente ayarına bakılacak ayrıca egsoz delinip kamera ile katalitik konvektöre de bakılacak herhangi bir dağılma var mı diye. Ancak tüm bunlar akılda soru işareti kalmasın diye çünkü ustanın baktığı veriler aracın rölantide çalışması gaz yemesi vs her biri gayet sağlıklı imiş. Belki de ben çok şey bekliyorum 100 beygirden çünkü araçta yaklaşık 500 kg yük varken(5 yetişkin 1'i 120 kg 2'si 90 1'i 85 1'i 60 kg + 20 kg benim oğlan+dolu bagaj) oldukça iddialı bir yokuşu (şapçı dersem Balıkesirliler bilirler) 120 km ile çıkmışlığım var geçen hafta. Ama işte kaptıramayıp sonradan aklım başıma gelince araç da isteksiz oluyor anlaşılan, "anca mı gaza basıyosun" diyor... Yorum bağlantısı
Misafir 5 Temmuz 2013 Paylaş 5 Temmuz 2013 Dün ustaya gittim(akşam saat 19,30 falandı) bilgisayara bağladı hiç bir arıza kodu ve sensörlerde anormal bir durum göremedi. Hatta ben de baktım herbirine "başarılı" yazdı. Sensörler çok iyi değerler veriyor dedi. Ramazan bayramı öncesi triger-v kayış ve devirdaim sökülüp kayışlar ve gerekli olanlar değişecek(88600 km de iken aldım ve muhtemelen değişmedi bunlar e ben de biraz geciktirdim 5-6 bin km kadar ) değİşim esnasında sente ayarına bakılacak ayrıca egsoz delinip kamera ile katalitik konvektöre de bakılacak herhangi bir dağılma var mı diye. Ancak tüm bunlar akılda soru işareti kalmasın diye çünkü ustanın baktığı veriler aracın rölantide çalışması gaz yemesi vs her biri gayet sağlıklı imiş. Belki de ben çok şey bekliyorum 100 beygirden çünkü araçta yaklaşık 500 kg yük varken(5 yetişkin 1'i 120 kg 2'si 90 1'i 85 1'i 60 kg + 20 kg benim oğlan+dolu bagaj) oldukça iddialı bir yokuşu (şapçı dersem Balıkesirliler bilirler) 120 km ile çıkmışlığım var geçen hafta. Ama işte kaptıramayıp sonradan aklım başıma gelince araç da isteksiz oluyor anlaşılan, "anca mı gaza basıyosun" diyor... Bence sen kuruntu yapıyorsun. Durup dururken aracın sentesi bozulmaz. Bisiklet mi bu ha bire zincir atsın? Hayvana basmışsın yükü, bir de baymışsın yokuşta, sonra da çekmez diyorsun. Nasıl 120 yapacak? 500 kg diyorsun? Yorum bağlantısı
Önder Kuru 5 Temmuz 2013 Yazar Paylaş 5 Temmuz 2013 (düzenlendi) Bence sen kuruntu yapıyorsun. Durup dururken aracın sentesi bozulmaz. Bisiklet mi bu ha bire zincir atsın? Hayvana basmışsın yükü, bir de baymışsın yokuşta, sonra da çekmez diyorsun. Nasıl 120 yapacak? 500 kg diyorsun? Asıl sıkıntı dönüşte oldu, araçta daha az yük(350-400 kg) varken edremit dönüşü bir rampada kayınçonun dökülen focus1'i yanımdan geçti gitti ki aracım bayılmamış devir 4000'in üzerindeydi... F1'de yük yoktu tabi en fazla 150 200 kg falandı bana o koydu biraz... 5 Temmuz 2013 tarihinde Önder Kuru tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yılmaz Uzun 11 Temmuz 2013 Paylaş 11 Temmuz 2013 Bana sorarsaniz ve eger bilgisayarda da problem cikmamissa hic ellemeyin arabaya. benimde ayni sorun vardi aracta cekmedigi icin katalitik konvektor degisti ( gercekten tikaliydi ve bilgisayarda hata veriyordu) bir nebze olsun fark etti ancak aracin sesi degisti yolda rahatsiz ediyor. ki benim arac hic ses yapmazdi yolda. simdi uzerine dusmuyorum. bobin di bujiydi masraf devam eder gider. bundan onceki iki aracim dizeldi. yine alirsam dizel alacam. lpg biktirdi valla. Yorum bağlantısı
Önder Kuru 12 Temmuz 2013 Yazar Paylaş 12 Temmuz 2013 Bana sorarsaniz ve eger bilgisayarda da problem cikmamissa hic ellemeyin arabaya. benimde ayni sorun vardi aracta cekmedigi icin katalitik konvektor degisti ( gercekten tikaliydi ve bilgisayarda hata veriyordu) bir nebze olsun fark etti ancak aracin sesi degisti yolda rahatsiz ediyor. ki benim arac hic ses yapmazdi yolda. simdi uzerine dusmuyorum. bobin di bujiydi masraf devam eder gider. bundan onceki iki aracim dizeldi. yine alirsam dizel alacam. lpg biktirdi valla. Şu an için sendeki gibi bir sorun çıkmadı. Zaten 90000 km değişmesi gereken triger set vs. değişmiş mi değişmemiş mi bilmiyoruz çünkü aracı aldığımızda aracım 88 bin küsürdü. Bayram öncesi onlar değişecek. Lpg ile ilgili henüz bir sıkıntı yaşamadım o da yaklaşık 9000 km. oldu. Triger vs. değişim esnasında muhtemelen bujileri de forumda gördüğüm LPG bujileriyle değiştireceğim, ayrıca LPG filtrelerini de değiştiririm. Sana gelirsek, bence Tufan ustaya tekrar bi git durumu izah et, focus1'ler bende farklı bir his uyandırır çok beğendiğim bir araç, lpg ise çok karmaşık olmayan bence dizeldeki bir turbo arızasından bile daha ucuza mal olabilecek bir sistem. Aracını seviyorsan vazgeçme baktır ve arkana bakma... Yorum bağlantısı
Yılmaz Uzun 12 Temmuz 2013 Paylaş 12 Temmuz 2013 Aslinda ford grubunda cekis noktasinda kafaya cok takmamak gerekli. hemen hemen butun konulari okudum bu konuyla ilgili. butun ford kullanicilari rampaya devirli girmekten yana hatta devirli bile girseler araclarinin sadece mevcut hizini korudugu ama hizlanmadigi yonunde genel bir yapi var. demek ki fordlarda olay bu ama uzucu. 3000 bin devir %6 egim rampaya giriyorum 120 ile rampanin yarisina gelince 4 cekip 4000-5000 devir basiyorum anca cikiyor. Arabanin konforuna diyecek lafim yok 10 saat yol gidiyorum yorgunluk yok yol tutusu super ama eger gideceginiz istikamette rampa coksa 1 saat bile gitseniz sinirden duman oluyorsunuz. bir onveki aracim dizeldi ayni rampada 5 .vites 80 km hizla bile girsem gaza basinca araba sahlaniyordu. 160 la rampa cikarken ondekine sellektor yapardim cekilsin diye. bir arkadasimda benim focus 1 in aynisindan var 200 km yapiyor araba daha gaz istiyor. benimki 160 i anca geciyor oda rampa asagi:) Yorum bağlantısı
Misafir 12 Temmuz 2013 Paylaş 12 Temmuz 2013 Aslinda ford grubunda cekis noktasinda kafaya cok takmamak gerekli. hemen hemen butun konulari okudum bu konuyla ilgili. butun ford kullanicilari rampaya devirli girmekten yana hatta devirli bile girseler araclarinin sadece mevcut hizini korudugu ama hizlanmadigi yonunde genel bir yapi var. demek ki fordlarda olay bu ama uzucu. 3000 bin devir %6 egim rampaya giriyorum 120 ile rampanin yarisina gelince 4 cekip 4000-5000 devir basiyorum anca cikiyor. Arabanin konforuna diyecek lafim yok 10 saat yol gidiyorum yorgunluk yok yol tutusu super ama eger gideceginiz istikamette rampa coksa 1 saat bile gitseniz sinirden duman oluyorsunuz. bir onveki aracim dizeldi ayni rampada 5 .vites 80 km hizla bile girsem gaza basinca araba sahlaniyordu. 160 la rampa cikarken ondekine sellektor yapardim cekilsin diye. bir arkadasimda benim focus 1 in aynisindan var 200 km yapiyor araba daha gaz istiyor. benimki 160 i anca geciyor oda rampa asagi:) LPG nedeniyle olabilir mi acaba? Yorum bağlantısı
Yılmaz Uzun 12 Temmuz 2013 Paylaş 12 Temmuz 2013 LPG nedeniyle olabilir mi acaba? Benzindede ayni problem gecerli. Yorum bağlantısı
Önder Kuru 12 Temmuz 2013 Yazar Paylaş 12 Temmuz 2013 Aslinda ford grubunda cekis noktasinda kafaya cok takmamak gerekli. hemen hemen butun konulari okudum bu konuyla ilgili. butun ford kullanicilari rampaya devirli girmekten yana hatta devirli bile girseler araclarinin sadece mevcut hizini korudugu ama hizlanmadigi yonunde genel bir yapi var. demek ki fordlarda olay bu ama uzucu. 3000 bin devir %6 egim rampaya giriyorum 120 ile rampanin yarisina gelince 4 cekip 4000-5000 devir basiyorum anca cikiyor. Arabanin konforuna diyecek lafim yok 10 saat yol gidiyorum yorgunluk yok yol tutusu super ama eger gideceginiz istikamette rampa coksa 1 saat bile gitseniz sinirden duman oluyorsunuz. bir onveki aracim dizeldi ayni rampada 5 .vites 80 km hizla bile girsem gaza basinca araba sahlaniyordu. 160 la rampa cikarken ondekine sellektor yapardim cekilsin diye. bir arkadasimda benim focus 1 in aynisindan var 200 km yapiyor araba daha gaz istiyor. benimki 160 i anca geciyor oda rampa asagi:) 2001 model ambiante vardı 2004 yılında almıştık daha 50-60 bin km'deydi hiç gaz takılmadı(babamın inadı yüzünden) yaklaşık 4 yıl ve 35000 km kullandık, 1.9 JTI doblo ile şapçı rampasını çıktıktan sonra aynı rampayı bizim ford la çıkınca hiç gitmiyormuş gibi gelmişti. Focusla 110 km hızla girdiğimiz o rampayı güç bela 120-130 km/saat yaparken doblo 80 km ile girip bi ara 160 km/saat olduğunu gördüm araç sahibine yavaş diye seslendim. Senin araçta muhtemelen lpg ile ilgili bir durum var istersen benim lpg'ciye bir uğra selamımı söyle(3. dükkan sahibi gibi oldum artık) ilgilenirler... Yorum bağlantısı
Yılmaz Uzun 12 Temmuz 2013 Paylaş 12 Temmuz 2013 Onder bey kusura bakmayin sizin konu basliginiz altinda kendi problemini anlatir hale geldim Yorum bağlantısı
Recommended Posts