İçeriğe Yönlendir

Kuga Için Direct Liquimax Sistemi


Cemal Cangöner

Recommended Posts

İbrahim Bark
(düzenlendi)

Sevgili forumdaşlar merhaba; 

Bu aralar Benim Kuganın LPG (Prince Sıvı sistem) geçişlerinde Gaz Bitti uyarısı (o bilindik bib sesli) olmaya başladı. Oysaki LPG tankı dolu. Aracı kısa süreli stop edip yeniden çalıştırınca da düzeliyor. Bir süre sonra tekrar gaz bitti uyarısı vererek benzine geçiyor. Başına gelen oldu mu? Ya da sorun neden kaynaklanıyor olabilir? Filitre bakımı ya da program güncellemesi ile çözülebilir mi?  Çözümü ne olabilir? Öneriler için şimdiden Teşekkür ederim. Bu vesile ile tüm Oto Club Türkiye  forumdaşların Ramazan Bayramını tebrik ederim.

tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi
İmla, ek.
Yorum bağlantısı
Bekir Taşdemir
İbrahim Bark yazdı:

Sevgili forumdaşlar merhaba; 

Bu aralar Benim Kuganın LPG (Prince Sıvı sistem) geçişlerinde Gaz Bitti uyarısı (o bilindik bib sesli) olmaya başladı. Oysaki LPG tankı dolu. Aracı kısa süreli stop edip yeniden çalıştırınca da düzeliyor. Bir süre sonra tekrar gaz bitti uyarısı vererek benzine geçiyor. Başına gelen oldu mu? Ya da sorun neden kaynaklanıyor olabilir? Filitre bakımı ya da program güncellemesi ile çözülebilir mi?  Çözümü ne olabilir? Öneriler için şimdiden Teşekkür ederim. Bu vesile ile tüm Oto Club Türkiye  forumdaşların Ramazan Bayramını tebrik ederim.

 

İbrahim Bey merhaba;

 

Tahmin ettiğim hata ise, sıvı sistemin kaput altında (dikdörtgen kutucuk içinde, bende kısmen akü üstüne denk gelen kısımda) sigortaları var. Pompa kısmına ait sigorta arızalanmıştır. Ondan kaynaklı olabileceğini düşünüyorum. Değiştirdikten sonra düzelecektir. 

 

 

Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
 
İbrahim Bey merhaba;
 
Tahmin ettiğim hata ise, sıvı sistemin kaput altında (dikdörtgen kutucuk içinde, bende kısmen akü üstüne denk gelen kısımda) sigortaları var. Pompa kısmına ait sigorta arızalanmıştır. Ondan kaynaklı olabileceğini düşünüyorum. Değiştirdikten sonra düzelecektir. 
 
 
Teşekkür ederim Bekir bey. Bir bakayım sonra paylaşırım.
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
(düzenlendi)
İbrahim Bark yazdı:
Bekir Taşdemir yazdı:
 
İbrahim Bey merhaba;
 
Tahmin ettiğim hata ise, sıvı sistemin kaput altında (dikdörtgen kutucuk içinde, bende kısmen akü üstüne denk gelen kısımda) sigortaları var. Pompa kısmına ait sigorta arızalanmıştır. Ondan kaynaklı olabileceğini düşünüyorum. Değiştirdikten sonra düzelecektir. 
 
 

Teşekkür ederim Bekir bey. Bir bakayım sonra paylaşırım.

Bekir bey merhaba;

LPG sistemi ile ilgili bahsettiğiniz sigortaları kontrol ettim. Tek tek test de ettim. Üç sigorta da sağlam çıktı. LPG dolu olduğu halde sistemim benzine geçme ısrarı devam ediyor. Ayrıca LPG göstergesindeki o turuncu (!) işareti de yanıyor. Kitapcığında bu ışık yanınca diognastik bakım uyarısı servise gidin yazıyor. Usta yolu görünüyor sanırım. İyi akşamlar dilerim.

tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi
Metine ekleme yaptım.
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark

Yukarıda sözünü ettiğim; kısa bir süre sonra LPG'yi kullanmayıp sarı (!) ışık ve sürekli bip sesi ile uyarı vererek benzine geçme sorunuyla ilgil bu gün servise gittim. Sistem bilgisayara bağlandı; sorununun LPG sistemi devrede iken akü takviyesi ve kalitesiz LPG den kaynaklandığı, ECU nun bunları kaydetmesi ile sistemin arıza döngüsüne girdiği yönünde oldu. Hata kodları silinerek araç takibe alındı. Sorun yinelenirse tekrar bakılacak. 15 km kadar kullandım, şimdilik herşey düzgün görünüyor. Aklınızda bulunsun olurda akünüz marş basmaz, takviye yapmak zorunluluğu olursa LPG sigortaları (karıştırılmadan) sökülüp sistem devre dışı edilmeli ve benzinde iken takviye edilmeli imiş. Ustamın tavsiyesi bu. Bir de bilindik kaliteli istasyonlardan gaz alınmasını öneriyor.

Herkese iyi günler dilerim. 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Turgay Yaralı

Değerli arkadaşlar Ford Kuga kullanıcıları hala burdamıyız yani form iyice sakinleşmiş sanki endişeler bitmiş veya kuga kullanıcıları form u terk etmiş umarım herşey yolunda dır ben tarihleri kontrol ettim kendime maşaallah çekeyim 2016 13 binde kullanmaya başladığım LPG 89 bin e geldik sorun yok servis yok bakım yok lpg için aracın normal bakımları yağ filitre sizlere teşekkür tekrar neden çünkü güçlü 4 çeker bir aracı 90 bin km ve sorunsuz bindik çok şükür devam etmeye karar verdim yani bu araç beni rahatsız etmiyorsa satmayacam inşallah lpg bakımı o istemiyor ama ben ısrar edeyim ustasına götürüp baktıracam yani bir sorun yok ama çıkmasın diye herkese selamlar çok zaman geçti umarım herkesin iyidir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
(düzenlendi)
Turgay Yaralı yazdı:

Değerli arkadaşlar Ford Kuga kullanıcıları hala burdamıyız yani form iyice sakinleşmiş sanki endişeler bitmiş veya kuga kullanıcıları form u terk etmiş umarım herşey yolunda dır ben tarihleri kontrol ettim kendime maşaallah çekeyim 2016 13 binde kullanmaya başladığım LPG 89 bin e geldik sorun yok servis yok bakım yok lpg için aracın normal bakımları yağ filitre sizlere teşekkür tekrar neden çünkü güçlü 4 çeker bir aracı 90 bin km ve sorunsuz bindik çok şükür devam etmeye karar verdim yani bu araç beni rahatsız etmiyorsa satmayacam inşallah lpg bakımı o istemiyor ama ben ısrar edeyim ustasına götürüp baktıracam yani bir sorun yok ama çıkmasın diye herkese selamlar çok zaman geçti umarım herkesin iyidir.

Aynen Turgay bey Ben de (Nazar değmesin) 2014 de 38000 de LPG Liquimax  montajını yaptırdığım Kuga 103000 oldu. 60000 i aşkın sürede 2.5 yılda ömrünü tüketen aküler hariç  beni üzmedi. Normal bakımlarının haricinde sadece Triger kayışı gergi bilyası ile birlikte 100000 de değişti (Kayışta  en ufak bir deformasyon yoku). Mecbur kalmadıkça ben de Kuga ile beraberliğe devam yorum.

Sizlere kazasız ve huzurlu sürüşler dilerim.

tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi
İmla
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Taşdemir
İbrahim Bark yazdı:

Aynen Turgay bey Ben de (Nazar değmesin) 2014 de 38000 de LPG Liquimax  montajını yaptırdığım Kuga 103000 oldu. 60000 i aşkın sürede 2.5 yılda ömrünü tüketen aküler hariç  beni üzmedi. Normal bakımlarının haricinde sadece Triger kayışı gergi bilyası ile birlikte 100000 de değişti (Kayışta  en ufak bir deformasyon yoku). Mecbur kalmadıkça ben de Kuga ile beraberliğe devam yorum.

Sizlere kazasız ve huzurlu sürüşler dilerim.

 

Turgay Bey ve İbrahim Bey merhaba,

 

Dediğiniz gibi Kuga'ya devam. Prins Sıvı Sistem LPG yi 30.000 km monte ettirmiştim, şuanda 178.000 km devam ediyorum. Tek değişiklik, artık ben değil de eşim kullanmaya devam ediyor. Ben bazen zevkine sürüyorum. Kendim Ssangyong Musso Grand 4x2 Pick-up kullanıyorum. Yaklaşık 10 ay oldu alalı ve çok memnunum. Tabi tek farkı 4x2 olması. Diğer yönlerden şimdilik memnunum. SUV platformunda üretilen bir model ve sürdükçe daha çok zevk alıyorum. (Bu arada off-road merakım filan bulunmamakta)

 

Kuga bende iken yıllık 30-35 bin km yol yaptığım için yıpranma payı ister istemez artıyordu, Ssangyong alımım ile Kuga'nın hem çok km yapmasının önüne geçtim hem de farklı bir segmentte bir araç deneyimi yaşadım. Şimdilik memnuniyetim üst safhada...

 

Bu arada dediğiniz gibi arada bir foruma bakıyorum, yazan vs. var mı diye... Epeydir sessizdi. Memnuniyet güzel demek ki! Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Turgay Yaralı
İbrahim Bark yazdı:

Aynen Turgay bey Ben de (Nazar değmesin) 2014 de 38000 de LPG Liquimax  montajını yaptırdığım Kuga 103000 oldu. 60000 i aşkın sürede 2.5 yılda ömrünü tüketen aküler hariç  beni üzmedi. Normal bakımlarının haricinde sadece Triger kayışı gergi bilyası ile birlikte 100000 de değişti (Kayışta  en ufak bir deformasyon yoku). Mecbur kalmadıkça ben de Kuga ile beraberliğe devam yorum.

Sizlere kazasız ve huzurlu sürüşler dilerim.

Bekir Taşdemir ve İbrahim bey selamlar...

 

Nazar ettik sanki sizdeki hatayı verdi geçenlerde 130 ve 214 hatası anlamadım tabi usta sigorta soketlerinden birini değişti ama bazen kendiliğinden benzine geçiyor ve yine kendiliğinden tüpe geçiyor bu hataları iki kez sildirdim şimdi mecbur bulunduğum yereden yetkili servise kadar sorun olacak mı beklemekteyim çözüm için buradan çok iyi bilgiler alırım sanırım.

ayrıca bizim araçlarda  sizce akü markası önemli start stop lu akü mü taktınız orjinal aküyü değiştiktesn sonra bende ön farların kısa olanların gücü azaldı hissedilir bir şekilde ayrıca sağ sol dünüş aydınlatmalar yanmıyor bu akü değişimi sonrası olan durum ben varta akü almadım bilgisi olan var mı teşekkürler. Selamlar herkese..

Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
(düzenlendi)

İyi akşamlar Turgay bey. Araç piyasasındaki bu pahalılıkta elimizdeki ile (Kuga) yola devam. Benimki 111000 oldu. Bende de bazen (3-5 ayda bir nadiren ) gaz olduğu halde benzine geçiyor. ( Ben bunu ekonomik açıdan benzinle / LPG arasına pek bir fark kalmadığını aracın öğrendiğine yoruyorum 🤣) Şaka bir tarafa LPG sistemindeki (kaputun altında ön taraftaki) LPG sigorta kurusundan kırmızı renkli sigortayı yenisi ile değiştirerek lpg geçen benzine geçme isteğini  önüne geçtim. Sanırım sigortada aşırı ısınma oluyor ve atmasa da LPG beyni karışıyor. Yenileyince de düzeliyor. Sistem stabil hale geliyor. Tabi başka bir sorun da olabilir.

AKÜ konusuna gelince bizim aracın aküsü alçak tip dediklerinden ve yuvaya her akü uymuyor. Bu nedenle yuvaya uygun (fiziksel  ölçüleri bakımından) en büyük amper değerine sahip AGM (Cam elyafa emdirilmiş Jel) veya yeni nesil EFB  (sulu tip) akü ile değiştirseniz kısmen rahat edersiniz. Eski tip konvansiyonel akülerin ömrü kısa oluyor malesef.

Burada bence markanın da pek bir önemi yok.   Ben mutlu nün efb aküsünü aldım 2 yıla yaklaştı bakalım ne kadar gidecek.

 Huzurlu ve güvenli sürüşler dilerim. 

tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi
İmla
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Harun Alp
İbrahim Bark yazdı:

Yukarıda sözünü ettiğim; kısa bir süre sonra LPG'yi kullanmayıp sarı (!) ışık ve sürekli bip sesi ile uyarı vererek benzine geçme sorunuyla ilgil bu gün servise gittim. Sistem bilgisayara bağlandı; sorununun LPG sistemi devrede iken akü takviyesi ve kalitesiz LPG den kaynaklandığı, ECU nun bunları kaydetmesi ile sistemin arıza döngüsüne girdiği yönünde oldu. Hata kodları silinerek araç takibe alındı. Sorun yinelenirse tekrar bakılacak. 15 km kadar kullandım, şimdilik herşey düzgün görünüyor. Aklınızda bulunsun olurda akünüz marş basmaz, takviye yapmak zorunluluğu olursa LPG sigortaları (karıştırılmadan) sökülüp sistem devre dışı edilmeli ve benzinde iken takviye edilmeli imiş. Ustamın tavsiyesi bu. Bir de bilindik kaliteli istasyonlardan gaz alınmasını öneriyor.

Herkese iyi günler dilerim. 

Hocam zaman geçmiş baya yazınız üzerinden ama aynı sorun bende de oldu bir yıl kadar önce.Kendim Balıkesir Edremitte oturuyorum ama bu civarda sıvı sistemden anlayan yok pek,bu nedenler araştırmalarım sonucunda İzmirde gaye otogaza götürdüm sorunu bildiler daha önceden aşinaymışlar bi yazılım güncellemesi yapacağız olmazsa bi parça değişecek dediler önce yazılımı denedik ve sorun çözüldü,parça değişimine gerek kalmadı.Ama motor arıza lambası sorununu ben de yaşıyorum.Geçen sene ilk arıza lambası yaktı.Buradan edindiğim bilgiyle üst oksijen sensörünü fae marka ispanyol muadiliyle değiştirdim ve sorun çözüldü fakat yaklaşık bir sene dolmadan aynı sorunu tekrar verdi.Orjinal parça olmadığından sorunun tekrar ettiğini düşünerek orjinaliyle yine sensörü değiştirdim ve ikazı sildirdim fakat kısa bir süre kullandıktan sonra lamba yine yandı.Ne yapmak lazım acaba servise gitsek çözüm bulabilirler mi??

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
Harun Alp yazdı:

Hocam zaman geçmiş baya yazınız üzerinden ama aynı sorun bende de oldu bir yıl kadar önce.Kendim Balıkesir Edremitte oturuyorum ama bu civarda sıvı sistemden anlayan yok pek,bu nedenler araştırmalarım sonucunda İzmirde gaye otogaza götürdüm sorunu bildiler daha önceden aşinaymışlar bi yazılım güncellemesi yapacağız olmazsa bi parça değişecek dediler önce yazılımı denedik ve sorun çözüldü,parça değişimine gerek kalmadı.Ama motor arıza lambası sorununu ben de yaşıyorum.Geçen sene ilk arıza lambası yaktı.Buradan edindiğim bilgiyle üst oksijen sensörünü fae marka ispanyol muadiliyle değiştirdim ve sorun çözüldü fakat yaklaşık bir sene dolmadan aynı sorunu tekrar verdi.Orjinal parça olmadığından sorunun tekrar ettiğini düşünerek orjinaliyle yine sensörü değiştirdim ve ikazı sildirdim fakat kısa bir süre kullandıktan sonra lamba yine yandı.Ne yapmak lazım acaba servise gitsek çözüm bulabilirler mi??

lpgde aracın stft değerini kontrol edin belki gerçekten fakir çalışıyordur 

Yorum bağlantısı
Harun Alp

Nasıl kontrol edilecek hocam ,sıvı sistem var üzerinde  çoğu lpgci sıvı sistemden anlamiyor

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ömer Faruk Başbuğ

2013 benzinli tüplü otomatik  aracım 114.000 km de
Aracım İle düz yolda giderken hiç bir sıkıntı yok ama yokuş çıktığımda aracımı sanki arkadan biri tutup bırakıyor ama saniyelik araç da devir saatinde düşme felan da olmuyor nedeni nedir çözümü nedir başına daha önce böyle bir şey gelen oldu mu acaba ? Ayrıca bakımını yeni yaptırdım ve bujileri de değiştirdim ama düzelmedi. Tüpün sigortasını çıkarıp benzinde bir süre kullandım enjektör temizleyicisi attım tekrar bilgisayara bağladık bu arıza kodunu verdi bakalım ne çıkacak P0171 sistem fazla fakir sıra 1 hata kodu İle karşılaştım 

Yorum bağlantısı
Ömer Faruk Başbuğ
Ömer Faruk Başbuğ yazdı:

2013 benzinli tüplü otomatik  aracım 114.000 km de
Aracım İle düz yolda giderken hiç bir sıkıntı yok ama yokuş çıktığımda aracımı sanki arkadan biri tutup bırakıyor ama saniyelik araç da devir saatinde düşme felan da olmuyor nedeni nedir çözümü nedir başına daha önce böyle bir şey gelen oldu mu acaba ? Ayrıca bakımını yeni yaptırdım ve bujileri de değiştirdim ama düzelmedi. Tüpün sigortasını çıkarıp benzinde bir süre kullandım enjektör temizleyicisi attım tekrar bilgisayara bağladık bu arıza kodunu verdi bakalım ne çıkacak P0171 sistem fazla fakir sıra 1 hata kodu İle karşılaştım 

Kimsenin başına gelmemiş galiba 

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Harun Alp

Aynı hata kodu bende de var hocam istanbul genel merkezden çağrı bey baya ilgilendi konuyla ama ne yaptıya düzeltemedi.En son arkadan gelen benzin basıncı düşük o yüzden lpgde de arıza yaptırıyor dedi.Bilmem yapamayacaklarını anlayınca başından savdı bilmem doğru söylüyor.Birkaç gün içinde servise götürüp baktıracağım bakalım onlar aracın normal bezin sisteminde bir anormallik görecekler mi

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
(düzenlendi)

Servis arizanin ne olduğunu anlamadı fakat tavsiye üzerine goturdugum özel serbiste bir arkadasin bakmasiyla Arabadaki arızanin benzin pompasının basıncınin düşük olması nedeniyle olduğu arızayı lpgye yansittigi belli oldu ve benzin pompası değişti şükür arıza lambasi yakması,çekiş problemi falan kalmadı,aynı arızaları yaşayan arkadaslarin depodan gelen benzin basıncı kontrol ettirmelerini ;ki basıncı 4-4.5 bar olması lazımmış 2 veya altına düşüyordu ,tavsiye ederim,benzin pompası da Otosan marka 8 bin civarıydi bosch aldim 1700 e tavsiye ederim.Böylece sıkıntıyı çözmüş olduk kuganin keyfini surmeye devam

 

tarihinde Harun Alp tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...