İçeriğe Yönlendir

Focus III - Aracı Açmak(Rodaj)


Hasan Varnalı

Recommended Posts

Turkay Enez

"Işıklarda" derken trafikte herhangi bir symbol anlamı çıkıyor. "Çok kafa tutan oldu" derken, birden fazla kez anlamı çıkıyor. Her defasında symbolleri nasıl denk getiriyorsun?

Ecobost hariç hiçbir focus geçemez derken benim bahsettiğim 1,6 105 lik 0-100 ü 9,9 sn olan symboldür. Diğer versiyonların hepsini geçersin...

Geçtiğin symbollerin 1,6 105 lik olduğunu nerden anlıyorsun. Geçtikten sonra durdurup sohbet mi ediyorsun?  :)

 

Deneme konusuna gelince, zaten fabrikada bunlar deneniyor. Teknik veriler belirleniyor. Fiziki bir şey bu. Saniye kişiye göre değişmez. Bizim denememiz gerekmez. Denemediğimiz için "1,0 ecobost 1.6 ecobostu geçemez." diyemez miyiz?

Yorum bağlantısı
Safak Acar

"Işıklarda" derken trafikte herhangi bir symbol anlamı çıkıyor. "Çok kafa tutan oldu" derken, birden fazla kez anlamı çıkıyor. Her defasında symbolleri nasıl denk getiriyorsun?

Ecobost hariç hiçbir focus geçemez derken benim bahsettiğim 1,6 105 lik 0-100 ü 9,9 sn olan symboldür. Diğer versiyonların hepsini geçersin...

Geçtiğin symbollerin 1,6 105 lik olduğunu nerden anlıyorsun. Geçtikten sonra durdurup sohbet mi ediyorsun?  :)

 

Deneme konusuna gelince, zaten fabrikada bunlar deneniyor. Teknik veriler belirleniyor. Fiziki bir şey bu. Saniye kişiye göre değişmez. Bizim denememiz gerekmez. Denemediğimiz için "1,0 ecobost 1.6 ecobostu geçemez." diyemez miyiz?

Ayrıntılı cevap vermek gerekiyor heralde abi vereyim,   

 

Işıklarda derken dediğin gibi herhangi bir symbol, sonuçta bahsi geçen aracın ne olduğunu bilmiyoruz ? (Focusu geçen symbolun)

Çok kafa tutan oldu lafından kastim ,  konuda bahsi geçen symbol ve farklı araçlar, aynı araçta çok denk geldi.(kimi ticari taksi, kimi şahıs aracı, kimi kiralık araç)  

    İstanbul gibi bir memlekette denk getirmek çok sorun değil günün 4-5 saati trafikteyim ve kullandığım yolda genel olarak ışık çok var. 

Kendi belirttiğin gibi abi Focusu geçen aracın versiyonunu bilmiyoruz. 

Geçtiğim symbollerin, konuda bilmediğimiz gibi, kaçlık olduğu hakkında bir fikrim yok.  

Fabrikada  deneniyor olması sürücü hatalarını ortadan kaldırıyor sanırım.. Saniye kişiye göre değişmez ancak kişinin yaptığı yanlış saniye kaybettirebilir.

Zaten asıl mesele burada başlıyor fabrika verilerine göre geçemez diyebilirsin abi , benim denedinizmi kastımdaki soru kendiniz yaptınızımı anlamıdaydı.(ve gördünüzmü vs.)  

 denemediğimiz için  1.0 ecoboost 1.6 ecoboostu geçemez diyebiliriz çünkü arada  125-hp ve 182hp farkı var.  

 

 

Senin demek istediğin bu abi, 

  Fabrika verilerine göre geçer. 

:flowers:

Yorum bağlantısı
Hasan Varnalı

O kadar sordun ettin ecobost nasıldır diye söyledik al bir ecoboost diye :D dinlemedin aldın düz benzinli sonra naylona geçildin :p

 

Ciddi neden vaz geçtin ecoboost dan ? 

babama dinletemedim :D 1.0 lk motor mu olur muş ilerde sorun çıkarır dedi olmaz öyle şey dedim ama burdaki bir tanıdığımız ford dan araç alacaktı oda orda demişler bilemiyoruz bu motoru tam diye ki bence böyle birşey olmaz :D o yüzden almadık :)

pilotaj diyen abilerimiz olmuşta şöyle sölim araba patinaj yok devir ler de sıkıntı yok 2. vites 6000 de bıraktım ama maşallah naylon gidiyormuş :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Hasan,

Sen 1,6 16v olan sümbüle denk gelmişsin...

Ayrıca neden 6000 de bırakıyorsun ki, 7000 i görmen lazımdı... 

Yorum bağlantısı
Emre Demir

Hasan,

Sen 1,6 16v olan sümbüle denk gelmişsin...

Ayrıca neden 6000 de bırakıyorsun ki, 7000 i görmen lazımdı...

Devir kesici :seytan:
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Eski kasa 102ps kangoo'm, 1.6 atmosferik, 1,6 tdci focuslara nal toplatıyordu. 2.0 Focus ile 70 km hıza kadar kafa kafaya gidiyordu. Dci'in gizli silahı daha 1200 d.d.'da motorun delirmiş gibi tork üretmesi ve kısa vites oranları.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Yahu kağnı başka bir kağnıyı geçmiş, onu nasıl geçmiş ona bakıyorsunuz, bırakın bu birden uzadım işlerini, gidiyorsunuz evet ama anca normal gittim deyinde sanki başka sınıfta araçlarmış gibi algılanmasın  :D  :p

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Arkadaşıma Megane 3 edc dizel otomatik sport edition aldık özel seri. 1.5 110 bg. Kendim de bir çok kere kullandım söz konusu aracı. Araç dynamoda 220 km'ye yaklaştı. 1.6 Tdi pololar çerez niyetine yeniyor. :p

Alalı 1 ay olacak. O kadar sıkıştırmamıza rağmen 1 depo ile 900 küsür km yaptı. Ortalamada 1.8 litre gördük mesela. 

Şanzımanı detaylı incelersek: İstanbul yolunda birden dipgaz denemelerimde alet her seferinde alt vitese düşürdü. Bazen gereksiz yapıyor bunu. Vites geçişleri hiç hissedilmiyor. Fakat frenden ayağınızı çektiğinizde araç manuel gibi stop edecek gibi oluyor. Araç 6. vitese ne zaman geçiyor daha göremedim. 170 km civarında halen 5. vitesteydi dipgazda iken.

Araç birçok kez sıkışık, adım adım trafiğe maruz kaldı en ufak sıkıntı çıkarmadı. Yokuşlarda felan dsg'den kesinlikle daha kararlı. Sessiz, sakin. 

Sonuç olarak renault bu sefer başarmış dedim. Beklediğimden çok çok daha iyi. Dün de tdi dsg polo test ettim ve bence edc gerçekten çok daha iyi bir şanzıman. 

 

Dediğim yazılım güncellemesini sorsun yetkili servislere. Kararsızlıkların tamamiyle bittiğini söyleyenler var.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Eski kasa 102ps kangoo'm, 1.6 atmosferik, 1,6 tdci focuslara nal toplatıyordu. 2.0 Focus ile 70 km hıza kadar kafa kafaya gidiyordu. Dci'in gizli silahı daha 1200 d.d.'da motorun delirmiş gibi tork üretmesi ve kısa vites oranları.

 

Hatırlar mısın bilmem dizel focus o nal toplatan kangoo yu otobandan toplamıştı.. Gitmesi değil yolu tamamlaması önemli olan... :D

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Mübarek adam, 400 bin bilmem kaç olmuş, her sataşana payını vermiş ve dillere destan jübile yapmış bir araç. Otoparkta kalacak hali yok, ya otoban, yada otel bahçesi yakışır :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Mübarek adam, 400 bin bilmem kaç olmuş, her sataşana payını vermiş ve dillere destan jübile yapmış bir araç. Otoparkta kalacak hali yok, ya otoban, yada otel bahçesi yakışır :D

 

Benim araba da 100 bindeydi ama hesap yaptığımda 70 bin falan olması gerekiyordu.. Sonradan patinaj kaynaklı fark olduğunu anladım... :D

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Hasan Varnalı

Hasan,

Sen 1,6 16v olan sümbüle denk gelmişsin...

Ayrıca neden 6000 de bırakıyorsun ki, 7000 i görmen lazımdı... 

abı kesiciye giriyor 6500 de falan 

Yahu kağnı başka bir kağnıyı geçmiş, onu nasıl geçmiş ona bakıyorsunuz, bırakın bu birden uzadım işlerini, gidiyorsunuz evet ama anca normal gittim deyinde sanki başka sınıfta araçlarmış gibi algılanmasın  :D  :p

hangisi kağnı abi :D

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Ayşin Korkmaz

Ne araç "açma" diye birşey vardır ne de "zaten bunlar fabrikada rodaja giriyor, motorları açık geliyor" diye birşey.

 

Lastik, ağırlık, devir kullanımı v.s. gibi sebeplerden dolayı diğer aracın performansı sizden iyi olmuş. Durum bu.

1 ay kadar önce Focus 3 aldım 23 bindeydi araç ekspertize soktum. Ekspertiz firması motorun %91 performans verdiğini ve 23 bindeki bir araç için normal olduğunu henüz motorun tam açılmadığını söyledi

Yorum bağlantısı

1 ay kadar önce Focus 3 aldım 23 bindeydi araç ekspertize soktum. Ekspertiz firması motorun %91 performans verdiğini ve 23 bindeki bir araç için normal olduğunu henüz motorun tam açılmadığını söyledi

 

23bin km yapmış bir araç için motorun tam açılmadığını söylemek hatalı olmuş. 3-5 bin km sonra metal parçalar birbirlerini karşılıklı aşındırarak "açma" diye tabir edilen birbirlerine alışma süreci tamamlanmış olur. Yani söyledikleri şey yanlış.

 

Ekspertiz hangi aletlerle nasıl yapıldı bilmiyorum ama motordan tekerleğe aktarılan güç de %9 luk bir kayıp olmuş olabilir.

Yorum bağlantısı
Ayşin Korkmaz

23bin km yapmış bir araç için motorun tam açılmadığını söylemek hatalı olmuş. 3-5 bin km sonra metal parçalar birbirlerini karşılıklı aşındırarak "açma" diye tabir edilen birbirlerine alışma süreci tamamlanmış olur. Yani söyledikleri şey yanlış.

 

Ekspertiz hangi aletlerle nasıl yapıldı bilmiyorum ama motordan tekerleğe aktarılan güç de %9 luk bir kayıp olmuş olabilir.

Peki bu kayıbı elimine etmek için bir şey yapılabilir mi?

Yorum bağlantısı

Peki bu kayıbı elimine etmek için bir şey yapılabilir mi?

 

Kullanılan yakıtın kalitesi, filtrelerin temiz olması, lastik havaları, dynamo aletinin kalitesi (eksik göstermiş olabilir) testi yapan kişinin bilgi ve becerisi (testin 4. viteste yapılması tavsiye ediliyor ve otomatiklerde sonuçlar daha tutarsız oluyor) gibi pek çok etmen var. 

 

Bence %91 lik değer iyi. %9 luk fark, yukarıda saydığım etmenlerden kaynaklanmış olabilir.

Yorum bağlantısı
Ayşin Korkmaz

Kullanılan yakıtın kalitesi, filtrelerin temiz olması, lastik havaları, dynamo aletinin kalitesi (eksik göstermiş olabilir) testi yapan kişinin bilgi ve becerisi (testin 4. viteste yapılması tavsiye ediliyor ve otomatiklerde sonuçlar daha tutarsız oluyor) gibi pek çok etmen var. 

 

Bence %91 lik değer iyi. %9 luk fark, yukarıda saydığım etmenlerden kaynaklanmış olabilir.

Şuan epey bir tedirgin oldum. Gerçi dediğiniz etmenlerden kaynaklanıyor olabilir zira bana çok profesyonel gelmediler. Manisa'dan almıştım aracı ama toplamda 3 yerle görüştüm. Manisa Ford ve 2 özel ekspertiz firması. Manisa Ford 300 TL gibi çılgın bir rakam istedi. Özel ekspertiz firmalarının 2 si de 90 TL istedi. Birinin kapısından döndüm zaten izbe bir yerdi diğeri dışarıdan bakılınca daha düzgündü. Olmazsa bir de İzmir'de bir ölçüm yaptırayım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...