İçeriğe Yönlendir

Düşük Devirde Kullanırsam Ne Olur


Bora Çelebi

Recommended Posts

Bora Çelebi

Arkadaşlar aracım 1.6 tdci bugün kullanırken 1400 devir 5. Viteste yakıt tüketimim 3.6 Lt idi. Bu sekilde sürekli kullanmak araca zarar verir mi ?

Yorum bağlantısı

Arkadaşlar aracım 1.6 tdci bugün kullanırken 1400 devir 5. Viteste yakıt tüketimim 3.6 Lt idi. Bu sekilde sürekli kullanmak araca zarar verir mi ?

Uzun yolda düşük devir olur. Ancak sürekli düşük devir, büyük viteste kullanım ve turbo devri düşükken dip gazla hızlanmak turbo ömrüne zarar verir, kurumlaşmayı arttırır. Önemli olan turbonun maksimum tork değerlerine yakın bölümlerde hızlanma sağlamak.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

65-70 ile gidiyordunuz sanırım. arkadaşların dediği gibi uzun yol eğimsiz yolda sıkıntı olmaz sanırım ama hızlanırken 1 alt vitese almak gerekir.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Bedir

arabayı gereğinden fazla yüksek devirde kullanmak kadar, gereğinden daha düşük devirde kullanmakta motor ömrünü azaltan etkenlerdir, hatta gereksiz devir düşüklüğü yakıt sarfiyatını da artırabilir..düşük devirde motoru dinleyip ona göre devir ayarı yapmak gerekir..

Yorum bağlantısı
Bora Çelebi
Uzun yolda düşük devir olur. Ancak sürekli düşük devir, büyük viteste kullanım ve turbo devri düşükken dip gazla hızlanmak turbo ömrüne zarar verir, kurumlaşmayı arttırır. Önemli olan turbonun maksimum tork değerlerine yakın bölümlerde hızlanma sağlamak.

Uzun yolda değil sehir içinde bu sekilde kullandım. Hızım 78 km cıvarıydı. Bu araçları Hagi devirde kullanmak gerekir.

Yorum bağlantısı

 

Uzun yolda düşük devir olur. Ancak sürekli düşük devir, büyük viteste kullanım ve turbo devri düşükken dip gazla hızlanmak turbo ömrüne zarar verir, kurumlaşmayı arttırır. Önemli olan turbonun maksimum tork değerlerine yakın bölümlerde hızlanma sağlamak.

Uzun yolda değil sehir içinde bu sekilde kullandım. Hızım 78 km cıvarıydı. Bu araçları Hagi devirde kullanmak gerekir.

Saygılarımla.

Aracınızı düşük devirde kullanabileceğiniz bir yol bulabiliyorsanız, uzun, kısa yol farketmez. Şöyle izah edeyim; diyelim ki 3.Viteste 50km hızla gidiyorsunuz devir 2200'de, 4. Vitese atmayın biran önce rahatlatmak için. Özellikle ilk 3 vitesten fazlasını kullanma şansına sahip olmadığınız şehiriçi veya kısa mesafelerde hızlıca vites yükseltmeyin. Merak etmeyin, dizel aracın tork aralıkları yakıt tüketiminin benzinli gibi arttırmaz. Çevreyolu, geniş bulvarlar gibi sabit hızla gitme şansınız ve ani hızlanma gereksinimi duymadığınız güzergahlarda; büyük vites düşük devir olur. Ekonomi böyle yapılır zaten. Ancak bir rampa veya ani sollama gerektiren durumlarda; büyük vitesle hızlanmak yerine, vitesi küçülterek torkun gücünü yakalamak ve hızlanmak gerekli.

 

Yorum bağlantısı
Bora Çelebi

 

 

Uzun yolda düşük devir olur. Ancak sürekli düşük devir, büyük viteste kullanım ve turbo devri düşükken dip gazla hızlanmak turbo ömrüne zarar verir, kurumlaşmayı arttırır. Önemli olan turbonun maksimum tork değerlerine yakın bölümlerde hızlanma sağlamak.

Uzun yolda değil sehir içinde bu sekilde kullandım. Hızım 78 km cıvarıydı. Bu araçları Hagi devirde kullanmak gerekir.

Saygılarımla.

Aracınızı düşük devirde kullanabileceğiniz bir yol bulabiliyorsanız, uzun, kısa yol farketmez. Şöyle izah edeyim; diyelim ki 3.Viteste 50km hızla gidiyorsunuz devir 2200'de, 4. Vitese atmayın biran önce rahatlatmak için. Özellikle ilk 3 vitesten fazlasını kullanma şansına sahip olmadığınız şehiriçi veya kısa mesafelerde hızlıca vites yükseltmeyin. Merak etmeyin, dizel aracın tork aralıkları yakıt tüketiminin benzinli gibi arttırmaz. Çevreyolu, geniş bulvarlar gibi sabit hızla gitme şansınız ve ani hızlanma gereksinimi duymadığınız güzergahlarda; büyük vites düşük devir olur. Ekonomi böyle yapılır zaten. Ancak bir rampa veya ani sollama gerektiren durumlarda; büyük vitesle hızlanmak yerine, vitesi küçülterek torkun gücünü yakalamak ve hızlanmak gerekli.

 

 

Evren Bey Teşekkür ederim Genelde Sizin Dediğiniz Gibi Kullanıyorum. 

Yorum bağlantısı
Hasan Ekci

Düşük devirde  turbo yağsız kalır, kurumlaşma artar, dpf varsa çabuk dolar. Sabit hızda 1750 devirin altını tavsiye  etmiyorum

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Ben herkesin tersine yazacağım: Hiç bir şey olmaz. Ne kadar gaz, o kadar hız, o kadar performans. Eğer denilen gibi olsaydı otobüsçüler hep 2000 devirde giderlerdi. Onların turbosu daha büyük ve daha masraflı. Kaptanın hemen arkasında yaptığım otobüs yolculuklarında dikkat ettiğim tek şey motor devriydi. Adamlar 1500 deviri asla aşmıyorlar. Motor devriyle turbonun yağlaması konusuna gelince; düşük devirde de olsa turboya yağ gidiyor, yüksek devirde de olsa. Neticede turbonun yağı yağ pompasından gidiyor. 

(Kral çıplak dedim diye şimdi bütün halk üzerime gelecek, günah keçisi ilan edileceğim :biggrin:  )

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Pır pır yaptırma yeter. Yani düşük devirde gaza az bas. Ancak arada sırada yüksek devirlere çıkmalısın.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Ben herkesin tersine yazacağım: Hiç bir şey olmaz. Ne kadar gaz, o kadar hız, o kadar performans. Eğer denilen gibi olsaydı otobüsçüler hep 2000 devirde giderlerdi. Onların turbosu daha büyük ve daha masraflı. Kaptanın hemen arkasında yaptığım otobüs yolculuklarında dikkat ettiğim tek şey motor devriydi. Adamlar 1500 deviri asla aşmıyorlar. Motor devriyle turbonun yağlaması konusuna gelince; düşük devirde de olsa turboya yağ gidiyor, yüksek devirde de olsa. Neticede turbonun yağı yağ pompasından gidiyor. 

(Kral çıplak dedim diye şimdi bütün halk üzerime gelecek, günah keçisi ilan edileceğim :biggrin:  )

maks tork deviri 1000 devir, güç devri 2000 :)

Yorum bağlantısı
Bora Çelebi

Yıllardır Araba Kullanırım Dizeli İlk Defa Kullanıyorum Forumdan da Takip Eddiğimde Bu Araçların Arızalarının Yüksek Maliyet Çıkardığını Okuyorum O Yüzden Doğru Kullanım İçin Herkesin Fikri Önemli Herkese Teşekkür Ederim. Yeni Kasalar da 2000 Devri Geçtiğimizde Vitesi Yükseltmemiz İçin Ok İşareti Çıkıyor. 5. Vites 2000 Devirde Arabada Vites Değiştiremiyeceğimden Yakıt Tüketimim Artacak  2000 Devrin Altına Düşersemde  Araba Yağlama Yapmıyacak  Diyorsunuz :)    

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın

motorda piston ve karank kol y ve yataklarını düşündüğünde ideal devirde gitmek sağlıklıdır dizelde düşük devir araca zarar verir


yağlama yapmaz diye bi şey yok arkadaşlar turboya giden yağ rekorunu sökün 2.5 litre pet sişeyi 30 sn yede rolantide dolduruyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Arabam bilindiği gibi cvt şanzımanlı.1500 devirde gider banamısın demez. Maximum 1800-1900 lardada vites değiştirir 2000 lere yokuşta yada hafiften basarsam çıkar. Ne sağırlaştı ,ne kurum bağladı, nede gitmesinde bir sorun var. Hatta iddaa ederimki forumun en hızlı ve en iyi motoruna bile sahiptir. Yazılanlara bakınca sanıyorum ki herkes araba motoru üzerine ihtisas yapmış gibi :D Bırakın bu kadar düşünmeyi kullanın gitsin sadece. Araç anlayana zaten söylüyor ne zaman ne yapması gerektiğini sadece hissetmeniz yeterlidir...Bizim 1,6 dizelin optimum tork 1750 devirdir bu civarlarda kullanmak en verimli en EKONOMİK olanıdır...

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Hasan Ekci

Otobüsün devir bandıyla tdci focusu kıyaslayanlar olmuş. Yorum yapmıyorum. Ayrıca dizelde kurum bir başbelasıdır ve düşük devir etkendir. Turbo yağlaması konusunda, az yaktıracağım diye 1500 devirde araç kullanan bir tanıdığım turbo yedi. 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
(düzenlendi)

Ben herkesin tersine yazacağım: Hiç bir şey olmaz. Ne kadar gaz, o kadar hız, o kadar performans. Eğer denilen gibi olsaydı otobüsçüler hep 2000 devirde giderlerdi. Onların turbosu daha büyük ve daha masraflı. Kaptanın hemen arkasında yaptığım otobüs yolculuklarında dikkat ettiğim tek şey motor devriydi. Adamlar 1500 deviri asla aşmıyorlar. Motor devriyle turbonun yağlaması konusuna gelince; düşük devirde de olsa turboya yağ gidiyor, yüksek devirde de olsa. Neticede turbonun yağı yağ pompasından gidiyor. 

(Kral çıplak dedim diye şimdi bütün halk üzerime gelecek, günah keçisi ilan edileceğim :biggrin:  )

 

karşılaştırma yaptığınız motorun özellikleri altınızdaki araçla aynıysa tabiki 1500 deviri geömeden kullanın :)

 

 

Motor   Tip OM 502 LA, Turbo-Intercooler, EURO 5

Silindir sayısı ve sıralanışı 8 Silindirli V tipi motor

Çap/Strok 130 mm x 150 mm Hacim 15.930 cm3

Azami güç 476 PS DIN(350 kW) / 2000 dev/dak

Azami tork 2100 Nm / 1080 dev/dak

tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Ekci

Aynı durumlar lpg&benzin için de aynen geçerli midir?

Lpg ile istediğin devirde(çektiği) git kurum falan olmaz. Aksine lpg varolan kurumu alır götürür. Oldukça temiz yakıt, egsozun bile su borusu gibi tertemiz olur lpg de.Yağ değişiminde bile lpg li araçta yağın kirlenmediğine çok şahit oldum. Benzin ise mazot kadar olmasada kirli bir yakıt.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Şehiriçinde 2000 deviri pek geçmiyorum, hem az yakıyor hem de sessiz oluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

dizel araca 1500-2000 bandında hiçbirşey olmaz, özellikle 1.8 ve üzeri dizellerde kaldırabildiğine düşük devir gidilir.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

1500-2000 devir arası olmalı bence en düşük..Daha aşağısında sürekli kullanımda sıkıntılar çıkabilir.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Ben herkesin tersine yazacağım: Hiç bir şey olmaz. Ne kadar gaz, o kadar hız, o kadar performans. Eğer denilen gibi olsaydı otobüsçüler hep 2000 devirde giderlerdi. Onların turbosu daha büyük ve daha masraflı. Kaptanın hemen arkasında yaptığım otobüs yolculuklarında dikkat ettiğim tek şey motor devriydi. Adamlar 1500 deviri asla aşmıyorlar. Motor devriyle turbonun yağlaması konusuna gelince; düşük devirde de olsa turboya yağ gidiyor, yüksek devirde de olsa. Neticede turbonun yağı yağ pompasından gidiyor. 

(Kral çıplak dedim diye şimdi bütün halk üzerime gelecek, günah keçisi ilan edileceğim :biggrin:  )

 

 

Yıllardır Araba Kullanırım Dizeli İlk Defa Kullanıyorum Forumdan da Takip Eddiğimde Bu Araçların Arızalarının Yüksek Maliyet Çıkardığını Okuyorum O Yüzden Doğru Kullanım İçin Herkesin Fikri Önemli Herkese Teşekkür Ederim. Yeni Kasalar da 2000 Devri Geçtiğimizde Vitesi Yükseltmemiz İçin Ok İşareti Çıkıyor. 5. Vites 2000 Devirde Arabada Vites Değiştiremiyeceğimden Yakıt Tüketimim Artacak  2000 Devrin Altına Düşersemde  Araba Yağlama Yapmıyacak  Diyorsunuz :)    

 

:i-ih:

 

Arabam bilindiği gibi cvt şanzımanlı.1500 devirde gider banamısın demez. Maximum 1800-1900 lardada vites değiştirir 2000 lere yokuşta yada hafiften basarsam çıkar. Ne sağırlaştı ,ne kurum bağladı, nede gitmesinde bir sorun var. Hatta iddaa ederimki forumun en hızlı ve en iyi motoruna bile sahiptir. Yazılanlara bakınca sanıyorum ki herkes araba motoru üzerine ihtisas yapmış gibi :D Bırakın bu kadar düşünmeyi kullanın gitsin sadece. Araç anlayana zaten söylüyor ne zaman ne yapması gerektiğini sadece hissetmeniz yeterlidir...Bizim 1,6 dizelin optimum tork 1750 devirdir bu civarlarda kullanmak en verimli en EKONOMİK olanıdır...

 

Bence hiç bir konuda herkesin fikrini önemsemeyin, ama her konuda uzmanların fikirlerini almaya çalışın. En önemlisi de aracınızın kataloğunu okuyun, dizel motor kullanıcılarının özel bir eğitimden geçmesi gerekmiyor. Her gün trafikte yüzlerce bayan sürücü görüyorum. Devir saatinin ne olduğunu bile bilmiyorlar. Yukarıdaki alıntılarda uzun yıllar bu motorları kullanmış ustalar ne diyor ona kulak verin. :flowers:

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...