İçeriğe Yönlendir

Rolantide Titreme Ve Çözümü


Tufan Günaydın

Recommended Posts

Tufan Günaydın

arkadaslar araba aldığımdan beri rölantide titreme problemi vardı camlar yarım acıkken camlar zıngır zıngır düşüyordu ve gögüs üzerindeki evrak gözünün kapağıda zırıl zırıl düşüyordu. Babamın arabasından cıkan motor takazunu (ustaların bilgisizliği yüzünden değiştirdi sorun başka yerden cıktı eskisi sağlammış 2008 focus) takınca araba saat gibi oldu. Şimdi rolantte  çalışırken araba sanki calışmıyormuş gibi ve bosta gaz verince gram titreme olmuyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

sorun neymiş ?


tekrar okuyunca anladım motor takozu değişmiş.

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın
(düzenlendi)

rolantide titreme kronik oldu zaten 

araçlar eskidikçe takozlarda eskiyor sirada sanzuman alt takozu var 55 tl imiş onuda değiştirecem motor ileri geri normalinden fazla esneme yapıyor ozellikle stop ederken

tarihinde Tufan Günaydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Turgay Koyuncu

Benim araçta da rölantide baya titreme var servis bana volan dişlisinin değişmesi gerektiğini söyledi. Şimdi aklıma takıldı motor takozu mu yada şanzuman takozumu acaba benimkide. Bundan hiç bahsetmediler bana. Bunu anlamanın en iyi yolu nedir acaba?

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Ersin Ertürk

benim c max'da da  aynı sorun var. yaşadığım şehirde bu arabalardan anlayan bir tane bile usta yok o sebeple ben motorumu yaza kadar açtırmayı düşünmüyorum takozlarda bile olsa sorunumuz onları bile değiştirmeyeceğim yazın istanbula nasipse benim sorunuma bakan iki usta da şanzımandan dedi. ( geçi cvt şanzıman bir ford kullanıyorsanız ve geri vites lambalarınız bile yanmıyorsa herkes şanzımandan demeyi adet edinmiş orası ayrı bir konu) inşallah benim sorun da sizinki gibi takozlardandır. benim titreme bahsettiğiniz kadar fazla değil ama rahatsız edici devir ne zaman 1500 altına düşse titreme başlıyor 1500 devir üstünde titreme yok

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın

Benim araçta da rölantide baya titreme var servis bana volan dişlisinin değişmesi gerektiğini söyledi. Şimdi aklıma takıldı motor takozu mu yada şanzuman takozumu acaba benimkide. Bundan hiç bahsetmediler bana. Bunu anlamanın en iyi yolu nedir acaba?

benim volant tada boşluk var giderken gazdan ayağımı çektiğimde akis boşluğuna benzer bi silkeleme yapıyor ama rolantide titreme yi motor takozuyla çözdüm su  anda titreme yok takozu değiştirmedende titremeyi kesme imkanınız var takozu tutan iki civatayı gevsetip takozu sağa sola oynatıp titreme durumuna göre ayar verebilirsiniz sıfır takoz kadar olmasa da % 80 titremeyi kesiyor denediim tecrube ile sabit

benim c max'da da  aynı sorun var. yaşadığım şehirde bu arabalardan anlayan bir tane bile usta yok o sebeple ben motorumu yaza kadar açtırmayı düşünmüyorum takozlarda bile olsa sorunumuz onları bile değiştirmeyeceğim yazın istanbula nasipse benim sorunuma bakan iki usta da şanzımandan dedi. ( geçi cvt şanzıman bir ford kullanıyorsanız ve geri vites lambalarınız bile yanmıyorsa herkes şanzımandan demeyi adet edinmiş orası ayrı bir konu) inşallah benim sorun da sizinki gibi takozlardandır. benim titreme bahsettiğiniz kadar fazla değil ama rahatsız edici devir ne zaman 1500 altına düşse titreme başlıyor 1500 devir üstünde titreme yok

hocam silopide vida sökmeyi bilen usta bulmak zor sağolsunlar onlar sayesinde oto tamirci oldum arabanın direksiyon kutusuna varıncaya kadar kendim söküyorum volantıda yazın memlekete gideyim kendim değiştirecem butun anahtar takımını burdakı ustaların sayesinde satın aldım başka çaresi yok :) benim gibi kulağı arabada olan biri için :)

volan dişlisi gitmeye yaklasınca balans yapmaya başlıyor aynı lastığın balansı kaçıp arabayı titretttiği gibi takozun görevide motorda oluşan rezonansı minumum seviyeye indirmek takozu gevsetip sağa sola iteleyip çekip rezonansın tolere edebilecek eniyi konuma getirince sık vidaları 

volantın iyice ömrünü tamamlamasını bekliyorum biraz daha götürsun artık :)malum 500 liradan aşağı değil meret

Yorum bağlantısı
Hasan Armagan

Benim araçta da en çok kırmızı beklerken fark ettiğim titreme vardı. Motor takozunun (Kulağının) ortasına dokunca elime yağ geliyordu. Forumdan öğrendiğim kadarıyla motor takozunu değiştirdim. ustada zaten direk patlak dedi. sanırım bizim araçların motor takozlarının içinde yağlı bir yay sistemi var. 

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın

Benim araçta da en çok kırmızı beklerken fark ettiğim titreme vardı. Motor takozunun (Kulağının) ortasına dokunca elime yağ geliyordu. Forumdan öğrendiğim kadarıyla motor takozunu değiştirdim. ustada zaten direk patlak dedi. sanırım bizim araçların motor takozlarının içinde yağlı bir yay sistemi var. 

içinde  bor içerikli bi sıvı var orjinal takozlar bu yüzden pahalı

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Mustafa AYSAN

Motor takozlarının resimli anlatımını yapma imkanınız var mı?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...