İçeriğe Yönlendir

5X110 Focus A Olur Mu ?


Yusuf Bayraktar2

Recommended Posts

Yusuf Bayraktar2

Arkadaslar asagidaki resimdeki janti bijon olcusu 5x110 focus cok guzel olmus aradim sordum satan kisi uydgunu sorun olmadgini soylediler sizce olurmu ?Gönderilen Resim

Yorum bağlantısı
Yusuf Bayraktar2

satan kişi doğrulardan bayağı uzaklaşmış

Bu araca takmislar abi nasil olur .s

Yorum bağlantısı
Yusuf Bayraktar2

olurda biraz uğraşmanız lazım :D o zman da bijon kesme olayı çıkkar

Nasil takmislar cok merak ediorm 2mm sorun olmuyor oluyor dio adam bana telefonda nasil guvenip binebliyorlar sakincasi yokmu

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

Nasil takmislar cok merak ediorm 2mm sorun olmuyor oluyor dio adam bana telefonda nasil guvenip binebliyorlar sakincasi yokmu

genelde bijon deliklerini büyüterek yapılıyor bildiğim

Yorum bağlantısı
Yusuf Bayraktar2

genelde bijon deliklerini büyüterek yapılıyor bildiğim

Skinti oluyormu acaba model olarak cok beyendim janti bugun bi bakicam

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

Skinti oluyormu acaba model olarak cok beyendim janti bugun bi bakicam

belki tutar bile ama bijon kesme olayı olabilir diyim düzgün merkezlenmesse jant replika ise balans bozma da yapabilir :D

Yorum bağlantısı
Aykan Samet Uzun

Punto sac jantlarıda 4x98 ama 4x100 ölçülü olan araçlara işlemsiz takıyorlardı.Tabi ne kadar sağlıklı bilinmem ama...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Punto sac jantlarıda 4x98 ama 4x100 ölçülü olan araçlara işlemsiz takıyorlardı.Tabi ne kadar sağlıklı bilinmem ama...

Punto 4x100, linea ve bravo 4x98. Bu sekilde bravo nun punto ya, linea nin puntoya jantlari takiliyor fakat montaj sirasinda zorluyor kasiliyor jantlar ve bijonlar, kisacasi saglikli degil.

Jant lastik arabanin yolla temasi, asla orjinal harici islem yapilip risk alinmaya degmez, ozellikle yuksek hizlarda rezonans, titresim be darbeler, gerilimli kasilmiş parcanin daha cabuk yorulup erken kirilmasina neden olabilir. Sonuçlari cok vahim olabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yusuf Bayraktar2

Punto 4x100, linea ve bravo 4x98. Bu sekilde bravo nun punto ya, linea nin puntoya jantlari takiliyor fakat montaj sirasinda zorluyor kasiliyor jantlar ve bijonlar, kisacasi saglikli degil.

Jant lastik arabanin yolla temasi, asla orjinal harici islem yapilip risk alinmaya degmez, ozellikle yuksek hizlarda rezonans, titresim be darbeler, gerilimli kasilmiş parcanin daha cabuk yorulup erken kirilmasina neden olabilir. Sonuçlari cok vahim olabilir.

 

evet sonucu korkunc olalbır o yuzden ertelıyorum bu fıkrı suanlık 

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

Punto 4x100, linea ve bravo 4x98. Bu sekilde bravo nun punto ya, linea nin puntoya jantlari takiliyor fakat montaj sirasinda zorluyor kasiliyor jantlar ve bijonlar, kisacasi saglikli degil.

Jant lastik arabanin yolla temasi, asla orjinal harici islem yapilip risk alinmaya degmez, ozellikle yuksek hizlarda rezonans, titresim be darbeler, gerilimli kasilmiş parcanin daha cabuk yorulup erken kirilmasina neden olabilir. Sonuçlari cok vahim olabilir.

abi kasıntı misal veriyorum bijon deliği 10 mm  bunu 11 veya 12 e çıkarınca sorun kalmıyo kasıntı olayıda kayboluyo

Yorum bağlantısı
Yusuf Bayraktar2

abi kasıntı misal veriyorum bijon deliği 10 mm  bunu 11 veya 12 e çıkarınca sorun kalmıyo kasıntı olayıda kayboluyo

 

delıkler buyutulurse olur dıyorsun yanı abi

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

delıkler buyutulurse olur dıyorsun yanı abi

genelde öyle yapıyolar bildiğim kadarıyla yanıtmak gibi olmasın

Yorum bağlantısı
Ali Elöver

abi kasıntı misal veriyorum bijon deliği 10 mm bunu 11 veya 12 e çıkarınca sorun kalmıyo kasıntı olayıda kayboluyo

İyi de bijon deligini genisletmek de buyuk risk. O 4 bijon deligin belli oranla jant gobegine konumlanmis ve kuvvetlenmis çeperi var, sen bu guvenlik çeperini veya ring i ni diyelin genisleti buyutup capindan yiyorsun ve gobekteki bijon deliklerinin ring dayanimini dusuruyorsun. Bu da cok sert bir cukurda gobege kadar gelecek darbenin jantin kirilmasina zemin hazirlar.

Asla jant ve porya ustunde orjinal olcu ve malzeme uzerine tadilat yapilmasina karsiyim :) Guzellik ugruna guvenlikten odun verip canimi ufak bile olsa riske atmam.

delıkler buyutulurse olur dıyorsun yanı abi

Kesinlikle alinmamasi gereken bir risk. Zamaninda bende cok arastirdim, konunun uzmanlari siddetle karsi cikiyor fabrikasyon olculerin torna ile buyutulup malzemenin dayanimindan calinmasina... Cunku var olmayan bir paydan yeniyor jant gobeginin uzerindeki bijon deliklerinin torna ile buyutulme isinde.

abi kasıntı misal veriyorum bijon deliği 10 mm bunu 11 veya 12 e çıkarınca sorun kalmıyo kasıntı olayıda kayboluyo

Evet biliyorum ;) gobekdeki delikleri genislet, ordaki dayanim zaten belli, iyice zayiflasin, bir de bunu sozde Tse damgali replika jantta yap da yuksek hizlarda her allahin gunu azrail ile dans et :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

İyi de bijon deligini genisletmek de buyuk risk. O 4 bijon deligin belli oranla jant gobegine konumlanmis ve kuvvetlenmis çeperi var, sen bu guvenlik çeperini veya ring i ni diyelin genisleti buyutup capindan yiyorsun ve gobekteki bijon deliklerinin ring dayanimini dusuruyorsun. Bu da cok sert bir cukurda gobege kadar gelecek darbenin jantin kirilmasina zemin hazirlar.

Asla jant ve porya ustunde orjinal olcu ve malzeme uzerine tadilat yapilmasina karsiyim : :) Guzellik ugruna guvenlikten odun verip canimi ufak bile olsa riske atmam.

Kesinlikle alinmamasi gereken bir risk. Zamaninda bende cok arastirdim, konunun uzmanlari siddetle karsi cikiyor fabrikasyon olculerin torna ile buyutulup malzemenin dayanimindan calinmasina... Cunku var olmayan bir paydan yeniyor jant gobeginin uzerindeki bijon deliklerinin torna ile buyutulme isinde.

Evet biliyorum ;) gobekdeki delikleri genislet, ordaki dayanim zaten belli, iyice zayiflasin, bir de bunu sozde Tse damgali replika jantta yap da yuksek hizlarda her allahin gunu azrail ile dans et :D

abi jant mısal 10 diyelim gene 16 17 yapmıyon ki bunu desen anlarım :D  büyük tüğün 1 veya 2 mm bundan bi sıkıntı olmaz genel de tofaşlar 4x98  4x100 böyle takıyolar bildiğim

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...