İçeriğe Yönlendir

Sony Ericsson Yaptığı Terbiyesizlik


Behram Doygun

Recommended Posts

Behram Doygun

Sevgili forumdaşlar sizlerin yardımına ihtiyacım var. Salı günü annemin telefonu olan sony ericsson xperia arc S telefonunu ekranda piksel ölümü olduğu için aldığımız şimdiki bimeks bayisine götürdüm. Telefonu servise göndereceğiz ekran degişmesi gerek dendi. Tamam dedik daha 1 yıl bile olmadı garantisi var dedik verdik. Eve geldim şikayetvar.com dan araştırma yaptım ve ilk üretilen serilerin hepsinde telefon 34°D üstünde kullanıldığı zaman oluşuyormuş bu sorun tamam dedik güvendik değişecek diye ve bugün servis aradı efendim ekran değişecek ve telefonun kasasında ufak bir çatlak var bu telefon düştüğü için ekran bu hale gelmiş dedi bana ben dedimki telefon bir yere felan düşmedi sadece akşamdan sabaha kadar sarjda kaldı ve sabah bu hale geldi dedim kabul etmiyorlar bu telefon düşmüş diye diretiyorlar dedimki telefon kasası aldığımızdan 1 ay sonra annemin telefonu kabından çıkarırken zorlamış ufak bir şekilde çatlama var ama ekranla bağlantısı yok kabul ettiremedim ekranla kasa değişimi için benden garanti kapsamında 260 lira istedi bende kasaya elletmeden sadece ekran fiyatı olan 140 lirayı ödedim ama içime dokundu yapmadığımız bir şey olduğu halde telefon düşmüş bu hale gelmiş denerek kullanıcı hatası olarak bize kitlediler. Şimdi size soruyorum ne yapayım? Mahkemeye basvursam mı çünkü bu telefonlar 34° üstünde bunu yapıyormuş ama ne kutusunda ne de kilavuzlarda böyle bir seyden söz edilmiyor bu ne saçmalık anlayamadım.

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Darbe, çizik, ezik varsa olası bütün arızalar onlara bağlanıyor. Sadece Sony değil, Samsungda yapıyor bunu. Mahkeme dışında birşey elde edemezsiniz. Ben edemedim. :)

Yorum bağlantısı
Behram Doygun

Aynen katılıyorum tecrübe oldu ama yazık verdiğim ücret problem değil telefon halolsun bana desin ki efendim telefonun ekranı garanti kapsamında onarılmıyor desin razıyım kalkıp bana bu telefon düşmüş böyle olmuş derse ne geliyorsa ağzıma sayarım sanki düştü de biz söylemiyoruz ben S3 marka telefonu kaç kere düşündüm ekran bozulma lekesini geçtim bir tane çizik dahi yok telefonları zaten plastik elde catlamasına şaşmıyorum artık neymiş geri dönüşümden yapıyorlarmış kağıt bile daha sağlam artık telefondan dedirtcek hale getirdiler yani.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Behram bey öncelikle geçmiş olsun.O çatlak dediğiniz gibi annenizin zorlamasıdır. Ancak düşürüp ben düşürmedim diyenlerin de olduğunu düşünürseniz servis haklı.

 

Piksel ölümünün düşme olsa dahi onunla ilgili olacağını sanmam. Servis müşteriye faturayı nasıl bindiririmin hesabını yapmış bence. 140 tl iyi yaptırmışsınız. Samsung telefonların ekran fiyatları neredeyse telefon parasının yarısı kadar :)

Yorum bağlantısı

Düşme sonucu lcd ekran ön tabakada çatlak oluşmadan darbe alamaz. Yani ekranı çalışır. Ön bölüm çatlar ya da ön bölümdeki çatlakla beraber ekran da kullanılamaz hale gelir. Daha da kötüsü, ölü piksel adı üstünde kendiliğinden oluşur. Düşme sonucu milyonda bir pikselin sönme ihtimali milyonda birden daha azdır:)

Saygılarınla.

Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Düşme sonucu lcd ekran ön tabakada çatlak oluşmadan darbe alamaz. Yani ekranı çalışır. Ön bölüm çatlar ya da ön bölümdeki çatlakla beraber ekran da kullanılamaz hale gelir. Daha da kötüsü, ölü piksel adı üstünde kendiliğinden oluşur. Düşme sonucu milyonda bir pikselin sönme ihtimali milyonda birden daha azdır:)

Saygılarınla.

 

Aynen böyle işte :) Ağzına sağlık abicim. Ayağıma bastın, omzum ağrıyor demek gibi bir şey bu.

 

Mahkemelik bir durum değil, daha önce de çok konuda yazdığımız üzere, başvuracağınız yer bulunduğunuz yer kaymakamlığı veya valiliğindeki tüketici hakem heyetleri. Keşke ücreti ödemeden işlemi yapsaydınız. Şu anda telefonu kullanıyorsunuz, eğer bu zararınızı geri almak istiyorsunuz, tamir ücretinin iadesi için talep açabilirsiniz. Muhtemelen de kazanırsınız. Başka şekilde çözüm aramaya gerek yok.

 

Geçmiş olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Behram Doygun

Ya giden 140 olsun bu arada tecrübe oldu bir daha böyle bir hataya düşmem ama insanın kanına dokunuyor yapmadığım bir seyi yaptın diye ısrar edip para koparma derdinde lanet olsun yani hayir düşse zaten servise verirken derim düştü bu hale geldi nedem yalan söyleyeyim yani kullanıyorum ben bu aleti hemen yapılmasını isterim ama ne oldu yine haklı olduğum halde çok tecrübem olmadığı için gafil avladım diyebilirim. :(

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Ödeme yapmanız iyi olmuş, şimdi yapacağınız, belgelerinizi Tüketici Mahkemesine vermek ve dilekçenizde açıkca sorunu ve ısıdan bu tür arızalar olduğunu kasadaki hasardan ölü piksel oluşmayacağını vs. yazıp dava açmanız, servis düşme sonucu ölü piksel oluştuğunu kanıtlamak zorundadır, büyük ihtimal kanıtlayamacaklar ve siz paranızı geri alacaksınız.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Ya giden 140 olsun bu arada tecrübe oldu bir daha böyle bir hataya düşmem ama insanın kanına dokunuyor yapmadığım bir seyi yaptın diye ısrar edip para koparma derdinde lanet olsun yani hayir düşse zaten servise verirken derim düştü bu hale geldi nedem yalan söyleyeyim yani kullanıyorum ben bu aleti hemen yapılmasını isterim ama ne oldu yine haklı olduğum halde çok tecrübem olmadığı için gafil avladım diyebilirim. :(

 

Siz paranızı mı geri almak istiyorsunuz yoksa sadece olaydan haberimiz olsun mu istediniz? Ben anlamadım.

Yorum bağlantısı
Behram Doygun
(düzenlendi)

Paramı almak istedim önce ama yazılanlarda bana yol gösterdi ilk defa basima geldi çünkü ve haklı olduğum halde paramin gitmesini istemedim ama anneme telefonu lazim acil ve bilemedgim icinde verdim yapiliyor simdi ama olaydan haberiniz olduya döndü şimdi mevzu yani ilk başta ki hedefe şimdiki haline döndü diyelim.

tarihinde Behram Doygun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Misafir

Sony servisin bir terbiyesizliği daha.. Yaklaşık 26 gün önce servise "durup dururken kapanma" arızası sebebi ile gönderdim telefonu. Alalı daha 6 ay oldu (C-Max le aynı zamanda) Sürekli koruyucu film ve kılıfla kullanırım ve çok dikkatli bir kullanıcıyım. Değil çizik, nokta dahi bulamazsınız telefonda. En azından ben öyle sanıyordum. Telefon servisten 16.01.2014 çarşamba günü geldi. Arızayı gidermişler sağolsunlar da arıza formuna "kozmetik kusur var, istenirse kozmetik kusur, ücret karşılığı düzeltilebilir" diye not düşülmüş. İnceledim telefonu.. Pil çıkarılabilir ve vida vs olmadığından alt tarafından artık ne ile yaptılarsa kanırtarak açmışlar, alt kısım tornavida ucu benzeri çizik ve oyuk oluşmuş. Bundan başka bir leke yok. Terbiyesizler utanmazlar bu hasarı kendileri yapmış ve "kozmetik kusur var" demişler.. Telefondan soğudum resmen.. Ayıptır, günahtır.. Edep yahu...

Yorum bağlantısı
Behram Doygun

Geçmiş olsun ben ne yapayım telefon ekran değişti geldi. Gittim aldım alırken hemen kontrol ettim telefonu bir de ne göreyim hiç bir tuşu çalışmıyor sadece açma kapama tusut hariç servise hemen tutanak tutturdum geri iade ettim sonra ağzıma ne geliyorsa söyledim yahu insan bu telefonu ekranı taktın kontrol etmezsiniz arkadaş telefon bütün fonksiyonları çalışıyormu diye ne saçma bir firma birde dünya markası lafta gözümde 5 kuruşluk değeri kalmadı artık gelsin garantiden satıp kurtulacagım.

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Geçmiş olsun ben ne yapayım telefon ekran değişti geldi. Gittim aldım alırken hemen kontrol ettim telefonu bir de ne göreyim hiç bir tuşu çalışmıyor sadece açma kapama tusut hariç servise hemen tutanak tutturdum geri iade ettim sonra ağzıma ne geliyorsa söyledim yahu insan bu telefonu ekranı taktın kontrol etmezsiniz arkadaş telefon bütün fonksiyonları çalışıyormu diye ne saçma bir firma birde dünya markası lafta gözümde 5 kuruşluk değeri kalmadı artık gelsin garantiden satıp kurtulacagım.

Sizede geçmiş olsun. ben yıllardır Ericsson, Sony Ericsson ve Sony kullanıcısı oldum. Hatta son telefonumu, daha öncekilerden memnun kaldığım ve şimdiye kadar hiç servislik problem çıkartmadıkları için tercih ettim. Ama işin içine servis girince maalesef durum değişiyormuş.. Nokta kusur olmayan telefonu, yetkili servis ne ile açtıysa (sanki gazoz açıyor) hasar vermişler. Nasıl ne ile ispat edersiniz bilinmez? Adamlar birde tereyağ gibi üste çıkmış. "kozmetik kusur var" demişler.. Dediğiniz gibi benimde gözümde hem telefonun hem firmanın değeri düştü iyice..

tarihinde Kerem Minaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ne yazıkki bizde elektronik işi şans işi, servislerde masal, ancak mahkemeyle hak arıyorsunuz bizde, dışarda canına okursunuz ama bizde anca mahkemeyle oluyor bu işler ne yazıkkı  :angry:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Behram Doygun

Elbette sizde haklısınız ama o kadar paralar veriyoruz telefon alıyoruz kul yapısı elbet arızası felan olacak ama garantisi olduğu halde garantiye alınmayıp kendi cebimden yaptırıyorum yine bu sefer kendileri bozuk gönderiyorlar el insaf yani ah şöyle yakında değiller ki kulaklarını cekeceksin yapabiliyorlar mi bir daha akillari başına gelmeden düzelmez malesef bunlar :p

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...