İçeriğe Yönlendir

Fren Balatası Değişimi Sonrası


Hüseyin Dilsiz

Recommended Posts

Hüseyin Dilsiz

Serviste fiyatlar çok yüksek diye dün itibariyle özel serviste arka fren balatalarını (bosch marka) değiştirdim.İşlem bittikten sonra test sürüşünde frenlerin çok zor tuttuğunu gördüm.Fren pedalı çok yumuşak ve nerdeyse en dipte frenleme sağlıyordu.El freninde sıkıntı yoktu.Tamirciye sorduğumda balatalar yeni olduğundan dolayı disklere alışması gerektiğini bununda 2000-300 km lik bir yol katettikten sonra olacağını ve normal sertliğine döneceğini söyledi.Sizce bu durum normalmi yada eksik ya da yanlış birşeyler mi var?Şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Fren balatası değişiminde ustanın söylediği gibi diske alışma payı vardır,ancak fark bu kadar bariz belli olur mu ondan emin değilim? Arka fren balatası neticede.. Ön fre diski + balata değişseydi bu fark için çok normal derdim ama yine de siz bir kaç yüz km kullanın aracı, alışsın birbirine parçalar..

Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer
(düzenlendi)

El freninde sorun yok demişsiniz, zaten el freni arka balatalardan çalışır. Fren pedalıyla ilgili forumdaki ustalarımız sizi aydınlatacaktir. Parçaların alışmasına gelince, alışma sürecinin o kadar uzun süreceğini sanmam.

tarihinde Korhan Şenörer tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

Yok 200 km ye yakın bir süresi var gibi sonuçta 200 km de kaç kere frene basılıyor. şehir içinde daha kısadır bu mesafe Ama ilk alındığında malesef üst katman biraz kaygan oluyor ve aşınması gerekiyor.Çok sert fren yapmayın.Fren hidroliğine bir bakın seviyesi düşük mü  ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Safak Acar

Sizin ön fren balataları bitik olmasın ?   Frenlemede arkadan çok öne yük biniyor.. ön balatalar bitik olduğu için geç duruyor olabilir mi ?  + fren hidroliği kontrolü. 

 

Bu arada arka frenler disk mi , disk ise torna yapıldı mı ? 

 

 

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ayar yapılması lazım. Ayardan kasıt orada pistonlar var onlar hafif içeride kalmış olabilir.Benimde bir kez başıma gelmişti. Herkes bilmiyor bunu. Normalde otomatik girip çıkması gerekiyor ancak bazen takılı kalabiliyorlar(mış) İş bilen bir usta halleder..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hüseyin Dilsiz

Ayar yapılması lazım. Ayardan kasıt orada pistonlar var onlar hafif içeride kalmış olabilir.Benimde bir kez başıma gelmişti. Herkes bilmiyor bunu. Normalde otomatik girip çıkması gerekiyor ancak bazen takılı kalabiliyorlar(mış) İş bilen bir usta halleder..

Ayhan Bey balataları değiştiren usta pistonları geriye doğru iteledi balatalar yerine otursun diye.Bence tam dediğiniz gibi olabilir.En kısa zamanda baktıracam zira 130 km yaptım frenler hala aynı.Zor tutuyor ve en diplerde frenleme oluyor.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Dilsiz

Sizin ön fren balataları bitik olmasın ?   Frenlemede arkadan çok öne yük biniyor.. ön balatalar bitik olduğu için geç duruyor olabilir mi ?  + fren hidroliği kontrolü. 

 

Bu arada arka frenler disk mi , disk ise torna yapıldı mı ?

Yetkili servis ön blatalarda sıkıntı olmadığını sadece arka balataların bitik olduğunu söyledi.Fren hidroliği seviyesi limit dahilinde.Arka frenlerde disk ama tornalama falan yapılmadı.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ayhan Bey balataları değiştiren usta pistonları geriye doğru iteledi balatalar yerine otursun diye.Bence tam dediğiniz gibi olabilir.En kısa zamanda baktıracam zira 130 km yaptım frenler hala aynı.Zor tutuyor ve en diplerde frenleme oluyor.

 

Benim dediğim olay olmuştur.Pistonlar içeride takılı kalmıştır.Tam güç uygulayamıyor bu durumda..

Yorum bağlantısı
Hüseyin Dilsiz

Olay çözüldü.Frenlerin havası alındı.Sıkıntı yok şu an.Yorum yapan ve katkıda bulunan herkese teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Ersin Özkaya

Ayni sorun bende de var. On balatalari degistirmeme ve 15000 bin km yapmama ragmen fren dipte tutuyor.siz hava alma islemini nasil yaptiniz.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...