İçeriğe Yönlendir

Cıvıc H.b 1.4 Ve 1.8 Otomatik Düşüncesi.


Ali Ozan Yurtsever

Recommended Posts

Ali Ozan Yurtsever

Her fırsatta hondaya olan tutkumu dile getiriyorum ama malum dizel sıkıntısı. Bu aracın borcu bitince eşiminde rahat kullanabilmesi adına otomatik araç ihtiyacı doğacak. Gözümü karartıp ilerde  lpgli (sevmesem de) honda cıvıc h.b almak niyetindeyim bu aralar. 2008 lerde 1,8 140 hp lik motor seçeneği var. 2010 larda valan da 1.4 motor seçeneği var. Temsil olması açısından iki ilan paylaşıyorum.

Bu modelin tüpe uyum sorunu olacağını sanmıyorum ama otomatik şanzumanı ile ilgili çeşitli söylentiler var. Sıkıntılıymış falan diye. Nedir durum problemli bir şanzuman mı bunların otomatikleri. Bir de yakıt vergi v.s düşünüldüğünde 1.4 mü yoksa 1.8 mi tercih edilmeli ? 

 

1.8

 

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-ilk-sahibinden-hatasiz-f1-140-hp-honda-civic-sport-161279092/detay

 

1,4

 

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-cok-temiz-sifir-ayarinda-160083459/detay

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever

tipini hiç beğenemediğim araba modeli :(

 

Alına bakarsanız 2009-2011 sedanlar çok hoşuma gidiyor ama onların yakıt tüketimi biraz fazla. Bunun tipi, ilk çıktığında hiç hoşuma gitmemişti benimde. Ancak son zamanlarda baya bir kanım kaynamaya başladı bu modele. :)

Yorum bağlantısı
Ümit Mavigöz

Alına bakarsanız 2009-2011 sedanlar çok hoşuma gidiyor ama onların yakıt tüketimi biraz fazla. Bunun tipi, ilk çıktığında hiç hoşuma gitmemişti benimde. Ancak son zamanlarda baya bir kanım kaynamaya başladı bu modele. :)

zevkler ve renkler tartışılmaz tabikide ama bi acayip geliyor bana :) neyse inşallah gönlünüze göre bulursunuz bir tane  :flowers:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Bu araçların geri görünüşü çok kısıtlıdır dikkat edin.

 

Honda'da I-Shift şanzuman biraz uyumsuz bulundu. Bu araçlarda da sanırım bu şanzumandan var. Ani hızlanma, esneklik konularını simüle eden bir test sürüşü yapmadan almamanız gerekir.

 

2. araç olara Jazz kullanıyorum. Akıllı adam işi bu Honda.

Yorum bağlantısı

Forumdan arkadaşın biri almıştı. Daah detay yardımcı olabilir size. Ama benim tasarım, özellik, sorunsuzluk, performans vs açısından çok sevdiğim bir araç..  :good1:

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bu araçları bende beğeniyorum. Sonradan çıkan motorları 1.4 daha önceleri 1.8 F1 şanzıman dedikleri bazılarına göre sorunlu bir şanzıman. 2. eli biraz ağır diye biliyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever

Bu araçların geri görünüşü çok kısıtlıdır dikkat edin.

 

Honda'da I-Shift şanzuman biraz uyumsuz bulundu. Bu araçlarda da sanırım bu şanzumandan var. Ani hızlanma, esneklik konularını simüle eden bir test sürüşü yapmadan almamanız gerekir.

 

2. araç olara Jazz kullanıyorum. Akıllı adam işi bu Honda.

 

Geri görüş olayı aynen kafamı karıştırdı hele ki hanım için. Ancak geri görüş kamerası falan çözeriz diye düşündüm. Şanzuman olayı önemli ilk etap da demek ki söylenti doğruymuş. iyi ce araştırmak lazım tercihim benzin ve lpg li araç olacaksa ilerde honda dan başka araç şu an için düşünmüyorum bende. Şahsi fikrim. . 

Bu araçları bende beğeniyorum. Sonradan çıkan motorları 1.4 daha önceleri 1.8 F1 şanzıman dedikleri bazılarına göre sorunlu bir şanzıman. 2. eli biraz ağır diye biliyorum. 

 

1.4 sorunu çözmüşlerdir umarım. Evet ikinci eli ağırdır bu aracın sedan versiyonuna ve diğer modellere göre. . 2004 model sedan vardı bizde. Gerçekten 4 sene bakım dışında bir kez servise uğramadık. Sorunsuz araçlar. 

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ben bu araçların 1.8 lerini almaya niyetlenmiştim.. Bıyıklı bir abim son sahibi olursun demişti :D:)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever

Ben bu araçların 1.8 lerini almaya niyetlenmiştim.. Bıyıklı bir abim son sahibi olursun demişti :D:)

 

Ovv çok net :)

cvt şanzımansa ben almam

 

Sorunlu olduğu için mi böyle düşünüyorsunuz. 

Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever

ben demedim, bıyıklı biri dedi :D hondacılar da sevmiyor

 

Bıyığınız da yok ki sizden şüpheleneyim. Şimdi ara dur o bıyıklıyı :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

benimde çok beğendiğim bir araç. focusu almadan önce baya bir araştırmıştım bu aracı. 1.8 yarı otomatik olanlar biraz sıkıntılı bir vites kutusuna sahip bu yüzden  2010 yılın tam otomatik olan vites kutusuna geçiş yaptılar. tavsiyem 1,8 düşünüyorsanız mutlaka 2010 modelden sonra çıkan tam otomatik araçlara bakın derim.

1,4 lerde yarı otomatik olanlarda sıkıntı olduğunu duymadım. 

Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever

benimde çok beğendiğim bir araç. focusu almadan önce baya bir araştırmıştım bu aracı. 1.8 yarı otomatik olanlar biraz sıkıntılı bir vites kutusuna sahip bu yüzden 2010 yılın tam otomatik olan vites kutusuna geçiş yaptılar. tavsiyem 1,8 düşünüyorsanız mutlaka 2010 modelden sonra çıkan tam otomatik araçlara bakın derim.

1,4 lerde yarı otomatik olanlarda sıkıntı olduğunu duymadım.

2010 dan sonra hepsi 1.4 degil mi ?
Yorum bağlantısı
Süleyman Çetin

2010 model 1.4 i-shift lpglisini kullanıyorum. ilk etapta; ani kalkış, vites sarsıntısı, motor soğukken 1'den 2'ye geçişlerde geçsem mi geçmesem mi edası sıkıntısılarını yaşadım. Ama anladım ki bunların hepsi benden kaynaklıymış(veya ben araca uyum sağladım).

Ani kalkış: Az beklersen araç kendi hareket ediyor. Sonrası ver gaz gitsin.

Vites geçişleri: İlk zamanlar o kadar çok hissettiriyordum ki "Ben ne aldım böyle." demedim desem yalan olur. Ama zamanla vites geçişlerini hissedilmeyecek boyuta kadar indirdim. Bu da kullandıkça oldu. Araç ilk otomatik aracım onu da belirteyim.

1'den 2'ye geçiş: Motor soğukken özellikle yavaş yavaş hızlandıracaksın o zaman sorun yok veya F1'den devam et.

Yakıt: Lpg ile ş.içi 22-23 Krş yakıyor. LPG fiyatı: 2.41 Krş

Üç ayrı kullanışı keyifli. İster vites topuzundan istersen de F1'den vites değiştir. Olmadı mı? Otomatiğe al gitsin.

Bana göre tek eksisi süspansiyonlarının sert olması. He bir de belki dikiz aynasından geri görüşün iki parçalı görünmesi olabilir. Ama ben alıştım.

Sonuç olarak: Aracı ben de eşim de keyifle kullanıyoruz. Aracı özelllikle eşim kullansın diye almıştım. Çok rahat kullanıyor. Şanzımanını ustalar daha iyi bilecektir. Ben o konuda yorum yapmıyorum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
(düzenlendi)

2010 dan sonra hepsi 1.4 degil mi ?

hayır 2010 dan sonrada 1,8 ler geldi ancak hem vergi indirimi hemde yakıt ekonomisi için daha çok 1.4 ler tercih edildiğiden pek satamadılar galiba veya alanlar çok memnun olduğu için ikinci elde pek yok

tarihinde Mehmet Kazancıoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

cvt değil bu tarif, asm tiipi otomatik debriyaj, klasik manuel şanzıman + baskı balataya bağlı otomatik debriyaj sistemi. O zaman alabilirim. Vesile ile baslı balata değişimi zamanı rakam ne olursa olsun servise gibidin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

1.4 ishift aldı kuzenim yeni gayet memnunlar. Arac içi oldukça ferah geri görüş biraz sorun ama onun dışında sorun yok şimdilik

Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever

2010 model 1.4 i-shift lpglisini kullanıyorum. ilk etapta; ani kalkış, vites sarsıntısı, motor soğukken 1'den 2'ye geçişlerde geçsem mi geçmesem mi edası sıkıntısılarını yaşadım. Ama anladım ki bunların hepsi benden kaynaklıymış(veya ben araca uyum sağladım).

Ani kalkış: Az beklersen araç kendi hareket ediyor. Sonrası ver gaz gitsin.

Vites geçişleri: İlk zamanlar o kadar çok hissettiriyordum ki "Ben ne aldım böyle." demedim desem yalan olur. Ama zamanla vites geçişlerini hissedilmeyecek boyuta kadar indirdim. Bu da kullandıkça oldu. Araç ilk otomatik aracım onu da belirteyim.

1'den 2'ye geçiş: Motor soğukken özellikle yavaş yavaş hızlandıracaksın o zaman sorun yok veya F1'den devam et.

Yakıt: Lpg ile ş.içi 22-23 Krş yakıyor. LPG fiyatı: 2.41 Krş

Üç ayrı kullanışı keyifli. İster vites topuzundan istersen de F1'den vites değiştir. Olmadı mı? Otomatiğe al gitsin.

Bana göre tek eksisi süspansiyonlarının sert olması. He bir de belki dikiz aynasından geri görüşün iki parçalı görünmesi olabilir. Ama ben alıştım.

Sonuç olarak: Aracı ben de eşim de keyifle kullanıyoruz. Aracı özelllikle eşim kullansın diye almıştım. Çok rahat kullanıyor. Şanzımanını ustalar daha iyi bilecektir. Ben o konuda yorum yapmıyorum.

cok çok teşekkür ederim
Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger

Tesadüfün böylesi, ben de bugün bu araçları inceledim. Manuel şanzumanlısı aklıma yatmadı da değil... :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ayan

bacanağım alıcaktı 2008 modelini kaskosu 4000 tl olunca vaz geçtikşmalum kaskosuz bu araca binilmez ve parçaları pahalı bir araç özellikle farları

Yorum bağlantısı
Süleyman Çetin

cok çok teşekkür ederim

Rica ederim. Ayrıca aracın içi HB bir araca göre çok ferah. Araca kim bindiyse söylediği ilk şey "Araç dışarıdan göründüğü kadar küçük değilmiş." oluyor. Bagajın 400 küsur litre olması da beni mutlu ediyor.

 

bacanağım alıcaktı 2008 modelini kaskosu 4000 tl olunca vaz geçtikşmalum kaskosuz bu araca binilmez ve parçaları pahalı bir araç özellikle farları

Focus'umu 640 TL'ye kaskolatmıştım. Aracımı satınca kaskoyu aldığım Civic'e devrettirdim(1 ay önce). 100 TL fark ödedim. Bunun da sebebi aracın eski aracımdan 1 yaş yaşlı olması ve Honda'nın parçalarının Ford'a oranla  pahalı olmasıymış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Bu civicler cidden çok geniş bunda konsol yapısı da oldukça etken. Bugün tekrar bindim. Benim arabaya binince konsol üstüme üstüme geldi :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

jazzda cvt tutuluyordu. i-shift güzel olduğu kadar küstah bi şanzıman. jazzda ışıkta kaldım o yüzden :D oysa ben onu düşünüp ışıkta boşa aldıydım. ama o bir daha vitese geçmedi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...