İçeriğe Yönlendir

Gaz Teli Değişimi Sonrası Sıkıntı.


Misafir

Recommended Posts

Aracın gaz teli kopmuştu bildiğiniz üzere. Teli yaptırıp taktırdıktan sonra aracın gazda takılması başladı. Şöyle ki ; gaz verdiğimiz zaman 2100 devire kadar normal düşüyor ancak 2000-2100 devirde 1 saniye bekledikten sonra biraz yavaş düşüyor. Bunu her zaman yapıyor. Gaz teli biraz kısa( yarım santim) olduğu için içim rahat etmedi ve az önce komple söktüm. Yedek teli taktım hatta biraz bol bıraktım boşluğunu ayar klipsiyle alırım diye. Ancak sonuç aynı. 

 

Gaz teli gaz pedalından aşağıda işaretlediğim mekanizmaya geliyor. Bu mekanizmaya bir fiş ve soket(tcs soket) bağlı. İçinde tellerin oturduğu yuvalar var. Üst kat yuvaya gaz pedalından gelen tel takılıyor alt kat yuvaya gaz kelebeğine giden gaz teli takılıyor. Gaz verip bıraktığımda gaz kelebeği anında kapanıyor açık kalma durumu yok. Aynı şekilde resimdeki parçada takılı kalmıyor ki zaten takılı kalsa kelebeği açık bırakır. 

 

Servet abiyle baktığımızda bu parçanın üzerinde potansiyometre olduğunu belki ayar isteyebileceğini söyledi ancak bir ustasına sorduğumuzda bir ayarının olmadığını öğrendik. 

 

Durum bundan ibaret, biraz uzun oldu hakkınızı helal edin. 

 

Nb3HmgI.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya

Yunus Bey bende de bazen 1500 devirde yapiyor gibi. Ayni şey mi bilmiyorum ama.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Olay tamamen bakım ve arıza sonrası aracı dinleme ve izleme sendromu.

Yani bu olayın gaz teli ile alakası yok.

Yolda da hissetmemen gerekir, hissediyor musun ?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Olay tamamen bakım ve arıza sonrası aracı dinleme ve izleme sendromu.

Yani bu olayın gaz teli ile alakası yok.

Yolda da hissetmemen gerekir, hissediyor musun ?

Yolda sabit gazda hissedilmiyor tabi emmi ama vites değişimlerinde gaz yükselmesi yapıyor. 

Mesela sıkışık dur kalk trafikte kalkış yapıp boşa alıp durana kadar 2100 devirlere kadar yükseliyor ve geç düşüyor. ya da park ederken aynı şekilde emmi. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya

Yunus bendeki böyle bir şey değil galiba. Örneğin şehir içi giderken debriyaja bastığımda, devir saati rölanti seviyesine düşerken 1500 de bir saniyeden az kalıp sonra  düşüyor. Belki normaldir bilmiyorum arada yapıyor. 

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Yunus bendeki böyle bir şey değil galiba. Örneğin şehir içi giderken debriyaja bastığımda, devir saati rölanti seviyesine düşerken 1500 de bir saniyeden az kalıp sonra  düşüyor. Belki normaldir bilmiyorum arada yapıyor. 

 

 

 

Sendeki normal sanki Mehmet seni de kıllandırmayayım bence kurcalama :)

tarihinde Yunus Emre Çırak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Anlaşılan bir kontrolsüz hava girişi var . Ama aebep gaz teli değildir.

Yorum bağlantısı

Bunlarda VSS sensörü var mıydı?

 

Bahsettiğin hız sensörü sanırım Sani, evet var hatta geçende temassızlık yapmıştı, sabitlemiştim. Onla mı alakalı olduğunu düşünüyorsun?

 

Anlaşılan bir kontrolsüz hava girişi var . Ama aebep gaz teli değildir.

 

Emmi söküp takarken bir yeri oturtamadılar desem ben de her yeri kontrol ettim her yer sağlam. Aklıma geldi acaba hava mı alıyor diye ama hava alsa dengesizlik de yapmaz mı takılmadan ziyade? 

Yorum bağlantısı

Forumda okuduğum birkaç yoruma göre gaz kelebek potansiyometresinde sorun olabilir diye düşünmeye başladım. Bu parça kimi parça sitelerinde focusla birlikte adı geçiyor doğru mudur? Ve yerine bilen var mı? Resimde işaretlediğim parçanın üzerinde olan parça bu mudur acaba yoksa kelebeğin yanında mı bulunuyor? 

Yorum bağlantısı

Ayağa kalkam senin gaz halatına el atacam en sıfırından.Zaten toktor civanım karadenize git ciğerine oksijen doldur gel dedi...Cipimi alam gelecem.

Yorum bağlantısı

Ayağa kalkam senin gaz halatına el atacam en sıfırından.Zaten toktor civanım karadenize git ciğerine oksijen doldur gel dedi...Cipimi alam gelecem.

Senin gaz sağlam gelsin sana araba kölen olsun abi, Gel de temiz hava aldıram sana, kuzu da bonus olur ;)

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Misafir

An itibariyle sorunum hallolmustur. Servet Aydin abimin (Allah razi olsun) tavsiyesi ile eski ford ustasi olan Hasan ustanin yanina gittim. Aslinda seminerden vakit bulabilsem gebzeden kalkip osman ustanin yanina gidecektim ama maalesef. Usta sagolsun egr valfi uzerine yogunlasti, egryi iptal ettik ve daha once rolanti ayarinin daha once yükseltilmesini eski haline döndürdü ve artik ne gazda takilma ne de duraklama kalmadi. Artik anlık yakit tüketiminde rölantideyken 0.9 lt/h degerlerini gorebiliyorum sukurler olsun. Egrden sonra arac daha da serilesti.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...