Fatih Kose 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 5. viteste 90 kmh hızda benim devrim 2750 yi göstermekte. bana bu devir normalden yüksek gibi geliyor. Eğer öyleyse sizce sebebi nedir ve ne yapmam gerekir? (hem benzinde hem tüpte durum aynı) 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 Aynı viteste, devir/hız her zaman aynıdır fiziksel bir yapıdır değişmez arıza da bu konuda olmaz fizik kanuna ters. Fabrikasyon bir yapıdır. Yorum bağlantısı
Selim Kaya 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 Bu tamamen vites dişli oranı ile alakalı. Yakıtınız ne olura olsun değişmez. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 1750 devir civarında focusII de ise ya devir saatin ya da hız göstrgen bozuk Yorum bağlantısı
Fatih Kose 9 Ekim 2013 Yazar Paylaş 9 Ekim 2013 focus 1 1.6 benzinli 2.250 tahmin ettiğim gibi 500 devir fazladan çeviriyorum. bu da yakıt tüketimini ve yıpranma payını artırır bence 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 aynı motor ve şanzımanın farklı devirde farklı hızda olması mümkün değildir. hız veya devir göstergesi bozuksa ayrı konu Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 focusII de ise ya devir saatin ya da hız göstrgen bozuk Konuyu Saab sandim da Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 Türkiyede kaç tane var da bir daha alsın da buraya gelsin efendi Yorum bağlantısı
Safak Acar 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 (düzenlendi) F3 1.0L ecoboost 6 cı vites 2.000 devir 100 kmh 6. vistes 4.000devir 180 kmh 6. vites 5.500 devir 230kmh Bi hafta önceki izlenimlerim gerci motor farklı ecoboost araba 100 kmye kadar 1-2-3-4-5-6 istiyo bi bakiyorm vites 6 ya gelmiş (sanırım az yaksın diye eco mode kendi ikaz veriyor 2.ooo devride vites artır diye ikaza uyuncada böyle bi manzara cıkıyor) devirinde vites istiyor bana kalsa 7-8 de lazimmiş 9 Ekim 2013 tarihinde Safak Acar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 5. viteste 90 kmh hızda benim devrim 2750 yi göstermekte. bana bu devir normalden yüksek gibi geliyor. Eğer öyleyse sizce sebebi nedir ve ne yapmam gerekir? (hem benzinde hem tüpte durum aynı) Fatih bey bu soru ve cevabı ile herhangi bir yere ulaşılmaz.. Sorduğunuz soru 2x2 bende 4 ediyor sizde kaç eder gibidir.. Evet cevap bu kadar net olmak zorundadır.. Tek bir şartla bu değişir, debriyaj balatası kaçırırsa farklı değerler görülebilir o da sabit olmaz anlık olur.. Çünkü, aslında Çağlar güzel açıklamış.. Olay mekaniktir, uzaması sünmesi kısalması mümkün değildir.. aktarma organları mil şart aks veya dişlidir.. Ha bir sebeple daha değişik sonuçlar çıkabilir bu da ecuda lastik ebatının yanlış seçilmesidir.. ekranda hızı farklı görürsünüz ama yakıt tüketimi ve performans farkı gözlenmez.. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 F3 1.0L ecoboost 6 cı vites 2.000 devir 100 kmh 6. vistes 4.000devir 180 kmh zimmiş ölçümde hata olduğu aşikar, 2000 devrin 2 mislinde hız da 2 misli olur yani 200 olmalı veya 2000de 90 dı... 1 Yorum bağlantısı
Safak Acar 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 Net ölcümler değil ama aşşağı yukarı gözlemlediklerim birde yolun durumuyla ve en önemlisi rüzgarla alakalı hız ve aracın deviri değişebiliyor . Aracın bilgisayarında düşük devirde anlık yakıt daha yüksek gösteriyor ama araba 2bin devirde vites ikazı veriyor ve uyunca bazen düşük devirde anlık yakıt baya yükseliyor Nasıl eco mode olmuş oluyor çözemedim anca hız sabitlemede normal seviyelerde gösteriyor . Bence yüksek devirde fazla yakıyor diye düşünmeyin aşırı yüklenmeyince yaktığını sanmam cünkü devirsiz kullanımda bilgisayar bile fazla yaktığını gösteriyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 turbo motorda özelikle, düşük devirde tüketim artar, hız/devir bağlantısı dış ortamdan bağımzsızdır tufan da kopsa motor yağ da yaksa değişemez, fizik kanunları halen geçerli ise Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 Net ölcümler değil ama aşşağı yukarı gözlemlediklerim birde yolun durumuyla ve en önemlisi rüzgarla alakalı hız ve aracın deviri değişebiliyor . mümkün değil.. 2x2 değişmez turbo motorda özelikle, düşük devirde tüketim artar, hız/devir bağlantısı dış ortamdan bağımzsızdır tufan da kopsa motor yağ da yaksa değişemez, fizik kanunları halen geçerli ise Bu sabah motor soğuk.. 100-110 gidiyorum işe doğru.. Ama devir yüksek.. manuele aldım baktım vites 5.. Aha dedim konvertör dolduramıyor... Biraz ısınınca tam 5'e aldı.. 4 buçuk ile gidiyormuş motor soğuk diye Gözünü sevdiğimin jatcosu.. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 mümkün değil.. 2x2 değişmez muhasebeci isen? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 muhasebeci isen? Alıyor muyuz satıyor muyuz.. ? 3 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 yarıldımmmmmm +5 Alıyor muyuz satıyor muyuz.. ? 1 Yorum bağlantısı
Safak Acar 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 Abi şöyle başimdan gecen bir olayı anlatim bundan bir önceki aracımda 2 gün üst üste aynı yolda işe gittim e5 hafif tatlı rampa yukarı arac özelikleri 105 hp 1.9tdi transporter minubus ilk gün acayip rüzgar vardı yön olarak bilmiyorum ama karşıdan vuran rüzgar arabanın hızını olduğunca ekliyordu özelikle dikkat etmiştim 5. vites araba 3.500 devirde 120 yi ne yaptiysam geçmedi 4 de cekip 4 bin devire kadar basıp 5 aldığımda yine aynıydı ben bi an korktumdum aracın biyerisine bişimi oldu diye ne yaptıysam farketmedi devamında düzlüktede aynıydı ve ertesi günü normal hava aynı rampada araç 5 viteste 3.500 devrde 140 -150 kmh kadar cıktı devamında coğaldı hızım, rampa dediğim uzun yollardaki hafif tatlı rampalar. Bu durumda rüzgar haricinde aracın gidişine ne etki edebilir yakıt olarak düşünürsek yakıtı bpd den almiştim 100 tl iki günki sartlarda aynı yakıt vardı yani ./aracta iki kişi yük vs aynıydı burdan yola cıkarak araca ekti ettiğini düşünüyorum hava şartlarının . Alıyor muyuz satıyor muyuz.. ? :D Yorum bağlantısı
Safak Acar 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 Debriiyaj balatası haricinde başka ne olabilir abi, turbodan vs başka sebebplerden olabilir ama ertesi günüde aynısı yapardı sürekli bi sorun olsaydı , aracı aldığımızda 160 bindi 180 binde debriyaj volant kopmle değiştirilmişti 1.300tl ye bu olay zamanında debriyaj yeniydi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 Başka sebep olamaz.. Araç çekmediyse olur turbodan çekmedi deriz de kadran değişti ise turbo diyemeyiz. .. bir gün 140 önceki gün 120 ise tek sebep balata olur.. 1 Yorum bağlantısı
Abdurrahman Cam 10 Ekim 2013 Paylaş 10 Ekim 2013 5. viteste 90 kmh hızda benim devrim 2750 yi göstermekte. bana bu devir normalden yüksek gibi geliyor. Eğer öyleyse sizce sebebi nedir ve ne yapmam gerekir? (hem benzinde hem tüpte durum aynı) Debriyaj setinin kontrolü gerekli. muhtemelen baskı balata bitiyordur. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts