İçeriğe Yönlendir

Focus Daha Iyi Gibi Geldi


Recep Aygün

Recommended Posts

EVET HER İKİ ARACIMDA BENZİNLİ FOCUSUMLA VİRAJDA ARABA SOLLARKEN HİÇ KORKMAZDIM MONDEOMDA SANKİ ALTIMDAN KAYIVERECEKMİŞ HİSSİ VERİYOR VE İNANIN DOSTLARIM KORKUYORUM BAKIMA GÖTÜRDÜM ÖN İKİ TEKERLERİMİN BİLYALARININ DAGILDIGINI SÖYLEDİLER SERVİSTE KISMETSE BUGÜN ALICAM SERVİSTEN BİRDE ONDAN SONRA BAKICAM AMA HER NE OLURSA OLSUN FOCUS BİR BAŞKA MONDEOCULARA BU KONUDA KATILMIYORUM KUSURA BAKMASINLAR YAN AYNALARI BÖYLE BÜYÜK BİR ARABAYA UFAK DEGİLMİ BUDA BENİM İÇİN BİR DEZAVANTAJ ARACIM 150000KM 20000TL YE ALDIM TAVAN HARİÇ FULL BOYALI SOL İKİ KAPI DEGİŞİK SİZCE NASIL FİYATI UYGUNMU ALMIŞIM ÇALIŞMAYAN HİÇBİR AKSAMI YOK SANROOF DAHİL BUGÜN ARACIMA BİRİ TALİP ÇIKSA HİÇ DÜŞÜNMEDEN VERİCEM VE BİRDADAHA MONDEONUN YANINDAN BİLE GEÇMİCEM BİR FOCUS AŞIGI OLARAK HEPİNİZE SAYGILAR SUNUYORUM BÖYLE GİDERSEDE DAHA ÇOK YAZICAM BU MONDEODAN ŞİKAYETİM BİTMEYECEK GİBİ.

Cevabi zaten kendiniz vermissiniz. Aracinizin mondeo icin referans kabul edilecek dinamikleri belli ki orjinalinden bayagi uzaklasmis. Ayrica aynanin, buyugu kucugu psikolojiktir. Aynasi kucuk olan araclarin aynalari bulunduklari cisimleri daha uzak gostererek toplar. Mondeo'nun aynalarinda yasamadigim kor nokta sorunlarini Puntonun kocaman aynalarinda yasiyorum. Ayna acisini 90 derece ayarladiginizda boyut olarak kucuk olmasinin etrafi kontrol etmekte dezavantaj yaratmak bir yana, ozellikle dar sokak ve sıkışık trafikte vurma risklerini azaltarak avantaj yarattigini goreceksiniz.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ayna konusuna gelecek olursak

2000-2006 model passatlarda ve vectra b kasalarda daha da ufak. Boyuttan ziyade işlevi çok önemli. Mondeoda daha kör nokta vakasına maruz kalmadım.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Focusum varken continental sport contact 2 lastiklerle tatlı tatlı arasını kaydırıyordum yonca köprülerden inerken.. Mondeo da goodyear efficent grip lastiklerle aynı köprülerde arabayı kaydıramıyorum.. Hem de hala esp ışığını yakmayı başaramadım kar buz hariç.. Mondeonuzu düzeltmek mümkün ama sizi uğraştıracak gibi duruyor..

Yorum bağlantısı

Serkan Bey, yazdığınızı doğru anladıysam eğer, aracın arkası kayınca ESP ışığı yanmıyor. Bu durumu bolca test ettim. Sadece lastikler patinaj çekerse ESP ışığı yanıyor.

O ışıkta ESP değil, anti patinaj sistemi TCS'nin devreye girdiğini gösteriyor.

Yorum bağlantısı

Serkan Bey, yazdığınızı doğru anladıysam eğer, aracın arkası kayınca ESP ışığı yanmıyor. Bu durumu bolca test ettim. Sadece lastikler patinaj çekerse ESP ışığı yanıyor.

O ışıkta ESP değil, anti patinaj sistemi TCS'nin devreye girdiğini gösteriyor.

Esp toparlama esnasında ışıkla beraber ses de yapması lazım. Tcs'de patinaja düşen lastik, patinajdan kurtulana kadar ışık yakıyordu.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Serkan Bey, yazdığınızı doğru anladıysam eğer, aracın arkası kayınca ESP ışığı yanmıyor. Bu durumu bolca test ettim. Sadece lastikler patinaj çekerse ESP ışığı yanıyor.

O ışıkta ESP değil, anti patinaj sistemi TCS'nin devreye girdiğini gösteriyor.

Yanlış.

Arabanın neresi kayarsa kaysın esp devreye girer.

Kaymadan patinaj yapıyorsa tcs devreye girer.

Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

Beni yanlış anlamayın ama focus la mondeo yu kıyaslamak araba konusunda hiç bir bilgi sahibi olmamakla eşdeğer. Ikisi çok farklı araçlar. Hele ki focus mondeo dan daha iyi demek tam bir komedi. Mk4 mondeo için şunu rahatlıkla diyebilirim. Yol tutuş olarak 2011 audi a4 daha iyi. Kaldıki focus tan çok ama çok daha iyi konforu söylemiyorum bile.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdar Karagonlu

Eski aracım 97 mondeo şimdiki aracım 2001 focus mondeodan sonra focusa alışmam zaman aldı mondeonun sürüş keyfini vermiyor.

Yorum bağlantısı

Söylemek istediğimi yanlış ifade ettim galiba. Bu kış oldukça fazla deneme yaptım. Hatta en yeni denememi yukarıda yazdığım mesajdan yaklaşık beş saat önce yapmıştım. Bugünkü yaptığım testi anlatırsam daha iyi anlaşılabilir. Yağmur yeni başladı ve yol resmen sabun gibi kaygan hale geldi. Yol hafif rampa iniş, hızım 60 civarı ve sola çok keskin bir viraj var. Ben ESP'yi denemek için viraja girmek üzereyken ayağımı gazdan çektim, virajı yumuşak almak yerine sırf aracı daha çok kaydırmak için çok sert bir şekilde viraj içerisinde direksiyonu sola kırdım. Aracın arkası hemen sağa kaymaya başladı. Aynı anda hafif kütürtü benzeri bir sesle beraber sistemin devrede olduğunu anladım ve sağa doğru kayan aracın arkası çok çabuk kendini toparladı.

Ve sonuç...

Tüm bunlar olurken, ESP devrede olmasına rağmen göstergedeki ESP ışığı yanmadı.

Aracı gaza basmadan kaygan bir ortamda sağa veya sola kaydırın, ESP devrede olmasına rağmen ışığının yanmadığını göreceksiniz.

Gaza basmak yanıltır, çünkü azıcık bile ön tekerler patinaj durumuna düşse TCS'nin ayrı lambası olmadığı için ESP ışığı yanıyor.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

İşte ben o kütürtü seslerini falan hiç duymadım, ışığıda patinaj esnasında kar üzerinde gördüm.. Focusu kaydırdığım içinde Focus kötü demiyorum, lastik marka modellerini özellikle yazdım ki yol tutuşta ciddi rol oynuyorlar diye.. ;)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Gaza basılsa da basılmasa da esp devreye girer.

Serkan Turan dı galiba beraber Adanaya gitmiştik. Bizzat her şartı test etmiştik.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Gaza basılsa da basılmasa da esp devreye girer.

Serkan Turan dı galiba beraber Adanaya gitmiştik. Bizzat her şartı test etmiştik.

Adam hayata küstü [emoji23]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

ESP'nin devreye girdiğini çok net açıkladım zaten.

Sadece o anda devrede olmasına rağmen ESP ışığı yanmıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

ESP'nin devreye girdiğini çok net açıkladım zaten.

Sadece o anda devrede olmasına rağmen ESP ışığı yanmıyor.

Ben de öyle anladım.

Ama çoğu zaman devreye girdiğini ışıktan anlıyorum ben.

Yorum bağlantısı
Misafir

sizin araçta bir şey vardır veya sistemimiz farklıdır. çünkü şahsen ben test amaçlı veyahut zevkine yaptığım testlerde bir çok kez esp ışığını ekranda gayet net şekilde izledim. net derken öyle dakikalarca sürmüyor elbette, haydi 1 sn, belki çok daha kısa  :)

 

Sonuçta MK3 Mondeo'da durum böyle. Gaz vermeden (ön tekerlekler patinaja asla düşmeyecek) meydana gelen yanal kaymalarda ESP devrede ama ekranda ışığı yanmıyor.

Sizin de mesaj yazdığınız aşağıdaki konuda bu durum konuşulmuştu ve yanal kaymalarda esp ışığı yanmadığı için bazı arkadaşlar sistemin arızalı olduğunu zannetmişti.

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/267602-2014-fiesta-esp-devre-girme-testi/

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...