özkan kaya 31 Ekim 2014 Paylaş 31 Ekim 2014 Değerli arkadaşlar aranıza yenı katıldım oncelıkle selamlar... ben 2011 fıesta tdcı araba aldım 3 ay önce. alır almaz lastıklerını degıstırdım 195-50-15 aldım üstündekilerde oldugu gıbı...duzgun yollarda ıyı ama sımdı calıstıgım yerde tıkır tukur cok hıssedılıyor. bu yuzdenkış lastıgınin yanagını buyuterek 195-60-15 almayı dusundum ama aradıgım ıkı lastıkcı de bu ebat uygun degıl camurluga surter dedı(arabanın kapısında 195-60-15 kulanılabılır yazıor) ve 185-60-15 tavsıye ettı ....işte tam bu noktada sızlerın deneyımlerınden faydalanmak ıstedım:) 195-60-15 kullanan var mı sıkıntı yapıor mu yuklu iken veya tumseklerde degme yapıor mu ve tavsıye eder mısınız.. dıger bir sorum 185 benım arabamın kapısında yazmıyor kullanılır dıye...195-50-15 yerıne 185-60-15 takılır mı takılırsa ne kazandırır ne kaybettırır....sımdıden cok tesekkurler Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 31 Ekim 2014 Paylaş 31 Ekim 2014 195 185 arasında sanırım sadece 1cm fark var okadar etki etmez. Yorum bağlantısı
Onur Demir 31 Ekim 2014 Paylaş 31 Ekim 2014 (düzenlendi) 195-50-15 e en yakin ebat 185-55-15 tir. ama illaki 60yanak yapacam diyorsaniz 175-60-15 yapin. 31 Ekim 2014 tarihinde Onur Demir tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Turkay Enez 1 Kasım 2014 Paylaş 1 Kasım 2014 Konfor anlamında iyileştirme yapmak için yanak yüksekliğini artırmak şart... 2 lastikçi de doğru söylemiş. Aracın orj ölçüsü 195/50 ise 195/60 ölçü olmaz. Arada 38 mmlik çap farkı var. Bunun anlamı, aracı yerden 2cm yükseltmek demek. Oransal olarak %6,6 ya denk geliyor ki, lastik ebat değişikliklerinde en çok %3 değişiklik tavsiye edilebilir... Onur arkadaşımızın söylediği ebatlar en uygun olanlar... 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Çiçek 1 Kasım 2014 Paylaş 1 Kasım 2014 http://www.ozyurek.org/lastik_hesabi.htm Yorum bağlantısı
Recommended Posts