İçeriğe Yönlendir

Hararet Kaç Olmalı


Turgut Yıldırım

Recommended Posts

Turgut Yıldırım

Arabamda dijital hararet göstergesi mevcut. Derece olarak düşük gösteriyor. Bu yüzden obd cihazı baglayip 2-3 farklı programla denedim. Dış ortam ısısı en çok 2-3 derece idi. Yaklaşık 50 dakika dur kalk fazla yapmadan yol gittim. Aracın ısısı 60-65 derecede. Biraz gaza yükledim 70-73 dereceyi geçmiyor. rolantide birakinca 90 a kadar çıkıyor. Acaba Termostat mi bozuk. Sanırım obd yanlış göstermez. Bu arada sanırım Termostat olan yerden su kaçağı da oluyor azar azar en soldaki buji yuvasina Antifreeze li su akitiyor zaman zaman. Aracim soguk havalarda zor çalışıyor ve çok titriyor. Kalorifer sıcak verebiliyor son olarak. Yorumlarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Termostatınız bozuk. 100'de fan açar, 90'da kapatır. 90'ı görmesi gerekiyor aracınızın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten

Termostatınız bozuk benimde hararet hep normalin altında kalıyordu rölantide bıraktığımda normal seviyeye geliyordu hareket edince yine düşüyordu termostatı değiştirdim sorun düzeldi.

Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım

Anladım peki bunun soğuk havada zor çalışma ile bir alakası olabilir mi? Ve termostat kaça patlar acaba bana değişimi uzun sürer mi?

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Anladım peki bunun soğuk havada zor çalışma ile bir alakası olabilir mi? Ve termostat kaça patlar acaba bana değişimi uzun sürer mi?

Aracınızın zor çalışmasıyla alakası olmaz,marşa ilk bastığınızda motorda soğuk soğutma sıvısıda soğuk oluyor termostad burda bir rol oynamıyor.Aracınızın verimli çalışması için motorunuzun yeterli sıcaklığa gelmesi gerekiyor,bu sıcaklığıda termostad sağlıyor.Marşa bastığınızda araç çalışır motor soğutma sıvısını ısıtmaya başlar sıcaklık termostad açma değerine geldiğinde termostad genleşir ve açılır motor içindeki sıcak sıvı soğuma kapına gider yani radtatöre,radyatördeki soğumuş sıvıda motora gider ve bu dolaşım tamamlanınca termostad kapanır aracınız istenilen sıcaklığa ulaşmış olur.Termostad kapanmassa şehir içinde hareretiniz normal görünecektir (dur kalklardan dolayı)ama düz yolda hararet aşşağı iner.Rampa aşşağı inerken düşüyorsa normal düze inince normale dönüyorsa sıkıntı yok.Yalnız  90 kalmıyorsa ya termostatınız bozuk ya termostatınızın contasından su kaçırıyordur yada termostatınızın derecesi farklıdır.Termostad ucuzdur size masraf çıkaracak bir parça değildir,mümkünse orjinali ile değişmelidir.Orjinali motocraft diye biliyorum en azından benim araçta motocraft ve ben 3 defa değiştim.Birde eklemeden edemicem duyduğuma göre ka ların harareti biraz yüksek olabilir.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bujiye su kaçtığı icin muhtemelen zor calisiyor arac. Bujilerin de degismesi yerinde olur.

Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım

Sanayiden geliyorum termostat bulamadık parçacılarda. Merkez oto yedekten baktım termostat var ancak kapağı stokta görünmüyor....

Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım

Az önce tekrar obd ile ısıya baktım. Aracım 8 saat kadar dışarda bekledi. Obd yi calistirdim marsa basmadan engine coolant temperature 38 derecede gösterdi. Bu nasil olabiliyor. Araç 8 saat çalışmadan 38 derecede kalabiliyorsa bu aracın hangi sensörü bozuk acaba. Yoksa aracin beyni mi bozuk.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sanayiden geliyorum termostat bulamadık parçacılarda. Merkez oto yedekten baktım termostat var ancak kapağı stokta görünmüyor....

 

Telefon edip sorun mutlaka.

 

Az önce tekrar obd ile ısıya baktım. Aracım 8 saat kadar dışarda bekledi. Obd yi calistirdim marsa basmadan engine coolant temperature 38 derecede gösterdi. Bu nasil olabiliyor. Araç 8 saat çalışmadan 38 derecede kalabiliyorsa bu aracın hangi sensörü bozuk acaba. Yoksa aracin beyni mi bozuk.

 

Minimum 38'den okumaya başlıyor olabilir. Yakıtınız ne durumda acaba?

Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım
(düzenlendi)

Yakıt durumu lpg kullaniyorum 24 litre ile 290 km gidiyorum

Yazin 320 km bulduğu oluyor. Kışlık lastikte takılı suan etkisi vardır biraz. Bu arada 38 ile okumaya başlıyor sonra bekleme olmadan normal artiyor sıcaklık. Soguk havada aracın zor çalışmasını da yasayinca acaba bunun mu etkisi dedim. Motor ısısını hatalı okuyup ona göre soguk havada motoru 38 derece gibi görüp ilk marsta enjektorleri ve yakıtı yanlis mi ayarlıyor. Termostat otosanda da yokmus bu arada (kapağı).

tarihinde Turgut Yıldırım tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

10 sene geçtiği için otosan artık yedek parçasını saklamak zorunda değil. MErkez oto'ya telefonla sordunuz mu?

100km de 8.5lt LPG yakıyorsunuz, gayet iyi. Soğuk havada zor çalışması araç lpg ile stop edildiği için olabilir. Benzinle bi gezip stop etmeyi dener misiniz?

Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım

Merkez oto yedek ile siteden online chat üzerinden görüştüm. Oradaki arkadaş otosanda olmadığı için kendi stoklarında da olmadığını belirtti. Otosan'a gelirse stoklarımızda görülecektir dedi. Sanayi de gittiğim ustalar. Termostatı söküp parçacıya götürmeliyiz anca öyle buluruz diyorlar ancak uygun parçayı bulamazsak araç burada yatar dediler. Termostat dağılmış ise söktüklerini takamazlarmış geri. Aslında bilmiyorum dışardan bakılınca termostat kapağı (Döküm metal gibi olan kısım) sağlam gibi duruyor. Tabi görmediğim bir yerinde çatlak var mıdır bilmiyorum. Sonuçta buji kısmına su kaçırıyor. Merkez Oto'dan termostatın içini alıp dışı sağlamdır belki diye riske girsemmi diye de düşünmüyor değilim.

 

Hava sıcaklığı -10 civarlarında olduğunda bu dediğinizi denemiş gün boyu hatta 2 gün benzinde gezip öyle bırakmıştım aracı ancak sabah yine sıkıntılı ve zor çalışmıştı. Marş basmaktan benim akü bitti ki akü daha 15 aylıktı. Arkadaşın aracını getirdik onun aküsünden bağlantı aldık buna rağmen zor çalışmıştı. Bu soruna çare bulamadım ne zamandır. Araç biraz ısınınca hiçbir sıkıntısı kalmıyor. Ancak soğuk havalarda çok zor çalışıyor marş motoru gereken yeri döndürmekte çok zorlanıyor, çalışınca da motor sarsıntılı çalışıyor. Önceki konularımda da mevcuttu bu. Ateşleme bobini, buji kablosu, bujileri, rölanti valfini merkez oto dan alarak farklı yerden de benzin pompası ve şamadırası, map sensörünü değiştirmiştim. Ancak farketmedi. Ateşleme sistemi ile ilgili bir sorundan çok sanki yanlış alğılanan bir değer varmış gibi geliyor daha çok bana.

 

Bu arada araca bu zamana kadar 10w-40 motor yağı konuldu hep sanırım 5w-30 olması gerekiyormuş. Kullanma kitapçığında okuduğum 5w-30 bulunamazsa 10w-40 da kullanılabilir yazmakta. Bunun bir etkisi var mıdır acaba. Malum 10w-40 biraz daha kalın olacağı için ilk marşta motorun çevrilmesi daha zor olur gibi de geliyor. Bilmiyorum tabi ne kadar etkisi vardır yağın.

 

Dediğim gibi KA'nın bir çok problemine çare buldum ancak bu soğuk havada zor çalışmasına çare bulamadım. Sanayi de gezmediğim motor ustası yok gibi. Her biri bir şey söylüyor maalesef. Kimi LPG kullandığın için sübablar erişimiştir diyor, kimi motor bitik diyor  :) kimi aracı 1 hafta bırak araştıralım diyor, kimi oksijen sensörü diyor vallahi varda var yani yazmakla tükenmez.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bence bujiye su kaçtığı için zorlanıyor araç. Akü bitecek kadar yağ kalınlığı etkilemez.

Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım

Sani bey hatırladığım kadarıyla aracımın bu sorunu olmaya başladığında bujilere termostattan bir sızıntı yoktu. Termostat sızıntısı sanırım daha sonra başlamıştı. Artık termostat değişiminden sonra bujileri de değiştirip denemek gerekecek. O da seneye kışı bulurum sanırım. Çünkü bahar ve yaz aylarında aracın çalışma sorunu ortadan kalkıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bu da ihtimal ama kaçak var diyorsanız termostatta, önce ona bakılmalı.

Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım

Motordaki tam yerini bilen arkadaşım varsa tarif edebilir mi? Manifold üzerinde olması gerekli diye düşünüyorum ancak göremedim

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...