İçeriğe Yönlendir

Düşük Devirde Kullanırsam Ne Olur


Bora Çelebi

Recommended Posts

Araç nasıl rahat ve zorlanmadan gidiyorsa o devirde gidilir..Dizel bir araçta düz yolda 5 viteste 1750 devir ile ilerlerken, tırmanma  şeridinde 2200 devirde 4 vites gitmek gerekebilir .Mesele silindir içerisinde doğru yanmayı gerçekleştirecek sürüş karakteridir, böylece motor zorlanmaz kurum üretmez..Dİzel araçlarda kurum üretimi fazla olduğundan sık vites değişimi ve devirsiz kullanım sonucu dpf erken dolar.

Dpf i dolduran kurum silindir içersinde süpaplara yapışmaz mı elbette yapışır.sadece bununla da kalmaz egr nin açık kaldığı zamanlarda emme manifoldunda ve motor hava girişlerinde de birikir.

   Dikkat edilecek konu sürekli kurum üretecek sürüş tarzından kaçınmak..Arada yüksek devirlere çıkarak motor içerisi ve egsoz sistemini yüksek ısılara çıkarmak suretiyle birikme eğilimde olan kurumları yakıp dışarı atmak..

Özetle; doğru yanmayı sağlayacak devir ve vites seçimi ile aracın karakterine uygun davranmak, motor ve bahsettiğim aksamların hayatını uzatır..

Güzel, ortalama bilgi düzeyine sahip bir kullanıcının anlayabileceği bir açıklama olmuş. :good1:  

 

Yazı içinden ayıkladığım "Mesele silindir içerisinde doğru yanmayı gerçekleştirecek sürüş karakteridir, böylece motor zorlanmaz kurum üretmez." bu cümlenin de teknik izahını istiyorum. Araç düşük devirde kullanıldığında içeride neler oluyor da doğru yanma gerçekleşmiyor, dolayısıyla kurum üretiliyor?

Benim aracın duman atma anını çok iyi biliyorum. Aracın motor devri farketmeksizin, ani hızlanma ihtiyacı hissedip gaza yüklenirsem araç sağlam bir ivmelenme ile birlikte bir miktar da duman atıyor. Aynı dumanı diğer dizellerde de görüyorum. Ancak 1600'lü devirlerde düz yolda hangi viteste olursam olayım, sakin sakin giderken duman yok.!

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Güzel, ortalama bilgi düzeyine sahip bir kullanıcının anlayabileceği bir açıklama olmuş. :good1:  

 

Yazı içinden ayıkladığım "Mesele silindir içerisinde doğru yanmayı gerçekleştirecek sürüş karakteridir, böylece motor zorlanmaz kurum üretmez." bu cümlenin de teknik izahını istiyorum. Araç düşük devirde kullanıldığında içeride neler oluyor da doğru yanma gerçekleşmiyor, dolayısıyla kurum üretiliyor?

Benim aracın duman atma anını çok iyi biliyorum. Aracın motor devri farketmeksizin, ani hızlanma ihtiyacı hissedip gaza yüklenirsem araç sağlam bir ivmelenme ile birlikte bir miktar da duman atıyor. Aynı dumanı diğer dizellerde de görüyorum. Ancak 1600'lü devirlerde düz yolda hangi viteste olursam olayım, sakin sakin giderken duman yok.!

Aracın mevcut ağırlığı ,yükü ,yol eğimi vs gibi etkenlere bağlı olarak zorlanmadan hareketini sağlayacak yakıt-hava karışımı ve uygun vites ideal kullanım koşuludur bana göre.Bu parametrelere bağlı olarak, uyumsuz vites ve gaz tepkileri  zengin karışıma neden olursa duman-kurum kaçınılmaz olur..Gaza ani yüklenmelerde duman çok normaldir sebebini açıklamaya gerek yok sanırım.

Yorum bağlantısı

Aracın mevcut ağırlığı ,yükü ,yol eğimi vs gibi etkenlere bağlı olarak zorlanmadan hareketini sağlayacak yakıt-hava karışımı ve uygun vites ideal kullanım koşuludur bana göre.Bu parametrelere bağlı olarak, uyumsuz vites ve gaz tepkileri  zengin karışıma neden olursa duman-kurum kaçınılmaz olur..Gaza ani yüklenmelerde duman çok normaldir sebebini açıklamaya gerek yok sanırım.

:yes: Evet nihayet aradığım cevap geldi. Yani kardeşim araç düşük devir ve yüksek viteste (çünkü bütün araçların kataloğunda en düşük yakıt tüketimi ve optimum verim için aracınızı mümkün olan en düşük devir ve en yüksek viteste kullanın der) sakin sakin giderken, sıkışma halinde vites düşürmeden ısrarla gaza basıp (zengin karışımı verip) aracın toparlayıp hızlanmasını istersek dumana sebep oluruz. Doğru anlamış mıyım?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

:yes: Evet nihayet aradığım cevap geldi. Yani kardeşim araç düşük devir ve yüksek viteste (çünkü bütün araçların kataloğunda en düşük yakıt tüketimi ve optimum verim için aracınızı mümkün olan en düşük devir ve en yüksek viteste kullanın der) sakin sakin giderken, sıkışma halinde vites düşürmeden ısrarla gaza basıp (zengin karışımı verip) aracın toparlayıp hızlanmasını istersek dumana sebep oluruz. Doğru anlamış mıyım?

Benim bildiğim budur..Motoru rahat ettirecek gaz ve vites ..

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Bazen merak ediyorum benim ilk 3 aracımda olduğu gibi devir saati olmadan araç satılsa insanlar neye göre kullanacaklar  :blush:  yol bilgisayarı park mesafe yada arka kamera olmadan nasıl park edecekler ?

En doğru vites aralğını araba kullanıcıya söylüyor aslında ama insanlar bunu duymuyorlar maalesef. Eli işte gözü oynaşta olunca duyulması mümkünde değil zaten. :) Milletin ya kulağında bir şey takılı ya gözünü göstergelerden yada araç dışındaki herşeyden alamadığı için (Aslında hepsi aynı anda yapılıyorda )beyin araçtan gelen doğru sinyalleri algılayamıyor :D İşte asıl mesele bu...Göz yolda kulak araçta olsun beyin elinize gerekli komutu verecektir vitesi ne zaman atacağı konusunda...

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Setan artınca avans vuruntusu meydana geliyor araçta, shell den ne zaman yakıt aldıysam bunu hissettim, ses te değişiyor üstelik..

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Tutuşma kalitesi artınca(setan değeri artması) dejavantaj olarak avans sorunu ortaya çıkıyor, özellikle düşük viteslerde..


Ben shellden nitro alınca motor benzinli gibi sessiz oluyor resmen konfor artıyor abi :)

Buradaki shell gümrüğe yakın yani tır kuyruğu var, bi çakallık yapmıyordur inşallah...


Yolu uzatıp hep opete giderim ,ses ve avans yüzünden

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Son kullanıcının yorumlarını küçümseyen, yapan mühendis bilmiyormu diyenler olmuş. Forum kapatılsın. bişey danışacağımız zaman klavuzdan okuyalım :) İşin esprisi bi yana, yapan mühendis gerçekten bilmiyor. 2 bin devirde üst vitese geç diyen mühendisin uyarısını yokuş yukarı tırmanırken yerine getirirsem yokuştan geri geri inerim. Yolun eğimine göre,yüke göre üst vites uyarısı versin bana, o zaman o mühendisin dediğini harfiyen yaparım. Yakıt ve emisyon değerleri ön planda olan, ticari düşünen mühendisi bi yere kadar dinlerim.

 

Mühendis vitesi yükselteceğiniz deviri söylüyor, yokuş çıkarken motorun deviri düşeceği için vites küçültmek kaçınılmazdır.. :)

:yes: Evet nihayet aradığım cevap geldi. Yani kardeşim araç düşük devir ve yüksek viteste (çünkü bütün araçların kataloğunda en düşük yakıt tüketimi ve optimum verim için aracınızı mümkün olan en düşük devir ve en yüksek viteste kullanın der) sakin sakin giderken, sıkışma halinde vites düşürmeden ısrarla gaza basıp (zengin karışımı verip) aracın toparlayıp hızlanmasını istersek dumana sebep oluruz. Doğru anlamış mıyım?

 

 

Gaza bastığın zaman yakıt miktarını artırıyorsun abi, eğer daha fazla devir çevirmeyen arabaya fazla yakıt göndermekte ısrar edersen zaten en verimli motorun yakabildiği püskürtülen yakıtın %25 - 30 u gibi rakamı %5-10 seviyesine düşürüyorsun... Bu durumda tüten bacası çekmeyen soba misali duman + kurum olarak egzos sübapları çevresinde egr çevresinde kurum birikiyor... Doğru teknik gaz+devir ilişkisini birlikte tutabilmek, en can alıcı nokta ise çekmeyen motor yakar atasözüdür.. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Ben shellden nitro alınca motor benzinli gibi sessiz oluyor resmen konfor artıyor abi :)

 

 

Tutuşma kalitesi artınca(setan değeri artması) dejavantaj olarak avans sorunu ortaya çıkıyor, özellikle düşük viteslerde..

Buradaki shell gümrüğe yakın yani tır kuyruğu var, bi çakallık yapmıyordur inşallah...

Yolu uzatıp hep opete giderim ,ses ve avans yüzünden

 

Son iki seferdir TP alıyorum. Özellikle motor ısındığında ses fark edilir derecede azalıyor. Menzil de gayet güzel.

Yorum bağlantısı
Hasan Ekci

Mühendis vitesi yükselteceğiniz deviri söylüyor, yokuş çıkarken motorun deviri düşeceği için vites küçültmek kaçınılmazdır.. :)

 

 

Gaza bastığın zaman yakıt miktarını artırıyorsun abi, eğer daha fazla devir çevirmeyen arabaya fazla yakıt göndermekte ısrar edersen zaten en verimli motorun yakabildiği püskürtülen yakıtın %25 - 30 u gibi rakamı %5-10 seviyesine düşürüyorsun... Bu durumda tüten bacası çekmeyen soba misali duman + kurum olarak egzos sübapları çevresinde egr çevresinde kurum birikiyor... Doğru teknik gaz+devir ilişkisini birlikte tutabilmek, en can alıcı nokta ise çekmeyen motor yakar atasözüdür.. :)

Serkan bey, siz tüm yokuşlarda vites mi küçültüyorsunuz?  2 bin devirde giden ve gaz yiyen bir araçta vites küçültüyor olmamalısınız. Yorumumu bu açıdan değerlendirin.

Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin

Bana kizmayin ama 4 sayfadan toplasan 1 sayfa faydali bilgi ancak cikar. Yazacakken bukadar sacmaligi okuduktan sonra yazasi bile gelmiyor insanin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

otomatik viteslerin çalışmasına dikkat edelim  veya vw nin uyarı ışıklarına. Düz yolda mümkün olduğunca büyük vites, düşük devirde yürüyor, fakat gaza bastığınızda hemen vites küçültüyorlar. Veya rampada gaza basarbasmazmaz 5den 4e al uyarı lambası yanıyor. Demek ki adam "yüksek vitesle hızlanmaya çalışma" diyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

otomatik viteslerin çalışmasına dikkat edelim veya vw nin uyarı ışıklarına. Düz yolda mümkün olduğunca büyük vites, düşük devirde yürüyor, fakat gaza bastığınızda hemen vites küçültüyorlar. Veya rampada gaza basarbasmazmaz 5den 4e al uyarı lambası yanıyor. Demek ki adam "yüksek vitesle hızlanmaya çalışma" diyor.

Çünkü motorun torku düşük. Yaktığı yakıtın performansa katkısı az olduğu için vites düşür devir yükselsin diyor.

Otomatikte dip gaz fena yakıt harcıyor ama o yakıtın karşılığı performan vermiyor.

Mk3 Mondeo için konuşuyorum ;

Uzun yolda Rampa uzun ve hız kesmeden çıkacaksam rampanın başında hız düşmeden o/D kapatıyorum araç direk 3 düşüp devir yüksek çok rahat çıkıyor. Bunu yapmasam rampanın ortasında dip gaz 1-2 sn düşünme araçta yığılma ve araç 6bin devirde gereksiz yakıt harcama.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

:yes: Evet nihayet aradığım cevap geldi. Yani kardeşim araç düşük devir ve yüksek viteste (çünkü bütün araçların kataloğunda en düşük yakıt tüketimi ve optimum verim için aracınızı mümkün olan en düşük devir ve en yüksek viteste kullanın der) sakin sakin giderken, sıkışma halinde vites düşürmeden ısrarla gaza basıp (zengin karışımı verip) aracın toparlayıp hızlanmasını istersek dumana sebep oluruz. Doğru anlamış mıyım?

E bunu bilmiyormuydunuz yani   :tongue:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Coşkun Yılmaz

O devirde daha az yakmanız gerekir aynı hızda 4 vites te 65-75 km 1900 rpm 2000 rpm sürüş seyri sağlayabilirsiniz anlık ortalama yakıt 3.0 3.5 geçmemeli 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...