İçeriğe Yönlendir

Motor Isındıkça Performansta Düşüş


Selim Karanca

Recommended Posts

Selim Karanca

Merhabalar, 97 model düz vites aracım var.baslıktada belirttigim gibi motor ısındıkça performmansında bir düşme var. Ilk calistırmada normal herhangi bir sıkintı olmadan calısıyor. Devirlenmesi ivmelenmesi vs. Cok iyi oluyor. Bi 5 dakika sonra motor normal çalışma sıcaklıgına ulastıkca performansta hissedilir bir düşme oluyor. Dip gaz yaptıgımda hava emiş sesini duyuyorum boğuk bir ses ama hızlanma çok yavaş oluyor. Araç 310 binde 42 bin km dir araç bizde. Ben baskı balatadan süpheleniyorum en son ne zaman degişti bir bilgi yok,sizlerinde görüşlerini almak isterim. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
  Selim Karanca yazdı:

Merhabalar, 97 model düz vites aracım var.baslıktada belirttigim gibi motor ısındıkça performmansında bir düşme var. Ilk calistırmada normal herhangi bir sıkintı olmadan calısıyor. Devirlenmesi ivmelenmesi vs. Cok iyi oluyor. Bi 5 dakika sonra motor normal çalışma sıcaklıgına ulastıkca performansta hissedilir bir düşme oluyor. Dip gaz yaptıgımda hava emiş sesini duyuyorum boğuk bir ses ama hızlanma çok yavaş oluyor. Araç 310 binde 42 bin km dir araç bizde. Ben baskı balatadan süpheleniyorum en son ne zaman degişti bir bilgi yok,sizlerinde görüşlerini almak isterim. Teşekkürler.

 

Hava filtresini ve kutusunu kontrol edin..Havayı motor bölümünden çekiyorsa bir süre sonra ısınan hava performansı düşürüyor olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Karanca

Ne kadar dogrudur bilmem ama lpg için sıcak havada daha verimli çalışır diye duymustum. Yinede söylediklerinizi dikkate alıcam.tesekkurler.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
  Selim Karanca yazdı:

Ne kadar dogrudur bilmem ama lpg için sıcak havada daha verimli çalışır diye duymustum. Yinede söylediklerinizi dikkate alıcam.tesekkurler.

 

Şöyleki ; LPG nin düzgün yanması için ısınmasına ihtiyaç var. Sıvı halden gaz haline geçiyor.. Sıcak havalarda bu olay doğal olarak daha kısa sürüyor.Bu yüzden LPG sıcakta çok daha ekonomiktir.

Yorum bağlantısı
Sami Başkaya

Aynı sorun bende de var.Sizin gibi düşünüp depriyaj baskı balatayıda değiştirdim.Motor soğukken performas çok hoşuma gidiyor ama ısınınca performansı düşüyor.Benim oksijen sensörüde arızalı sanırsam ondan ola bilirmi bu sorun

Yorum bağlantısı
Selim Karanca

Aslında ben ikisinden birisi olduğunu düşünüyorum.internete biraz arastirma yapınca baskı balata ve ya oksijen sensörü cıkıyo karşıma.

Yorum bağlantısı
Sami Başkaya

Ben depriyaj baskı balatayı değiştirdim, bir fark olmadı.Oksijen sensörünüde değiştirmek istiyorum ama lpg li arabaların hepsinde oksijen sensörü bozulur diye bir tabir çıkıyor karşıma.Değiştirsemi değiştirmesemmi karar veremedim.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
  Selim Karanca yazdı:

Ne kadar dogrudur bilmem ama lpg için sıcak havada daha verimli çalışır diye duymustum. Yinede söylediklerinizi dikkate alıcam.tesekkurler.

 

Ben tekrar cevap verme gereği hissettim.Siz araç ısındığında zaten lpg de çok daha verimli olması lazım diye düşünüyorsunuz. Ancak ısınan hava da oksijen miktarı düşer. Bu da yakıtın düzgün yanmasını engeller. Yani lpg de olsa sıcak hava da performans artmaz düşer. Havanın soğuk olması yani oksijenin bol olması daha düzgün bir yanma sağlar. Bu yüzden bazı açık hava filtreleri motor içinden hava çektiği için performans artışı değil düşüşü yaratır. Sizin aracınızda doğrudan motor içinden hava çekiyorsa sıkıntı yaratıyor olabilir. Her ne kadar siz baskı-balataya kafayı takmış olsanız bile :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Başkaya
(düzenlendi)

benim arabanın hava filitresi orjinal yani dışarıdan çekiyor sanırsam.ama ayhan beyin dediği gibi belki zamandan tıkanmış araba içeriden çekiyor ola bilir havayı.şu oksijen sensörünüde değiştirmelimiyim onada bir cevap yazarsanız sevinirim. malumunuz arabada lpg var.Kimileri lpg den dolayı değiştirsen bile fazla sürmez yeniden bozulur diyorlar

tarihinde Sami Başkaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Karanca
  Ayhan Onaran yazdı:

Ben tekrar cevap verme gereği hissettim.Siz araç ısındığında zaten lpg de çok daha verimli olması lazım diye düşünüyorsunuz. Ancak ısınan hava da oksijen miktarı düşer. Bu da yakıtın düzgün yanmasını engeller. Yani lpg de olsa sıcak hava da performans artmaz düşer. Havanın soğuk olması yani oksijenin bol olması daha düzgün bir yanma sağlar. Bu yüzden bazı açık hava filtreleri motor içinden hava çektiği için performans artışı değil düşüşü yaratır. Sizin aracınızda doğrudan motor içinden hava çekiyorsa sıkıntı yaratıyor olabilir. Her ne kadar siz baskı-balataya kafayı takmış olsanız bile :)

Yanlış anlasılmak istemem :) dediğiniz doğru tabi. Hem şöyleki hava filtresinin takildiğı kutunun yanında camurlugun icinden soguk hava cekmesi icin olan plastik parca bende parcalanmiş durumda havayi yari motordan yari ordan cekiyor. O parca illaki degiaecek zaten bide kalkislarda ayagimi debrajda fazla oyalamam gerekiyo yoksa titeeyerek kalkiyor. Debriyajda da suc var bence biraz :) telefondan yazdigim icin turkce karakterlerin tamamini yazamadim.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
  Sami Başkaya yazdı:

benim arabanın hava filitresi orjinal yani dışarıdan çekiyor sanırsam.ama ayhan beyin dediği gibi belki zamandan tıkanmış araba içeriden çekiyor ola bilir havayı.şu oksijen sensörünüde değiştirmelimiyim onada bir cevap yazarsanız sevinirim. malumunuz arabada lpg var.Kimileri lpg den dolayı değiştirsen bile fazla sürmez yeniden bozulur diyorlar

 

Oksijen sensörü uygun fiyatlı bulursanız değiştirin derim..

Yorum bağlantısı
Sami Başkaya
  Ayhan Onaran yazdı:

Oksijen sensörü uygun fiyatlı bulursanız değiştirin derim..

Teşekkür ederim cevabınız için.Bir arkadaş oksijen sensörünü değiştirsen bile lpg 1 ay içinde tekrar bozar diye söyledi ondan çekiniyordum.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
  Sami Başkaya yazdı:

Teşekkür ederim cevabınız için.Bir arkadaş oksijen sensörünü değiştirsen bile lpg 1 ay içinde tekrar bozar diye söyledi ondan çekiniyordum.

 

Hayır öyle bir şey yok.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Talip Eren

Araçların ecu yazılımları motor ısındığında ateşleme avansını düşürecek şekilde yapılır.Bunun amacı ısınan silindirin içinde istenenden önce patlama olup motora zarar verme riskini ortadan kaldırmaktır.Aynı şekilde motora giren hava ısındıkça da avans düşürür,motorda vuruntu varsa yine avans düşürür.Tüm bunların sonucunda özellikle alt devirlerde performans düşer.Aslında tüm araçlar ilk çalıştırmada soğukken daha performaslı olurlar,çünkü ecu hem fazla yakıt verir hemde avansı yüksek tutar.

Sizde birde LPG etkisi var,soğuk iken lpg tam buharlaşmaz,regülatörde tam ısınmadığından iç basıncı düşük olacağından daha fazla LPG geçer.Araç nominal ısıya gelinceye kadar oksijen sensörü ecuya bilgi göndermez,daha doğrusu ecu oksijen sensörünü referans almaz,haritadan çalışır.Motor normal ısıya gelince oksijen sensörü verileri devreye girer.Oksiijen sensöründen demelerinin sebebi budur.LPG oksijen sensörünü bozmaz,en azından yıllardır benimkileri bozmadı.

İlk yapılacak önce LPG ayarlarınızı biraz yükseltip denemeniz.Ayrıca hava giriş hatlarını kontrol edin,sıcak hava performansı düşürür.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...