Behlül Baş 4 Mart 2015 Paylaş 4 Mart 2015 Sanırım 2 ay önce civarı arabada çok fazla bir sağa çekme durumundan dolayı bir ustaya götürmüştük. O gün başladı hepsi. Usta düzeltti çekmeyi ve test sürüşüne çıktım. Arabayı biraz zorladım tabiki hatta buna zorlamak bile denmez ama işte aks kesince usta sen bunu zorlamışsın dedi şaka gibi. Test sürüşü yaparken U dönüşü yapacaktım ve o anda direksiyon en sola çevrilmiş haldeyken aks kesti. Gitmedi tabi. Usta geldi halletti.Suçu tornacıya attı. Tornacı şu bilmem ne parçasını (aklımda yok şuan malesef ama bilyalar olması lazım o parça tornaya gitmişti) tam yapamamış dedi. O gün yeniden yaptı ve sonrasında bayağı bir zorladik direksiyon en sağa ve sola kırık şekilde bayağı bir denedik hiçbir şey yoktu hallolmuş gibiydi. 2 hafta öncesine kadar sorun yoktu. Babam kullanırken yine sorun olmuş. Arabayı eve zor getirdim dedi(akşamdı). Şakır şakır ses geliyormuş ön taraftan. Ertesi günü ben deneyim arabayı dedim. Siteden çıkarken küçük bir tümsek var onu geçtim azıcık gittim ve şakır şakır sesler kendini hemen belli etti ve yine aks kesti. Ama bu sefer içten kesti. Sanırım istavroz dişlisi deniyor onun olduğu taraftan. Aks kafası istavroz dişlisi dağılmış dedi yakınlardaki bir usta vardı( ya da kendini usta sanan) sanayiden aldık gerekli parçaları yaptık hallettik. Halledilmeden önce şu konuşmalar oldu ustayla aramda:U: Istavroz dişlisi ve aks kafası dağılmış yeni parçalarla yeniden yapılacak. B: Peki usta bu araba niye aks kesiyor niye böyle yapıyor? Aks körüğü yırtılmıştı ondan mı? (İnternette araştırmıştım içine pislik dolarsa yapıyormuş sanırım emin değilim)U: O da olabilir ama bak göstereyim ( son ön tekerin oraya gittik sökülmüş haldeki ve aksı tuttu) şaside 2 cm açıklık var. O yüzden öyle yapıyor( Arabayı sol önden kazalı olduğunu bilerek aldık ama şubat 2013ten beri bizdeydi ve bu zamana kadar tek bir kez aks arızası verdi onda da yolda bırakmadı sadece şakır şakır ses geldi). Ben bunu bir parçayla bir şekilde 2 cm yaklaştıracam inşallah sizi uzun süre götürecek bu.B: Allah allah. İşe yarayacaksa ne ala. Diğer ustalar da şaside kayma var demişti ama böyle bir çözüm sunmamışlardı.Malzeme+ işçilik 160 tl bayıldıtkan sonra 2 hafta sonra belki iki hafta bile değil. 10 gün falan. Bugün trafikteyken 30 km civarındayken hızım, bir anda direksiyon hakimiyetimi kaybettim( direksiyon kendi kendine döndü sanki otomatik park yapan focus gibi) sanki tekerin altına buz girmiş de gaza yüklenmişim gibi. Tabi hızım düşük olunca anında toparladım (ama hızım yüksek olsaydı yüzde 100 kaza yapardım ona eminim ve bu denli korkunç bir şey usta hatasıysa ben diyecek kelime bulamıyorum). Bir baktım rot ayarı tamamen gitmiş. Ben düz gidiyorum ama direksiyon yarım tur sağa çap halde ki ilk defa böyle bir şeyle karşılaştım. Bozuk olsa bile yarım tur kadar hiç görmemiştim. ( Bunun öncesinde son birkaç gündür sağa çekme olayı yeniden başlamıştı ama çok azdı. Şoför koltuğunda oturmayan anlayamazdı yani). Biraz öyle gittim neyse en azından aks kesmedi dedim ki okula varınca arabayı park ederken (ki aklıma gelmeliydi direksiyonu tam kırmamam gerektiği boş bulundum yani) yine kesti. Bu sefer dıştan ama istavroz tarafından değil.Olay örgüsü uzun olduğu için biraz uzun oldu ama elimden geldiğince kısa tutmaya çalıştım. Bu kadar geniş almamın bir sebebi de 2 sene boyunca bizdeyken ( 2 sene önce de şaside açıklık vardı) hiçbir sorun olmadı da neden şimdi aks kesiyor? Buna dikkat çekmeye çalıştım. Benim fikrim gerçek ustalara değil de usta zannedenlere düşmemiz. Yoksa ön takımdaki başka sorunlu parçalar yüzünden mi böyle yapıyor? Ya da kullanılan yeni parçalar yan sanayi mi ki buna pek ihtimal vermiyorum. Yardımlarınızı bekliyorumFotoğraf da çekmiştim. Çok büyük oldukları için direk link vereyim dedim..http://imgur.com/NnkdS1u http://imgur.com/zPPiDFJ Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 4 Mart 2015 Paylaş 4 Mart 2015 ALLAH sabır versin İNŞALLAH tez zamanda adam gibi adama denk gelirsinde sorununu çözersin. Yorum bağlantısı
Ümit Volkan Durmaz 4 Mart 2015 Paylaş 4 Mart 2015 Bence gotur servise 250 300 fazla verirsin ama hic olmazsa garantili is yapiyorlar sonrasinda istedigin kadar zorla kirilirsa ucretsiz yaparlar. Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Taşdelen 4 Mart 2015 Paylaş 4 Mart 2015 Sizin aks kesmemiş, aks kesme durumunda şöyle bir görüntü olur: https://drive.google.com/file/d/0B5b4vJWG4tReWDlEVjhjSjA3dDg/view?usp=sharing Sizin probleminiz şanzıman çıkışı veya sabit hız mafsalı (CV joint) bağlantısının hasar görmesi. Zaten aks keserse orada kalır, ses çıkararak devam etme vs olmaz. Ama özellikle dönüşlerde ve gaza yüklendikçe çıtırtı-tıkırtı şeklinde gelen sesler aks kafası diye de adlandırılan sabit hız mafsalı arızasına işaret eder. Anlattıklarınızdan anladığıma göre şanzıman çıkışı ile aks taşıyıcınız arasındaki kaçıklık bu hasara sebep oluyor. 2 cm açıklık tam olarak nerede ve nasıl bir açıklık bilmiyorum ama millerde eksen kaçıklığı çok büyük hasarlara sebep olabilir. "Shaft alignment" diye bakarsanız ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız zannediyorum. İşe öncelikle iyi bir şaseci bularak başlamanızı tavsiye ederim. 1 Yorum bağlantısı
Aydın Akdeniz 4 Mart 2015 Paylaş 4 Mart 2015 ne denirki ? ucuz etin yahnisimi diyelim . geçmiş olsun . Yorum bağlantısı
Tuna İşgören 4 Mart 2015 Paylaş 4 Mart 2015 sağ önden kazalı aracı 6 yıl kullandım sağ ön tekerden olan kazada aks taşıyıcı , travers falan hepsi yamulmuş lastiği çekerek düzeltmişler yeni ön takım yaptırdığımda lastiğin 4 cm geri olduğunu gördük çamurluğa sürtücekti resmen bu şekilde 1 yıla yakın kullandım 1 çift lastik erittim ama hiç aks kesmedi aracım . daha sonra aks taşıyıcı ve travers alarak yaptırdım çiçek gibi oldu . Yorum bağlantısı
Behlül Baş 4 Mart 2015 Yazar Paylaş 4 Mart 2015 Teşekkür ederim arkadaşlar.Ustayla arabaya gittik geldik. Ustanın yaptığı parçalarda aks kafası ve istavroz dişlilerinde hiçbir şey yok sapasağlam. Alt rotil çıkmış. Gece olduğu için fark edemedim ama çıkmış işte. Geri yerine taktı düzeldi getirdim arabayı.Çekme falan da yoktu.Görünürde parçada sorun da yok. Yamulma yalama da yok. Usta bu parça sanırım biraz yatmış dedi değiştirmeniz lazım en kısa sürede dedi. Yük binince üstten kayma yapıp çıkabiliyormuş. Bir ihtimal de motor kulaklarında sorun olduğu için yük binebiliyor o yüzden çıkıyor dedi. Hadi değiştim parçayı eyvallah da. Sorun başka bir yerdeyse? Bu alt rotilin kayıp çıkmasına neden olabilecek başka ne var? Başka bir ustaya da göstereceğim ya da olmadı yetkili servise gideceğim artık. Bahsettiğim parça sağ önden kazalı aracı 6 yıl kullandım sağ ön tekerden olan kazada aks taşıyıcı , travers falan hepsi yamulmuş lastiği çekerek düzeltmişler yeni ön takım yaptırdığımda lastiğin 4 cm geri olduğunu gördük çamurluğa sürtücekti resmen bu şekilde 1 yıla yakın kullandım 1 çift lastik erittim ama hiç aks kesmedi aracım . daha sonra aks taşıyıcı ve travers alarak yaptırdım çiçek gibi oldu . Hocam bizim araçta da sağ ön teker biraz içeride o yüzden içten yiyor lastikleri ama orası da daha bir kez bile aks kesmedi kopmadı çıkmadı Sizin aks kesmemiş, aks kesme durumunda şöyle bir görüntü olur: https://drive.google.com/file/d/0B5b4vJWG4tReWDlEVjhjSjA3dDg/view?usp=sharing Sizin probleminiz şanzıman çıkışı veya sabit hız mafsalı (CV joint) bağlantısının hasar görmesi. Zaten aks keserse orada kalır, ses çıkararak devam etme vs olmaz. Ama özellikle dönüşlerde ve gaza yüklendikçe çıtırtı-tıkırtı şeklinde gelen sesler aks kafası diye de adlandırılan sabit hız mafsalı arızasına işaret eder. Anlattıklarınızdan anladığıma göre şanzıman çıkışı ile aks taşıyıcınız arasındaki kaçıklık bu hasara sebep oluyor. 2 cm açıklık tam olarak nerede ve nasıl bir açıklık bilmiyorum ama millerde eksen kaçıklığı çok büyük hasarlara sebep olabilir. "Shaft alignment" diye bakarsanız ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız zannediyorum. İşe öncelikle iyi bir şaseci bularak başlamanızı tavsiye ederim. Hocam araba dün orda kalmıştı zaten. Gitmiyordu. Dönüşlerde ve çıtırtı tıkırtı şeklinde ses yoktu. O ses öncekinde vardı istavroz dişlisini ve aks kafasını dağıttığımız zamanda vardı. Bugün baktık o yapılan parçalarda hiçbir sorun yoktu. Alt rotil çıkmış. Nasıl çıkıyor ama onu tam çözemedik. Usta bu parçayı en kısa zamanda değiştirin dedi sadece. O açıklık evet orda sanırım ama orayla ilgili sorun yoktu.Motor kulağı yüzünden de olabilirmiş araba eskisine göre sarsıntılı çalışıyor aslında. Yorum bağlantısı
Tuna İşgören 4 Mart 2015 Paylaş 4 Mart 2015 Hocam aks tasiyici ve traverse baktirdinmi , eger yamuksa onlarids degistir aksi halde lastige calisirsin hep Yorum bağlantısı
Melih Duyar 4 Mart 2015 Paylaş 4 Mart 2015 Şasi sorunu olan aracı almayın temiz araç alın 5 fazla verin öteki türlü 10 da harcanan düzen tutmaz Yorum bağlantısı
Mustafa Ayıkoğlu 4 Mart 2015 Paylaş 4 Mart 2015 Aracın daha önceden alttan yada önden ağır bi kazası olup olmadığı araştırılmalı Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Taşdelen 4 Mart 2015 Paylaş 4 Mart 2015 Evet, rot veya rotil ile ilgli olması gerekli çünkü zaten aniden direksiyon gitti demişsiniz. Biraz daha dikkatli okumam lazımmış. Yorum bağlantısı
Behlül Baş 4 Mart 2015 Yazar Paylaş 4 Mart 2015 Hocam aks tasiyici ve traverse baktirdinmi , eger yamuksa onlarids degistir aksi halde lastige calisirsin hep Aks taşıyıcısında en son sorun yoktu ama travers lafı geçmemişti hocam sanayiye gidince onu da bir sorayım. Evet, rot veya rotil ile ilgli olması gerekli çünkü zaten aniden direksiyon gitti demişsiniz. Biraz daha dikkatli okumam lazımmış. Hocam peki rotil değişince salıncak da değişmesi gerekiyor mu? http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/223038-hareket-halinde-sa%C4%9F-rotil-koptu/ Bu konuda öyle bir yorum geçmiş emin olamadım Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Taşdelen 4 Mart 2015 Paylaş 4 Mart 2015 Normalde hangi parça bozuksa onu değiştirmek gerekir. Sizin ön kısım hasar almış tüm parçaları dikkatle incelemek ve ona göre hareket etmek daha mantıklı bence. Yorum bağlantısı
Recommended Posts