Şener KIRMIZI 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 Arkadaşlar aracımla hareket halindeyken bir ara akü lambamın yandığını fark ettim ve aracın ,istop ettiğini sandım ama istop etmemiş, Akü lambası 10 saniye falan yanık durdu ve söndü. Sonra sürekli dikkat ettim ama yanmadı hiç. İlk defa başıma geldi böyle birşey. Sebebi ne olabilirdi acaba. Yardım ederseniz çok sevinirim. Aklıma takıldı. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 Arkadaşlar aracımla hareket halindeyken bir ara akü lambamın yandığını fark ettim ve aracın ,istop ettiğini sandım ama istop etmemiş, Akü lambası 10 saniye falan yanık durdu ve söndü. Sonra sürekli dikkat ettim ama yanmadı hiç. İlk defa başıma geldi böyle birşey. Sebebi ne olabilirdi acaba. Yardım ederseniz çok sevinirim. Aklıma takıldı. Şarş dinamosuna baktırın. Mondeoların kronik sorunu. Şarj dinamosunun kömürleri veya konnevtörünü değiştirince düzeliyor. Düzelmezse yenisini almak zorundasınız. Size kesinlikle tavsiyem serviste değiştirin. Biraz fazla olacak ama kafanız rahat olacak. 1 Yorum bağlantısı
Şener KIRMIZI 23 Şubat 2015 Yazar Paylaş 23 Şubat 2015 Serviste kömür ve konnevtör değişimi yapılır mı? Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 Serviste kömür ve konnevtör değişimi yapılır mı? Yok değiştirmez. Servis tamirat yapmaz. Yorum bağlantısı
Şener KIRMIZI 23 Şubat 2015 Yazar Paylaş 23 Şubat 2015 O zaman bir ara ankaraya geçerken sizden iyi bir usta önerisi alacağım. Gideceğim zaman bir konu açmayı düşünüyorum bununla ilgili.. B Yorum bağlantısı
Serkan Toker 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 Akü kutup başlarını temizlemeniz yerinde bir karar olur öncelikle.. 2 Yorum bağlantısı
Şener KIRMIZI 23 Şubat 2015 Yazar Paylaş 23 Şubat 2015 Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgilerden ötürü.. İyiki varsınız gerçekten. 1 Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 Alternatörü bütün oto elektrikçiler açıp tamiratını yapabiliyorlar. Parçası da piyasada mevcut. Şayet alternatörle ilgili bir problem ise üretilen elektriği kömürlere ileten 1,5 cm çapında bakır bir parça var. o bitmiş olabilir, onun lehim bağlantısı kırılmış, zaman zaman temassızlık yapıyor olabilir, kömürlerin boyu kısalmış olabilir. Sökme-takma bulunduğum yer için 50 lira, akım doğrultucu (konjektör denilen) şayet değişim gerekliyse 70-100 lira, kömür 30-40 lira. Bunların hepsi aynı anda olmayacağına göre toplamda 100-150 liralık bir masrafınız olabilir. Konuya dikkatinizi çekmek isterim yalnız: oto elektrikçiye öncelikle mondeo alternatörü söküp sökmediğini sorun. Zira V kayışı gergiden kurtaracak bir anahtarı olması lazım. Bu konuda birçok usta ile görüştüm, bu anahtar onlarda yok ve motorun şurasından burasından destek alarak levye ile kastırmaya çalışıyorlar. Ben de bu anahtardan bir tane yaptırıp arabama koydum. Bir ikinci uyarım da V kayış şemasını daima bir yerlere not edin, gerekiyorsa cep telefonuzda resimlerin arasında bulundurun. Alternatörü dağıtıp toplamak oto elektrikçi için çocuk oyuncağı. 3 Yorum bağlantısı
Murat Birinci 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 Alternatörü bütün oto elektrikçiler açıp tamiratını yapabiliyorlar. Parçası da piyasada mevcut. Şayet alternatörle ilgili bir problem ise üretilen elektriği kömürlere ileten 1,5 cm çapında bakır bir parça var. o bitmiş olabilir, onun lehim bağlantısı kırılmış, zaman zaman temassızlık yapıyor olabilir, kömürlerin boyu kısalmış olabilir. Sökme-takma bulunduğum yer için 50 lira, akım doğrultucu (konjektör denilen) şayet değişim gerekliyse 70-100 lira, kömür 30-40 lira. Bunların hepsi aynı anda olmayacağına göre toplamda 100-150 liralık bir masrafınız olabilir. Konuya dikkatinizi çekmek isterim yalnız: oto elektrikçiye öncelikle mondeo alternatörü söküp sökmediğini sorun. Zira V kayışı gergiden kurtaracak bir anahtarı olması lazım. Bu konuda birçok usta ile görüştüm, bu anahtar onlarda yok ve motorun şurasından burasından destek alarak levye ile kastırmaya çalışıyorlar. Ben de bu anahtardan bir tane yaptırıp arabama koydum. Bir ikinci uyarım da V kayış şemasını daima bir yerlere not edin, gerekiyorsa cep telefonuzda resimlerin arasında bulundurun. Alternatörü dağıtıp toplamak oto elektrikçi için çocuk oyuncağı. Celalettin abi süper bilgiler. Bende geçen bakıma soktuğumda dinamoya bakmalarını söyledim. İşlem yapıldı sanki biraz düzelme oldu gibi. Ama arada ön rezistans ile arka çalışınca akü ışığı yanıyor. Bu arada p konumunda araç motordan ses geliyor. Direksiyonu hafif oynatınca ses gidiyor. Tekrar aynı konuma alınca ses tekrar geliyor. Nedeni ne olabilir? Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 Mondeo'da Gauge test yok mu?Testten araç çalışırken ne kadar çalıştıktan sonra ne kadar voltaj üretiyor görebilirsiniz. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/159514-gaugegage-testi/page-7 1 Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 Celalettin abi süper bilgiler. Bende geçen bakıma soktuğumda dinamoya bakmalarını söyledim. İşlem yapıldı sanki biraz düzelme oldu gibi. Ama arada ön rezistans ile arka çalışınca akü ışığı yanıyor. Bu arada p konumunda araç motordan ses geliyor. Direksiyonu hafif oynatınca ses gidiyor. Tekrar aynı konuma alınca ses tekrar geliyor. Nedeni ne olabilir? O zaman iyi bakamamışlar demektir. Bilindiği gibi, bir teknisyen değilim, paylaşımlar genel bilgi birikimi (tecrübe) ye dayalı olarak üretilen varsayımlardır. Benim alternatör maceram arabayı aldığımda başlamıştı. Klimayı çalıştırdığımda şarj göstergesi yanıyor, arabayı stop edip tekrar çalıştırdığımda şarj lambası sönüyordu. O zaman elektrikçime alternatörü söktürdüğümde konjektörün (akım doğrultucusu) ölmüş olduğunu belirtti. İlgili parçanın muhtelif yerlerinde kararmalar ve erimeler vardı. Parçacıdan bir tane alıp getirdim, taktı, sıkıntılarım gitti. Bununla iki yıl kadar gittim Motor yıkattığım bir zamanda sanırım içine biraz su kaçırttık. Geçtiğimiz yaz Mersin'de akşama yakın bir zamanda yine benzer sorun baş gösterdi, fakat bu seferki benim arkadaş olan usta değildi. Kömürlerin sürttüğü bakırın ve kömürlerin değişmesi gerektiğini söyledi. Dikkatsiz bir ustaymış yaptığı işlem beni madur etti.Bakırı iyi lehimleyememiş, sürekli kesiklik yapıyordu. Ertesi günü Erdemli'de başka bir ustaya söktürdüm, adam aksaklığı bana gösterdi, gözümün önünde değiştirdi, lehimini yapıp taktı. Yine sıkıntı ortadan kalktı. Geçenlerde yine akım doğrultucu değiştirttim. Sözün özü, ister yeni, ister eski, ister oem, isterse yan sanayi olsun, alternatörle ilgili problemlerin temel olarak üç sebebi olduğunu gördüm: 1-Akım doğrultucunun bozulması, 2-Kömürlerin zamanla bitmesi 3-Üretilen elektriğin kömürlere iletilmesini sağlayan bakırın lehiminin kırılıp temasın kesilmesi, ya da anılan bakır parçanın zamanla kömürlerin sürtmesine bağlı olarak aşınıp parçalanması Vites P konumundayken gelen motor sesini anlayamadım, bu konuda herhangi bir tecrübem yoktur ne yazık ki, aslında bahsettiğiniz sesi burada paylaşsanız mutlaka teşhis edip çözüm üretecek yiğit fctr şövalyeleri vardır 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 O zaman iyi bakamamışlar demektir. Bilindiği gibi, bir teknisyen değilim, paylaşımlar genel bilgi birikimi (tecrübe) ye dayalı olarak üretilen varsayımlardır. Benim alternatör maceram arabayı aldığımda başlamıştı. Klimayı çalıştırdığımda şarj göstergesi yanıyor, arabayı stop edip tekrar çalıştırdığımda şarj lambası sönüyordu. O zaman elektrikçime alternatörü söktürdüğümde konjektörün (akım doğrultucusu) ölmüş olduğunu belirtti. İlgili parçanın muhtelif yerlerinde kararmalar ve erimeler vardı. Parçacıdan bir tane alıp getirdim, taktı, sıkıntılarım gitti. Bununla iki yıl kadar gittim Motor yıkattığım bir zamanda sanırım içine biraz su kaçırttık. Geçtiğimiz yaz Mersin'de akşama yakın bir zamanda yine benzer sorun baş gösterdi, fakat bu seferki benim arkadaş olan usta değildi. Kömürlerin sürttüğü bakırın ve kömürlerin değişmesi gerektiğini söyledi. Dikkatsiz bir ustaymış yaptığı işlem beni madur etti.Bakırı iyi lehimleyememiş, sürekli kesiklik yapıyordu. Ertesi günü Erdemli'de başka bir ustaya söktürdüm, adam aksaklığı bana gösterdi, gözümün önünde değiştirdi, lehimini yapıp taktı. Yine sıkıntı ortadan kalktı. Geçenlerde yine akım doğrultucu değiştirttim. Sözün özü, ister yeni, ister eski, ister oem, isterse yan sanayi olsun, alternatörle ilgili problemlerin temel olarak üç sebebi olduğunu gördüm: 1-Akım doğrultucunun bozulması, 2-Kömürlerin zamanla bitmesi 3-Üretilen elektriğin kömürlere iletilmesini sağlayan bakırın lehiminin kırılıp temasın kesilmesi, ya da anılan bakır parçanın zamanla kömürlerin sürtmesine bağlı olarak aşınıp parçalanması Vites P konumundayken gelen motor sesini anlayamadım, bu konuda herhangi bir tecrübem yoktur ne yazık ki, aslında bahsettiğiniz sesi burada paylaşsanız mutlaka teşhis edip çözüm üretecek yiğit fctr şövalyeleri vardır Abi orjinal Mondeo konjektörü bulmak çok zor. Onun yerine connectin konjektörü takılıyor. O da sağlıklı çalışmayabiliyor. 4 dinamo değiştirmiş biri olarak. Tamirat sonrası Sorun devam ediyorsa en iyi çözüm servis ve orjinal dinamo. 1 Yorum bağlantısı
Murat Birinci 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 O zaman iyi bakamamışlar demektir. Bilindiği gibi, bir teknisyen değilim, paylaşımlar genel bilgi birikimi (tecrübe) ye dayalı olarak üretilen varsayımlardır. Benim alternatör maceram arabayı aldığımda başlamıştı. Klimayı çalıştırdığımda şarj göstergesi yanıyor, arabayı stop edip tekrar çalıştırdığımda şarj lambası sönüyordu. O zaman elektrikçime alternatörü söktürdüğümde konjektörün (akım doğrultucusu) ölmüş olduğunu belirtti. İlgili parçanın muhtelif yerlerinde kararmalar ve erimeler vardı. Parçacıdan bir tane alıp getirdim, taktı, sıkıntılarım gitti. Bununla iki yıl kadar gittim Motor yıkattığım bir zamanda sanırım içine biraz su kaçırttık. Geçtiğimiz yaz Mersin'de akşama yakın bir zamanda yine benzer sorun baş gösterdi, fakat bu seferki benim arkadaş olan usta değildi. Kömürlerin sürttüğü bakırın ve kömürlerin değişmesi gerektiğini söyledi. Dikkatsiz bir ustaymış yaptığı işlem beni madur etti.Bakırı iyi lehimleyememiş, sürekli kesiklik yapıyordu. Ertesi günü Erdemli'de başka bir ustaya söktürdüm, adam aksaklığı bana gösterdi, gözümün önünde değiştirdi, lehimini yapıp taktı. Yine sıkıntı ortadan kalktı. Geçenlerde yine akım doğrultucu değiştirttim. Sözün özü, ister yeni, ister eski, ister oem, isterse yan sanayi olsun, alternatörle ilgili problemlerin temel olarak üç sebebi olduğunu gördüm: 1-Akım doğrultucunun bozulması, 2-Kömürlerin zamanla bitmesi 3-Üretilen elektriğin kömürlere iletilmesini sağlayan bakırın lehiminin kırılıp temasın kesilmesi, ya da anılan bakır parçanın zamanla kömürlerin sürtmesine bağlı olarak aşınıp parçalanması Vites P konumundayken gelen motor sesini anlayamadım, bu konuda herhangi bir tecrübem yoktur ne yazık ki, aslında bahsettiğiniz sesi burada paylaşsanız mutlaka teşhis edip çözüm üretecek yiğit fctr şövalyeleri vardır Sabah unutmazsam sesi videoya alıp akşam burada paylaşırım. Tekrar engin tecrübelerin için teşekkür ederim abicim. Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 Bu teze katılmıyorum Mehmet hocam. Aldığım parça orijinal Made in Germany idi, bir transistör sırf sony markası için üretilmez, üretilen parça bir bakarsınız sony ürerinde, bir bakarsınız vestel üzerinde olur. Parçanın bozulma gerekçesi, yüksek ısı, sıvı teması, yüksek akım vs. Kaldı ki, gidip 800-900 o parçaya bir defada vermektense gerekirse her sene o parçayı değiştirtirim. Zaten oem de olsa onun da belli bir garanti süresi var, o da her an arızalanabilir, çok çok bir kere garantiden değiştirirler. Ya sonra? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 Bu teze katılmıyorum Mehmet hocam. Aldığım parça orijinal Made in Germany idi, bir transistör sırf sony markası için üretilmez, üretilen parça bir bakarsınız sony ürerinde, bir bakarsınız vestel üzerinde olur. Parçanın bozulma gerekçesi, yüksek ısı, sıvı teması, yüksek akım vs. Kaldı ki, gidip 800-900 o parçaya bir defada vermektense gerekirse her sene o parçayı değiştirtirim. Zaten oem de olsa onun da belli bir garanti süresi var, o da her an arızalanabilir, çok çok bir kere garantiden değiştirirler. Ya sonra? Dinamonun zarar görmesinin sebebi egsoz manifolduna çok yakın olması. 1 Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 Egzoz manifolduna yakın olması aklıma gelmedi ancak genel olarak motor dairesinin sıcak olmasından kaynaklı ısı değişkenini kastetmiştim. Bu durumda puzzle çözümünde bir kareyi de siz yerleştirmiş oldunuz Mehmet hocam[emoji3] 1 Yorum bağlantısı
Şener KIRMIZI 10 Mart 2015 Yazar Paylaş 10 Mart 2015 Aku lambası sürekli yanmaya başladı bende elktrikciye bıratım aracı. Yarın bakalım ne lacak..... İlk arızasını verdi bakalım... Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 10 Mart 2015 Paylaş 10 Mart 2015 Aku lambası sürekli yanmaya başladı bende elktrikciye bıratım aracı. Yarın bakalım ne lacak..... İlk arızasını verdi bakalım... Keşke BAŞINDA bekleseniz. Ne yaptığını görürdünüz. Yorum bağlantısı
Şener KIRMIZI 10 Mart 2015 Yazar Paylaş 10 Mart 2015 Keşke BAŞINDA bekleseniz. Ne yaptığını görürdünüz. Mehmet hocam bıraktığım elektirikci tanıdık, çok temiz bir kardeşimiz.. Kendinden kaynaklı hiçbir problem olmaz. eğer bir aksilik olcaksa zaten ben başında beklerkende olur. Güvendiğimiz bir arkadaş. Bu arada şanzuman yağı için seninle diyolağa geçeceğim hocam ama yağ değiştirme olasılığım yok yakın bir zamanda.. Ankaraya falan yolumun düşmesini bekliyorum.. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 10 Mart 2015 Paylaş 10 Mart 2015 Mehmet hocam bıraktığım elektirikci tanıdık, çok temiz bir kardeşimiz.. Kendinden kaynaklı hiçbir problem olmaz. eğer bir aksilik olcaksa zaten ben başında beklerkende olur. Güvendiğimiz bir arkadaş. Bu arada şanzuman yağı için seninle diyolağa geçeceğim hocam ama yağ değiştirme olasılığım yok yakın bir zamanda.. Ankaraya falan yolumun düşmesini bekliyorum..yağ Değişimi çok basit motor Yağı kadar kolay. Forumda konusu var. Orayı bir okuyun. Yorum bağlantısı
Şener KIRMIZI 11 Mart 2015 Yazar Paylaş 11 Mart 2015 Arkadaşlar alternatör söküldü, diyot tablası ile konjöktör bozulmuş, Elektrikci alternatörün değiştirilse iyi olurdu dedi, kavrulmuş artık dedi... Ama diyot tablası ile konjektörü değiştirdi, şansına ne kadar giderse artık dedi... 2 Yorum bağlantısı
Şener KIRMIZI 11 Mart 2015 Yazar Paylaş 11 Mart 2015 Mehmet hocam, Diyot Tablası 70 tl, Konjektor 80 tl, işçilik 70 tl = 220 tl ye maal oldu arızamız.. 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 11 Mart 2015 Paylaş 11 Mart 2015 Abi orjinal Mondeo konjektörü bulmak çok zor. Onun yerine connectin konjektörü takılıyor. O da sağlıklı çalışmayabiliyor. 4 dinamo değiştirmiş biri olarak. Tamirat sonrası Sorun devam ediyorsa en iyi çözüm servis ve orjinal dinamo. 4 dinamo yerine keske elenturukcuyu degistirseymissin Mehmet Hoca Yorum bağlantısı
Recommended Posts