İçeriğe Yönlendir

Şanzıman Yağı (Otomatik Vites)


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Erol Okcu

fren hidroliginize bakın şayet hava filtresiinin hemen arkasında duruyor

hava fıltresının arkasında dedıgın tam olarak neresınde ?  

Yorum bağlantısı
Mert Çakar

hava fıltresının arkasında dedıgın tam olarak neresınde ?  

Hava filtrese kutusunun arkasına denk düşüyor.Siyah büyük yuvarlak birşery göreceksiniz onun üzerinde fren hidroligi var zaten o civarda kapagını cevirip acabileceginiz bir tek birşey var onu kontrol edin 

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Semih Saner

ben 130000 KM değiştirdim.. mobil  litresi 30 TL civarındaydı. 3 LT yakın koyuldu ..

Yorum bağlantısı
Misafir

 

Ustam CD4E dediğimiz klasik otomatik mondeolarda şanzıman yağını nasıl ölçeriz. Ustaya soruyorum (Ford ustası) araç çalıştırılır, R'ye alınır ve yağ ölçümü yapılır diyor, Şanzıman ustasına soruyorum, "o çok eski amerikan otomatiklerin ölçüm şekli, araç stop halindeyken ölçülür" diyor. Ford ustasının dediği şeklinde ölçersem ki şanzıman toplanınca ford ustası koydu yağı şanzıman ustası değil, R konumunda ölçerek koydu yağı. Sonra aks keçesiydi sanırım yağ atmaya başladı revizyonda değişmesine rağmen, gittim keçe kaçırıyor şanzımancı değişsin dedi ve tekrar yağ ekledi R konumuna göre. Şanzımancıya gittim yağı araç çalışmazken ölçtü ve yağ fazla konulmuş dedi ki hakikaten çubuğun baya üstünde çıkıyor o yüzden fazlalığı atıyor aam için rahat etsin diye keçeyi değişiriz dedi. 

 

Özetle hangisine uyacağımı şaşırdım biri yol göstersin lütfen :( 

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Ustam CD4E dediğimiz klasik otomatik mondeolarda şanzıman yağını nasıl ölçeriz. Ustaya soruyorum (Ford ustası) araç çalıştırılır, R'ye alınır ve yağ ölçümü yapılır diyor, Şanzıman ustasına soruyorum, "o çok eski amerikan otomatiklerin ölçüm şekli, araç stop halindeyken ölçülür" diyor. Ford ustasının dediği şeklinde ölçersem ki şanzıman toplanınca ford ustası koydu yağı şanzıman ustası değil, R konumunda ölçerek koydu yağı. Sonra aks keçesiydi sanırım yağ atmaya başladı revizyonda değişmesine rağmen, gittim keçe kaçırıyor şanzımancı değişsin dedi ve tekrar yağ ekledi R konumuna göre. Şanzımancıya gittim yağı araç çalışmazken ölçtü ve yağ fazla konulmuş dedi ki hakikaten çubuğun baya üstünde çıkıyor o yüzden fazlalığı atıyor aam için rahat etsin diye keçeyi değişiriz dedi.

Özetle hangisine uyacağımı şaşırdım biri yol göstersin lütfen :(

Focus da bende bunu sordum hocam. Ve usta şöyle tarif etti. Araç çalışır p ye alınır 2sn arayla r.n.d.2.1 bir saniye beklenir ve tekrar 2 sn arayla p ye kadar çekilir ve p de ölçülür denildi.

tarihinde Erol Eser tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

Focus da bende bunu sordum hocam. Ve usta şöyle tarif etti. Araç çalışır p ye alınır 2sn arayla r.n.d.2.1 bir saniye beklenir ve tekrar 2 sn arayla p ye kadar çekilir ve p de ölçülür denildi.

Mantıklı gibi duruyor, bütün dişlillerin yağlanması sonucu kalan yağ önemli herhalde? Bir deneyeyim bakalım. 

Yorum bağlantısı
Semih Saner

Arkadaşlar o/v araçlarada şanzuman yağ çubuğunu çıkarıyosunuz..ve içine tıpkı motor yağı gibi aldığı kadar şanzuman yağını dolduruyorsunuz..işler çok basit

yani öyle şanzuma indir motor indir yooook...

ben 2 kez değiştirdim.. 100000 binde , birde 145000 binde....araba daha seri ve geçişler daha rahat oluyor...

Yorum bağlantısı
Misafir

Arkadaşlar o/v araçlarada şanzuman yağ çubuğunu çıkarıyosunuz..ve içine tıpkı motor yağı gibi aldığı kadar şanzuman yağını dolduruyorsunuz..işler çok basit

yani öyle şanzuma indir motor indir yooook...

ben 2 kez değiştirdim.. 100000 binde , birde 145000 binde....araba daha seri ve geçişler daha rahat oluyor...

 

Kaç litre yağ eklediniz? 8 litre yağ eklediniz mi? Ekleyemediyseniz üstteki yazıları okuyunuz. Yok, ben eski yağı boşaltıp 8 litre şanzuman yağı ekleyebildim diyorsanız, nasıl yapabildiğinizi yazabilir misiniz?

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Cihan Ekinci
(düzenlendi)

merhaba üstadlar...

 

geçen gün maltepede işim vardı

şahsuvaroğlunun önünden geçerken aklıma geldi arabam için 45000 bakımı için fiyat alayım dedim

fiyatı duydum hemen kaçtım :)

 

şuan 39000 kmde ama sene dolduğu için bi yağını değiştireyim diyorum

 

45000 bakım 500 tl  yağ+yağ filitresi+polen+hava filitresi+karter tapası+ işçilik vs....

 

otomatik şanzıman yağı değişimi + filitre =750 tl  :shok:     (4F27E)

 

toplam=1250

 

arka fren balataları değişmesi lazım onuda söylemedim :biggrin:

 

bana fazla geldi :i-ih:

 

bakımı bi şekilde yaptırıcam özel serviste

 

ama şanzıman yağını 50000km de değiştirsem sorun olmaz diye düşünüyorum

ayrıca dışarda yağ değişimi güncel fiyatları nedir istanbul anadolu yakasında tavsiye edebileceğiniz bir yer varmı ?

 

teşekkürler.....

tarihinde Cihan Ekinci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Emin Bengisu

Iki gün önce başıma gelen olayı sizlerle paylaşmak istedim..Gerçekten şaka gibi..

Aracım Cvt şanzıman ve yaklaşık 60.000 km kadar oldu şanzıman yağı değişmeyeli..Forumu biraz araştırdım ve ortalama 45-50 bin km civarında şanzıman yağı ve filtresinin değişmesinln uygun olacağını ve daha sağlıklı ve daha uzun ömürlü bir şanzıman olacağını öğrendik. Bunun üzerine şanzıman yağ ve filtresini değiştirmeye karar verip arkadaşımın aracılığıyla bir ustayla görüşüp tarih belirledik.

Neyse gittik usta şanzıman yağını boşalttı filtreyi söktü ve bi süre (1 saat kadar) yağın süzülmesini bekledik. Bu arada usta ve yardımcısı filtre arayıp duruyor ve sonuç olarak koca Diyarbakır'da filtre bulamadık.. Ustanın teklifi sipariş verelim ama araç bir hafta yatsın filtre gelince takar yeni yağı da ekleriz ve tamam olur dedi..dedim ki usta biz seninle önce gelip konuştuk tarih belirledik, herşey tamam dedin parça hazır dedin niye böyle oldu? Ustadan kem küm saçmalamalar.. Neyse çok canım sıkıldı..geri eski filtreyi taktırdım..çıkan yağı ortalama bir litreye yakın eksiklikle tekrar koydurduk ve arabamı geri aldım..

Şimdi böyle ustaları ne yapmalı nasıl davranmalı?? Hatta bana kalırsa ustalık belgesini dahi geri almalı..yazık günah be kardeşim..

Paylaşmak istedim arkadaşlar..kusura bakmayın..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

müşteriye yazık.... bunları okuyunca, ne marka yağ kondu bu arada?


Arkadaşlar o/v araçlarada şanzuman yağ çubuğunu çıkarıyosunuz..ve içine tıpkı motor yağı gibi aldığı kadar şanzuman yağını dolduruyorsunuz..işler çok basit

yani öyle şanzuma indir motor indir yooook...

ben 2 kez değiştirdim.. 100000 binde , birde 145000 binde....araba daha seri ve geçişler daha rahat oluyor...

şanzımanın yağı nerden boşalıyor? filtre nasıl değişiyor?

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Hüseyin Çolak

Bu arada ben de ford fiesta var 2011 ve şanzımanı focus ile aynı diye biliyorum yanılıyor muyum? Bilgisi olan var mı bildigim kadarıyla focus şanzıman kodu 4F27E?

Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

Ben bu focusun şanzıman yağına nasıl bakacam...?

Yorum bağlantısı
Hüseyin Çolak

Bugun aydogmus sanziman ile konustun mobil 3309 adli urunu kullaniyoruz fiestada dedi. Ayrica 4 lt kullaniyoruz fiyatida 330tl iscilik dahil

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Selman Yalçın

Merhaba arkadaşlar konuyu uzun uzadıya okuyacak kadar vaktim yok o yüzden bilgisi olan cevap verirse memnun olurum.

 

170bin kmde 2006 focus benzin+lpgli aracım var yeni aldım. Yağ konusunu eski sahibine sorduğumda ben çok araştırdım dedi değişmez dediler diye değiştrimedim 100bin km kullandım dedi. Aracımın çekişinde vites değişiminde felan sıkıntı yok geri kaçırma dedikleri sıkıntıda yok. Ne yapmamı önerirsiniz?

 

Not : Araç genel olarak uzun yolda kullanılmış ben 3. sahibiyim. Bende yoğun trafiği olmayan bir ilçede yaşıyorum, yılda 15bin km yapıyorum(geneli uzun yol)

Yorum bağlantısı
Onur Oflaz

sanziman yagi degismeli bence. bizim de vites gecisinde vs sorun yoktu. yag degistikten sonra gorduk ki bizim araba aslinda sert vites atiyormus

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Nadir Köksoy

 

aracımın Servis Kılavuzunu Buldum. Uzun Süreli Bakımlar diye bir bölüm var. Şanzıman konusunda şöyle yazıyor:

4F27E-5F31J

Her 45.000 km veya 3 yılda bir yağ ve filtre yenilenmelidir.

CD4E-AW81-40

Her 45.000 km veya 3 yılda bir yağ ve filtre yenilenmelidir.

CFT23-CVT

Her 120.000km veya 6 yılda bir yağ yenilenmelidir.

 

şimdi benim aracım hangi yağ kullanıyor..

kitapçığını bulamıyorum.

2008 titanium otomatik cvt değil sanırsam bunlar

hangi yağı alacağım?

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Mehmet Sezgin

müşteriye yazık.... bunları okuyunca, ne marka yağ kondu bu arada?

şanzımanın yağı nerden boşalıyor? filtre nasıl değişiyor?

V6GP3Z.jpg

LEXZlZ.jpg

kJaG0J.jpg

şanzıman yağı aynı motor yağı gibi altında karter mevcut tapasını gevşetip yağ boşaltılıyor.sonra karter tamamen sökülüp karterin içindeki mıknatıslarda metal tozlar ve dip kısma çöken kirler temizleniyor.filtre ise contalı.kuvetli şekilde aşağıya çekince yerinden çıkıyor.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Cemal Kesik
 

Mondeo 2010 2.0 tdci aracımın otomatik şanzıman yağının değişimi konusunda servis yağ ve filtrenin değişmesi gerektiğini ve 750-800 tl tutacağını filtrenin sipariş verilmesi gerektiğini söyledi. Özel bir ford servisi ise şanzımanın içinde çelik bir filtre olduğunu arıza hariç değişimine gerek olmadığını sadece yağ değişimi yapılmasının yeterli olacağını söyledi. 

 

Şanzımanla ilgili olarak aşağıdaki bilgiler var kitapçıkta. Benim araç için 1 mi 2 .si mi geçerli arkadaşlar. 

4F27E-5F31J
Her 45.000 km veya 3 yılda bir yağ ve filtre yenilenmelidir. Yağ 20 Santigrat derece veya daha yüksek sıcaklıkta olmalıdır.

CD4E
Ağır çalışma koşullarında yağ yenilenmelidir. Her 45.000 km veya 3 yılda bir yağ  yenilenmelidir.Yağ 20 Santigrat derece veya daha yüksek sıcaklıkta olmalıdır. FİLTRE DEĞİŞİMİ yazmıyor burada

CFT23-CVT
Her 90.000km veya 6 yılda bir yağ yenilenmelidir.

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Yücel Metin

Konuyu tekrar canlandırayım. 180 bin km.de 2006 benzinli otomatik aracımı ilk sahibinden almıştım, şanzıman yağı değişmemiş, problem yoktu genede araştırdık ve sonuç ; yaklaşık 15 gün önce yetkili serviste değiştirdim, yapılan işlem şanzıman karteri sökülüp temizlenmesi, tortu kırık parça kontrolü yapılması-karterin yerine takılması-üstten 4lt yağ konulması sonrası araç bir gece serviste kaçak kontrolü için kaldı.Toplam: 300 tl tuttu. servis tarafından arıza harici filitresinin değişmediği söylendi bana

Yorum bağlantısı
Egemen Kale

Herkese selamlar, 
2005 Fiesta 1.4 TDCI asm 105000 km'de arabama hangi şanzıman yağından ne kadar koymam lazım?
Baskı balata değişimi de düşünüyorum ama net bir fikrim yok, tavsiyeleriniz ne olur acaba

Yorum bağlantısı
Yücel Metin
17 saat önce, Egemen Kale yazdı:

Herkese selamlar, 
2005 Fiesta 1.4 TDCI asm 105000 km'de arabama hangi şanzıman yağından ne kadar koymam lazım?
Baskı balata değişimi de düşünüyorum ama net bir fikrim yok, tavsiyeleriniz ne olur acaba

100 bin km'de sıkıntı olmasa bile  baskı balata değişimi gerekiyor bence, ayrıca aracınız manuel şanzıman anladığın kadarıyla, sıkıntınız yoksa yağ değişimine gerek yok 

Yorum bağlantısı
Egemen Kale
4 saat önce, Yücel Meta yazdı:

100 bin km'de sıkıntı olmasa bile  baskı balata değişimi gerekiyor bence, ayrıca aracınız manuel şanzıman anladığın kadarıyla, sıkıntınız yoksa yağ değişimine gerek yok 

 Hocam cevabınız için teşekkürler :) Araba otomatikleştirilmiş manuel hani şu sorunlarıyla meşhur olan. Buna uygun yağ ve balata tavsiyeniz var mıdır?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Baskı balata değişimi sonrası cihaza bağlayarak yapılacak adaptasyon önemli. Bunu mutlaka araştırın ustanızda. Şanzıman içi yağı klasik dişli yapı. Debriyaj kısmı hidroliği farklı

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...