İçeriğe Yönlendir

2013 C-Max Tit-X Dizel Yol Tutuşu Hakkında Deneyimim


Olgaç Öcek

Recommended Posts

Olgaç Öcek

Selamlar arkadaşlar ,

Aracımı aldığımdan bu yana yol tutuşunun nasıl olduğunu merak ediyordum. Birkaç deneme yapmak için yola koyuldum.

Bence araçlarımızın özellikle yol tutuş kabiliyetini bilmemizde fayda var. Allah korusun hiç beklenmedik anlarda virajlarda , ani sollama yapmamız gereken durumlarda araçlarımızın nasıl tepki vereceğini , maximum dirençlerini bilmemiz iyi olur düşüncesindeyim.

 

Sırf bu sebeple dün 1-2 deneme yaptım.

keskin 1-2 viraja hızlı girerek , u dönüş denemeleri yaparak aracımı test ettim.

Kimi yerde ESP devreye girdi , kimi yerde hiç girmesine gerek kalmadan araç çok stabil  biçimde dönüş yaptı.

 

Özellikle ıslak yerlerde esp her türlü devreye girdi ve girmesine rağmen arabayı toparlayamadığım bir an oldu. Arka taraf baya bir kaydı. Tabi esp var diye fizik kurallarını çiğnememek gerekiyor.

 

 

Sonuç ; güzel bir deneyim , aracımın özelliklerini kavramak için fırsatım oldu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Güzel paylaşım.. C-Max kullananlar için güzel bir bilgi olabilir.. :)

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

C max yüksek yapısıyla yol tutuş konusunda bir miktar beni tedirgin ederdi.  Hoş hiçbir zaman sınırlarını da zorlamamıştım.  Kimseye zarar vermeyecek bir koşul ve ortamda deneyip görmekte kesinlikle fayda var ;)  

Yorum bağlantısı
Alkım Hoşgör

Aslında daha belirgin bir anlatım için (örn: benim gibi c-max tarzı araçlar kullanmamış kişiler için) focus yada fiesta gibi bir modelle kıyaslama imkanınız olsa çok daha iyi olabilirdi. Atıyorum fiestadan benim izlenimime göre %20 daha iyidir, yada focustan %20 daha kolay kaydı gibi bir cümle kuracak olsanız ne derdiniz?

Yorum bağlantısı
mehmetsönmez

Selamlar arkadaşlar ,

Aracımı aldığımdan bu yana yol tutuşunun nasıl olduğunu merak ediyordum. Birkaç deneme yapmak için yola koyuldum.

Bence araçlarımızın özellikle yol tutuş kabiliyetini bilmemizde fayda var. Allah korusun hiç beklenmedik anlarda virajlarda , ani sollama yapmamız gereken durumlarda araçlarımızın nasıl tepki vereceğini , maximum dirençlerini bilmemiz iyi olur düşüncesindeyim.

 

Sırf bu sebeple dün 1-2 deneme yaptım.

keskin 1-2 viraja hızlı girerek , u dönüş denemeleri yaparak aracımı test ettim.

Kimi yerde ESP devreye girdi , kimi yerde hiç girmesine gerek kalmadan araç çok stabil  biçimde dönüş yaptı.

 

Özellikle ıslak yerlerde esp her türlü devreye girdi ve girmesine rağmen arabayı toparlayamadığım bir an oldu. Arka taraf baya bir kaydı. Tabi esp var diye fizik kurallarını çiğnememek gerekiyor.

 

 

Sonuç ; güzel bir deneyim , aracımın özelliklerini kavramak için fırsatım oldu.

olgaç bey aracınız grand mı ?

bemim c max 04 ile 10 yıllık deneyimlerimi paylaşmak isterim

1. si en kötü yol tutuş maalesef araç boşken oluyor, özellikle +140 dan itibaren . hatta rüzgarlı havalarda düz gidiş dahi 160 dan sonra kabus halini alabiliyor.

şaşırtıcı biçimde 4 kişi+ full bagal ile mükemmelleşen yol tutuş oluyor! nedeni tabiki ağırlık dağılımının idaele yaklaşması. boşken ön ax %65 arka % 35 iken full yüklü halde %55%45 gibi oluyor.

ayrıca yere yaklaşan taban yol tutuşu iyileştiriyo.

yan rüzgarların gafil etkisi artan kütle nedeni ile azalıyo.

aracımda esp yok maalesef.

ama ideal olan durum aracın esp devreye girmeyecek kadar stabil olmasıdır.

sözgelimi bmx 320 d ile virajda 110 km de devreye giren esp(dsc) c max da 90 da devreye girebilir.

temelde c max hız aracı değil, aile ve yuk taşıyan konforlu aile otomobili.

benim tam dolu bagaj (arka koltuklar yatık  full yukleme : 400 kg ) ile ist ankara otoban deneyimimi payllaşmak isterim.

yagmurlu bir havada geçen bu yolculıkta +160 km nin altını hiç görmeksizin arkamda bir yamur bulutu oluştura oluştura ankaraya gelmiştim.

o yağmurda pek çok passat  mercedes yağan yagmur dolayısı ile bu hızlarda seyretmezken ben rahatça gelebilmiştim. ama tabikki  mercedeslerin limiti bu değil.

tüm gücümle girdiğimbir virajda c max ile yagmurlu havada cebelleşirken beni virajda solllayıp geçip gidem mercedes s class ı hiç unutmam.

yanı temelde sınıflar birinci derecede belirleyici.

olgaç bey aracınız grand mı ?

bemim c max 04 ile 10 yıllık deneyimlerimi paylaşmak isterim

1. si en kötü yol tutuş maalesef araç boşken oluyor, özellikle +140 dan itibaren . hatta rüzgarlı havalarda düz gidiş dahi 160 dan sonra kabus halini alabiliyor.

şaşırtıcı biçimde 4 kişi+ full bagal ile mükemmelleşen yol tutuş oluyor! nedeni tabiki ağırlık dağılımının idaele yaklaşması. boşken ön ax %65 arka % 35 iken full yüklü halde %55%45 gibi oluyor.

ayrıca yere yaklaşan taban yol tutuşu iyileştiriyo.

yan rüzgarların gafil etkisi artan kütle nedeni ile azalıyo.

aracımda esp yok maalesef.

ama ideal olan durum aracın esp devreye girmeyecek kadar stabil olmasıdır.

sözgelimi bmx 320 d ile virajda 110 km de devreye giren esp(dsc) c max da 90 da devreye girebilir.

temelde c max hız aracı değil, aile ve yuk taşıyan konforlu aile otomobili.

benim tam dolu bagaj (arka koltuklar yatık  full yukleme : 400 kg ) ile ist ankara otoban deneyimimi payllaşmak isterim.

yagmurlu bir havada geçen bu yolculıkta +160 km nin altını hiç görmeksizin arkamda bir yamur bulutu oluştura oluştura ankaraya gelmiştim.

o yağmurda pek çok passat  mercedes yağan yagmur dolayısı ile bu hızlarda seyretmezken ben rahatça gelebilmiştim. ama tabikki  mercedeslerin limiti bu değil.

tüm gücümle girdiğimbir virajda c max ile yagmurlu havada cebelleşirken beni virajda solllayıp geçip gidem mercedes s class ı hiç unutmam.

yanı temelde sınıflar birinci derecede belirleyici.

tabi focus  fizik kuralı gereği c maxdan daha iyi yol tutar.

Yorum bağlantısı
Misafir

Nerde satılıyor şu ESP? Hemen yarım kg alalım.  :biggrin: Allah ihtiyacını göstermesin.

Yorum bağlantısı
Kerim Bilge

Allah allah bizim s-max bile limitleri ne kadar zorlarsam zorlayayım stabilitesini hiç bozmuyor. C-max hakkında bu kadar tedirgin etmesi ilginç...

Yorum bağlantısı
Metehan Özçelik

2012 C-Max kullanıcısı olarak aracın yol tutuşundan çok memnunum.. Benim aracım titanium x paket yani 17 inç jant var onunda payı olabilir ama kullandığım bir çok araç oldu cidden yol tutuşu konusunda beni hiç üzmedi. Kuzenimin 2011 model Bmw 1.16i aracı ile korkarak girdiğim viraja C-Max'la korkmada girdim (burda bmw'nin arkadan itişli olmasından korktum) 2012 model yeni kasa Hyundai İ30'u olan bir abim C-Max'i sürdü ve yol tutuşunu çok beğendi aynı abim 2013 model Seat Leon sürdü ve yol tutuşunun tedirgin ettiğini beğenmediğini söyledi. Karşılaştırdığım arabalar hackback arabalar ve bizim araçlarımızdan daha alçak ama yol tutuşu kabiliyetleri geride kalabiliyor. Tek eksiği bazen uzun yolda çok rüzgar olduğunda yüksek olduğu için daha fazla etkilenebiliyor. Benim aracımın en çok beğendiğim şeyi zaten direksiyon hissiyatı ve yol tutuşu..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Elbette aracı tanımak lazım.

 

150 ile giderken,Direksiyonu sağa sola hafif çevirirken Araba kıçı başı oynamıyorsa,Ben o arabayı severim;)

Esp bizim modellerde icat edilmemişti daha :D

Yorum bağlantısı
Misafir

Elbette aracı tanımak lazım.

150 ile giderken,Direksiyonu sağa sola hafif çevirirken Araba kıçı başı oynamıyorsa,Ben o arabayı severim;)

Esp bizim modellerde icat edilmemişti daha :D

Bende bizim soforumuze albeayi bakima gotururken, 190'da direksiyonda hafif titreme oluyor

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bir çok insan itiraz edecektir söylediğime: araçlar yüklüyken genelde ağırlık merkezi yükselir. :)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Sadık Abi, bir çok araçta ağırlık merkezi epey aşağıdadır, yolcuların oturduğu noktadan epey aşağıdadır, bu yüzden araç alçalmasına rağmen , ağırlık merkezi 5 kişi oturduğu vakit  yukarı kayar.  Fakat düz gidiş ağırlık ile daha stabil hale gelir ,o yüzden yüksek hızda avantajlı olabilir. Fakat virajda avantaj sağlamaz.

Yorum bağlantısı
Olgaç Öcek

Selamlar ,

Birçok araç kullandım ancak sınıf olarak en lüks kullandığım aracım şuan kullandığım c-max im arkadaşlar ve en iyi yol tutuş aracımda gözlemledim.

Jetta , toyota c. 2012 den de iyi olduğunu söyleyebilirim.

 

100 km ve üzeri hızlarda aracın yol tutuşunu denemek şanhsen istemem. Tehlikeli olabilir açıkçası. Deneyebilenlerinde cesaretine hayranım bu arada :)

 

Kalkışda aracın hızlı kalkmasını istiyorsanız mutlaka ASR ( pati çekmesini engelleyen sistem ) yi kapatın. İnanılmaz farkettiriyor. :bravo:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmetcan Yiğit

Selamlar ,

Birçok araç kullandım ancak sınıf olarak en lüks kullandığım aracım şuan kullandığım c-max im arkadaşlar ve en iyi yol tutuş aracımda gözlemledim.

Jetta , toyota c. 2012 den de iyi olduğunu söyleyebilirim.

100 km ve üzeri hızlarda aracın yol tutuşunu denemek şanhsen istemem. Tehlikeli olabilir açıkçası. Deneyebilenlerinde cesaretine hayranım bu arada :)

Kalkışda aracın hızlı kalkmasını istiyorsanız mutlaka ASR ( pati çekmesini engelleyen sistem ) yi kapatın. İnanılmaz farkettiriyor. :bravo:

Nereden acilip nereden kapaniyor? :)

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Murat Kavuk

Nereden acilip nereden kapaniyor? :)

 

Yol bilgisayarında "çekiş kontrol" yazan bölüm ile açılıp kapanıyor.

Yorum bağlantısı
Olgaç Öcek

Bizim bu araçlarda motorun sağır olması deyimi geçerlimi peki?

 

Eskiden motoru açmamışsın , kız gibi kullanmışsın derlerdi. Bu yeni nesil teknolejilerde aynı durum geçerlimi?

 

Geçerliyse neler yapıyorsunuz?

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
İbrahim Alper

Şuan 2014 model C-Max Titanium - X paket (dizel) aracın ilk sahibiyim. 

Daha önceki aracım 2005 Model C-max Trend -TDCI idi.

 

Yol tutuşu konusunda daha önce kullandığım araçtan daha memnun olduğumu söyleyebilirim. Galiba onun süspansiyonları bundan daha sertti ve daha sağlam yola basıyordu. Yine de emin değilim.

 

Şu anki kullandığım aracın konfor, tasarım ve diğer tüm özellikleri konusunda son derece memnunum. İlk defa binen herkes hayran oluyor..

.

Ancak....Araç yan rüzgarlardan çok etkileniyor. Örneğin Bursa - Bandırma - Gönen yol hattında bu konuda çok muzdaribim. 

Bunu da genelde sıcak asfaltın olduğu hemen her yerde hissediyorum ve araç bir anda silkelenebiliyor ve tedirgin oluyorum. Hatta bazen aracın hızını 120-130 lardan 80- 90 lar seviyesine getirdiğim bile oluyor. 

Evet bu yol hattı genelde rüzgarlı oluyor ama bunu başka yada nispeten az rüzgarlı yerlerde ve zamanlarda da hissediyorum. Ama sıcak asfalt değilde ucuz yollu yapılan mucurlu ve sürtünmenin daha fazla olduğu bir yolda bu silkelenmeyi kolay kolay yaşamıyorum ve istediğim hızı yapabiliyorum. (Örneğin 150-160 gibi bir hızı rüzgar olsa da korkmadan yapabiliyorum). 

Rüzgar yoksa 200 e kadar her yolda basabiliyorum.

 

Bu açıklamalardan sonra mantığım şu anki aracın orijinal lastiğinin yol tutuşu konusunda yetersiz kaldığını söylüyor.

(Şu anki lastik: Continental 215-50-R17  ZR  95W)

Benim bilmediğim başka bir çözüm var mı? Bilen var ve cevaplarsa çok sevinirim.

 

Yukarıda bahsettiğim durumu aracı aldığım günden beri yaşıyorum. Şuan 40.000km' deyim ve lastik değiştirmeyi ciddi ciddi düşünüyorum. 

Alternatif olarak kullanıcı yorumlarında çok memnun kalındığını okuduğum, hem yaz hem de kış lastiği olarak da kullanılabilen "Michelin 215/50 R17 95W XL CrossClimatelastikden almayı düşünüyorum.

 

Doğru mu yapıyorum ya da yapacağım emin de değilim. 

 

Değerli yorumlarınızı bekliyorum...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Orçun Okyay

Bir CrossClimate lastiği kullanıcısı olarak (205/55 R16 94V XL) lastiğimin düşündüğümden iyi çıktığını söyleyebilirim. Haziran ayında aldım (50000km de) ve geçtiğimiz kurban bayramı vesilesiyle Mersin'den yaklaşık 3000km lik bir karadeniz turu yaptım. Sıcak asfaltta diğer lastiklere oranla bir tık daha iyi olduğunu düşünüyorum, yağmur da test etme şansım oldu ve performansı beklediğimden iyi çıktı, hatta su birikintilerinin bazılarına hızlı girmeme rağmen suyu çok iyi ediyor. 

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Elbette aracı tanımak lazım.

150 ile giderken,Direksiyonu sağa sola hafif çevirirken Araba kıçı başı oynamıyorsa,Ben o arabayı severim;)

Esp bizim modellerde icat edilmemişti daha :D

190 la yapmak zorunda kaldım. Passatın biri yol boşken sol şeride girdi. Unutamıyorum o anı.

Araba espsiz 06 focus

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...