İçeriğe Yönlendir

Yeni Yazılım Kontrolünü Yapamamışlar Servis Bakımında :(


Olgaç Öcek

Recommended Posts

Olgaç Öcek

15.000 km servis bakımı için izmir izkar a gittim arkadaşlar.

Genel olarak memnun kaldım ilgi alakadan ancak dikkatimi çeken ve benim içinen önemli olan husus konusunda hüsrana uğradım.

 

Yeni yazılım kontrolü için ellerindeki aletin genel sisteme bağlanamadığını ve kontrolünün yapılmadığını söylediler.

 

Bu bana saçma geldi ve ford dan aradıklarındada bunu ileteceğim.

Arayacaklarını söylediler bana ama arayacaklarını hiç sanmıyorum.

 

Yorumlarınız ne olabilir?

Yorum bağlantısı
Olgaç Öcek

Valla banada çok saçma geldi.

Nedemek ford ile bağlantı kuramıyoruz sabahtan beri.

 

Belli olacak bakalım...

Yorum bağlantısı
Ömer Lütfi Şahin

Kesinlikle arıyorlar bende 30bin bakimina gitmiştim guncel yazılım olmadigini soylemislerdi

Yorum bağlantısı
Murat Kavuk

Zor bir işlem değil servis için. Cihazla ilgili bir problem olmuş olabilir. Bildiğim kadarıyla servislerde çok fazla bulunmuyor bu cihazdan maliyetinden ötürü. Bazen arıza yaptığı oluyor.

 

Aranma konusunda bir hikayemi paylaşayım. Yeni aldığım arabamın, henüz daha bir aylık iken ön camı çatladı. Servise götürdüm. Cam ellerinde yoktu. Gelince tekrar gittim. Ve camını değiştirdik. Bir cumartesi günü aracı teslim aldım. Her şey iyi gibiydi, o gün hiçbir sorun görmedim. Pazar günü arabada eşimi beklerken, direksiyonun üstünde bir leke gördüm. Dikkatli bakınca aynı lekeden 3-5 tane daha olduğunu anladım. Bir tanesi konsolun üstünde, diğerleri direksiyondaydı. Siyah silikona benzeyen, ama kesinlikle çıkmayan lekeler. Hani direksiyon da siyah olunca insan önce farkedemiyor. Ben de teslim alırken farketmemişim. Pazartesi servisi aradım. Dediler gelin bakalım. İş güç olduğu için, cumartesi ancak gelirim dedim. Bir iki gün sonra çağrı merkezi aradı. Dedim, bir sorun var, cumartesi gideceğim. İsterseniz not alın, beni haftaya arayın dedim. Okey dedi kapattı telefonu. Cumartesi gittim. Arkadaşa teslim ettik. Geri getirdiğinde ağır bir kimyasal kokusu vardı araçta, ama lekeler çıkmıştı. Sadece bir tanesi biraz belirsiz duruyordu. O çıkmıyor abi dedi, isterseniz direksiyonu söküp autokinge gönderebiliriz dedi. Epey kafam bozuldu ama uğraşmak istemedim, kalsın bu şekilde dedim. Leke çıkaracağız diye arabayı eskitiyorsunuz dedim. Çıktım, gittim.

 

Üç gün sonra, daha önce arayan bayan arkadaş tekrar aradı. Dedi "not almışım, sizi arayacağım" diye, şimdi arıyorum. Buyrun dedim. "İlginç" dedi, sizin kaydı bulamıyorum şimdi". Biraz kurcaladı, "yok" dedi, "sizin servis kaydını artık görmüyorum, silinmiş galiba". Son olarak, "ben kapatayım, size tekrar dönerim" dedi. Bir daha aramadı.

Yorum bağlantısı

15.000 km servis bakımı için izmir izkar a gittim arkadaşlar.

Genel olarak memnun kaldım ilgi alakadan ancak dikkatimi çeken ve benim içinen önemli olan husus konusunda hüsrana uğradım.

 

Yeni yazılım kontrolü için ellerindeki aletin genel sisteme bağlanamadığını ve kontrolünün yapılmadığını söylediler.

 

Bu bana saçma geldi ve ford dan aradıklarındada bunu ileteceğim.

Arayacaklarını söylediler bana ama arayacaklarını hiç sanmıyorum.

 

Yorumlarınız ne olabilir?

 

Sorun değil, bir daha gittiğinizde yüklenir yeni yazılım. Eğer bir daha gidişiniz uzun zaman sonra olacaksa bir 15-20 gün sonra telefon edin, arıza giderilmişse yeniden uğrayın yüklerler.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

elm 327 kablosu almayı düşünüyorum :)

Bu kablo ile sadece veri görebilirsiniz. Her hangi bir şey yazamazsınız.

Yorum bağlantısı
Serhat ipeksoy

sanırım aynı konudan bahsedeceğiz ben de hikayemi anlatayım.

sabah 9:30'da  6256 km.de olan fiestamı 1. yıl bakımına götürdüm. normalde bakım 2-2.5 saat sürer ama şu anda sistem yok o yüzden öğleden sonra 3 gibi alabilirsiniz dedi eleman. ben de tamam deyip gelmişken güncelleme var mı çünkü nette konusu geçiyor bir sorayım dedim. şu an için güncelleme falan olmadığını söylediler neyse ben de işe döndüm. daha sonra 11:30 gibi araç hazır diye aradılar ben de gidip aldım bakımdan arabamı.

velhasılı bugün sabah sistemleri ve güncelleme yoktu

Yorum bağlantısı
Fahrettin Karakoç

Bende ilk bakımı Kasım ayında yaptırdım.  Güncelleme yapılması gerekiyor muydu?

Yorum bağlantısı
Olgaç Öcek

niye hüsrana uğradınız ve bağlantı kurtulamadığına niye inanmazsınız anlamadım. Bankalara gittiğimizde bağlantı olmadığına hiç şahit olmadınız mı, ya da eczanelere ve hastanelere gittiğinizde medula sistemine bağlantı olamadığı için işlem yapılmadığına tanık olmadınız mı?

Ben ce bu kadar art niyetle yaklaşmak yanlış. Ne olacak sanki onlar aramazsa bile birkaç gün sonra siz ararsınız.

Sonuçta çözülmeyecek sorun değil, olayları biraz akışına bırakmakta hep pozitif düşünmekte fayda var.

 

Konuyu daha sonra araştırdım Sadık bey.

Ben kendimce olayı şöyle özetleyeyim

 

Servise gidiş tarihim 20.12.2014. Yani 2014 ayının son ayı ve özellikle son günleri.

Servis danışmanı kendi ağzıyla söyledi. İnanılmaz yoğunluğumuz var. Tırlardan yeni inen araçlar , ellerimizdeki yıl sonu araçların satımı , servise gelenlerin bakımı , 2.el ...

Özellikle kampanyalardan dolayı inanılmaz yoğun olduklarını söylediler.

 

 

Bu alet ile araca bağlanmasında problem yok. Ancak yeni bir yazılım bulunup yüklenmeye başladığında servis bakımı 3-4 saatlik bir işse 6-7 saatlere çıkıyormuş. Buda nedemek oluyor 1 aracın servis süresinin 2 katına çıkması. Elimdeki çıktı ile yeni güncelleme olduğunu ispatlar şekilde yaklaşınca arkadaşlara ne uydursak diye düşünmüşlerdir muhtemelen. Yeni güncelleme yok denilen kişilerin ford etis sayfasını kontrol etmelerini isterim.

Bunun üzerine zaten servis danışmanı biz sizi daha sonra arayacağız demekte. Neden? Çünkü ellerindeki yoğunluğu bitirecekler öyle arayacaklar.

 

Neden dert ediyoruz?

Herkesin zamanı değerli.Kimi izin alıyor kimi 3-4 saat vakit ayırıyor. Aynı mekana birdaha gitmesi bir külfetde ondan. Yapabilecekleri birşeyi başka zamana ötelemeleri hiç hoş bir davranış değil.

Hele hele sistemler yok yalanı ile bizleri kandırmaları hiç hoş değil.

 

Siz sanırım bazı şeylere dikkat etmemişsinizdir.

Sistemler yok diyen hastane çalışanları genelde ( bazı zamanlar hariç ) sistemleri varken sistemler yok derler. Bununla ilgili google dan aratın bakın nelerle karşılaşacaksınız. Adam arka planda oyun oynar sistemide vardır ama sistem yok der.

Sistem dediğiniz şey 1 saat gider ,2 saat gider. Gün boyu giden bir sistemin sahibi olan şirket zaten şirket olabilme özelliğine kavuşmamıştır.

Ben Bil.Mühendisiyim. Eğer Ford gibi bir sistemin kesintisi gün boyu yok ise satalım arabalarımızı ve FORD iş yapmasın.

 

 

Art niyetli yaklaşmayalım şeklindeki uyarınız üzerine bu kadar açıklama yapma gereği hissettim.

 

Bu tarz yaklaşımlar bazılarında iyi niyet uyandırabilir doğrudur. Ancak yukarıdaki yazılardaki gibi düşüncelere sahip olanlar ki durumun gerçekten farkında olanlar için bu pek sökmez.

 

Gerekli yerlere şikayetlerimi yapacağım.

 

Tşk.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...