İçeriğe Yönlendir

Silkeleme-Tekleme Problemi


Meriç Fero

Recommended Posts

Meriç Fero

Merhaba Arkadaşlar,

 

Aracım 2004 model Focus 1.6 darkline son zamanlarda lpgde ve benzinde sabit devirde tuttuğumda tekleme yapıyor.Gaza bastığımda teklemeyi kesiyor fakat çekişte v.s. herhangi bir sorun yok. Çalıştığım için aracı hafta sonu ustaya gösterebileceğim, bu süre zarfında kafamdaki soru işaretlerini çözebilecek kişiler olursa çok sevinirim. Subablardan dolayı böyle bir arızayla karşılaşmaktan korkuyorum.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Merhaba Arkadaşlar,

 

Aracım 2004 model Focus 1.6 darkline son zamanlarda lpgde ve benzinde sabit devirde tuttuğumda tekleme yapıyor.Gaza bastığımda teklemeyi kesiyor fakat çekişte v.s. herhangi bir sorun yok. Çalıştığım için aracı hafta sonu ustaya gösterebileceğim, bu süre zarfında kafamdaki soru işaretlerini çözebilecek kişiler olursa çok sevinirim. Subablardan dolayı böyle bir arızayla karşılaşmaktan korkuyorum.

Farklı yakıt sistemlerinde aynı problem yaşanıyorsa, ortak elemanlara bakmak berekir. Bobin, buji ve kablolarının kontrolü şart.

Yorum bağlantısı
Meriç Fero

Farklı yakıt sistemlerinde aynı problem yaşanıyorsa, ortak elemanlara bakmak berekir. Bobin, buji ve kablolarının kontrolü şart.

Evet ateşleme sisteminden kaynaklansa sorun değil ama bir arkadaşımın focus 2 aracında da benzer tekleme sorunu yaşanmıştı ve subapların değişmesi gerekmişti.Şuan tek korkum subap arızası çıkması.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Evet ateşleme sisteminden kaynaklansa sorun değil ama bir arkadaşımın focus 2 aracında da benzer tekleme sorunu yaşanmıştı ve subapların değişmesi gerekmişti.Şuan tek korkum subap arızası çıkması.

LPG li araçta muhtemel sebeptir. Kompresyon ölçümü ile bulunabilir muhtemelen.

Buji ve kablo almanız gerekirse asla(!) orjinalden şaşmayın.

Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

Aynı sorunu bende yaşıyorum.Focus 1 collection hb 2004 model aracımda, özellikle soğukken benzinde düşük viteslerde ve sabit düşük devirde giderken araba ileri geri zıplıyor gibi yapıyor gaza basınca düzeliyor.Yüksek hızlarda böyle birşey yok.Sanayide sorduğumda lpg li araçta geçiş yapana kadar normaldir göze alıcaksın demişti usta.Bir arıza olduğu açık, ateşleme sistemi olmasıda muhtemel ama iyice belirginleşene kadar dokunamıyacağız sanırım.Aracımda ayrıca rölanti problemleride var bilmiyorum ne derece bağlantılıdır.

Yorum bağlantısı
Tamer Kurt

1-Emmme monifoldu altında bulunan karter havalandırma hortumunu (96MF 6C342 DA) kontrol ediniz.

   Yırtılma,sızdırma durumunda vakum düzensiziliği sebebi ile motorda titreşimli çalışmaya neden olabiliyor.

2- Ateşleme bobini düzensiz akım vermesi halinde silindirde güç düşüklüğüne bağlı tekleme olması muhtemel.

3-Motor daki subaplar hk

Motorun doğal çalışmasına bağlı olarak subab bileziklerinde ve yataklarında oluşan genleşme sonucu bir miktar subap ayarında değişme olur.

Silindir kapağını söktürmeden önce özellikle eksoz subaplarının boşluk ayarlarını kontrol ettiriniz.

Supab boşlugunun olmaması ve supabların bir miktar açık kalarak kullanılması sonunda subapların oturma yüzeylerinin yanmasına neden olabilir.

 

Benim aracımdaki Motor Zetec-S serisi eksantirk mili kamlarının bastıgı yerde tapetler mevcuttur.

Tek tek tüm valflerin boşluk ayarını not edilip eksantrik millerinin sökülmesinden sonra ayarlama tapetler üzerinden rektifiyeciler tarafından yapılıyor.

Forumda Subap ayarı varmıydı? başlıgı altında arkadaşlar bilgi vermiş.

Supab kapak contası gerekirse 50-60 lira

Rektifiyeci ücreti (bir çok kalınlıkta şim ve bunları inceltme işlemi için ) 50 lira

Eksantrik millerinin sökülüp takılması 100 ila 200 lira arasında  fiyat isteniyor.

 

Valflerin basılı kalarak açık kalması mevcut ise uzun süre kullanmanız halinde supabların tabla kısmında yanma meydana gelir ve kapak sökülerek revizyon yapılmadan sorun çözülmez.

Naçizane tavsiyem Eksantrik mili kayışı değişimi esnasında subap ayarını kontrol ettirerek ayar bozuk ise ekteki işlemi yaptırabilirsiniz.

İşlem adımları aynı oldugu için ekstra bir ücret rektifiyeci işlemi çıkar oda önemli değildir.

 

Teşhise gelince benim aracım şu anda 175.000 kmde yaklaşık 6 yıldır 100.000 kmdir lpg ile kullanıyorum.

Farklı servislerde çok farklı yorumlar geldi kendimde  bir otomotiv firmasında teknisyen oldugum için verilen cevaplar çok şaşırttı.

Son olarak teklemeye 3.silindirin neden oldugunu tespit ettikten sonra o silidirde  ateşleme ve tetikleme sorunu olmadıgını görünce

 İstanbul İkitelli sanayisinde özel bir serviste kapağı söktürmek için götürdüm fakat  sökülmeden yaptıgımız boşluk ölçümünde özellikle 3 silindir eksoz valfinde boşluk olmadıgı subapın açık kaldıgı görünce ayar yaparak sorunum tamami ile çözüldü.

 

Selamlar

 

 

 

7922mg62l.th.gif.7922mg61l.th.gif 9300mg06l.th.gif

 

 

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Aynı sorunu bende yaşıyorum.Focus 1 collection hb 2004 model aracımda, özellikle soğukken benzinde düşük viteslerde ve sabit düşük devirde giderken araba ileri geri zıplıyor gibi yapıyor gaza basınca düzeliyor.Yüksek hızlarda böyle birşey yok.Sanayide sorduğumda lpg li araçta geçiş yapana kadar normaldir göze alıcaksın demişti usta.Bir arıza olduğu açık, ateşleme sistemi olmasıda muhtemel ama iyice belirginleşene kadar dokunamıyacağız sanırım.Aracımda ayrıca rölanti problemleride var bilmiyorum ne derece bağlantılıdır.

 

Bir sıkıntı olduğu muhakkak. Lpg li araçta bu şekilde bir durum olur katlanmalısın diye birşey yok.. Sadece benzinde kullanıp denemelisiniz..Eğer benzinde sorun yoksa lpg kalibrasyonunuz bozuk.

Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

Bir sıkıntı olduğu muhakkak. Lpg li araçta bu şekilde bir durum olur katlanmalısın diye birşey yok.. Sadece benzinde kullanıp denemelisiniz..Eğer benzinde sorun yoksa lpg kalibrasyonunuz bozuk.

 

Tam tersi bu olay araç ilk soğuk çalıştırmada benzinle çalışırkenki süreçte daha belirgin oluyor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Tam tersi bu olay araç ilk soğuk çalıştırmada benzinle çalışırkenki süreçte daha belirgin oluyor.

 

Hayır.. LPG li araçlarda bozuk kalibrasyon benzin map ini bozar.. araç benzinde de anormal çalışmaya başlar. Bu yüzden lpg kullanmadan bir süre 50-100 km kadar sadece benzinde kullanmak gerekir. Akü kutup başları sökülerek ecu resetlenmelidir öncesinde..Sizin dediğiniz gibi düz mantık işlemez bu tip sorun bulmakta. :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...