İçeriğe Yönlendir

Ecu Ve Yakıt Sıcaklık (Isı) Sensörü Hakkında


Hasan Baş

Recommended Posts

Hasan Baş

Aracım 2013 1.5 dizel fiesta 

 

Aracımda bulunan  yakıt sıcaklık sensörü yakıtın sıcaklığını tam ölçemiyor ve görevini yerine getiremiyorsa (arıza ışığı yanmıyor) ECU ya yanlış bilgi göndererek ECU da bu yanlış bilgileri enjektörlere ileterek enjektörlerin açılış zamanını yanlış ayarlıyor  ise bu nedenlerle motor ilk çalışma esnasında DEVİR ÇUBUĞUNDA DALGALANMA yapar mı?

Yada yakıt ısı sensörü doğru ölçüm yapıp ECU yanlış bilgi göndermesi esnasında motor arıza ışığını yakar mı ve DEVİR ÇUBUĞUNDA DALGALANMA yapar mı? 

Aşağıda yazılan bilgi alıntıdır.Aşağıda yazılan bilgileride okuyarak sizlerden yorum bekliyorum arkadaşlar

 

Yakıt Sıcaklık Sensörü

Yakıt galerisi ile basınç regülatörü arasına konulmustur. Bu sensör, bir moladan sonra
motor sıcakken çalıştırıldığı zaman yakıt galerisinin sıcaklığı preset (standart) seviyesinin
ötesine çıkarsa açılan bimetal bir disk içerir.
Sıcaklık sensörü , yakıt galerisi sıcaklığı standart seviyenin altına düserse devreyi keser.
Motor sıcakken çalıştırıldığı zaman , sıcaklık sensörü ECU’ya bir topraklama sinyali
gönderir. Bu sinyalle ve diğer sensörlerden (örneğin; IAT, krank mili konum sensörü,
soğutma suyu sıcaklık sensörü) gelen sinyallerle birlikte ECU, yakıt enjektörlerinin açılış
zamanını belirler ve dolayısıyla motorun sıcakken çalıştırma karakteristiklerini optimize
eder.
Sıcaklık sensörü galerideki yakıtla doğrudan temas kurmaz. Yakıt sıcaklığı galerideki bir
ara plakayla ölçülür.

Mutlak Basınç Sensörü
Kontak açıkken atmosfer basıncını, motor çalıştıktan sonra ise emme manifoldu basınç
veya vakumunu ölçerek ECU’ya elektriksel olarak bildiren bir elemandır.
ECU’ya gelen bu bilgi ile ,ECU emilen hava miktarını algılar, buna göre enjektörün açılma
süresini ayarlar.
Sensörün içinde basınca göre direnci değisen bir eleman (load- cell) bulunmaktadır. Bu
direnç sabit hava kabı üzerine yerlestirilmistir. Manifolddaki vakum değistikçe direncin
değeri değisir, bu direnç değisime göre beyin (ECU) manifold vakumunu algılar.
Sensöre (5 V ile 0V) enerji beslemesi ECU tarafından yapılır. ECU’ya ise 0 –4.75 V
arasında değisen gerilim bilgisi gelir. ECU manifold vakumunu gerilim cinsinden
değerlendirir. ECU tarafından algılanan bu voltaj değerine göre enjektörlerin açık kalma
süresi ayarlanır.
Mutlak basınç sensörünün yaptığı bir diğer görev ise ; kontak ilk açıldığı anda emme
manifoldundaki basınç, atmosfer basıncına esit olduğu için bu andaki basınç bilgisi,
enjeksiyon beyni tarafından hafızaya referans bilgi olarak alınır. Motor çalıştığı zaman bu
bilgiye göre çalışma düzenlenir.
Araç seyir halinde iken rakım farklılığı olursa ,gaz pedalına bir defa tam basılırsa ,
değismis olan rakım farkı mutlak basınç sensörü tarafından ECU’ya bildirilir ve yeniden
atesleme avansı ve yakıt püskürtme düzenlemesi yapılır.

Yorum bağlantısı
Hasan Baş

Başka bir yerde şöyle bir yorum var.Sensör yakıt sıcaklığını okuyup yakıt sıcaksa veya soğuksa arabayı çalıştırırken beyin hava yakıt karışımını ona göre ayarlıyormuş. Bu durum ilk çalışma esnasında devir çubuğunda dalgalanmaya neden olur mu? Sizce?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...