İçeriğe Yönlendir

98 Mondeo Benzin Pompası Arızası


Özgür Demir

Recommended Posts

Özgür Demir

Herkese merhabalar,

Öncelikle aracım 1998 Mondeo 2.0 sedan benzin&lpg ve otomatik vites

Ne kadar doğrudur bilmem ama duyduğuma göre aracı çalıştırırken benzinde olması motor ömrünü uzatırmış, daha az sorun çıkmasını sağlarmış.

Bu sabah marşa bastığımda benzinde çalışmadı :(

Önce çalışır gibi yaptı, 1500 devire kadar benzini kullandı 1 saniye sürmedi stop etti. Yıkıldım.

Direksiyona sarıldım ağlar gibiydim. Topladım kendimi birden kafamda ışıklar yandı. Aracı yeni aldığımdan tecrübelerim çok kısıtlı. İlk aracım sonuçta. Sahibi demişti ki lpg tuşuna basılı tutarsan lpg'de çalışır.

Hemen marşa bastım lpg ile. Çalıştı çok mutluydum. Fakat çok sürdümü? Hayır :/ usataya gitmemle benzin pompasının aramızdan ayrılışını öğrenmem bir oldu.

Sorumda şu:

Uzun yola çıkıcam 300km kadar ve 300km dönüş haliyle. Lpg ile çalıştırıp gitsem sorun olurmu? Otobanda stop eder diye ödüm kopuyor. Bayramdan sonra yaptırıcam bana ortalama maliyeti ne olur benzin pompasının?

Herkese hayırlı bayramlar dilerim şimdiden.

Yorum bağlantısı
Yalçın Dağlıoğlu

5 kere Lpg düğmesine basarak çalıştırabilirsiniz.. Acil durumlarda kullanılsın diye yapılmıştır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özgür Demir

Lpg sistemi Zavoli sıralı. Yani anladığım kadarıyla 5 kereden sonra çalışmıyacak lpg'de?

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

LPG de problem olmaz diyeceğim ama ya yolda LPG sistemi arızalanır ve benzine geçmesi gerekirse tam da bir sollama yaparken.

Gidilir ama dikkatli gitmek gerekir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özgür Demir

LPG de problem olmaz diyeceğim ama ya yolda LPG sistemi arızalanır ve benzine geçmesi gerekirse tam da bir sollama yaparken.

Gidilir ama dikkatli gitmek gerekir.

Bende yüksek devirde (4000 ve üzeri) benzin takviyesi yapılıyor diye biliyorum.

Anlaşılan gaza basmadan gitmem gerek. :)

Benzin pompası ne kadarlık masraf çıkarır bana acaba bilginiz varmı?

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Bende yüksek devirde (4000 ve üzeri) benzin takviyesi yapılıyor diye biliyorum.

Anlaşılan gaza basmadan gitmem gerek. :)

Benzin pompası ne kadarlık masraf çıkarır bana acaba bilginiz varmı?

Sizin aracın tam bilmiyorum ama 200-400 arasıdır sanırım, bide şamandıra ile birlikte değişiyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Satan kişi size düğmeye basıp çalıştırmayı gösterdiyse pompa yolunu tutmuş adamdayken.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Aynı arabada benzin pompasının motorunu değiştirmişti ustam. 100 lira civarına malolmuştu, sene dersen bayağı oldu. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özgür Demir
(düzenlendi)

Abilerim cevaplar için teşekkür ederim fakat benim durum çok daha vahim oldu. 350km yoldan sonra aşırı hararete bağlı conta yaktım ve motor üst kapağı ısıdan kendini sıkmış eğilmiş. 2.000tl bayram üstü süper bir masraf oldu bana. Tek tesellim benzin pompasında değilmiş sorun :) meğer motor kapağı eğildiğinden motora su ve yağ kaçağı oluyormuş, benzin su ile zor yanarken lpg çok umursamayıp çalışıyormuş. Ustanın yalancısıyım.

Radyatör fanı motoru hararet ibresindeki NORMAL yazısının L sonunda açıyor. Ustada 108-110 derecede açar fan kendini dedi.

Çok fazla değilmi ya? Yani kaputu açtığımda yüzüme vuran ısıyı tarif edemem. Bu işin oluru nedir?

Edit: imla.

tarihinde Özgür Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Radyatör fanı motoru hararet ibresindeki NORMAL yazısının L sonunda açıyor. Ustada 108-110 derecede açar fan kendini dedi.

Çok fazla değilmi ya? Yani kaputu açtığımda yüzüme vuran ısıyı tarif edemem. Bu işin oluru nedir?

Edit: imla.

94 derecede termostat, 104 derecede fan açar.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Rifat Lüleci

Abilerim cevaplar için teşekkür ederim fakat benim durum çok daha vahim oldu. 350km yoldan sonra aşırı hararete bağlı conta yaktım ve motor üst kapağı ısıdan kendini sıkmış eğilmiş. 2.000tl bayram üstü süper bir masraf oldu bana. Tek tesellim benzin pompasında değilmiş sorun :) meğer motor kapağı eğildiğinden motora su ve yağ kaçağı oluyormuş, benzin su ile zor yanarken lpg çok umursamayıp çalışıyormuş. Ustanın yalancısıyım.

Radyatör fanı motoru hararet ibresindeki NORMAL yazısının L sonunda açıyor. Ustada 108-110 derecede açar fan kendini dedi.

Çok fazla değilmi ya? Yani kaputu açtığımda yüzüme vuran ısıyı tarif edemem. Bu işin oluru nedir?

Edit: imla.

özgür kardeşim bu arızanın son durumu nedir...

Yorum bağlantısı
Özgür Demir

özgür kardeşim bu arızanın son durumu nedir...

 

Son durumda halen hararet sorunum devam ediyor. Ben fanı düz bağlayarak kontağı açtığım andan itibaren sürekli çalıştırmış oluyorum. Böylelikle motor ısısı hiç yükselmiyor. Hatta soğuk kalıp yeterli verimi vermiyor ve bu sebepten çok yakıyor.

Düşünün ki  hararet ibresindeki NORMAL yazısının N harfine ancak gelebiliyor saatlerce çalışmanın sonunda.

Bazen deniyorum fan'ı çıkarıp ne duruma geleceğini. "L" harfini geçmeden fan açmıyor ve hararet aracın içini bile saunaya çeviriyor. Açılan fan'da 5 saniye ya çalışıyor ya çalışmıyor.

Maddi olarak şuan gücüm olmadığından sorunu tamamen çözemiyorum ama forumda aynı sorunu yaşayanların ortak çözümlerinden şunu çıkardım:

Ya radyatör tıkalı yeteri kadar su devirdaim olmuyor. Yada termostat görevini yerine getiremiyor. Son ihtimal devirdaim motoru çok kötü durumda ve yeteri kadar basınç üretemiyor.

Bu arada hararet müşürünü değiştirdim. Sorun devam ediyor.

 

Aynı sorunu yaşıyorsanız tavsitem komple radyatör ve devirdaim, termostat tesisatını inceletip gerekirse bazı parçaları değiştirmeniz.

Yorum bağlantısı
Özgür Demir

motor ısı sensörü değiştimi? genelde sorun ondan çıkıyor

Değişmedi fakat kapsamlı olarak çözüm arayamıyorum. Maddi durumum el vermiyor. Düze çıkıncaya kadar idare edeceğim bu şekliyle.

Yorum bağlantısı
Özgür Demir

şu an, conta yanık ve fan direk çalışır durumda mı kullanıyorsunuz????

 

Hayır bir kere conta yaktım ve üst kapak değiştirdim  :)

 

Şuan conta yakmaması için fan direk çalışıyor.

Yorum bağlantısı
Serdar Karagonlu

Özgü bey Conta yaktıysa müşür ve hortumları kotrol ettir sonra sorun çıkara biliyor.

Yorum bağlantısı
İlhan Kol

ben olsam motor ısı sensörünü değiştirirdim 40 50 lira birşey..

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Devrim Yalçın
(düzenlendi)

Öncelikle herkese merhabalar,

Mevcut konu var iken buradan sormak isterim. Arkadaşlar 2000 model mk2 mondeom var. yaklaşık 15 gün önce aracımdaki benzin pompası arıza yaptı ve işlevini yitirdi. sonra eskişehirdeki internet mağazasından pompa siparişi verdik gelen pompa olmadı, yani soketleri uymadı. gelen pompanın soketi geniş benimkinde ise daha dar ve küçük. Herneyse  gittiğim usta 2001 focustaki pompa ile aynı pompanın kullanıldığını söyledi ve bana focus pompası aldırttı. pompayı taktık pompa çalışıyor sorun yok ama şimdi de araç çalışırken pompadan sanki arabanın altında tencerede su kaynıyormuş gibi sesler geliyor. ne yapacağımı bilemedim. fikriniz varsa ve benimle paaylaşırsanız çok sevinirim.

tarihinde Devrim Yalçın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...

Pompa ısınıyor olabilir, araçtan çıkan parçayla birebir aynını alın takın derim. Çok tehlikeli Allah korusun benzinle şaka olmaz. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Devrim Yalçın

Arkadaşlar ben bu pompayı bulamıyorum. Aldığımız ve montajını yaptığımız pompadan da memnun değilim çok uğultulu çalışıyor. Aşağıdaki resimde görünen aracımdan çıkan eski pompa, sanıyorum fomoco.

 

Aracım mondeo mk2 2000 model, yedek parça konusunda yardımcı olabilecek olan olursa ne kadar mutlu olurum anlatamam.

 

3DDNDM.jpg

QAAJAZ.jpg

 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...