İçeriğe Yönlendir

Dershaneler Hk.


Hüseyin Kuvvet

Recommended Posts

Uğur Samyeli

Yıllardır adı milli eğitim kendisi pilli eğitim olan bir sistemden ne kadar başarı bekleniyorsa alınan sonuçta odur.Temel olan şey bu kadar önemli bir kurumun siyasetten uzak tutulmasıdır..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Misafir

Dershanelerin kapatılması büyük bir saçmalıktır dershaneler olmasa ben üniversiteyi kazanamazdım

 

Bence çok çok rahat kazanırlır.  :good1: Tecrübe ile sabit olan bir sonucu yazıyorum. :yes: Dershane veya başka bir ilave kaynagı seni başarıya taşıyormuş gibi yaparak kendini asla küçümsememelisin.Sen istekli hevesli olduğun sürece bunlar sadece aracıdır. :good1:  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Yıllardır adı milli eğitim kendisi pilli eğitim olan bir sistemden ne kadar başarı bekleniyorsa alınan sonuçta odur.Temel olan şey bu kadar önemli bir kurumun siyasetten uzak tutulmasıdır..

Ben hep bunu diyorum. Siyasetten uzak Olmalı. Bakanların müşteşarların eğitim programı değil devletin milletin eğitim Programı Olmalı. Yapboz tahtasına çevirmemeliler. Çocuk okula her geldiği gün acaba bugün ne değişek diye düşünmemeli.

Bugün başlatılan uygulama bugün uygulanmamalı.

98 de lise bitti. Sınava hazırlanmaya başladık. Birgün bir haber meslek lisesi mezunları sadece öğretmenliğe gidebilir. Uçak mühendisliği tıp puanıyla iyi bir üniversitenin öğretmenliğine gitmek zorunda kaldım. Türkiye 38. Arkadaş öğretmen oldu.

Eğitim sistemi değişirken anlık uygulama olmamalı. Zaman içinde Olmalı. Hadi bu olmadı bu yıl şunu yapalım dememeliler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

Bence çok çok rahat kazanırlır. :good1: Tecrübe ile sabit olan bir sonucu yazıyorum. :yes: Dershane veya başka bir ilave kaynagı seni başarıya taşıyormuş gibi yaparak kendini asla küçümsememelisin.Sen istekli hevesli olduğun sürece bunlar sadece aracıdır. :good1:

Oktay abi lisede doğru düzgün çalışmamış birisi olarak lise 4 e gelip kendi kendine çalışıp kazanmak imkansız derecede zor dershane 4 yılın tekrarını 1 yılda yapıp öğrenciyi sınava hazır hale getiriyor liselerdeki eğitim kaliteside zaten malum salla başı al maaşı..
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Oktay abi lisede doğru düzgün çalışmamış birisi olarak lise 4 e gelip kendi kendine çalışıp kazanmak imkansız derecede zor dershane 4 yılın tekrarını 1 yılda yapıp öğrenciyi sınava hazır hale getiriyor liselerdeki eğitim kaliteside zaten malum salla başı al maaşı..

İlk cümledeki Hatanın suçunu son Cümleye atmak doğru değil bence.

Dershane de çalıştığınız kadar okulda çalışsaydınız keşke [emoji4]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

İlk cümledeki Hatanın suçunu son Cümleye atmak doğru değil bence.

benim suçumda büyük ancak liselerdeki ''bazı'' öğretmenler gerçekten boşuna maaş alıyorlar birde Ankaranın en köklü liselerinden birisinde okuduğum halde böyleydi hocaların davranışlarını yazsam buraya fıkra zannedilir
Yorum bağlantısı
Uğur Samyeli

Oktay abi lisede doğru düzgün çalışmamış birisi olarak lise 4 e gelip kendi kendine çalışıp kazanmak imkansız derecede zor dershane 4 yılın tekrarını 1 yılda yapıp öğrenciyi sınava hazır hale getiriyor liselerdeki eğitim kaliteside zaten malum salla başı al maaşı..

Emre hiç bir eğitimci salla başı al maaşı düşüncesiyle okula gitmez emin ol.Fakat eğitimciye dayatılan müfredata uymayı zorunlu hale getirirseniz,eğitimci de yıl sonunda geçireceği müfettiş teftişinden dolayı sadece müfredatı uygular ki sonuçta seninde söylediğin gibi hüsran olur ve başlarsın çareler aramaya.Şimdi suçlu kim acaba????

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

benim suçumda büyük ancak liselerdeki ''bazı'' öğretmenler gerçekten boşuna maaş alıyorlar birde Ankaranın en köklü liselerinden birisinde okuduğum halde böyleydi hocaların davranışlarını yazsam buraya fıkra zannedilir

Doğrudur. Ben meslek lisesindeydim. Dediğin hocalardan vardı. Aklıma geldikçe güldüğüm. [emoji23][emoji23]Nasıl öğretmen olmuş dediğim. Ancak 100 öğretmende bunlarda 3-5 olması normal.

Ahh ahh lisede Yaptıklarımızı Öğretmenlere Yaptıklarımızı yazsam varya cilt cilt ansiklopedi olur [emoji23][emoji23]

Lisenin en akıllı en başarılı Sınıfı bizdik. Anadolu teknik lise. Ancak öyle bir Sınıfta öğretmenlik yapmak istemezdim [emoji23][emoji23]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Öğüt
(düzenlendi)

Emre hiç bir eğitimci salla başı al maaşı düşüncesiyle okula gitmez emin ol.Fakat eğitimciye dayatılan müfredata uymayı zorunlu hale getirirseniz,eğitimci de yıl sonunda geçireceği müfettiş teftişinden dolayı sadece müfredatı uygular ki sonuçta seninde söylediğin gibi hüsran olur ve başlarsın çareler aramaya.Şimdi suçlu kim acaba????

Uğur bey lisede öyle hocalar tanıdımki keşke tanımasaydım dedim bir kaçı için lise 1 de fizik dersi görmedim ben ders vardı ama yıl boyunca hoca yoktu 6-7 defa gördüm galiba dahada görmemiştim:)

Benim suçum büyük ben suçumu öğretmenlere yıkmıyorum ama bazılarınında bunda katkısı olduğu bariz belli neyse sağlık olsun

Doğrudur. Ben meslek lisesindeydim. Dediğin hocalardan vardı. Aklıma geldikçe güldüğüm. [emoji23][emoji23]Nasıl öğretmen olmuş dediğim. Ancak 100 öğretmende bunlarda 3-5 olması normal.

Ahh ahh lisede Yaptıklarımızı Öğretmenlere Yaptıklarımızı yazsam varya cilt cilt ansiklopedi olur [emoji23][emoji23]

Lisenin en akıllı en başarılı Sınıfı bizdik. Anadolu teknik lise. Ancak öyle bir Sınıfta öğretmenlik yapmak istemezdim [emoji23][emoji23]

bir müfettiş gelse mülakata soksa bazı hocaları valla diplomaları elinden alırlar meslekten ihtaç ederler:) tarihinde emre öğüt tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Başarılı olmak kazanmak tamamen istek ve arzu ile olur.Aracı olanları kendi istegine ve arzularının başarısına ortak etmen biraz hata çünki oradanda bu bilgileri alan sensin ve kazanıyorsun.Burda sorman gereken neden dershanede bilgiyi aldımda okulda almadım.Bunuda kendin zaten kısmen yazmışsın.Esas gerçek ise ailenin sana sağladığı bu imkanı zayi etmeme baskısı veya başka ne anlatacak ise bunun verdiği azim istek ile bu kazanıma ulaşman oluyor buda farklı bir aracı unsur oluyor.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Başarılı olmak kazanmak tamamen istek ve arzu ile olur.Aracı olanları kendi istegine ve arzularının başarısına ortak etmen biraz hata çünki oradanda bu bilgileri alan sensin ve kazanıyorsun.Burda sorman gereken neden dershanede bilgiyi aldımda okulda almadım.Bunuda kendin zaten kısmen yazmışsın.Esas gerçek ise ailenin sana sağladığı bu imkanı zayi etmeme baskısı veya başka ne anlatacak ise bunun verdiği azim istek ile bu kazanıma ulaşman oluyor buda farklı bir aracı unsur oluyor.

Çık doğru Yazmışsın abi. Üniversite Sınavına hazırlıkta çalıştığım kadar okulda çalışsaydım 3. Değil 1. Olurdum. Kesinlikle doğru.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fırat Önal

Arkadaşlar anlayamadığım konu dersanelerdeki öğretmenler uzaydan mı geliyor? Yoksa ellerinde sihirli bir değnek mi var? Onlarda benim senin gibi insanlar. Dersanelerin eğitim mantığı nedir? Konu anlatımı yoktur ya da çok kısadır daha çok soru çözülür. Okulun mantığı bakanlığın verdiği müfredatı öğrenciye öğrenesiye kadar elindeki kısıtlı zamanda öğretmektir.. Hiçbirşey bilmeden dersaneye git bakalım ne oluyor.  Ancak hata sistemin ta kendisindedir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Dershane sadece aracı bir unsurdur bu unsuru esas olan egitim alanlarına yansıtmak ve uygulamak ise ciddi manada geçmişin yerleşmiş maddiyat  amacının böylesine biçimsiz şekilde artarak seviyesiz olmasının önüne geçilmeside oldukça sancılı ve zor olacaktır.Yanlışı sürdürmek o kadar kolaydır ki dogru olanı yapmak ve uygulamak ise tersine fazlası ile zordur.Bunu bu konudada yazılanlar destekliyor zaten.

 

Yüce rabbim dogru olanın yanındadır ve ilerlemesine yardımcı olur bunuda zaman gösteriyor zaten ve sadece yapılması gereken bunu dogru şekilde görmek algılamaktan geçiyor.

 

 

Yapılan her ne ise niyet hayır yönünde ise bu şaşmaz şekilde akıbetininde hayır olmasını sağlar.

 

Hepnize saygı duyuyorum.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

Dershaneler kapanmaz bu ülkede. Çok olsa adı değişir.

Tamamen doğru.

Müzik evi adı ile burda birçok dersane var,içerde bir klavye bide gitar var.

Al sana müzik evi ;)

Ama tamamen bildiğimiz dersane; )

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Arkadaşlar anlayamadığım konu dersanelerdeki öğretmenler uzaydan mı geliyor? Yoksa ellerinde sihirli bir değnek mi var? Onlarda benim senin gibi insanlar. Dersanelerin eğitim mantığı nedir? Konu anlatımı yoktur ya da çok kısadır daha çok soru çözülür. Okulun mantığı bakanlığın verdiği müfredatı öğrenciye öğrenesiye kadar elindeki kısıtlı zamanda öğretmektir.. Hiçbirşey bilmeden dersaneye git bakalım ne oluyor. Ancak hata sistemin ta kendisindedir.

çok doğru. [emoji106][emoji106][emoji122][emoji122]
Yorum bağlantısı
Emre Ünal2
(düzenlendi)

Çok güzel bir tartışma ortamı oluyor, demek ki bu konuda herkesin bir düşüncesi var ki bu da bence oldukça olumlu. Ancak her konuda olduğu gibi bu konuda da bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmanın hataları da beraberinde getireceğini düşünüyorum.

Eğitim sistemi hakkındaki düşüncelerime gelince. Bunu bir açık kalp ameliyatı gibi düşünmekte fayda var. Yani hem kalp çalışmaya devam edecek hem de siz onun eksiklerini gidermek için çalışacaksınız. Bunu yapabilmek saatler alıyor. Hem bu işin başında çok iyi eğitim almış ve tecrübe sahibi bireyler hem de kendini tedavi etmeye izin vermiş ve işi ekibe bırakmış hastamız var. Ameliyathane ve tüm şartlar durum için hazır vaziyette. Bu ekip bu durumu Eş Zamanlı olarak birden fazla hastaya Uygulaması ne kadar doğru olursa eğitimde anında düzelme beklemek de aynı şey.

Ülkemizde bütünüyle değişmesi gereken eğitim sistemi günü kurtarmak ve kısa vadeli düzeltmeleri yapmak amacıyla sonucu daha da başka sorunları beraberinde getiren Çözümler yumağı haline geldi.

Dünya'da gününüzde iki model tartışılageliyor: Finlandiya modeli ya da Güney Kore ve Hong Kong modeli. Bunun altında yatan temel sebep ise her durumun da Uluslarası Sınavlarda başarılı ve bu ülkelerin çeşitli zaman dilimleri içerisinde ilk Üçte yer alan ülke olmaları. Ancak her ikisinde de taban tabana Zıt eğitim sistemi Uygulamaları dikkat çekiyor. Çünkü Finlandiya öğrenci merkezli, yaşantıya dönük ve yumuşak disiplinli bir sistem uygularken, Güney Kore ve Hong Kong ezbere dayalı, sıkı ders çalışma süreleri olan ve katı bir disiplin uygulayan sistemi benimsemiş durumda. O halde eğitim eğitim ve öğretim sisteminin ne olduğu ve nasıl sürdürüldüğü Başarıda tek belirleyici değil.

Biraz önce Bahsettiğim gibi açık kalp ameliyatı Şart ve tüm sistem çalışırken bunu yapmak zorundasınız. Bunu yaparken önce sistemi bütünüyle yenileyecek Plan'ı ortaya koymak eksiksiz olarak bütün unsurlar tamamlanınca topluca hayata geçirilmelidir.

Şimdi bence bunun Şartlarına gelince:

1- nüfus projeksiyonuna göre önümüzdeki 20-30 yılı kapsayacak şekilde (adrese Dayalı nüfus sistemi ile hiç zor değil) okullar ve donanımları planlanmalı ve bu konuda acil olarak yapılanmaya gidilmelidir.

2- okul öncesi eğitim 4 Yaşından itibaren zorunlu Olmalı, çocuklara temel yaşam becerileri kazandıracak becerilerle dolu bir programı Olmalı, okuma-yazmaya hazırlık ve başlama, temel Sayısal beceriler de bu düzeyden başlanarak verilmelidir. Buradan başlayarak programlar ve müfredat (her iki kavram karıştırılsa da müfredat ders listesi demek) sil baştan ele alınmalıdır. Bu Kurumların tamamında kahvaltı, öğle yemeği, öğle uykusu Olmalı, ikindi kahvaltısı da verilmelidir. İşte fırsat eşitliği ilk önce buradan başlar. Bu okullar 6 yaşını da kapsayacak şekilde dizayn edilmelidir. Burada görev yapan öğretmenler çocukların kişisel özellikleri, ilgi alanları, becerileri hakkında velilerin de görüşlerini alarak belirlemeli ve bunları muhakkak bir üst öğretim kurumuna vermeli ve çocuğun dosyasında sanal ortamda barındırmalıdır.

Bu Kurumların günlük zaman dilimi tam gün esasına göre ve en az 5 saat olacak şekilde yapılandırılmalıdır.

3- ilkokulların süresi en az 5 yıla çıkarılmalıdır. Burada yer alan müfredatta acil düzenlemeye gidilmeli ve bütüncül sistemle ve ülkemin Şartları dikkate alınarak (birleştirilmiş sınıf, Taşımalı eğitim vb gibi) beceri ağırlıklı eğitime gidilmelidir. Okulöncesi dönemden gelen bilgiler doğrultusunda öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda ek kazanım ve program da takip edilebilmelidir. Burada Da sabah kahvaltısı, öğle yemeği ve ikindi kahvaltısı okul Tarafından sağlanmalıdır. Bu dönemde Her ders için bir derslik (ortak yürütülebilecek dersler için bir derslik olabilir) dizayn edilmeli ve bunlar öğrencilerin her zaman kullanacakları şekilde dizayn edilmelidir. Öğrencilerin sosyal, sportif ve özel yetenekleri desteklenmeli ve diğer dersler için bu zaman dilimi heba edilmemelidir. Bu gibi başarılı öğrenciler için çeşitli burslar ve yetiştirme okulları Olmalı ve bu öğrenciler bazı derslerden muaf olmalıdır. Tam gün esasına Dayalı olarak günde en az 7 ders saati Olmalı son iki ders saati danışmanlık faaliyeti ile yürütülerek eksikler giderilmeli, ortak zaman olarak (birlikte film izleme, etkinlik yapma ya da yapılan etkinlikleri takip etme ve değerlendirme gibi) kullanılmalıdır. Hatta bir sonraki yılın aynı sınıfını okuyacak olan öğrenciler için bile ortak etkinlik tasarlanmasına zemin oluşturulacak şekilde son iki saatler planlanmalıdır. Öğretmenler düzenli olarak öğrencilerin kişisel gelişimleri, ilgi, beceri ve yeteneklerini değerlendirmeli ve sisteme girmelidir. Sadece Çoktan seçmeli testlerle değerlendirme kesinlikle bırakılmalı süreç değerlendirmeye dönük be Analitik düşünceyi geliştirici değerlendirme teknikleri de kullanılmalıdır. Bu noktada 1. Sınıfı okutacak olan öğretmenler bu Sınıfı okutmadan bir yıl önce okutacakları öğrencilerini tanıyacakları sistem (okulöncesi öğretmenlerin oluşturduğu) onların kullanımına dikkatli bir şekilde açılmalıdır.

Ortaokul ve lise için de önerilerim var ama şimdilik onlar bana Kalsın.

Bütün bunların yanı sıra ÖĞRETMEN seçme, eğitme ve hizmet içi faaliyetleri de komple değişmelidir. Mevcut durum için ise Özlük haklarına ciddi katkılar sağlanmalıdır. ÖĞRETMEN Kitapları derhal son bulmalı tüm öğretmenlerin etkinlik yapacağı ve paylaşacağı bir sistem getirilmeli ve kabul görüp en çok indirilen/kullanılan etkinlikler için ödüllendirme sistemi getirilmelidir. Diğer öğretmenlere uygulamadan Kaynaklı durumlar için ilgili etkinlikte düzenleme yapma olanağı sağlanmalıdır. Meslekte Çoklu değerlendirme ile üstün başarılı öğretmenler yeni başlayanlar için mentor konuma gelmelidir. Çalışmayan/istenen başarıyı yakalamayan ÖĞRETMENe bir süre verilmeli ve mentorla devam etmeli eğer durum devam ederse ders dışı etkinlikler için okulda kullanılmalıdır.

Disiplin durumları için ombudsmanlık sistemi okulda kullanılmalı katı disiplin kurallarının (fiziksel şiddet içermeyen) uygulanmasında Yaşanacak kişisel olumsuzlukların çözümünde devreye girmelidir.

Dahası da var ama onları da şimdi paylaşmayacağım.

Saygılarımla.

tarihinde Emre Ünal2 tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Dersaneler kapanır yada kapanmaz o tamamen siyasi bir konu beni aşar ancak dersaneye giden, gidebilen ve gidemeyen diye 3 öğrenci tipi olduğunu kimse yazmamış. 1. Okul hayatında ve sınavlarda gayet başarılı olan ve dersaneler tarafından paylaşılamayan hatta bana gelsin diye telefon, tablet hediye edilen öğrenci grubu.

2. Maddi durumu olan ve bunu ödeyip nispeten sınava hazırlanmak için çalışma tekniklerini öğrenen ve nispeten başarılı olan öğrenci grubu.

3. Maalesef ailesi ancak geçinebilen bırakın dersaneye okul için gerekli olan kılık kıyafeti bile güçlükle temin eden ve kimisi hırs yapıp haberlere konu olacak kadar başarılı olan kimisi ise okul biter bitmez ailesine maddi olarak destek olması gereken öğrenci grubu.

Eğer bu 3 grup fırsat eşitliğini özel okul, fen lisesi, anadolu lisesi vs. seviyesinde yakalayabilirse o zaman dersane olmuş olmamış kimsenin umrunda olmaz kanımca...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...