İsmail Mumcu 28 Ekim 2013 Paylaş 28 Ekim 2013 Herkese iyi akşamlar aracım Clio 1.4 rta aracı 130 km hızdan sonra yolda tutmakta zorluk çekiyorum ayrıca rüzgarlı havalarda bu hız 100 km nin altına iniyor ve 100ü geçtiğimde araç gezmeye başlıyor ve 130 140 gibi ani fren yaptığımda araba çizgisinde yavaşlamıyor ve savurma yapıyor Sola tam dönüşlerde tıkırtı var tahminim sol aks kafası arızalı ve viraj demir lastiklerimi değiştiricem bu parçalardan dolayı bu sorunları yaparmı Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Ekim 2013 Paylaş 28 Ekim 2013 Kaç model clio'nuz? Yürüyen ciddi kontrolden geçmeli. Ayrıca direksiyon kutunuza da baktırmanızı öneririm. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 28 Ekim 2013 Paylaş 28 Ekim 2013 Kaç model clio'nuz? Yürüyen ciddi kontrolden geçmeli. Ayrıca direksiyon kutunuza da baktırmanızı öneririm. +amörtisörler 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 28 Ekim 2013 Paylaş 28 Ekim 2013 clio ile 130 un üzerinde gezmekte pek akıl iş değil türkiye yollarında...sağdan soldan fırlayan apaçiler, eğim hataları, hamsi kamyonları avrupa yollarında bir yere kadar... Yorum bağlantısı
Mehmet Eren 28 Ekim 2013 Paylaş 28 Ekim 2013 Bir aralar 2002 model bi cliom vardı. 130-150 den sonra o da uçuvercek gibi oluyordu, rüzgarda 80- 90... Yokuş yukarı bir viraja 50 ile girmiştim spin atmaktan son anda kurtarmıştım. Satıp mondeoya geçin 170le giderken çay içebilirsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 28 Ekim 2013 Paylaş 28 Ekim 2013 (düzenlendi) ankara bursa arası, sivrihisardan sonra 200 km hızla 3 dakika boyunca seyrettim. milim şaşmadan gitti. ne ses ne soluk, ses 140 dan daha azdı. sanki kendisine bir doğrultu belirlemiş, o doğrultuda akıyordu. 28 Ekim 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Ekim 2013 Paylaş 28 Ekim 2013 salıncak ve burçları kontrol, kronik amortisör üst takozu kontrol... 1 Yorum bağlantısı
İsmail Mumcu 28 Ekim 2013 Yazar Paylaş 28 Ekim 2013 Kaç model clio'nuz? Yürüyen ciddi kontrolden geçmeli. Ayrıca direksiyon kutunuza da baktırmanızı öneririm. aracım 2001 model direksiyon kutusunda sorun olduğunu düşünmüyorum sertlik ses ve yağ kaçağı gibi problemler yok direksiyonda clio ile 130 un üzerinde gezmekte pek akıl iş değil türkiye yollarında...sağdan soldan fırlayan apaçiler, eğim hataları, hamsi kamyonları avrupa yollarında bir yere kadar... Aslında söylediğiniz çok doğru fakat ihtiyaç halinde de gitmesi gerek salıncak ve burçları kontrol, kronik amortisör üst takozu kontrol... Salıncaklar kontrol edildi rot başları ve bir adet rot kolu değişti şase de sorun yok rot balansçı alt takım parçalarında herhangi bir sorun bulunmadığını fakat amortisör üst bilyasında boşluk var aynen oda çoğu böyle bunların yaptırırsın yine bozulur dedi amortisör bilya ve takozları işçilik dahil 200tl gibi bir rakam verdikleri için yaptırmamıştım bu parçayı değiştirirsem yüksek hızdaki boşluk sorunu düzelirmi Tüm abilere ve arkadaşlara cevaplar için teşekkürlerimi sunarım Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Ekim 2013 Paylaş 28 Ekim 2013 üst takoz kesin değişin sonra test sürşlüne Yorum bağlantısı
İsmail Mumcu 28 Ekim 2013 Yazar Paylaş 28 Ekim 2013 Takozlarla birlikte bilyalarıda değiştirmem gerekirmi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Ekim 2013 Paylaş 28 Ekim 2013 Takozlarla birlikte bilyalarıda değiştirmem gerekirmi Bilya yapmaz böyle. Takozdan kastınız nedir? Yorum bağlantısı
İsmail Mumcu 28 Ekim 2013 Yazar Paylaş 28 Ekim 2013 Amortisör üst takozlarının içerisinde ayrıca bulunan rulmanlardan bahsetmiştim Yorum bağlantısı
Serkan Ekinci 28 Ekim 2013 Paylaş 28 Ekim 2013 Bende de 2002 model clio symbol 1.5 dci vardı. Yüksek hızlarda kontrol etmek çok zor. Denedim 179 km hıza çıkabildi en son. 100 civarında seyrederken yan yoldan araç önüme kırdı. 2 spinden sonra dört tekerle birlikte kaldırıma çıktım. Durduğumda karşıdan gelen araçları seyrediyordum. Ustaca bir park ediş gibiydi. Arka çelik jantlardan biri kırıldı biri eğildi. Arka dingil eğildi. Servis 5000 TL dedi ama satarken aracımda hala boya yoktu:) Doğru 120 den sonra aracın kontrolünü sağlamak çok zor. Rüzgarlardan çok etkileniyor. Kamyonla yan yana gelince de şöyle bir iki beşik hareketi yapıyor. Takozlar 90.000 km den sonra aracın klasiği oluyor. Direksiyondan olsa bozuk yolda giderken çok rahatsız edici ses çıkardı. En iyi yöntem kendi servisine götürmek. Anormal bir expertiz yapıyorlar. Jantlarda eğrilik varsa 4 adet yazıyorlar, direksiyonda kimsenin anlayamadığı bir boşluk olabilir ama komple direksiyon kutusu diyorlar. Netice de yaptırmasanızda aracın nesi var nesi yok biliyorsunuz. Sonra elinizdeki kağıt için 50 lira verip sanayiye gidiyorsunuz. Expertiz kağıdında 12.000 TL yazıyorsa sanayide 1000 lira veriyorsunuz. 1-2 sene araba gıkını çıkartmıyor:) Yorum bağlantısı
Umut Taşlı 28 Ekim 2013 Paylaş 28 Ekim 2013 aracım 2001 model direksiyon kutusunda sorun olduğunu düşünmüyorum sertlik ses ve yağ kaçağı gibi problemler yok direksiyonda imzamdaki araç ile, bugün, iki kez gazipaşa-alanya (90x2 km) yaptım. daha doğrusu şansıma diğer ikisi dolu olunca, bununla gitmek zorunda kaldım. yoksa şehirler arası yol yapılacak araç değil. 130 km/s süratten sonra, direksiyonda biraz titreme başlıyor. 140 km/s 'de ise eski nokia'lara dönüyor direksiyon. kontrolü de bayağı zor buradan sonra. birkaç kez 160 km/s gibi süratlere çıktım denemek için ama akıl karı bir iş değil gerçekten, bu araçlarla. not: geçen yaz -13-14 ay önce kadar- serviste direksiyon ile özel olarak ilgilenildi. 2 ay önce bakıma girdi. araçta hiçbir sorun yoi. olduğu-olacağı en fazla bu yani. Yorum bağlantısı
İsmail Mumcu 29 Ekim 2013 Yazar Paylaş 29 Ekim 2013 Merak ettiğim bir konu var clio 2 lerde z rot yerine viraj demirimi var clio 2 z rot olarak bir parça bulamadım web de viraj demir uç lastikleri(z rot kit) çıkıyor aramalarda viraj demiri lastiği nedir ne işe yarar nerede bulunur aydınlatırsanız sevinirim iyi akşamlar Yorum bağlantısı
İsmail Mumcu 30 Ekim 2013 Yazar Paylaş 30 Ekim 2013 Konu hakkında bilgisi olan kimse yok sanırım Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 31 Ekim 2013 Paylaş 31 Ekim 2013 Konu hakkında bilgisi olan kimse yok sanırım Clioda z rot varmı bilmiyorum ama eğer viraj çubuğu varsa muhakkak vardır zira viraj çubuğu z rota bağlıdır. Resimde net şekilde görünüyor.Viraj demiri lastiği de bu çubuğu belli noktalardan ve şaseye bağlayan basit bir kauçuktur. Yorum bağlantısı
Serkan Ekinci 31 Ekim 2013 Paylaş 31 Ekim 2013 Merak ettiğim bir konu var clio 2 lerde z rot yerine viraj demirimi var clio 2 z rot olarak bir parça bulamadım web de viraj demir uç lastikleri(z rot kit) çıkıyor aramalarda viraj demiri lastiği nedir ne işe yarar nerede bulunur aydınlatırsanız sevinirim iyi akşamlar Viraj uç demir lastikleri 3-4 liralık şeyler olması lazım hatırladığım kadarıyla, bozuk yollarda garç-gurç ses yapıyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts