İçeriğe Yönlendir

2012 Mondeo Garanti Saçmalığı


Vedat Gül

Recommended Posts

Vedat Gül
(düzenlendi)

Arkadaşlar Ankara Tur Oto da yaşadığım olaydır. Biraz uzun ama bakmanızda fayda var bu Ford Otosan milleti keriz yerine koymaya çalışıyor. Aşağıda yazılanları Hem ford otosana hem de almanya forda mail olarak attım bakalım ne cevap gelecek. Katkı da bulunacaklara şimdiden teşekkürler.

02.07.2013
Sayın Ford yetkilileri.
2012 model Ford Mondeo 1.6 tdci titanium model araç sahibiyim. Araç plakası 06 DT 9140 ve şase no: xxxxxxxx. Aracı 2012 yılı Ağustos ayında Ankara Tur Oto bayisinden satın aldım.
Aracı aldığım günden şu ana kadar geçen süre zarfında gözlemlediğim iki adet sorun mevcut.
1. Sorun: Son iki aydır dik yokuşlarda yarım debriyaj geri vites ile gitmek zorunda kaldığınız durumlarda aracın kavramasından bariz bir ses geliyor ve aracın içi baskı balata sisteminden gelen kokuyla doluyor. Bu sorun dik yokuşlarda 1. viteste kalkarkende zaman zaman kendini göstermeye başladı.
2. Sorun: Araç genellikle 1. vitesten 2. vitese geçerken öne doğru belirgin bir şekilde kafa vurma hareketi benzeri bir vurma hareketi yapıyor ve yığılıyor. Anlatmaya çalıştığım şey aracın gaz kesme hareketi sonucu nazik bir şekilde öne doğru yığılması değildir. Bu bahsedilen sorun zaman zaman 2. vitesten 3. vitese geçerkende yaşanıyor. Bu sorunun kendimce tespit edilebilen bir karekteristiği yok. İster normal şartlarda, isterseniz arabayı zorlayarak vites geçişlerini yapın bu sorunun ne zaman ortaya çıkacağı belli olmuyor. Bazen aynı gün için de 3-4 kere tekrarlarken bazende 10 gün boyunca hiç olmuyor.
27.06.2013 tarihinde aracımın 30000 km bakımı için gittiğim Tur Oto’da servis danışmanı Zehra Çakatay ve başteknisyen Ahmet Efe ye tukarıda belittiğim sorunları aktardım. Yukarıda bahsedilen 1. sorun olan kavramadan gelen sesi servis yetkilileri kendileride duydular. Ancak 2. sorunu yaptıkları test sürüşünde tespit edemediklerini söylediler. Ben Ahmet Efe beyden kavramadan gelen ses nedeniyle baskı balata sisteminin garanti kapsamında değişmesini talep ettiğim zaman kendisi şöyle bir açıklama getirdi. Ford Otosan bu sesi bir arıza olarak kabul etmiyor bundan dolayı garanti kapsmında böyle bir değişim yapılamıyor dedi. Bunun üzerine ben kendisine siz yetkilimisiniz çalıştığınız kurum adına konuşuyorsunuz dedikten sonra kendisi evet ben yetkiliyim dedikten sonra şu soruyu yönelttim. Otosan bu açıklamasıyla şunumu demek istiyor?. Bu aracın baskı balatası normal kullanım şartlarında 90000 km de değişecekse bu sese rağmen baskı balata hiç bir zarar görmeyecek ve öngörülen km dolmadan aşınmayacak, bunu mu demek istiyor dediğimde başteknisyen evet diyerek beni doğrulamıştır.
Sayın Ford yetkilileri bundan önceki aracımda 2004 model ford mondeo trend marka bir araçtı. 43000 km satın aldım ve 242000 km ye kadar sorunsuz bir şekilde kullandım. Bu aracın bende bıraktığı olumlu izlenimden dolayı tercihimi tekrar ford mondeo dan yana kullandım. Yılda 30000 - 35000 km aralığında yol yapan ve acemi olmayan bir kullanıcı gözüyle yukarıda belirttiğim iki sorunda ileryen zaman diliminde araçta ciddi birer problem olarak açığa çıkacak gibi gözüküyor. Ancak şu açıkça görülüyorki Ford Otosan sattığı araçlara sahip çıkmıyor. Bundan dolayı hayal kırıklığı yaşadım ve belirtilen sorunlar ve taleplerim Tur Oto yada Ford Otosan tarafından giderilmediği müddetçe bahsettiğim olayı gerek sosyal medyada gerekse yakın çevremde herkesle paylaşacağım ve bundan sonra kimseye sizin arabalarınızı tavsiye etmeyeceğim.
Siz yetkililere diğer bir sorumda şudur. Özel servislerde yetkili servislerin neredeyse yarı fiyatlarına bakım yapılırken alınan sıfır araba için garantiye girmenin mantığı nedir? Eğer bariz bir şekilde kullanıcı hatasından kaynaklanmayan bir sorun garanti kapsamında giderilmeyecekse bize neyin garantisini veriyorsunuz? Bu aracın baskı balatası 50000 - 60000 km civarında bu sorundan dolayı biterse nasıl bir açıklama yapacaksınız yoksa kullanıcı hatası deyip başınızdan mı savacakmısınız? Saygılarımla.
Vedat Gül
Ford Mondeo 1.6 TDCI Araç sahibi ve kullanıcısı.
02.07.2013
Sehr geehrte Damen und Herren der Ford GmbH,
ich bin Besitzer eines Ford Mondeo 1.6 tdci, Baujahr 2012. Amtliches Kennzeichen und Fahrgestellnummer sind: 06 DT 9140, xxxxxx. Das Fahrzeug wurde im August 2012 beim Tur Oto Ford Händler in Ankara gekauft.
Seit ich dieses Fahrzeug besitze, habe ich zwei Probleme diesbezüglich beobachtet.
1.Problem: Beim Rückwärtsfahren an steilen Hängen mit halber Kupplung ist in den letzten zwei Monaten ein nicht überhörbares Geräusch aus dem Getriebe zu hören und es entsteht der typische Geruch der aus dem Getriebe kommt. Dies tritt nun auch vermehrt beim Anfahren im ersten Gang an steilen Hängen auf.
2.Problem: Beim Schalten vom ersten in den zweiten Gang rupft die Kupplung und das Fahrzeug zittert regelrecht, als würde abrupt Gas gegeben und wieder weggenommen. Dies ist nicht das feine Einsetzen der Motorbremse beim Gaswegnehmen. Das Problem ereignet sich hin und wieder auch beim Schalten vom zweiten in den dritten Gang. Das Problem hat keine charakteristischen Merkmale die ich bestimmen konnte. Denn obgleich man sanft und langsam die Gänge reinlegt oder diese sportlich abrupt einlegt, es ist nicht vorherzusehen, wann dieses Problem erscheint. Manchmal passiert es drei bis vier Mal am Tag und dann plötzlich zehn Tage lang nicht. Am 27.06.2013 war ich zur 30000-km-Inspektion bei Tur Oto und habe diese Probleme der Serviceberaterin Zehra Çakatay und dem Chefmechaniker Ahmet Efe geschildert.
Das Geräusch aus dem Getriebe haben die Zuständigen dort gehört. Jedoch konnten sie das zweite Problem im Anschluss ihrer Probefahrt nicht feststellen. Ich habe Herr Ahmet Efe um eine Instandsetzung oder einen Austausch des Getriebes wegen des Geräusches auf Garantie gebeten. Er meinte jedoch, dass Ford Otosan diese Geräusche nicht als Schaden anerkennt und es deswegen nicht auf Garantie abgewickelt werden kann. Daraufhin fragte ich ihn, ob er der Zuständige für Ford sei und in dessen Namen sprach. Er erwiderte mit einem Ja. Also fragte ich ihn, ob Ford Otosan dies meine: Wenn das Getriebe dieses Autos bei normaler Nutzung etwa 90000 km hält wird dieses Getriebe keinen Schaden nehmen und nicht vorzeitig abgenutzt sein, obwohl ein Geräusch zu hören ist. Er bejahte und bestätigte mich.
Sehr geehrte Damen und Herren der Ford GmbH, mein vorheriges Fahrzeug war ebenfalls ein Mondeo Trend des Baujahres 2004. Ich habe es mit 43000 km gekauft und bis 242000 km problemfrei gefahren. Auf Grund der positiven Eindrücke, die ich vom Fahrzeug hatte, habe ich mich erneut für einen Ford Mondeo entschieden. Als jemand der jährlich eine Fahrleistung von 30000 - 35000 km hat und als Nicht-laie habe ich die Befürchtung, dass diese zwei genannten Probleme ernste Schwierigkeiten mit sich bringen werden.
Was jedoch offensichtlich zu sehen ist, dass sich Ford Otosan nicht um die Fahrzeuge kümmert, die sie selbst verkauft. Deswegen bin ich enttäuscht und solange diese Probleme nicht seitens Tur Oto oder Ford Otosan behoben sind, werde ich sowohl auf sozialen Medien als auch in meiner unmittelbaren Umgebung dieses Problem schildern und werde von nun an ihre Fahrzeuge niemandem mehr empfehlen.
Eine weitere Frage habe ich noch an sie. Wozu bringe ich mein Fahrzeug in Ford-Werkstätte, wenn ich doch in freien Werkstätten die gleiche Inspektion zum halben Preis machen kann, nur weil die Garantie erhalten bleiben soll, welche dann nicht mal bei einem Neuwagen eingreift, obwohl keine Selbstverschuldung vorliegt. Was für eine Garantie ist das? Wenn das Autos nach 50000-60000 km einen Getriebeschaden hat, frage ich mich was für eine Erklärung sie dann parat haben, oder ob sie das als Selbstverschuldung von sich weisen werden.
Mit freundlichen Grüßen
Vedat Gül
Ford Mondeo 1.6 TDCI Besitzer und Fahrer.

tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi
Şase no gizlendi.
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Merhaba,

Öncelikle geçmiş olsun.

 

Mondeo'nun 1.6 tdci serisinde motorun şaseye küçük gelmesinden dolayı debriyaj sisteminde problem olduğu forumumuzda çok konuşuldu. Erken biten debriyaj balatası ve kullanım anındaki koku problemlerini forumda çok tartıştık. Ancak yetkili servislerin bunlara da bir çözüm bulamadığını görmüştük. Aracı almadan evvel hiç araç hakkında araştırma yapmış mıydınız?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Vedat Gül

Araç hakkında araştırma yaptım ancak bu probleme hiç rastlamadım forumlarda yada benim gözümden kaçtı. Ancak genede bu sorun bana bir üretim hatası gibi görünüyor. Diğer araçları kesinlikle küçümseme gibi bir düşüncem yok ancak şöyle bir durum var, mondeo ford grubunun önde gelen araçlarından birisi ve bu problemle ilgilenmeliler diye düşünüyorum. Bir diğeri ise, diyelimki garanti kapsamında yada dışında baskı balata değişti. Değişen baskı balata da aynı sorun gene olacakmı yani bu durum hep böylemi gidecek biz (sallıyorum) 50 bin -60 bin lerde hep baskı balatamı değiştireceğiz. İşin doğrusu ben gücüm ve enerjim yettiğince bu konuyu sürdüreceğim tüketici mahkemesi olsun ford almaya veya burada ford otosan olsun sosyal medya olsun en sonunda sonuç aleyhime bile olsa bir şey yapmadım demiyeceğim. Göz göre göre kazıklanmak yada enayi yerine konmak istemiyorum bu firma tarafından. Hiç kimse parayı kolay kazanmıyor ve aynı zamanda her firma sattığı ürünün arkasında durmak zorundadır.   

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Ford'a mail atmadan önce keşke forumda konu açıp bu mail örneğini paylaşsaydınız.

Açık ve net bir ifadeyle ben arabamı hatalı kullandım ve debriyaj balatamı aşındırdım demişsiniz.

 

Bildiğim kadarıyla otomotiv sektöründe aşınma parçaları garanti kapsamına alınmıyor.

Muhtemelen debriyaj balatanız değişecek ve probleminiz çözülecek. 2. sorununuz da 1. sorunla alakalı olduğunu düşünüyorum.

Yarım debriyaj, balatayı yakıyor ve aşındırıyor. Ya tam bırakmak ya da debriyajı gaz pedalıyla periyodik olarak basıp bırakarak kullanmak gerekiyor.

 

Ford'a mail atmadan önce burada paylaşsaydınız dememdeki kasıt, eğer bu modellerde debriyaj problemi gerçekten varsa farklı bir dille şikayet edilebilirdi.

Yorum bağlantısı
Vedat Gül

Dediğiniz noktada haklı olabilirsiniz. Ben büraktik dilden uzak birisiyim. Ancak olan bu, arabayı yarım debriyaj kullanma konusunu tartışmaya gerek yok diye düşünüyorum ford otosan adına. Bu ve benzeri arabalar acemi arabası değil, alan kişilerde eminim acemi sürücüler değildir. Sonuçta günlük hatta arabayı yarım debriyaj kullanmanız gereken durumlar doğabiliyor. Bu ford otosan adına çok zavallı bir savunma olur. Siz olgun bir sürücü gözüyle, kilometrenin çok büyük bir kısmını yaptığınız güzergah, oradaki trafik yoğunluğu, yokuşlar v.s, bunları değerlendirince yukarıda bahsedilen kavramadan gelen ses probleminin normal bir şey olmadığını anlıyorsunuz. Ayrıca Tur otoda konuştuğum ustaların, gözlerindeki konuştuğuna inanmayan ifadesi de ayrı bir senaryo  :D  

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Son senelerde üretilen Ford ların hemen hemen hepsinin debriyajları sıkıntılı.

Şirket aracım 2011 fiesta dizel 45binde sıkıntı çıkardı.Kavga gürültü kiralama şirketine ödettik.

Yakın arkadaşımın f3 dizeli daha 20 binde baskı balata ve volan değişti.Cebinden dünyanın parasını verdi.

Ford un son senelerde debriyaj sistemlerini aldığı yerde sıkıntı var.

Böyle bişey başıma gelse bende peşini bırakmazdım.Kolay gelsin size.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ertunç Saraççı

Merhaba 2012 mondeo 1.6 tdci sahibiyim. geçen hafta benimde bir sorunum oldu sizinle paylaşayım dedim. Uzun yolda Muğla köyceğizde araç yolda kaldı. Birden bire vites geçmez oldu. Servise çekiciyle gittik. Baskı balata dan dediler ve garanti kapsamında değiştirdiler. Sorun balatanın ayna kısmındaki yayın kırıldığını gördük. Muğla Ford servisi Helvacıoğlu çok yardımcı oldu. Bana bir araba tahsis ettiler. Gideceğim yere rahat bir şekilde ulaştım. Servis çalışanlarına çok teşekkur ederim. Baskı balata meselesini ilk defa duyuyorum. Daha önce okumamıştım. İnşallah tekrar etmez.

Yorum bağlantısı
Ertunç Saraççı

Merhaba,

Öncelikle geçmiş olsun.

 

Mondeo'nun 1.6 tdci serisinde motorun şaseye küçük gelmesinden dolayı debriyaj sisteminde problem olduğu forumumuzda çok konuşuldu. Erken biten debriyaj balatası ve kullanım anındaki koku problemlerini forumda çok tartıştık. Ancak yetkili servislerin bunlara da bir çözüm bulamadığını görmüştük. Aracı almadan evvel hiç araç hakkında araştırma yapmış mıydınız?

Bu baskı balata parçasını S-MAX ve VOLVO da kullanıyor. Onda da aynı problemler var mı ?

 

 

 

part info    
  • brand: SACHS   info2.gif
  • 3000 970 037
  • Clutch Kit XTend
  • EAN:
    • 4013872767625
  • UPC:
    • 708609467544

 

FORD
  • BG91-7540-CA
  • BG91-7540-CB
VOLVO
  • 1722522
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Volvo'nun hangi modelinde ama? S40'sa kasa kaldırıyordur ancak S60'ı bilemem.

S-Max'ler hakkında bilgim yok.

Yorum bağlantısı
Ertunç Saraççı

S-Max mondeodan daha ağır bir araba ondada aynısı kullanılıyor. Anlamadım bu işi ? 

 

part info    

  • brand: SACHS   info2.gif
  • 3000 970 037
  • Clutch Kit XTend
  • EAN:
    • 4013872767625
  • UPC:
    • 708609467544
Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya

2011 mondeo tdcı trend var bizde de.

araç 92.000 km. oldu. ancak böyle bir sorunla karşılaşmadık.

bir kere arka teker poryası değişti garantiden o kadar..

Yorum bağlantısı

Vedat Bey eviniz veya işyeriniz çok dik bir rampada mı? Yani siz bu araçla sık sık önemli bir yokuşta duruş kalkış, manevra yapmak zorunda mısınız? Yukarıda Nihat Bey'in yazdıklarını tekrarlamak istemiyorum ama yazdığınız bilgilerden yarım debriyaj kullanma nedeniyle aracınızın balatasını yaktığınız anlaşılıyor. Bunu bir kaç kez tekrarladıysanız baskı-balatanın değişmesi gerekecektir. Sizin ifadeniz doğrultusunda da servis büyük ihtimal kullanıcı hatası diyecektir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

baskı balata da yay kırılması, perçin kopması vb. arızalrı garantiye girer, ancak titreme veya balata yüzeyinde yanma olursa , bu ömrünü tamamlamış demektir. KAsaya göre az kalan bir motor ile balata daha çabuk biter, marka gözetmez.

Yorum bağlantısı
Hasan Baş

ford otosan satmış olduğu aracın arkasında durmadığı kesin fordun tüm dizelleri dik yokuşta kalkamıyor yada zor kalkıyor kalktıktan sonra  da etrafa balata kokusunu veriyor yani

ford mühendisleride dik yokuşta dur kalk yaparken aynı sorunla karşılaşmıştır sorun o zaman kullanıcının mı aracı üreteninmi söylesinler birde  nasıl kalkış yapacağımızı söylesinler ona göre bizde dik yokuşlarda daha temkinli davranarak kalkış yapalım 

 

eşim bile yokuşlarda 2008 dizel palio nun 2013 dizel fiestadan daha iyi olduğunu söylüyor bana 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

baskı balata da yay kırılması, perçin kopması vb. arızalrı garantiye girer, ancak titreme veya balata yüzeyinde yanma olursa , bu ömrünü tamamlamış demektir. KAsaya göre az kalan bir motor ile balata daha çabuk biter, marka gözetmez.

bizim arkadaşın arabasına servis bin lira aldı :D balata yayları kırıldı diye :D garantiye girdiğini bilmiyordum tüh gitti paralar :p

Yorum bağlantısı
Vedat Gül

Vedat Bey eviniz veya işyeriniz çok dik bir rampada mı? Yani siz bu araçla sık sık önemli bir yokuşta duruş kalkış, manevra yapmak zorunda mısınız? Yukarıda Nihat Bey'in yazdıklarını tekrarlamak istemiyorum ama yazdığınız bilgilerden yarım debriyaj kullanma nedeniyle aracınızın balatasını yaktığınız anlaşılıyor. Bunu bir kaç kez tekrarladıysanız baskı-balatanın değişmesi gerekecektir. Sizin ifadeniz doğrultusunda da servis büyük ihtimal kullanıcı hatası diyecektir.

Mükremin bey, arabayı kullandığım ana güzergahda bu problemi yaratacak  dik bir rampa, yokuş veya sıkışık trafik yok. Olay ilk defa misafirliğe gittiğimiz bir ev yakınında gerçekleşti. Arabayı yokuşta (ama çok dik değil) geri viteste park ederken yaşandı.

Yorum bağlantısı
Vedat Gül
(düzenlendi)

Ford otosan, gönderilen mail üzerine geri dönüş yaptı. Telefondaki görevli bütün konuşmaların sonucunda bunun bir arıza sayılmadığını ve garanti kapsamına girmediğini söyledi. Bende tüketici mahkemesine başvuracağımı söyledim. Geriye kalan tek seçenek bu. Bakalım ne sonuç çıkacak. Daha sonra Tur otodan aradılar, gelin aracınıza bir daha bakalım diye. Gittim, ancak anlamlı bir şeyler olmadı. Kısacası boşa gitmişim. 

Buradaki nokta şu. Baskı balata kullanıcı hatası yüzünden yıpranıp  ömrünü erken tamamlayabilir. Bu bir olasılıktır. Bir önceki aracımda mondeo 2.0 benzinli bir araçtı. 43000 km alıp 5 yıl sonra 235000 km de sattım ve bir kez baskı balata problemi yaşamadım. Her ne kadar yeni aracım 1.6 dizel olsada kullanıcı aynı araçlar aynı. Sürüş tarzım ve güzergahım değişmedi. Yani, aşağı yukarı kontrollü bir deney yapıyorsunuz. Demek istediğim ters giden bir şeyler var. Neyse lafı fazla uzatmayayım. Bu arada aracın yakıt tüketimi fena değil. Bununla ilgili şu linke bir bakmanızı öneririm. İstatistik olur. Benim tarafımdan yazılmıştır.

http://forum.donanimhaber.com/m_53656049/mpage_9/tm.htm

tarihinde Vedat Gül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...