Burak Gülnar 16 Aralık 2014 Paylaş 16 Aralık 2014 Merhaba, Dün aracımı komple led'e geçirdim, fakat iç lambaya taktığım led lamba kendisi otomatik söndüğünde çok hafif yanık kalıyor. Lambanın üzerindeki butondan kapattığımda komple sönüyor. Ledi aldığım ve montajı yapan arkadaş sızma yapıyor birey olmaz dedi, evet çok göz alıcı Yanık kalmıyor ama benim gözüme devamlı takılıyor. Yorum bağlantısı
Rifat Şeker 16 Aralık 2014 Paylaş 16 Aralık 2014 Zener diyot kullanın muhtemelen işinizi görür. Bilgi için link Yorum bağlantısı
Umut Taşlı 16 Aralık 2014 Paylaş 16 Aralık 2014 307'nin tavan lambalarını değiştirince benim de başıma geldi aynı şey, ne olur ne olmaz diye söktüm ben de. aküyü bitebilir mi bu şekilde? bu arada aynı şey bagajda olmadı. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Aralık 2014 Paylaş 16 Aralık 2014 Zener diyot sorunu gizler.. Direnç çözer 1 Yorum bağlantısı
Sertaç Karginer 16 Aralık 2014 Paylaş 16 Aralık 2014 Bi sorun olmaz bir kaç dakika sonra zaten kendiliğinden sönüyor rahat olabilirsiniz... Yorum bağlantısı
Burak Gülnar 16 Aralık 2014 Yazar Paylaş 16 Aralık 2014 Yok kontak kapanınca zaten belli süre sonra sönüyor fakat hareket halinde sönmüyor. Bu Zener diyot yada Direnç kendi el becerim ile yapabileceğim bir şey değil. Bu özelliklere sahip LED'ler mi var mı ? Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu 16 Aralık 2014 Paylaş 16 Aralık 2014 Bi yerden akım alıyo bağlantıyı kontrol et bence tavandan tekrar bağlayın olmadı ben baya yaptım iç aydınlatma hiç birinde sıkıntı yok led olarak ne kullandınız ben modül kullanıyorum çok da memnunum Yorum bağlantısı
Burak Gülnar 16 Aralık 2014 Yazar Paylaş 16 Aralık 2014 Bi yerden akım alıyo bağlantıyı kontrol et bence tavandan tekrar bağlayın olmadı ben baya yaptım iç aydınlatma hiç birinde sıkıntı yok led olarak ne kullandınız ben modül kullanıyorum çok da memnunum Led olarak bunu kullandım. http://www.eliftuning.com/Philips-Photon-8-Led-Dipsi-Park-Ampulu-7000K-PH7017_56399.html#0 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Aralık 2014 Paylaş 16 Aralık 2014 Bi yerden akım alıyo bağlantıyı kontrol et bence tavandan tekrar bağlayın olmadı ben baya yaptım iç aydınlatma hiç birinde sıkıntı yok led olarak ne kullandınız ben modül kullanıyorum çok da memnunum Elektronik beslemeleri devreler akım kontrolü yapar... Ledler kapalı iken akım çekmediği için, testi tamamalayamaz, bu sebeple devrede bir miktar elektrik kalır... Yani herhangi bir kaçak söz konusu değil.. Devrenin lede göre tasarlanmadığından kaynaklıır, yada arıza kontrollü ledler kullanmalı, bu da olmazsa gerekli akımı çekebilecek direnç, ampule paralel bağlanmalıdır... 2 Yorum bağlantısı
Bedirhan Doğan 17 Aralık 2014 Paylaş 17 Aralık 2014 Merhaba, Dün aracımı komple led'e geçirdim, fakat iç lambaya taktığım led lamba kendisi otomatik söndüğünde çok hafif yanık kalıyor. Lambanın üzerindeki butondan kapattığımda komple sönüyor. Ledi aldığım ve montajı yapan arkadaş sızma yapıyor birey olmaz dedi, evet çok göz alıcı Yanık kalmıyor ama benim gözüme devamlı takılıyor. Üstat Merhaba, Olayı şöyle anlatayım: Ford'un iç aydınlatma yönetimi biraz farklı. İç aydınlatma tesisatında bütün lambaların bir ucu akünün + kutbuna direkt bağlıdır ve kontak kapatsanız dahi bu uçta her zaman 12 V görürsünüz. Bir lambanın yanması için diğer uç 0 V oluyor, sönmesi için de 10.5V ilâ 11V oluyor. Aradaki 1V 1.5V normal bir dipsiz flemanlı ampulü yakmak için yeterli değilken, biz LED taktığımızda az da olsa LED'i yakabiliyor. Bunu iki şekilde çözebilirsin, ya daha güçlü LED kullanacaksın yada elindeki LED'e iki tane seri normal diyot (zener değil) bağlayacaksın. Yani sızma falan söz konusu değil. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Aralık 2014 Paylaş 17 Aralık 2014 Üstat Merhaba, Olayı şöyle anlatayım: Ford'un iç aydınlatma yönetimi biraz farklı. İç aydınlatma tesisatında bütün lambaların bir ucu akünün + kutbuna direkt bağlıdır ve kontak kapatsanız dahi bu uçta her zaman 12 V görürsünüz. Bir lambanın yanması için diğer uç 0 V oluyor, sönmesi için de 10.5V ilâ 11V oluyor. Aradaki 1V 1.5V normal bir dipsiz flemanlı ampulü yakmak için yeterli değilken, biz LED taktığımızda az da olsa LED'i yakabiliyor. Bunu iki şekilde çözebilirsin, ya daha güçlü LED kullanacaksın yada elindeki LED'e iki tane seri normal diyot (zener değil) bağlayacaksın. Yani sızma falan söz konusu değil. Umarım yardımcı olabilmişimdir. O, 1 veya 1.5 volt neden geliyor Hocam ? Ve olay anlattığınız gibi değil. Buna sebep olan gecikmeli sönme devresinin devrede akım algılayamadığı için sapıtması ve akımı kesememesidir. Gecikme devresi farklı olan makyajsız focus1'de bu yaşanmazken, makyajlı focus1 de yaşanırdı. Anahtarlar kapalı, kapılar kapalı iken o devrede 1 volt da olsa elektrik olmaz, olmaması gerekir. Benzer durumu ben frenlerde yaşadım... Fren ampullerini led yapınca hız sabitleyici çalışmadı.. Şurayı inceleyin lütfen... http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/264921-mondeo-mk3te-led-fren-ampul%C3%BC-sonras%C4%B1-olu%C5%9Fan-bir-sorun/ 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 17 Aralık 2014 Paylaş 17 Aralık 2014 Elektronik sürücü akkor flamana göre tasarımlı. Microamperlik sızıntı akkor için önemli değil ancak led öyle bir malzemeki bir ucuna voltaj diğer ucuna el teması dahi ışık yaymasina sebep olur. Buda hafif led yanmasına sebep olur. Paralel direnç ( yaklaşık 1kohm ) sızıntı akımını sıfıra indirir led söner. 2 Yorum bağlantısı
Burak Gülnar 18 Aralık 2014 Yazar Paylaş 18 Aralık 2014 Ustalardan çok güzel cevaplar geldi. Burda benim yapmam gereken ne var acaba eski ampule mi döneyim yoksa, başka bir led mi alayım. Direnç bağlayabileceğimi pek sanmıyorum çünkü. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 18 Aralık 2014 Paylaş 18 Aralık 2014 Ustalardan çok güzel cevaplar geldi. Burda benim yapmam gereken ne var acaba eski ampule mi döneyim yoksa, başka bir led mi alayım. Direnç bağlayabileceğimi pek sanmıyorum çünkü. Dursun öylece, kaç bin saat ömrü var ledlerin, ısınmaz etmez nasıl olsa.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Aralık 2014 Paylaş 18 Aralık 2014 Dursun öylece, kaç bin saat ömrü var ledlerin, ısınmaz etmez nasıl olsa.. İçerdeki bir ışık kaynağı rahatsız eder ama... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Aralık 2014 Paylaş 18 Aralık 2014 Ustalardan çok güzel cevaplar geldi. Burda benim yapmam gereken ne var acaba eski ampule mi döneyim yoksa, başka bir led mi alayım. Direnç bağlayabileceğimi pek sanmıyorum çünkü. Ya seri zener diyot bağlayacaksınız, ışığı görmeyeceksiniz.. Ya da paralel direnç bağlayacaksınız, sorunu çözeceksiniz... İkisi de beni aşar derseniz, halojen ampule devam.. Yorum bağlantısı
Bedirhan Doğan 18 Aralık 2014 Paylaş 18 Aralık 2014 O, 1 veya 1.5 volt neden geliyor Hocam ? Ve olay anlattığınız gibi değil. Buna sebep olan gecikmeli sönme devresinin devrede akım algılayamadığı için sapıtması ve akımı kesememesidir. Gecikme devresi farklı olan makyajsız focus1'de bu yaşanmazken, makyajlı focus1 de yaşanırdı. Anahtarlar kapalı, kapılar kapalı iken o devrede 1 volt da olsa elektrik olmaz, olmaması gerekir. Benzer durumu ben frenlerde yaşadım... Fren ampullerini led yapınca hız sabitleyici çalışmadı.. Şurayı inceleyin lütfen... http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/264921-mondeo-mk3te-led-fren-ampul%C3%BC-sonras%C4%B1-olu%C5%9Fan-bir-sorun/ Mehmet Abi, Arka arka tavan lambasını ele alalım. Lambayı çıkardığımız zaman elimizde üç tane iletken var. Bu iletkenlerden birinde sabit 12 Volt var, birinde sabit 0 volt var diğerinde ise değişken volt var. Değişken volt olan iletkene A diyelim. Focus 2.5 için anlatıyorum, diğer focuslar farklı olabilir. Tavan lambasının bir ucu 12 volt'luk iletkene bağlıdır ve bu bağlantı sabittir. Tavan lambası üzerindeki anahtar orta konumda iken (Kapı açılınca lamba yanacak konumda) lambanın diğer ucu A iletkeniyle irtibatlıdır. Kapılar kapalıysa A iletkeninin gerilimi 10,5 volt civarındadır. Bu durumda lamba üzerindeki gerilim (12V)-(10,5V)=1.5 Volt oluyor ve bu gerilim flemanlı ampulü yakmaya yetmiyor ancak yine de ampul içinden bir sızıntı akımı akıyor. Eğer ampul patlarsa bu sızıntı akım olmayacağı için aracı bilgisayara bağladığımızda tavan aydınlatma ampulünün patlak olduğunu söyler (bunu denemedim ama öyle tahmin ediyorum). Kapılardan herhangi birini açtığımız zaman A iletkeninin gerilim 0 volt'a düşerek ve lamba üzerindeki gerilim 12V-0V=12V oluyor ve lamba yanıyor. Kapıyı kapattıktan bir süre sonra A iletkeninin gerilimi yavaş yavaş tekrar 10,5 volta yükselirken lambamız da yavaş yavaş sönüyor. Şimdi biz LED taktığımız zaman bu flemanlı ampulü yakamayan bu 1,5 voltluk gerilim farkı LED'i az da olsa yakıyor. Bunu önlemek için 1,5 voltta yanmayacak güçlü bir LED kullanmamız, veya bu gelimi yok edici eleman olarak seri diyot kullanmamız ya da akımı üstlenici paralel direnç bağlamamız gerekiyor. Ayrıca Mehmet Abi, müsaden olursa ben de sana Emmi demek istiyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Aralık 2014 Paylaş 18 Aralık 2014 Hocam, dilediğin gibi hitap etmende sakınca yok.. Bunda hem fikiriz.. Ancak... Kapı açılınca voltajın düşüp, tavan lambasının yanma işi yanlış... Tavan üç hat var... Sabit +12 Sabit şasi ve Kapılardan gelen şasi. Ampulün bir bacağında sabit +12 her zaman var... Sabit şasi tavan lambasına bağlı anahtardan geçiyor, anahtarı açınca devre tamamlanıyor ve ampule şasi gittiği için ampul yanıyor. Kapılardan gelen şasi kapı müşürlerinden tetik alıyor, yani kapı müşürü kapı açılınca devreyi tamamlayacak şekilde tasarlanmış, kapı açıldığı zaman ampulün (-) bacağına şasi gidiyor ve ampul yanıyor.. Yani, 10 volt veya 1,5 olayları yok.. Buradaki sapıtmanın sebebi gecikmeli sönme devresi.. Bu devre iptal edilirse, böyle bir sorun yaşanmaz.. Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 18 Aralık 2014 Paylaş 18 Aralık 2014 şunu resimleyerek yapan biri olsada dua etsek. benimde ön taraftakinde varmış, bugün dikkatimi çekti. Yorum bağlantısı
Onur Oflaz 18 Aralık 2014 Paylaş 18 Aralık 2014 Abi yakın zamanda aynı şey başıma geldi. Yaptığım uygulama şuydu. Ampulun arka tarafına direncin bi ucu ampulun bi ucuna diğer ucu da ampulun diğer ucuna gelecek şekilde lehimledim sorun çözüldü. Yorum bağlantısı
Burak Gülnar 18 Aralık 2014 Yazar Paylaş 18 Aralık 2014 Abi yakın zamanda aynı şey başıma geldi. Yaptığım uygulama şuydu. Ampulun arka tarafına direncin bi ucu ampulun bi ucuna diğer ucu da ampulun diğer ucuna gelecek şekilde lehimledim sorun çözüldü. Direncin iki ucunu ampulün iki ucuna lehimleyip tekrar yerine mi taktınız yani ? Yorum bağlantısı
Bedirhan Doğan 18 Aralık 2014 Paylaş 18 Aralık 2014 Hocam, dilediğin gibi hitap etmende sakınca yok.. Bunda hem fikiriz.. Ancak... Kapı açılınca voltajın düşüp, tavan lambasının yanma işi yanlış... Tavan üç hat var... Sabit +12 Sabit şasi ve Kapılardan gelen şasi. Ampulün bir bacağında sabit +12 her zaman var... Sabit şasi tavan lambasına bağlı anahtardan geçiyor, anahtarı açınca devre tamamlanıyor ve ampule şasi gittiği için ampul yanıyor. Kapılardan gelen şasi kapı müşürlerinden tetik alıyor, yani kapı müşürü kapı açılınca devreyi tamamlayacak şekilde tasarlanmış, kapı açıldığı zaman ampulün (-) bacağına şasi gidiyor ve ampul yanıyor.. Yani, 10 volt veya 1,5 olayları yok.. Buradaki sapıtmanın sebebi gecikmeli sönme devresi.. Bu devre iptal edilirse, böyle bir sorun yaşanmaz.. Emmi, Aslında her ikimiz de aynı şeyi farklı kelimelerle anlatıyoruz. Senin şasi dediğin, benim 0 Volt dediğime denk geliyor. Kapılar açılınca gelen şasi (yani 0 Volt), kapılar kapanınca kapanınca da bir süre şasi olarak kalmaya (0 Volt olmaya) devam ediyor, sonra bu şasi 0 volttan 10,5 volta kadar yükseliyor. Bir yanlışlık sonucu arabamın merkezi kilit sistemini ve iç aydınlatma tesisatını komple yaktım, servis bana 5 bin küsür TL masraf çıkardı, sonra EBAY'dan aldığım çıkma parçalarla (toplam 498 dolara mal oldu) bunu 4 ay gibi bir sürede kendi çabalarımla onardım. Bu 4 aylık süre zarfında neler öğrendim neler. Bu yüzden emin konuşuyorum Mehmet Abi Saygılar. Yorum bağlantısı
Onur Oflaz 18 Aralık 2014 Paylaş 18 Aralık 2014 Direncin iki ucunu ampulün iki ucuna lehimleyip tekrar yerine mi taktınız yani ? Aynen o şekilde yaptım Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Aralık 2014 Paylaş 19 Aralık 2014 Bir yanlışlık sonucu arabamın merkezi kilit sistemini ve iç aydınlatma tesisatını komple yaktım, servis bana 5 bin küsür TL masraf çıkardı, sonra EBAY'dan aldığım çıkma parçalarla (toplam 498 dolara mal oldu) bunu 4 ay gibi bir sürede kendi çabalarımla onardım. Bu 4 aylık süre zarfında neler öğrendim neler. Bu yüzden emin konuşuyorum Mehmet Abi Saygılar. Neleri yakmıştın... ? Parça listesi var mı ? Yorum bağlantısı
Bedirhan Doğan 19 Aralık 2014 Paylaş 19 Aralık 2014 (düzenlendi) Neleri yakmıştın... ? Parça listesi var mı ? Mehmet Abi, Halının altındaki kablo demetindeki kabloların bir çoğu eridi, ben içime sinmeyeceği için o kabloları değiştirmek yerine demeti komple aldım. Link veriyorum: http://www.ebay.de/itm/Ford-Focus-II-DA3-1-6-TDCi-80-kW-Turnier-Orig-Kabelbaum-Innenraum-8M5T-14014-LMA-/400618626761?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3AFocus+II+Kombi&hash=item5d46bb1ec9 Bu kablo demetinin soketi GEM modülüne takılıyor, aslında benimkinin parça numarası bundan farklıydı, şimdi onu ebay de bulamadım ama benzerini koydum belki de aynısıdır. Bir de ön kapı modülleri yandı. Onların linki de bunlar: http://www.ebay.de/itm/Ford-Focus-II-DA-Fensterhebermotor-Fensterheber-vorne-rechts-7M5T-14B533-CC-/400796635334?pt=DE_Autoteile&hash=item5d515750c6 ve http://www.ebay.de/itm/Ford-C-MAX-1-6-ab-07-Fensterheber-vorne-links-7M5T-14B533AE-/400764090247?pt=DE_Autoteile&hash=item5d4f66b787 Servis bütün kapı modüllerinin yanmış olduğunu söylemişti ama ön kapıların modüllerini değiştirince arka kapıların aslında sağlam olduklarını görmüş oldum. 19 Aralık 2014 tarihinde Bedirhan Doğan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts