İçeriğe Yönlendir

Elektrikle Ilgili Bir Sorun.


Ahmet Erdoğan Özkan

Recommended Posts

Ahmet Erdoğan Özkan

Geçen hafta aracımı burgazda özel ford servisinde periyodik bakımlarını yaptırdım sonra akü ayağım kırıktı onuda ford yetkili servisinde 12 sene çalışmış baş elektrik ustasının dükkanını tavsiye ettiler gittim adam gerçekten işi bilen birisi bir çok belgeye ve anlattığı şeylerle bilgili olduğunu gösteriyor arabamda ilk kontağı çevirdiğimde ikaz lambaları biraz sönük yanıp sonradan toparlıyordu arada göz kırpma selektrör yapınca teyibin kapanması gibi durumlar (teyp jvc nin dokunmatik ekran teyplerinden.)Ölçümler yapıldı arabayı çalıştırırken zorlanma vardı marş motoru kömürlerini değiştirdi onda bi sıkıntım yok durumu anlattım sönük yanıyor sonra geliyor gibisinden aküyü ölçtü şarjı ölçtü herşey normal dedi.Kutup başını kontrol ederken arabanın iç elektrik aksamına elektrik veren kablonun ucu resmen yanıktı onu değiştirdik ve sorun orada halloldu yaklaşık 100 km bi yol yapıp evime geldiğime de hiç bir sorunla karşılaşmadım.Ta ki 2 gün önceye kadar az çukurlu yollardan geçmez zorunda kaldım baktım selektör yapınca yine teyp kapandı.Bugünde babamı işten almaya giderken aşırı yağmur vardı.Bi anda abs esp el freni ikaz lambası yandı ve gösterge paneli farlar bi anda sönükleşti.hemen boş bi yere girip stop ettim kontağı çevirdim.Gösterge ışıkları baya bi sönük yanıyor.Çalıştırdım yolda gelirken kasisten atlayınca herşey tüm parlaklığına kavuştu.Bu nasıl bir problemdir nerelere bakmam gerekiyor.Dinamom yeni şarj durumuda 14.4 akü mutlu silver 72 amper. o da 6 aylık ne yapmalıyım?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çok pis bir arıza... 

Tamamen bozulmasını beklemek daha mantıklı olur galiba... 

Yorum bağlantısı
Ahmet Erdoğan Özkan

Kablo soket sigorta neden yapar ben bi temazsızlık olduğu kanaatindeyim akü üzeridneki kabloları oynatınca durum düzeliyor iç göstergeler aydınlanıyor farlar göz kırpmıyor hiç bir problem olmuyor.Ama Türkiye yolları malum illaki kasisten çukurdan bazen yavaş bazen hızlı geçiyoruz bu zaman oluyor ne yapıyım kutup başı kablolarını komple değiştireyim mi ?

Yorum bağlantısı
Ahmet Erdoğan Özkan

Arabamı küçüklükten hayal ederek severek aldım çokta keyif alarak kullanıyorum motor mekanik alt takım aracımın hiçbir şeyinde hiçbir problemim yok arabayı alalı 9 ay oldu ve 2 kez yağ 3 hava filtresi rutin bakımlarını resmen mevsimlik yapıyorum kendimden daha çok bakıyorum ama böyle olması çok fazla canımı sıkıyor.Maddiyatında değilim ; kardeşim problem bu bunu yaparsak bir daha hiç bir şekilde yapmaz desinler masrafıda bu bu densin hiç bir şekilde çekinmem yapın derim masraftan kaçmıyorum.Arabama park halinde çekemeyenler sis farına tekme attılar aldığım hafta param parça etmişler ki bu olay evimin önünde oldu sis farını bile 110 tl ye orjinaliyle değiştirdim.Masrafından kaçtığım yok kendinden emin olupta bunu değiştirin kesin düzelir diyen varsa değiştiricem nedir problem fikri olan birisi başına gelipte çözen yok mu ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tesisat sorunudur... 

Motor yıkattınız mı hiç.. Herhangi bir zamanda ?

Yorum bağlantısı

Akünün - kutupbaşı kablosunun şase bağlantı kısmını iyice gözden geçirin.Kutup başları orijinal ise iç kısımlarını hafiften zımpara yapın vekırmızı veya beyaz gres yagını elinizle hafiften sürerek yerine takın.

 

Sigorta kutusunun alt soket kısımları mutlaka kontrol edilmeli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

eksi kutupun gövdeye bağlandığı yer gevşemiş gibi geldi bana.


kablonun ucu yanıksa yanık kabloyu değiştirmek problemi çözmez. niye yanmış? gevşek diye mi başka sebepten mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Kutup başı kabloya sıkıştırma ile takılı ise buda sorun yaptırabilir.Vidalı kutupbaşına geçiş yapmak gerekebilir.

Yorum bağlantısı
Ahmet Erdoğan Özkan

Dediklerinizi tekrar burgaza gidip ordaki elektrikçi ustama ileticem arabayı yaptırıp satmak gibi bir niyet içerisindeyim aileme yük olduğunu düşünüyorum artık aracımda temizken herhangi bi sıkıntısı da yokken mekanikte kaportada dizel az yakan 4 kapılı bi arabaya geçiş yapacağım fiat punto gibi. Bundan sonra ateş eden tank bile verseler bu arabam kadar sevip değer göstermeyeceğim satarkende gözlerim arkasından dolucak eminim ama her güzel şeyin bi sonu var ilgilenen arkadaşlar varsa mesajla ulaşabilirler acelem yok tok satıcıyım gerçi satasımda yok ama.Aracım orjinal 114 bin kmde tüm bakımları geçen hafta yapıldı km orjinal motor verimliliği yüzde 89 aracımda sıralı sistem zavoli tüp var herhangi bir arıza ışığı yakma durumu kesinlikle söz konusu değil eski şarj dinamosu orjinaliyle değişti marş dinamosu kömürleri geçen hafta değişti jvc katlanır teyp 4 tane 300 lük kompedant abartılı bi ses sistemi değil tatlı.17 inç çelik jant var ilgilenenlere duyururum yapıldıktan sonra sahibindende ilanı paylaşıp linkide atacağım fiyatım 23 bin araç başında pazarlık yapalır ilgilenen varsa mesajla ulaşabilir herkese iyi forumlar Ford Ailesi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...