Mustafa Erhan 31 Temmuz 2014 Paylaş 31 Temmuz 2014 Forumdaşlar aracımla 110-120-130 hızlarını geçince ön taraftan bir titreme geliyor. Lastiklerden olma ihtimali nedir? Lastikler oldukça eski ve artık lastik özelliğini kaybetmiş değiştirmeyi düşünüyorum. Ancak aksi bir durum olursa yani lastikten değilse nereden kaynaklanabilir? Tavsiyeleriniz nelerdir? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 31 Temmuz 2014 Paylaş 31 Temmuz 2014 Aracı balansa götürün, orada lastiklerde sorun var mı yok mu anlarlar. 5 Yorum bağlantısı
Çağdaş Başlılar 1 Ağustos 2014 Paylaş 1 Ağustos 2014 Değerli kardeşim lastiklerin eski olması yol tutuş fren mesafesi hafifde olsa titreme sebep olabilir, öncelikli olarak lastiklerini değiştirmeni öneririm zaten değişim sonrasında rot balans varsa jantlarda yamukluk eğrilik halledilir ek olarak ön takımlarda direksiyon aksamında vb sorun var ise rot ustası size bilgi verecektir. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 1 Ağustos 2014 Paylaş 1 Ağustos 2014 Bir rot ustası gereken tüm hataları tespit edecektir. Lastikleri degistikten sonra zaten rot balans yapılır. Yapılırken de farklı bir durum varsa gozlemlenir Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 1 Ağustos 2014 Paylaş 1 Ağustos 2014 lastiktendir, lastik alacaksan da iyi yol tutan lastikler almalısın ki titreme yapmasın, bende sava var titreme yapıor rod balans da arabada bi şey çıkmadı lastikdendir dedi, lastikleri makinede görüyoruz nasıl gittiğini, düşük kalitedeki lastikler hızlandıkça çizgisini bozuyor, michelin, bridgestone al dedi.. 2 Yorum bağlantısı
Şahin Efe Kahraman 1 Ağustos 2014 Paylaş 1 Ağustos 2014 (düzenlendi) Kardeş aynı sorun bendede oldu. İlk önce hafif bir titreme vardı. Daha sonra titreme büyüyerek sapma yapmaya başladı. Tek çare rot balans. Cebine bi 25-30 lira sıkışmış . bu arada lastikten olamaz ama cant yamuksa birşey diyemem. benim lastiklerim daha 2 aylık. lastik aldıktan sonra rot balansa girmediğimden olduğunu tahmin ediyorum. 1 Ağustos 2014 tarihinde Şahin Efe Kahraman tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tufan Caliskan 1 Ağustos 2014 Paylaş 1 Ağustos 2014 aynı sorunları yaşayan opel astra sahibi arkadaşıma, rot balans yapacak olan usta boşuna para harcama git yeni lastik al sorun kalmaz demişti.geçen ay şirketimdeki clio 3 eski lastikleriyle 130 da zıplamaya başlarken şimdi yeni lastiklerle 150 de yağ gibi kayıyor. Fakat sorunu lastik mi yoksa balans ayarımı daha çok tetikliyor der iseniz, tam cevap vermek mümkün değil. Çünkü her lastik değişiminde tekrar rot balans ayarı yapılıyor. Şahsi fikrim lastik değiştirilerek sorunun kökten çözülmesi. 1 Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy 1 Ağustos 2014 Paylaş 1 Ağustos 2014 Forumdaşlar aracımla 110-120-130 hızlarını geçince ön taraftan bir titreme geliyor. Lastiklerden olma ihtimali nedir? Lastikler oldukça eski ve artık lastik özelliğini kaybetmiş değiştirmeyi düşünüyorum. Ancak aksi bir durum olursa yani lastikten değilse nereden kaynaklanabilir? Tavsiyeleriniz nelerdir? Lastikler kesinlikle değişmeli çünkü can taşıyor. Lastiklerle beraber balans ayarı da yapılacağından sorun kalmayacaktır. (Madem ki lastikleriniz çok eski niçin 130 lara çıkıyorsunuz? Lütfen biraz daha dikkat. Hem kendiniz hem sevdikleriniz için.) 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Erhan 1 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 1 Ağustos 2014 Degerli yorumlar icin tesekkurler. Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos 3 Ağustos 2014 Paylaş 3 Ağustos 2014 lastiktendir, lastik alacaksan da iyi yol tutan lastikler almalısın ki titreme yapmasın, bende sava var titreme yapıor rod balans da arabada bi şey çıkmadı lastikdendir dedi, lastikleri makinede görüyoruz nasıl gittiğini, düşük kalitedeki lastikler hızlandıkça çizgisini bozuyor, michelin, bridgestone al dedi.. Tesadüf eseri benim focustada sava intensa vardı aldığımda, lastikler sıfır gibi daha yanlarındaki pırpırları duruyor ama çok kalitesiz, rot balans yaptırıyorum 3 ay zor dayanıyor. 100 km üstünde ne yaptıysam titremeyi kesemedik. 1 Yorum bağlantısı
Fikri Toper 4 Ağustos 2014 Paylaş 4 Ağustos 2014 Arkadaşlar merhaba; Benzer bir sorun bende de var. Yeni Focus kullanıcısıyım. Aracı ilk aldığımda 110u geçince direksiyonda titreme vardı. Balans ayarından olacağını düşünerek yaptırdım. Fakat şimdide 120 130u geçtikten sonra araçta titreme var. Direksiyonda titreme yok denecek kadar az. Mesela 140 km hızla giderken araç titriyor. Ayağımı gazdan çekince hız fazla düşmeden titreme yapmıyor. Tekrar gaza dokunduğumda titreme yapıyor. Bu sorun için henüz birşey yapamadım. Bana da yardımcı olursanız sevinirim. İyi günler... Yorum bağlantısı
Tahir İlter 4 Ağustos 2014 Paylaş 4 Ağustos 2014 Arkadaşlar merhaba; Benzer bir sorun bende de var. Yeni Focus kullanıcısıyım. Aracı ilk aldığımda 110u geçince direksiyonda titreme vardı. Balans ayarından olacağını düşünerek yaptırdım. Fakat şimdide 120 130u geçtikten sonra araçta titreme var. Direksiyonda titreme yok denecek kadar az. Mesela 140 km hızla giderken araç titriyor. Ayağımı gazdan çekince hız fazla düşmeden titreme yapmıyor. Tekrar gaza dokunduğumda titreme yapıyor. Bu sorun için henüz birşey yapamadım. Bana da yardımcı olursanız sevinirim. İyi günler... Aks veya tablada problem olabilir. Bunun yanı sıra balans ayarını daha hassas yapan bir yere tekrar balans yaptırmanız problemi çözebilir. 1 Yorum bağlantısı
Fikri Toper 4 Ağustos 2014 Paylaş 4 Ağustos 2014 Aks veya tablada problem olabilir. Bunun yanı sıra balans ayarını daha hassas yapan bir yere tekrar balans yaptırmanız problemi çözebilir. Rot balans için çok eskiden beri aynı yere gidiyorum. Büyük ihtimalle aks bilyalarından falan yapıyordur. Teşekkür ederim Tahir Abi. 1 Yorum bağlantısı
Gökhun Batur 27 Eylül 2014 Paylaş 27 Eylül 2014 Ben de aracımda 4 jant 4 lastik değişiminden sonra aynı şeyi yaşadım. İzmir çevreyolu'nda 110 km. hızla seyrederken titremeden çekinip sağa kaçtım derhal. Ertesi sabah hemen lastik ve jantları aldığım yere... Tekrar yapılan balans ayarından sonra da yapan biryer bulup 'üzerinde' ya da 'sehpada balans' denen işlemin yapılması gerekiyormuş. Belki faydası olur. Yorum bağlantısı
Yasin Çalışkan 11 Ekim 2014 Paylaş 11 Ekim 2014 (düzenlendi) şöyle bir şeyden bahisedeceğim fren balatalarınızı değiştirmek istediğinizde araç başında olmayıp ustanız disklerinizi tornaya göndermiş ise ve tornacıda işi aceleye getirip sıcak disklerin üstüne su döküp soğutmuşsa eğrilik meydana geliyor benim aracımda olduğu gibi. 120km/h dan sonra istediğin kadar rot balns'a gir titreme oluyor. 11 Ekim 2014 tarihinde Yasin Çalışkan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts