Hakan Arslaner 26 Nisan 2014 Paylaş 26 Nisan 2014 Herkese Merhaba, Konuyu doğru yere mi açtım bilmiyorum ama bugün öğrendiğim çok ilginç bir şeyi paylaşmak istiyorum. Megane 2 lerin, ön çamurluklarının plastik olduğunu biliyordum ve güvenilir gelmiyordu. Şimdi birde arka bagajın plastik olduğunu öğrenince şok oldum. Malum arka tarafa stepne konulan yer tamamen plastikmiş. Fotoğraftaki gibi bir plastik şeklinde, arkadan bir kaza olması durumunda inanılmaz güvensiz. Namını hak ediyor, NAYLON... Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 26 Nisan 2014 Paylaş 26 Nisan 2014 Peki arka tamponun iç kısmındaki çelik bara baktınızmı. Oranın metal olması aracın güvenli olduğu anlamına gelmez. Geçen bu işin içinde olan bir abimiz bir paça içinplastikten imal edilen daha pahalı demişti. 1 Yorum bağlantısı
Hakan Arslaner 26 Nisan 2014 Yazar Paylaş 26 Nisan 2014 Mehmet Abi, Çelik bara baktım ama inan ki bu görüntü çok korkutucu. Güven vermiyor ilk bakışta. Detayını bilmiyorum ama oranın plastik olması çok şaşırtıcı geldi. Üstelik araç içi sesini artırır diye tahmin ediyorum. Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran 26 Nisan 2014 Paylaş 26 Nisan 2014 Sonuçta bunu tasarlayan yapan hesap eden bir mühendis var. Bir numarası illaki vardır. Öyle elimizde plastik var yapalım demeyle olmuyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 26 Nisan 2014 Paylaş 26 Nisan 2014 Korkma bence. Bana göre arkadan gelen ağır kazada oraya kadar darbe gelmişse bence plastik olması arka koltukta olanlara gelecek darbeyi en aza indirir. Oradaki sac şase olmadıktan sonra hiç bir işe yaramaz. 1 Yorum bağlantısı
Hakan Akdemir 26 Nisan 2014 Paylaş 26 Nisan 2014 Güvensiz görüyor olabilir ama bu araçlar euro ncap testlerine tabii olup başarılı olmuş araçlar, sorun yaratıyor olsalardı bu testlerde başarısız olurlardı. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 26 Nisan 2014 Paylaş 26 Nisan 2014 Sadece havuz kısmı plastik gibi duruyor sanki. Yorum bağlantısı
Onur Mert Sözer 26 Nisan 2014 Paylaş 26 Nisan 2014 plastik darbeyi inanılmaz emme gücüne sahip,bir sefer görmeye şahit oldum ve smart aldım:) Yorum bağlantısı
Misafir 26 Nisan 2014 Paylaş 26 Nisan 2014 (düzenlendi) Ben de tam cümleye bu şekilde başlayacaktım:) Fransız araçlarının birçoğu plastik aksam kullanıyor. Çoğu da güvenlik testlerinden tam puanla ayrılıyor. Megane2'nin eleştirilecek birçok yönü vardır belki ama plastik aksamdan dolayı eleştirilmesi sadece alışkanlıklarımızdan olsa gerek. Sac ile plastik arasındaki maliyet farkına muktedir değilim ama biliyorum ki en azından boyada renk tutturması bile zor:) Saygılarımla. Düzeltme: Alıntı yapmayı ve kopyalamayı başaramadım. Hakan'ın güvenlikle ilgili cümlesi ile giriş yapacaktım. 26 Nisan 2014 tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Dere 26 Nisan 2014 Paylaş 26 Nisan 2014 fıransız. Dünyanın en iyi arabasını yapsalar almam. 1 Yorum bağlantısı
Emre Demir 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 Sn ; Murat Dere Efendim sizin gibi enternasyonel bir bireyin bu kadan ön yargılı olması inanın anlamakta güçlük çektim. Yorum bağlantısı
Misafir 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 O kadar mühendis onu sert malzemeden yapmayı düşünememis mi diyemicem tabiki. Çünkü cherry markasini yapan mühendisler de var ama yapılan iş ortada araba 60la giderken bile akordion Ancak şunu söyleyebilirim reno kaza anında çok parcalanan ancak yaşam alanı içine darbeyi en az şekilde iletmeye tasarlanmış. Metalurji ve Malzeme Mühendisliği okuyorum. Bir çok malzemenin birim fiyatlarını görüyorum. Orada kullanilan malzeme bir sacdan daha yüksek maliyet bile oluşturuyor. Ancak avantaji nedir? Dikkat edin megane 2, clio 3 jenerasyonundan sonrasina. Dıştan oldukça kalipli ve hacimli durmalarina rağmen tonaj olarak cok düşükler. Bu da yakıtta avantaj, gözde dolgunluk sağlıyor. Clio3 ün yanına fiestayi biraktim geçen twingo gibi kaldı garibim. Isin özü sağlamlık veya güvenlik sadece kalın, ağır malzemeler ile saglanmiyor. Ha reno alır miyim? Şuan için hayir. Büyük konuşmamak lazım ne mondeolardan, ne focuslardan inip laylona geçen abilerimiz var. Sartlar, durumlar itebilir belli olmaz Yorum bağlantısı
Hakan Arslaner 27 Nisan 2014 Yazar Paylaş 27 Nisan 2014 Mühendisler elbet her detayı düşünmüşlerdir. Testlerde başarılıda olmuş olabilir, fakat neden diğer otomobil markaları bu sisteme geçmiyor. Çok güvenli bir sistem olsa, diğer markalarda bu sisteme geçer, hem aracı hafifletir, hemde yakıt tasarrufu sağlar. Reno'un mühendisleri galiba diğer markalardan daha zeki 1 Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 Mühendisler elbet her detayı düşünmüşlerdir. Testlerde başarılıda olmuş olabilir, fakat neden diğer otomobil markaları bu sisteme geçmiyor. Çok güvenli bir sistem olsa, diğer markalarda bu sisteme geçer, hem aracı hafifletir, hemde yakıt tasarrufu sağlar. Reno'un mühendisleri galiba diğer markalardan daha zeki naylon teknolojisinin gerisinde kalmışlardır Yorum bağlantısı
Murat Dere 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 Sn ; Murat Dere Efendim sizin gibi enternasyonel bir bireyin bu kadan ön yargılı olması inanın anlamakta güçlük çektim. "enternasyonel" ne len? Tarihsel gerçekler beni bu yöne itiyor janim. O milleti hiç sevmem, o yüzden onlara gıcığım. Yaptıkları hiç bir şeyi de sevmem. Örnek vermeyeyim konu dağılmasın. Yorum bağlantısı
Misafir 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 Mühendisler elbet her detayı düşünmüşlerdir. Testlerde başarılıda olmuş olabilir, fakat neden diğer otomobil markaları bu sisteme geçmiyor. Çok güvenli bir sistem olsa, diğer markalarda bu sisteme geçer, hem aracı hafifletir, hemde yakıt tasarrufu sağlar. Reno'un mühendisleri galiba diğer markalardan daha zeki Markaların değişik satış stratejisi o da ona göre fiyati uygun veriyor. Audi, mercedes, bmw de hem hafif hem de çok daha sağlam kompozit malzemeler kullanıyor ancak fiyatlar ortada. Reno ucuz yollu güvenlik sağlamaya çalışıyor. Hitap ettiği kesim ortada, onların ülke sartlari belki de buna itiyor. Zaten renodan mantık beklememek lazım çok clio4 de dokunmatik, navigasyonlu multimedya sistemi vardı ancak arka camlar manueldi en full donanımda bile Yorum bağlantısı
Misafir 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 Otomotiv dunyasinda markalara gore degil, menşeine göre bir üretim politikasi var. Ornegin, Alman araclari birbiri ile benzeşirken, kore araçlari birbirine yakin oluyor. Sanirim temel aldiklari uretim teknolojisinin uzerine gelisim sagladiklarindan radikal degisimler olamiyor. Evet renault bildigim kadari ile ncap'tan ilk 5 yildizini megane ile aldiktan sonra diger fransiz markalarinda da plastik ya da bakalit parca kullanimi goruldu. Megane 2004'te cikti ve teknoloji yeni sayilir. Ancak maliyeti pahali ise diger firmalarin muhendislerinin kendilerine verilen butceler icinde uretim teknolojisini degistitmelerini beklememek gerekir. Ya da kiyaslama yaparken renault akil etmis de digerleri akılsızmi:) gibi dusunmek bizi dogru sonuca ulastirmayabilir. Ticari arac segmentinde ise sinirlar cok zaman once asildi. Adi ustunde ticari pazarda ticari kararlar alindigindan marka kibiri, peugeot fiat, opel renault, mercedes vw, isbirlikleri yillar once asilmisti gorunen o ki, bu ticari yaklasimlardan elde edilen kar realizesi maksimum seviyelere yaklastigindan mercedes renault ortakligi kucuk ticari sinifta meyvelerini verdi. Niye buraya geldim? Arifin manchestere attigi golu ararken degil:) Su oz cumleyi yazabilmek icin: Yakinda mercedeste de plastik goruruz... Sonunda bagladim:) Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Hakan Arslaner 27 Nisan 2014 Yazar Paylaş 27 Nisan 2014 Mercedes C de plastiktir aynı yer. C180'ler zaten ucuz ve giriş modelleri değil mi Çağar Abi ? Özellikle yeni C180 ler, Mercedesin Kuş serisi, diğer modellerde plastik değil diye biliyorum. Yorum bağlantısı
Sedat Oral 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 Güvenlik açısından fark yaratacak bir sıkıntı olmaz önemli olan yolcu kabinidir. Ama yinede sac olanı dururken plastik arabaya binmemek daha iyidir Yorum bağlantısı
Misafir 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 C180'ler zaten ucuz ve giriş modelleri değil mi Çağar Abi ? Özellikle yeni C180 ler, Mercedesin Kuş serisi, diğer modellerde plastik değil diye biliyorum. https://www.google.com.tr/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=Oy9dU6zjKpLT7AaSk4DgCQ&url=http://www.mercedes-benz.com.tr/content/media_library/turkey/mpc_turkey/passenger_cars/prices/C_Prices.object-Single-MEDIA.download.tmp/C.pdf&cd=1&ved=0CC0QFjAA&usg=AFQjCNFWT74R4vzvWa81zFfz18utTLRJvg Yorum bağlantısı
Burak A. Hayri 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 Merhabalar. Konuya dahil olmak istedim. İlk olarak megane güvenli bir araç ve kalite fiyat oranına bakılırsa gayet iyi. Bugün Hyundai i30 baz modelde fiyat 60.000 e yakın. Hyundai de iyi fakat bu orta sınıfta akılcı hareketi yapan ilk firma Renault oldu. Ama eskimesine bakılırsa çoğu araçtan daha çabuk ses almaya başlıyor tabi. Sadece çarpışma testiyle olay bitmiyor. Hiç çarpmadan, çizmeden binen binlerce insan var, o süre zarfında da araç bırakıveriyor kendini. Uzun vadede binilecek bir araç olmadığını düşünüyorum. Benim görüşüme göre rent a car mantığı güdüyor. 'Fransız sadece bisiklet yapmalı' diye düşünüyorum.. Ford u övmek için değil ama araçlarında birçok ünlü firmayla ortak altyapı kullanıyor. Yürüyen, elektronik vs... Bence işin özeti; bu plastik politikası, araç satmak içindir. Uzun vadede memnuniyet için değil diye düşünüyorum.. Yorum bağlantısı
Hakan Arslaner 27 Nisan 2014 Yazar Paylaş 27 Nisan 2014 Bende özetle diyorum ki; plastik bana güven vermez. Zaten araç NAYLON lakabını almış, üstene birde, çamurluklar fiber, arka bagaj plastik, kaput alüminyum valla ben güvenemem. Araç içindeyken en azından psikolojikmen plastik kaplı bir araca biniyorum duygusu benden bir türlü gitmez. Ne derseniz deyin, ben şahsım adına konuyorum, asla ikna olamıyorum Atalarımız boşa dememiş " Ucuzdur vardır bir illeti, pahalıdır vardır bir hikmeti" Yorum bağlantısı
Recommended Posts