İçeriğe Yönlendir

2008 Passat 2.0 Tdi Highline Hakkında


Emir Karadağ

Recommended Posts

Emir Karadağ

Herkese merhaba. 2008 Passat 2.0 TDİ(140 BG) DSG almayı  düşünüyoruz. Highline paket. Artıları ve eksileri nelerdir?

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Keşke imkanınız olsa da 2010+ dsg alsanız. O senelerdeki vites kutuları sıkıntılı oluyor ama 2.0 için durum nedir bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
İlker Yüksel

2.0 tdi dsg 6 ileri yağlı sistem. Çevremdeki araçlar 400 bin km aştılar. Hiç sorun çıkarmadılar. Sıkıntılı olan dsg 7 ileri kuru tip olanlardır

Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

2.0 Tdi çok canlar yakar , DSG biraz şans işi onun dışında passat güzel arabadır şu yönüde olsaydı iyi olur diyebileceğin birşey olacağını sanmıyorum

Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

2009 öncesi passatlarda pd motor kullanilmis.daha sesli calismasi ve yakıt sisteminin değişik enjektörlerin memeli olduğundan bahsediliyor.bir kısım kullanici enjektörlerin ariza verdiğini savunuyor.2009 sonrasında ise cammon rail yakit sisteminin kullandigi ve sorunlarin giderildigi söylenmekte.2b tdi lerde 6 ileri yağli tip dsg şanzıman kullanılmış.7 ileri kuru tip olanlara göre daha sorunsuz olduğu söyleniyor.170 hp ele geçse iyi olur aslinda [emoji16]

Bi aralar bende bakmistim 170 hp passata ama geleneği bozmadim mondi ile devam yola.Arastirmalarimin özeti bu şekilde.Saygılar

+1

Aynen doğrudur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

PD enjektörlerin arıza vermesi diye standart birşey yok ama biraz daha çok yakabilir. Öte yandan değişimi birer birer yapılır 4 tane birden alınmaz. CR pompası yoktur. mil üzerinden traktör pompası gibidir.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Keşke imkanınız olsa da 2010+ dsg alsanız. O senelerdeki vites kutuları sıkıntılı oluyor ama 2.0 için durum nedir bilemiyorum.

Tam tersi 6 ileri olanlar çok az problemli 7 ileri mekatronik yüzünden yerlerde geziyor.

 

İnternetten biraz daha bakindim.sizlerde bakabilirsiniz.Okuduğum kadarı ile enjektörlerde genel bir sıkıntınin olduğu yönünde. pd motor olanlarda.aynen dsg de olduğu gibi.Ha tabi şöyle olabilir mi nasil ki dsg şanziman alipta sorun yaşamayan kullanıcılar var (çok az bir miktar olsada).hic enjektör arıza yapmamış pd motorlarda vardır.Şans işi aldığinız arkadaşta sorunu olmamıştır size gelir içini döker araba.Benim görüşüm bir miktar para bağlayıp ta bozuldu mu bozulacak mi gibi düşüncelerle uğraşmamak.Risk almamak.Okuduğum kadarıyla bir yatkınlık var çünki.Saygılar.

Enjektör arızası dizel arabanın kaderi gibidir. Kullandığımız yakıtlar euro normlarının uzağından bile geçmiyor. 2,0 TDİ bence kendisini ıspatlamış düzgün bakım periyodu ve orjinal parçalar ile uzun yıllar hizmet eder. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Bu arada şunu da söylemeden gecmeyeyim.Bir cok wv taraftari arkadaşın motor yerine koymadiği renault un 1.5 dci motoruna sahip kango var arkadaşımda.taksici kendisi.istenirse aracin resimlerini hafta içi atarim.400 b i deviren arabada triger harici değişen yok.ne turbo ne enjektör.mazot u total den alır devamli.Bir de adamin aklina gelmiyo değil hani madem pd bu kadar iyiydi cr ye neden gecildi.taksici arkadaş mazot u totalden aliyo bi daha hatirlatayim.saygılar

 

Emisyonu yüksek hızda PD nin kötüdür. Yakıt harcaması daha fazladır. CR ye o nedenle geçildi. ayrıca daha ucuz imalatı.  tam elektronik enjeksiyon. diğerinde 4 tane ayrı pompa var.  Ben PD nin sorunlu olduğunu düşünmem. sorun elbette çıkar ama ikinci el araç alıyorusnuz o parçayı da değiştiriverin yedeği var.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emir Karadağ

Kardeş konuyu açmışşın bilmiyorum arada gelip bakiyor musun.pd motorlarin 2008 yilinin mart ayından sonra piyasa ya sürüldüğü mevzusu.seninki pd mi cr mi onu yazsaydin bari.pd ise sana tavsiyem.üretimi bitmiş bir araba modelinı almakla aynı şey.

 

Kaçmış heralde :) cevap yok

 

Burdayım abilerim. Sınav yoğunluğundan dolayı çok bakamıyorum bu ara. Araç 2008 model ama 2009 başında trafiğe çıkmış. Motor mevzusunuda çok bilmiyorum açıkçası  :biggrin: 

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
(düzenlendi)

Tam tersi 6 ileri olanlar çok az problemli 7 ileri mekatronik yüzünden yerlerde geziyor.

 

 

2008 lerde kuru tip kullanılıyor ve yağlılara göre problemlidir diye yazıyorlar, neresi tam tersi anlamadım :D

 

Biraz araştırdım, dizellerde kuru tip yokmuş, haliyle sıkıntı çekende az olur.

tarihinde Gökhan Albayrak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Bu arada şunu da söylemeden gecmeyeyim.Bir cok wv taraftari arkadaşın motor yerine koymadiği renault un 1.5 dci motoruna sahip kango var arkadaşımda.taksici kendisi.istenirse aracin resimlerini hafta içi atarim.400 b i deviren arabada triger harici değişen yok.ne turbo ne enjektör.mazot u total den alır devamli.Bir de adamin aklina gelmiyo değil hani madem pd bu kadar iyiydi cr ye neden gecildi.taksici arkadaş mazot u totalden aliyo bi daha hatirlatayim.saygılar

 

1.5 Dci motoru adam yerine koymayanların ne kadar bilgili olduklarını da ciddi olarak sorgularım açıkcası 

tarihinde DOĞUŞ BAĞ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

2008 lerde kuru tip kullanılıyor ve yağlılara göre problemlidir diye yazıyorlar, neresi tam tersi anlamadım :D

 

Biraz araştırdım, dizellerde kuru tip yokmuş, haliyle sıkıntı çekende az olur.

Cevabı kendin vermişsin.

Yorum bağlantısı
Emir Karadağ

Hocam şu olaya bi açiklik getirelim.1.6 tdi lerde ve 1.4 tsi lerde 7 ileri kuru tip kullaniliyor.2.00 tdci dizel lerde 6 ileri yağlı tip dsg kullaniyolar.Torku yüksek olan araçlarda 6 ileri yağlı torku 250 nm den az olan araçlarda 7 ileri kuru tip dsg kullanılmış.0 km aldıgımız wv caddy marka 1.6 tdi dsg aracimız olmuştu.kuru tip te en çok karşilaşilan sorunlar mekatronik ve kavrama arızaları olarak başı cekmektedir.nitekim bizim araçta 108 b km de mekatronik sıkıntısı oluşmuştu.

 

Öncelikle verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim.  Eski jettamızda (1.4 TSİ 140 bg) 6 ileri DSG vardı. 120.000 km'de kavrama arızası başlamıştı. Birazda ondan tırsıyoruz. :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

2008 lerde kuru tip kullanılıyor ve yağlılara göre problemlidir diye yazıyorlar, neresi tam tersi anlamadım :D

 

Biraz araştırdım, dizellerde kuru tip yokmuş, haliyle sıkıntı çekende az olur.

 

hiçbir 2.0 tdi da kuru tip olmaz.

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

hiçbir 2.0 tdi da kuru tip olmaz.

 

Aynen hocam, öğrendim.  :good1:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...