İçeriğe Yönlendir

Devir Yükseliyor, Araç Hemen Hızlanmıyor


Emre Cömert
Çözüme git Mustafa Kayaalp1 tarafından,

Recommended Posts

Emre Cömert

Arkadaslar 2006 focus dizel aldim. Aracla 4 ve5 inci viteste giderken 2100 devir de tam gaza basinca gaz ibresi birden artip sonra eski haline geri donuyor sonra normal hizlaniyor. Diger viteslerde bu problem olmuyor. Ve baski balatadan degil neden dolayi olur. Bilgisi olan arkadaslar varsa cevap verirse sevinirim.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Arkadaslar 2006 focus dizel aldim. Aracla 4 ve5 inci viteste giderken 2100 devir de tam gaza basinca gaz ibresi birden artip sonra eski haline geri donuyor sonra normal hizlaniyor. Diger viteslerde bu problem olmuyor. Ve baski balatadan degil neden dolayi olur. Bilgisi olan arkadaslar varsa cevap verirse sevinirim.

Emre bey, KA konuus içinde açmışsınız.

Yardımcı olduktan snra konunuzu ayıracağım.

 

Balatadan olmadığına nasıl karar verdiniz?

Yorum bağlantısı
Emre Cömert

Ustaya gosterdim o soyledi ustaya goturmeden kendim de denedim el freni cekip 4. Vitese gecirim kalkmaya calistim stop etti. Debriyaj da kacirma olmadi.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ustaya gosterdim o soyledi ustaya goturmeden kendim de denedim el freni cekip 4. Vitese gecirim kalkmaya calistim stop etti. Debriyaj da kacirma olmadi.

Ben tıkandım :) Diğer arkadaşlar yanıtlar elbet.

Yorum bağlantısı
Emre Demir

Balatadır o başka ne olabilir ki araç devri yükselir bağırır ama gitmez baskı balata bitmek üzeredir...

Yorum bağlantısı
Emre Cömert

Her zaman yapmiyor ara ara yapiyor ve sadece 4. Ve 5. Viteste yapiyor. Ustaya gosterdim bakti test etti kesinlikle balata degil de farkli bir sey var dedi arizayi tesbit etmek uzun surer dedi hafta ici arabayi birakmam lazim ki baksin.

Yorum bağlantısı
Emre Cömert

Bilmiyorum araci yeni aldim bende turbo dan supheleniyorum fakat dizel araca yeni biniyorum turbo konusunda fazla bilgim yok

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

İşaretler baskı balata alameti...Turbo wastegate çubuğunun ayarıyla oynanmışsa üst viteslerde çekiş kaybı sorunu yaşatabilir fakat turbo ile oynanmamışsa sakın dokunulmasın o ayar çubuğuna..

Yorum bağlantısı
Emre Cömert

Ozellikle 5. vites de hantallik var. Belki turbo dan olabilir. olmadi yarin bir daha servise goturup turbo ya baktiriyim

Yorum bağlantısı
Murat Gök

Baskı balata diyorum ben de...Devir yükselip aynı oranda hızlanma sağlanamıyorsa kaçırıyor demektir...

Yorum bağlantısı
Bahri Tepegöz

aracı biraz kullandıktan sonra deneyin muhtemelen balata ısınınca kaçırma yapacaktır

Yorum bağlantısı
Murat Çukur

baskı balata olsa tüm viteslerde hissedilen bir devir, hızlanma ters orantısı olmalı. sadece 4.5. viteste olması enteresan. 

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

baskı balata olsa tüm viteslerde hissedilen bir devir, hızlanma ters orantısı olmalı. sadece 4.5. viteste olması enteresan. 

Başlarda üst viteslerde sonra alt viteslere iner 

Yorum bağlantısı
Ersin Ulupınar

Arkadaslar 2006 focus dizel aldim. Aracla 4 ve5 inci viteste giderken 2100 devir de tam gaza basinca gaz ibresi birden artip sonra eski haline geri donuyor sonra normal hizlaniyor. Diger viteslerde bu problem olmuyor. Ve baski balatadan degil neden dolayi olur. Bilgisi olan arkadaslar varsa cevap verirse sevinirim.

Aynı sorun benim aracımda da var baskı balata bende de genelde 3 ve 4. viteste yapıyor aynısını gaza yüklendiğimde devir saati bir an yükseliyor sonra düşüp yeniden devirlenmeye başlıyor tam 5 adet farklı ustaya gittim aracın serviside dahil baskı balata kaçırıyor dedi nitekimde öyle gerçekten, ama yavaş yavaş devirlendirirsen kaçırma yapmıyor yapsada çok çok az benim şahsi fikrim sizinde sorununuz baskı balata

Yorum bağlantısı
Ali Yavaş

aracın debriyaj baskısı arızalanmış tabiki set halinde değişmesi gerekir.

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Mustafa Kayaalp1
(düzenlendi)

Günaydın arkadaşlar. İki sene kadar önce, bende 98 Mondeo var iken benzer bir şüpheyle gitmiştim, her zaman gittiğim ustaya. Aracı çalıştırdı, önce biraz kullandı, sonra bir kenarda durdurdu, el frenini çekti, vitesi 3 ya da 4'e aldı, bağırttı bağırttı, debriyajı bıraktı. Küttt, motor stop etti. Bunu bir kaç kez daha yaptı sonra, "Tamam, debriyajda bir sorun yok."  dedi. Ben de sevinerek çıktım oradan. Ancak, aradan bir kaç hafta kadar geçtikten sonra bu hadise çok daha ciddileşti. Emre Bey'in anlattığı şeyleri de yaşadım ve yine ustaya gittim. Bu sefer baskı, balata ve bilyayı değiştirip, cüzdanı hafifletince debriyaj normale döndü. Tespitlerim; 1) Böylesi bir test etme usulü, debriyajın kalan ömrünün önemli bir kısmını yiyor. 2) Ben Ford' dan 1000 TL civarında bir fiyat almıştım, o yüzden ne yazık ki böyle bir tercih yapmak zorunda kaldım o zaman ve;  3) Orjinali çok pahalı diye yan sanayi (SACHS) baskı-balata  taktırdım, ne yazık ki iyi sonuç alamadım. Çünkü daha sonra kalkışları çoğunlukla sarsıntılı ve titreterek yapabiliyordum. Ayrıca zor koşullarda, özellikle yaz sıcağında dur-kalk trafiğinde debriyajın performansı düşüyordu. 4) Bu yüzden bazı parçalarda fiyata bakmamak iyi olabilir düşüncesindeyim.                                                                                 

 

Sonuç olarak, tekrar bu sorunla yüzleşmemek için ve aracı da çoğunlukla şehir içi kullanıyor olmam nedeniyle son aracımı otomatik vites tercih ettim. Herkese de tavsiye ederim. Hoşça kalın...

tarihinde Mustafa Kayaalp1 tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Cömert

arkadaşlar vermiş olduğunuz bilgiler için sağolun araçta debriyaj seti değişmesi gerekiyormuş bu gün yetkili servise gittim. debriyaj seti değişmesi lazım dedi herkese çok teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

arkadaşlar vermiş olduğunuz bilgiler için sağolun araçta debriyaj seti değişmesi gerekiyormuş bu gün yetkili servise gittim. debriyaj seti değişmesi lazım dedi herkese çok teşekkür ederim.

Fiyat olarak ne çıkardılar?

Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak

Ozellikle 5. vites de hantallik var. Belki turbo dan olabilir. olmadi yarin bir daha servise goturup turbo ya baktiriyim

Turbo olma ihtimali yüksek pallerde belki eğilme olabilir ama genede turbo basıncını kontrol ettirin çünki aracta basınc kaybı var ise yüksek viteslerde güç kaybı yaratır

Yorum bağlantısı
Emre Cömert

Fiyat olarak ne çıkardılar?

Yetkili serviste orjinali 2000tl yan sanayi 800tl disarda 450-500tl civari yapiyorlar. Sizce nerde degistirdigim onemlimi. Degisimi kolay bir sey mi her usta degisebilir mi. Yalova da veya balikesirde tavsiye edebileceginiz Usta var mi?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...