İçeriğe Yönlendir

Focus III - Aracı Açmak(Rodaj)


Hasan Varnalı

Recommended Posts

Cem Işık

cem edc ile ilgili düşüncelerin neler sence alınır mı? 

Dediğim gibi ben 1000 km kullandım, birkaç kez hissettim vites değişimini, araba henüz 900 kmde idi. Ben edc Renault alırım işin özü, hatta 1.5 olanı bile yeter bana, üstüne gerek yok..Gayet istikrarlı ve başarılı bir şanzıman yapmış Renault,laylona olan bakışımı değiştirdi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

Dediğim yazılıma kadar memnuniyetsizlik vardı. Ancak CVT kadar başarısız değiller. Yaklaşık 3 senesini doldurmak üzere bu şanzıman, daha cvt gibi revizyona sebeplik bir arıza ile yolda bırakan olmadı. Ancak her otomatik debriyajlı şanzıman gibi, yüksek trafikte hararet uyarısı verip kendini korumaya alıyor. 1dk bekledikten sonra yola devam ediliyor.

Etrafımda çokça 60-70bin'li km'lerde EDC'li renault gördüm. Dediğim gibi, süper bi memnunyetsizlik yok. Yazılımı yükleyenler artsın, tekrardan yorumları dinlemekte fayda var.

bunu sevmedim asm fiestamı sırf bu yüzden satmıştım 2 kere  köprü trafiğinde yolun tam ortasında korumaya almıştı kendini. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

bunu sevmedim asm fiestamı sırf bu yüzden satmıştım 2 kere  köprü trafiğinde yolun tam ortasında korumaya almıştı kendini. 

ASM ile aralarında dağlar kadar fark var. Arıza grafiği ASM kadar yüksek değil. Ama dediğim gibi, yoğun trafikte korumaya alıyor kendini.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Yoğun trafikte korumaya almak= Tırt, damgayı yedi benden, olabilecek arızalar vardır ona lafım yok, ama olacak arıza kesinse ve biliniyorsa işim olmaz :)

 

ASM ise zaten tarihi hataydı :)

 

Şöyle rulmanı vs. bozulmayan CVT şanzıman olsada kesintisiz vites sınırı olmaksızın hızlanan aracımız olsa...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Ne araç "açma" diye birşey vardır ne de "zaten bunlar fabrikada rodaja giriyor, motorları açık geliyor" diye birşey.

 

Lastik, ağırlık, devir kullanımı v.s. gibi sebeplerden dolayı diğer aracın performansı sizden iyi olmuş. Durum bu.

Yorum bağlantısı
Konuralp Aracı

Reno'nun 1.5 dci motorlarını hafife almamak gerek. Eşimde 2010 1.5dci(85hp) otomatik clio var, yanlış hatırlamıyorsam 1240kg ama 140-150'e kadar soluksuz hızlanıyor. Max olarak da 190 görmüşlüğüm var.

Bu arada sanırım nette bi sıkıntı var, aynı mesajı 2-3 kere yazmak zorunda kalıyorum, tekrar oluyorsa kusura bakmayın.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

Ne araç "açma" diye birşey vardır ne de "zaten bunlar fabrikada rodaja giriyor, motorları açık geliyor" diye birşey.

 

Lastik, ağırlık, devir kullanımı v.s. gibi sebeplerden dolayı diğer aracın performansı sizden iyi olmuş. Durum bu.

bu cümleyi benim yazıma karşı olarak mı yazdınız, 

eğer böyle ise benim yazımı tam okumamışsınız ben araçlar fabrikada açılıyor diye bir şey yazmadım.

rodaj dönemi motorun açılma dönemi değil parçaların bir birine alışma dönemidir. yeni motorların hepsinde rodaj yapılır. bu rodaj zamanı araç sıfır ise motor toplandıktan sonra test edilerek tamamlanır. eğer kendi aracınızda bir motor tamir işlemi yapıldı ise bu rodaj zamanını sizin gerçekleştirmeniz gerekir. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Önemli Not: En zor duran araba hızlanan arabadır... :)

Şuna: "Pedala basmaya korkuyorum" desene :p 8 saatte istanbul'a vardığına dair rivayetler dolaşıyor ortada :p

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Risk algısına bağlı 1-2 ay önce 1.6 tdi yeni golf ile ışıklarda kalkış yaptık önüme doğru kırdığı için yol verdim geçti gitti, sorsan geçtim der

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Önemli Not: En zor duran araba hızlanan arabadır... :)

Evet, hele vites kolu eksik olanlar :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Şuna: "Pedala basmaya korkuyorum" desene :p 8 saatte istanbul'a vardığına dair rivayetler dolaşıyor ortada :p

Orada kamu spotu var sen 8 saatte İstanbul diyorsun... :p Göndereyim mi Ogs kayıtlarını ? Akıncılar Gişeler ile Çamlıca gişeler 90 lık esp siz Focus dizelle 3 saat 35 dakika... Gece 23:00 - 02:30 arası hemde şubat ayı.. Lastiklerde zincir vardı bu arada... :p:D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu

Benide 1.3 mjet linea geçmişti kalkarken sonra tokadı vurdum ama kesildi

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Arkadaşıma Megane 3 edc dizel otomatik sport edition aldık özel seri. 1.5 110 bg. Kendim de bir çok kere kullandım söz konusu aracı. Araç dynamoda 220 km'ye yaklaştı. 1.6 Tdi pololar çerez niyetine yeniyor. :p

Alalı 1 ay olacak. O kadar sıkıştırmamıza rağmen 1 depo ile 900 küsür km yaptı. Ortalamada 1.8 litre gördük mesela. 

Şanzımanı detaylı incelersek: İstanbul yolunda birden dipgaz denemelerimde alet her seferinde alt vitese düşürdü. Bazen gereksiz yapıyor bunu. Vites geçişleri hiç hissedilmiyor. Fakat frenden ayağınızı çektiğinizde araç manuel gibi stop edecek gibi oluyor. Araç 6. vitese ne zaman geçiyor daha göremedim. 170 km civarında halen 5. vitesteydi dipgazda iken.

Araç birçok kez sıkışık, adım adım trafiğe maruz kaldı en ufak sıkıntı çıkarmadı. Yokuşlarda felan dsg'den kesinlikle daha kararlı. Sessiz, sakin. 

Sonuç olarak renault bu sefer başarmış dedim. Beklediğimden çok çok daha iyi. Dün de tdi dsg polo test ettim ve bence edc gerçekten çok daha iyi bir şanzıman. 

 

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Symbolün 1,6 16v 105 bglik versiyonu 0-100 değeri 9,9 sn.....

Bu aracı (1,6 180lik ecobost hariç) hiçbir focus geçemez...

Yorum bağlantısı
Safak Acar

Arkadan gelen araçın gaza yüklendiğini sonradan anlarız. Dolayısı ile sümbül daha erken gazladığı için deviri yakalamış, çoktan enjektörlere yakıtı püskürtmüş :)sebep ne olursa olsun geçemez geçmemeli ;)

 

 

 

Gökselin dediği gibi ne olursa olsun geçemez geçmemeli ;) 

 

Normal 1.6 motorda turbo yokmu ? 

 

 

Symbolün 1,6 16v 105 bglik versiyonu 0-100 değeri 9,9 sn.....

Bu aracı (1,6 180lik ecobost hariç) hiçbir focus geçemez...

 Denedinizmi ? 

 

1.0 EcoboosT ile ışıklarda çok kafa tutan oldu ben daha geçeni göremedim  ;) 

 

  Pilotaj ve devri yakalamak önemli.. 

 

 

Bu arada şı kıyası da unutmayalım..

 

Motosiklet lastikli symbol 155/45/.. anca var sanıyorum,

kamyonet  lastikli  focus  215/45/...  

 

bunlarda bir etken  İnce teker sebebiyle hızlı gider ve ilk virajda ruhunu teslim eder.Frenin tutmayacağıda kesin..  

( o lastikle iyi basıyor şirket araçları.. Kendi canlarını düşünmüyorlar.. ) 

Yorum bağlantısı
Safak Acar

Geçen gün İzmir de ışıklarda yanıma bir clio symbol yanaştı ve emniyet şeridinden önüme geçmeye kalktı bende yol vermedim ikimizinde gaza yüklendik ben döneceğim için bir süre sonra durmak zorunda kaldım ama bu süreye kadar symbol beni geçti sayılır bu nasıl olur ?pilotaj diyen abilerimiz olabilir ama kalkışta patinaj yok vites devirleride sona kadar gidilerek değiştirdim. Benim araç benzinli 1.6  125 ps nasıl böyle birşey olabiliyor ?

 

2. sorum ise aracı sıfır aldık ve sürmek için binen bir abim bu aracı açalım dedi bende böyle şeyler duymuştum vitesleri uyarı çıkınca değiştiriyorum yüksek devirde mi kullanmam lazım aracın atik olması için 

 

Yardımlarınızı bekliyorum.

O kadar sordun ettin ecobost nasıldır diye söyledik al bir ecoboost diye :D dinlemedin aldın düz benzinli sonra naylona geçildin :p 

 

Ciddi neden vaz geçtin ecoboost dan ? 

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Safak,

Denemek gerekmiyor... 

1,0 ecoboostun 0-100 ü 11,4 sn... Malum symbolün ise 9,9 sn.  Arada koskoca 1,5 sn var...

Pilotaj elbette önemli ama, aradaki 1.5 sn ciddi bir rakam. 100 km hızda 1.5 sn de aracın katetiği yolun 45,6 metre olduğunu hatırlatırım... Yani biraz daha açıklayacak olursak, o araç 100 km hıza ulaştığında senin 45 m daha yola ihtiyacın var demek oluyor. 45 m aradaki fark değil yanlış anlama...

 

"1,0 a çok kafa tutan oldu ve daha geçeni görmedim." derken hangi araçlardan bahsediyorsun?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Araç 6. vitese ne zaman geçiyor daha göremedim. 170 km civarında halen 5. vitesteydi dipgazda iken.

Olması gereken o zaten. Dip gazda gittigin sürece vitesi yükseltmez. O arada ayağını gazdan çekip tekrar basarsan ( tam dip gaz yapmadan ) 6. vitese geçer
Yorum bağlantısı
Safak Acar

Safak,

Denemek gerekmiyor... 

1,0 ecoboostun 0-100 ü 11,4 sn... Malum symbolün ise 9,9 sn.  Arada koskoca 1,5 sn var...

Pilotaj elbette önemli ama, aradaki 1.5 sn ciddi bir rakam. 100 km hızda 1.5 sn de aracın katetiği yolun 45,6 metre olduğunu hatırlatırım... Yani biraz daha açıklayacak olursak, o araç 100 km hıza ulaştığında senin 45 m daha yola ihtiyacın var demek oluyor. 45 m aradaki fark değil yanlış anlama...

 

"1,0 a çok kafa tutan oldu ve daha geçeni görmedim." derken hangi araçlardan bahsediyorsun?

 Konuda bahsi geçen araç.    

 

Söylediğin gibi teknik veri abi, o verileri her iki araç için pilotaj tutturabilecek mi? denenmemiş bir şey için kesin bir cümle.  

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...