İçeriğe Yönlendir

Imperial Kış Lastiği


Yalçın Sarıkaya

Recommended Posts

Yalçın Sarıkaya

Merhabalar iki gündür başımı kemiren bir konu var burdan başka yerden bunun ile ilgili bilgi alamam diye düşünüyorum.

 

Malum kışa ayına girmemiz hasebiyle kış lastiği almak için lastikçiye gittim...Fiyatı uygun bişey olsun diye de Imperial 195/60/15 aldım...Son günleremi kaldım nedir 195/55/15 hiç bir yerde bulamadım 60/15 sıkıntı yaratmaz dediler ama yaratırmı yaratmazmı emin olamadım...Şuan kafama asıl takılan kısım lastiğin bana yaşattığı hisler öncelikle aracı çok sallamaya başladığını hissediyorum psikolojikmi bilmiyorum, şerit değişikliklerinde ise direksiyonu düzelttiğimde sanki arabayı yandan biri itiyormuş gibi bir his var tam nasıl anlatacağımıda bilmiyorum ama sanki şerit değiştirirken lastik yanakları çok kasılıyo ben direksiyonu düzelttiğimde ise bu kasılma ve gerginlik aracı sağa sola yalpalandırıyo anlatabildimmi bilmiyorum ama hissettiğim bu....hatamı yaptım imperial almakla bilmiyorum fiyat/performans olarak kötü olmadığını duymuştum ama şuan kararsızım...gidip 70-80 e sayarlarsa geri verip farkı neyse başka lastik almayı bile düşündüm aslında sizler ne dersiniz hatamı yaptım yaptıysam nerde yaptım..bu arada lastiklerin tanesini 130-TL den aldım...

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Merhabalar iki gündür başımı kemiren bir konu var burdan başka yerden bunun ile ilgili bilgi alamam diye düşünüyorum.

 

Malum kışa ayına girmemiz hasebiyle kış lastiği almak için lastikçiye gittim...Fiyatı uygun bişey olsun diye de Imperial 195/60/15 aldım...Son günleremi kaldım nedir 195/55/15 hiç bir yerde bulamadım 60/15 sıkıntı yaratmaz dediler ama yaratırmı yaratmazmı emin olamadım...Şuan kafama asıl takılan kısım lastiğin bana yaşattığı hisler öncelikle aracı çok sallamaya başladığını hissediyorum psikolojikmi bilmiyorum, şerit değişikliklerinde ise direksiyonu düzelttiğimde sanki arabayı yandan biri itiyormuş gibi bir his var tam nasıl anlatacağımıda bilmiyorum ama sanki şerit değiştirirken lastik yanakları çok kasılıyo ben direksiyonu düzelttiğimde ise bu kasılma ve gerginlik aracı sağa sola yalpalandırıyo anlatabildimmi bilmiyorum ama hissettiğim bu....hatamı yaptım imperial almakla bilmiyorum fiyat/performans olarak kötü olmadığını duymuştum ama şuan kararsızım...gidip 70-80 e sayarlarsa geri verip farkı neyse başka lastik almayı bile düşündüm aslında sizler ne dersiniz hatamı yaptım yaptıysam nerde yaptım..bu arada lastiklerin tanesini 130-TL den aldım...

konunuz ilgili bölüme taşındı.

Yorum bağlantısı
Tamer Geveci

Aynı problemi bende yaşadım ve 195/60/15 lassa snoways era aldım sorunsuz kullanıyorum . 55-60 arasındaki genişlik farkını duyularımızla algılayabileceğimizi düşünmüyorum . Rahat olun insan psikolojisi etkileniyor bu durumlarda .

Yorum bağlantısı
Berkay Özdemir

Lastik havaları kontrol edildimi? Lastikciler ezbere basıyor havayı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Yaptığınız ebat değişimi (yani 55 yanaktan 60 a geçiş) %3'lük sınırın biraz üzerinde bir sonuç veriyor.

Orijinal lastiğinizin çevresi 595,5mm ; aldığınız lastiğin ise 615mm. Bu değişim %3.17'lik bir farka karşılık geliyor.

Yorum bağlantısı
Tamer Geveci

Aynı problemi bende yaşadım ve 195/60/15 lassa snoways era aldım sorunsuz kullanıyorum . 55-60 arasındaki genişlik farkını duyularımızla algılayabileceğimizi düşünmüyorum . Rahat olun insan psikolojisi etkileniyor bu durumlarda .

Yanlış anlaşılma olmasın problem derken , orjinal boyutta lastik bulamamayı kast ettim.

Yorum bağlantısı
Murat DEMİRHAN

Merhabalar iki gündür başımı kemiren bir konu var burdan başka yerden bunun ile ilgili bilgi alamam diye düşünüyorum.

 

Malum kışa ayına girmemiz hasebiyle kış lastiği almak için lastikçiye gittim...Fiyatı uygun bişey olsun diye de Imperial 195/60/15 aldım...Son günleremi kaldım nedir 195/55/15 hiç bir yerde bulamadım 60/15 sıkıntı yaratmaz dediler ama yaratırmı yaratmazmı emin olamadım...Şuan kafama asıl takılan kısım lastiğin bana yaşattığı hisler öncelikle aracı çok sallamaya başladığını hissediyorum psikolojikmi bilmiyorum, şerit değişikliklerinde ise direksiyonu düzelttiğimde sanki arabayı yandan biri itiyormuş gibi bir his var tam nasıl anlatacağımıda bilmiyorum ama sanki şerit değiştirirken lastik yanakları çok kasılıyo ben direksiyonu düzelttiğimde ise bu kasılma ve gerginlik aracı sağa sola yalpalandırıyo anlatabildimmi bilmiyorum ama hissettiğim bu....hatamı yaptım imperial almakla bilmiyorum fiyat/performans olarak kötü olmadığını duymuştum ama şuan kararsızım...gidip 70-80 e sayarlarsa geri verip farkı neyse başka lastik almayı bile düşündüm aslında sizler ne dersiniz hatamı yaptım yaptıysam nerde yaptım..bu arada lastiklerin tanesini 130-TL den aldım...

 

Lastik havalarının kontrolünden sonra büyük ihtimal düzelecektir.Benim hemen hemen her değişimden sonra başıma gelir.Lastikçiler bazen kalabalık olunca dikkat edemiyorlar.40 civarında hava bastıklarıda oluyor.

Yorum bağlantısı
Yalçın Sarıkaya

Lastiklerin hem yönlerini hem basınçlarını kontrol edeceğim bakalım oralarda bir hata vs.varmı...Böyle bir durum ile karşılaşınca insan ister istemez ucuz etin yahnisi hesabı acaba hatamı yaptım diye düşünüyor...

Yorum bağlantısı
Yalçın Sarıkaya

Biraz önce basınç kontrolü yaptım dört lastikte 32psi de....yön kontrolü yaptığımda şunu farkettim genelde lastiklerde rotation ve ok işareti vardır ve o yöne takılır imperial de ise rotation yazmıyor ancak lastik dış deseninde bir ok işareti var ekte resmi mevcut sol iki taraf aracın dönüş yönünü gösterirken sağdakiler tersini gösteriyor hemen lastikçiyi aradım getir bakalım dedi gittiğimde lastiği takan usta imperialda yön olmadığını tarih damgasının dışarı gelmesi gerektiğini söyledi daha sonra test sürüşüne çıktı ve lastiğe liftte iken elle kontroller yaptı rotta boşluk olduğunu ondan kaynaklanabileceğini söyledi...usta yön olmadığını söyleyip bu kontrolleri yapınca lastiği sök diğer tarafını göreyim diyemedim açıkcası ama hala kafamda soru işareti var yön olmaması doğru olabilirmi ?

 

 

99Xyd3.jpg

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

arka lastikleri 32 değilde 28 falan yapın fiesta arkası hafif bir araba büyük ihtimal fabrika 32 psi dan daha düşük değer veriyordur.

Yorum bağlantısı
Yalçın Sarıkaya

sorun amortisör ve üst bilyalarındaymış ertesi gün yoğun bir suya girmem neticesinde direksiyon birden ağırlaştı ve dönerken kıtır kıtır ses yaptı ustama götürdüğümde amortisör üst bilyalarının dağıldığını söyledi sökerken amortisörlerden birininde patlak olduğunu görünce ikisini birden değiştirdik fabrika dan daha yüksek bir yanakla gittiğim için haliyle biraz fazla yaylanma oluyor ama önceki problem ortadan kalktı 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...